Μια ρεαλιστική και αυτονόητη πρόταση για να στηριχθούν οι επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκινήτων που έχουν υποστεί τις αρνητικές συνέπειες της πανδημίας στον κύκλο εργασιών τους, κατέθεσε ο Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, με Ερώτηση που κατέθεσε στους Υπουργούς Τουρισμού και Υποδομών και Μεταφορών.
Ο κ. Κόνσολας προτείνει να παραταθεί το χρονικό όριο εκμετάλλευσης των αυτοκινήτων αυτών των επιχειρήσεων που έχει προσδιοριστεί στα 12 χρόνια από την ημερομηνία της πρώτης τους άδειας κυκλοφορίας.
Επισημαίνει ότι τα δύο προηγούμενα χρόνια υπήρχαν οχήματα που είτε δεν κινήθηκαν καθόλου είτε κινήθηκαν ελάχιστα, αν, όμως, έχει παρέλθει το όριο των 12 ετών από την πρώτη άδεια κυκλοφορίας τους, οι επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκινήτων θα πρέπει να τα αντικαταστήσουν, κάτι που είναι εξαιρετικά δύσκολο για τους ίδιους κάτω από αυτές τις συνθήκες.
Όπως αναφέρει ο Μάνος Κόνσολας: «μια ορθολογική κίνηση από την πλευρά της Πολιτείας θα ήταν να θεσμοθετηθεί μια παράταση για τα αυτοκίνητα των οποίων η λήξη του ορίου των 12 ετών ήταν μεταξύ 1-1-2019 και 31-12-2022 και να μεταφερθεί η προθεσμία αντικατάστασής τους μετά την 1-1-2023.
Το επιβάλλουν, άλλωστε, και λόγοι ισονομίας μετά τη θεσμοθέτηση παράτασης του χρονικού ορίου των 12 ετών για τα οχήματα που ενοικιάζονται με οδηγό.
Συνεπώς, θα μπορούσε να υπάρχει η ίδια ρύθμιση και για τα οχήματα που ενοικιάζονται χωρίς οδηγό».
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης του κ. Κόνσολα.
Αθήνα, 19 Απριλίου 2022
Α.Π.: 4856/19/04/2022
Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η
Προς
Κύριο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών
Κύριο Υπουργό Τουρισμού
ΘΕΜΑ: «Παράταση του χρονικού ορίου των 12 ετών από την πρώτη άδεια κυκλοφορίας για την εκμετάλλευση αυτοκινήτων από τις επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκινήτων»
Κύριοι Υπουργοί,
Ένας κλάδος που επλήγη καίρια τα προηγούμενα χρόνια λόγω της πανδημίας είναι ο κλάδος του τουρισμού και ιδιαίτερα οι επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκινήτων.
Η συρρίκνωση της τουριστικής κίνησης αλλά και της τουριστικής περιόδου λόγω των περιοριστικών μέτρων, μείωσε κατά πολύ τον κύκλο των εργασιών τους.
Αυτό πέρα από τα έσοδα, συνεπάγεται και μειωμένη χρήση των αυτοκινήτων που ενοικιάζουν στους επισκέπτες.
Ιδιαίτερα στις νησιωτικές περιοχές το πρόβλημα ήταν οξύτερο και απαιτούνται ουσιαστικά, αλλά και ρεαλιστικά μέτρα στήριξης αυτών των επιχειρήσεων.
Ένα ουσιαστικό και ρεαλιστικό μέτρο στήριξης είναι η παράταση του χρονικού ορίου εκμετάλλευσης των αυτοκινήτων αυτών των επιχειρήσεων που έχει προσδιοριστεί στα 12 χρόνια από την ημερομηνία της πρώτης τους άδειας κυκλοφορίας.
Όπως όλοι αντιλαμβάνονται, τα δύο προηγούμενα χρόνια υπήρχαν οχήματα που είτε δεν κινήθηκαν καθόλου είτε κινήθηκαν ελάχιστα.
Εφόσον, όμως, έχει παρέλθει το όριο των 12 ετών από την πρώτη άδεια κυκλοφορίας τους, οι επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκινήτων θα πρέπει να τα αντικαταστήσουν.
Μια ορθολογική κίνηση από την πλευρά της Πολιτείας θα ήταν να θεσμοθετηθεί μια παράταση για τα αυτοκίνητα των οποίων η λήξη του ορίου των 12 ετών ήταν μεταξύ 1-1-2019 και 31-12-2022 και να μεταφερθεί η προθεσμία αντικατάστασης τους μετά την 1-1-2023.
Το επιβάλλουν, άλλωστε, και λόγοι ισονομίας μετά τη θεσμοθέτηση παράτασης του χρονικού ορίου των 12 ετών για τα οχήματα που ενοικιάζονται με οδηγό.
Συνεπώς, θα μπορούσε να υπάρχει η ίδια ρύθμιση και για τα οχήματα που ενοικιάζονται χωρίς οδηγό.
Κατόπιν των ανωτέρω
Ερωτάται ο Κύριος Υπουργός
- Προτίθεται το Υπουργείο να παρατείνει το 12ετές χρονικό όριο εκμετάλλευσης για τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό των επιχειρήσεων ενοικίασης αυτοκινήτων;
Ο Ερωτών Βουλευτής
Μάνος Κόνσολας
Βουλευτής Δωδεκανήσου