«Ν. Σαντορινιός: Στο χείλος των λουκέτων τουριστικά λεωφορεία και πρακτορεία – Κατάθεση Ερώτησης»
Τα συνεχώς αυξανόμενα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος των τουριστικών λεωφορείων και πρακτορείων ανέδειξε με Ερώτηση που κατέθεσε σήμερα ο βουλευτής Δωδεκανήσου και Τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ, Νεκτάριος Σαντορινιός. Στην Ερώτηση, την οποία συνυπογράφει η Τομεάρχης Τουρισμού του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Κατερίνα Νοτοπούλου, ο Τομεάρχης Υποδομών, Νίκος Παππάς και 38 ακόμα βουλευτές της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, τονίζεται ότι ο εν λόγω κλάδος, αν και αποτελεί τον κύριο κορμό της τουριστικής δραστηριότητας διακινώντας πάνω από το 85% του παγκόσμιου τουρισμού, είναι από τους μεγάλους χαμένους της πανδημίας και της κρίσης που επηρέασε τον Τουρισμό, από τις αρχές του 2020 ως σήμερα.
Τα προβλήματα ρευστότητας σε συνδυασμό με τα ελλιπή κυβερνητικά μέτρα στήριξης, έχουν φέρει τις συγκεκριμένες επιχειρήσεις στο χείλος της επιβίωσης. Η κατάρρευση του κύκλου εργασιών τους φτάνει σε ποσοστό μεγαλύτερο του 90%, σύμφωνα με εκπροσώπους της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου (21/5/21) ενώ, χωρίς αιτία και λογική, τα τουριστικά λεωφορεία εξαιρέθηκαν από οποιοδήποτε μορφή ενίσχυσης και η πλειοψηφία αποκλείστηκε από τα χρηματοδοτικά εργαλεία, ακόμη και από αυτά των Περιφερειών, όπως το ΝΗΣΙδΑ του Ν. Αιγαίου. Πρόσφατα μάλιστα, αποκλείστηκαν και από τον Αναπτυξιακό Νόμο.
Όπως επισημαίνει ο Νεκτάριος Σαντορινιός, το νέο κύμα ανατιμήσεων στα καύσιμα και η αβεβαιότητα της αγοράς, μπορεί να οδηγήσουν τις συγκεκριμένες επιχειρήσεις σε μια ακόμη χαμένη χρονιά, γεγονός που φέρνει πιο κοντά τον κίνδυνο των λουκέτων και των απολύσεων.
Η Πολιτεία, ενόψει και της έναρξη της νέας τουριστικής σεζόν οφείλει να στηρίξει την βιωσιμότητά τους με στοχευμένα μέτρα και παρεμβάσεις, όπως ρύθμιση, σε βάθος τριετίας, για την αποπληρωμή των τελών κυκλοφορίας, πρωτοβουλίες για την μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα και ενέργειες για την λύση των προβλημάτων που έχουν προκύψει με την απόκτηση του ειδικού ηλεκτρονικού σήματος (HAS), διαδικασία που έχει καθυστερήσει και που αποκλείει τις επιχειρήσεις από ευκαιρίες χρηματοδοτήσεων, δυσχεραίνοντας την επιβίωσή τους.
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ρωτούν τους αρμόδιους Υπουργούς Τουρισμού, Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Υποδομών & Μεταφορών και Οικονομικών:
- Προτίθενται να ενισχύσει τους ΚΑΔ των συγκεκριμένων επιχειρήσεων (7911, 7912, 4939, 8230) σε ειδικά αναπτυξιακά προγράμματα και έκτακτες επιχορηγήσεις, ώστε να αντιμετωπισθούν τα άμεσα προβλήματα ρευστότητας και βιωσιμότητας και να κρατηθούν οι θέσεις εργασίας;
- Προτίθενται να δώσουν λύση στα προβλήματα αποκλεισμού από χρηματοδοτήσεις που έχουν δημιουργήσει οι δυσλειτουργίες με την εφαρμογή του ειδικού ηλεκτρονικού σήματος HAS;
- Θα αναλάβουν πρωτοβουλίες ελάφρυνσης των επιπλέων βαρών που καλούνται αυτές οι επιχειρήσεις να αντιμετωπίσουν, όπως η ρύθμιση πληρωμής των τελών κυκλοφορίας σε διάστημα τριετίας ή η μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης καυσίμων;
- Πως θα απαντήσουν στα προβλήματα που παρουσιάζονται με τις αλλαγές στις ηλικίες των λεωφορείων ειδικά σε μια περίοδο που είναι αναγκαιότητα να δουλέψουν όλες οι επιχειρήσεις του κλάδου, ώστε να κρατηθούν ζωντανές;