Η Κως στο χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης | Γράφει ο Άκης Μαυρίδης

9
1526

Η Κως στο χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης

 

Συχνά η εμμονή σχετικά με κάποιο ζήτημα μπορεί να οδηγήσει σε λάθος εκτιμήσεις και χρονικά επισφαλείς αποφάσεις. Ο διαχρονικός πόθος της τοπικής κοινωνίας των Κώων πολιτών ήταν (και συνεχίζει να είναι) να ενταχθεί η Κως στο χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Έτσι σήμερα μπορούμε να αντιληφθούμε τη σχετική απόφαση της τοπικής αυτοδιοίκησης  για το υπό ίδρυση μεταπτυχιακό τμήμα στην Κω, με τη χρηματοδότηση για τα πρώτα πέντε χρόνια από το δήμο.

Είμαστε σαφώς υπέρ της ίδρυσης και ουσιαστικής λειτουργίας μεταπτυχιακού τμήματος στο νησί μας, αλλά δε μας διακατέχει μια εμμονή για το θέμα, ούτε και  εμπλεκόμαστε σε μια ατέρμονη φιλοσοφική αναζήτηση πανεπιστημίου που θα έχει ενταγμένο το συγκεκριμένο μεταπτυχιακό.

Έχοντας ως δεδομένη την ύπαρξη των κτηριακών εγκαταστάσεων, θα πρέπει να αναλογιστούμε ότι χρειάζεται μια επιστημονικά τεκμηριωμένη και οικονομικά κοστολογημένη  μελέτη  για το υπό ίδρυση μεταπτυχιακό, που μέσα από ένα «παρατηρητήριο επιστημονικών φορέων» θα μπορούσε να υλοποιηθεί .

Είναι αναγκαίο δηλαδή να γίνει ανίχνευση των αναγκών της Κωακής κοινωνίας, αλλά και του εργατικού δυναμικού της σε συνδυασμό με τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην περιοχή μας.

Δε μπορούμε να μην παρακολουθήσουμε αναλυτικά τους τοπικούς δείκτες ανεργίας και να μην υπάρχει συγκεκριμένη στόχευση στα θεματικά αντικείμενα απασχόλησης.

Απαραίτητη θα πρέπει να είναι η εκπαιδευτική κατάρτιση και επιστημονική ενημέρωση του απασχολούμενου προσωπικού στην Κω.

Το νέο υπό ίδρυση μεταπτυχιακό δε θα είναι μόνο για τον εμπλουτισμό γνώσεων και προαγωγή της επιστημονικής σκέψης των εμπλεκομένων, στο αμφιθέατρο του τμήματος, αλλά θα λειτουργήσει ως πολλαπλασιαστής του “brand name” ΚΩΣ, σε πανελλήνιο και διεθνές επίπεδο.

Ενδεικτικά αναφέρουμε:

  • την ανάπτυξη εξειδικευμένου τμήματος υποστήριξης της θεματικής του υπό ίδρυση μεταπτυχιακού στη δημοτική βιβλιοθήκη
  • θεματικά συνέδρια με έμφαση στην πανελλήνια συμμετοχή αλλά και το διεθνές αντίκτυπο
  • υποστήριξη επιστημονικών εργασιών και δημοσιεύσεις σε ξένα περιοδικά για έρευνες που διεξάγονται στην Κω, ή από τους μεταπτυχιακούς φοιτητές.
  • συνεδριακός τουρισμός ειδικά διαμορφωμένος στα θεματικά αντικείμενα που προκύπτουν από το υπό ίδρυση μεταπτυχιακό
  • συμμετοχή σε πανευρωπαϊκά και διεθνή εκπαιδευτικά προγράμματα (π.χ. “Erasmus” )
  • συνεργασίες με άλλα πανεπιστημιακά ιδρύματα της Ελλάδος και του εξωτερικού
  • τρόπος στελέχωσης των υπηρεσιών του υπό ίδρυση μεταπτυχιακού
  • τρόπος στελέχωσης του διδακτικού προσωπικού σε εξειδικευμένα θεματικά αντικείμενα.
  • έκδοση επιστημονικού περιοδικού για δημοσίευση εργασιών

 

Πιθανώς μπορούμε να συνεχίσουμε μια καταγραφή του τι θα μπορούσε να γίνει, αλλά το σίγουρο είναι ότι στο σχεδιασμό αυτό δε θα ήταν θεμιτό να είναι εκτός  το «Πανεπιστήμιο Αιγαίου», που αποτελεί το κυρίαρχο ίδρυμα της περιοχής μας. Είναι σημαντικό να διδαχθούμε από τα λάθη και τις παραλείψεις που μας οδήγησαν στη σημερινή συγκυρία και να μη χάσουμε τον στόχο μας.

Ο στόχος μας θα πρέπει η ίδρυση και λειτουργία Πανεπιστημιακού Προπτυχιακού Τμήματος Σπουδών στην Κω. Στην κατεύθυνση αυτή προτείνουμε τη δημιουργία μιας επιστημονικής ομάδος εργασίας που σε άμεση συνεννόηση με το «Πανεπιστήμιο Αιγαίου» θα μπορούσε να θέσει τις βάσεις και να χαράξει μια ασφαλή πορεία για το μοντέλο λειτουργίας προπτυχιακού τμήματος σπουδών στην Κω.

Η δε πρόταση, όπως είχε κατατεθεί από τον συμπατριώτη μας πρώην βουλευτή Ηλία Καματερό, και είχε γίνει καταρχήν αποδεκτή από τον πρώην υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου, για δημιουργία Σχολής Νησιωτικής Πολιτικής στον τόπο μας θεωρούμε ότι αποτελεί ένα σημαντικό και ιδιαίτερα χρήσιμο βήμα για την υλοποίηση του προαναφερθέντος στόχου.

 

 

 

Με εκτίμηση

Άκης Μαυρίδης

[email protected]

                καθηγητής Φυσικής Αγωγής

μέλος Ο.Μ.  ΣΥΡΙΖΑ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΚΩ

 

 

9 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Συνφωνείς με το εγχείριμα ή όχι; Όλα τα άλλα είναι παλιά και δεν ευδοκίμησαν. Πάμε να κάνουμε μια αρχή ή όχι;

  2. Ε, αφου ειχε καταθεσει προταση το ηλιακι και την εκανε καταχην αποδεκτη ο mr Monopoly αυτο τα λεει ολα.. Κατι σαν θα σκισω τα μνημονια και τον ενφια

  3. Συγχαρητήριά κ. Καθηγητά. Εξαιρετική η προταση και η τεκμηρίωση σας. Μακάρι να γίνει επιτέλους μια σχολή στην Κω να μπορούν κάποιοι να σπουδάζουν στον τόπο τους και να ανέβει το επίπεδο γενικά του νησιού

    • Αμα εσυ που εγραψες το σχολιο εισαι μαθητης τοτε εγω ειμαι ο τσιπρας και σκιζω τα μνημονια σε 3..2..1.. μπουμ!!! εκτός ευρωπης!!!
      Οπως και να χει, αμα γινει η σχολη καποιοι με παρωπίδες θα εξακολουθουν να πιστευουν οτι ηταν αποτελεσμα του σφυριζα κω.. μπεεεε

  4. Έχει καταλάβει κανείς ποιο είναι το αντικείμενο αυτού του Μεταπτυχιακού; Θα αφορά και άλλους ή μόνο αυτούς που το έχουν εξαγγείλει;
    Λέω να φάω …γλαρόσουπα!

    • Να μας πει και καποιος ποιο θα ειναι το οφελος του νησιου μας?
      …..Ποιος θα κερδισει τι?
      Πολλες φορες θα φαμε γλαροσουπα!

  5. Ναι το έχουν αυτό οι υπουργοί Παιδείας να λένε ναι σε ότι προτείνουν οι τοπικοί βουλευτές και μετά να μην προκάμουν.

  6. Άντε κοιτάξτε πρώτα να φτιάξετε κάνα νηπιαγωγείο της προκοπής που έχετε τα παιδιά σε προκάτ και μετά ας κοιτάξετε και για πανεπιστήμια αυτό σας μάρανε…..

  7. Δεν κοιτούσατε να κάνετε μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών 5 χρόνια και κάνει τώρα η Κεραμέως άλλους 11700!Βγες κι εσύ σαν τον Φίλη να μας πεις ότι γίνονται με λεφτά των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ…Κάνατε τουμπεκί στον Τσακαλώτο με το σακίδιο.Να θυμηθούμε Μπαλτά, Κουράκη που διέλυσαν το Ολοήμερο σχολείο; Σχολίασε αυτά, αφού εκεί δουλεύεις και άσε τα άλλα να τα γράφουν αυτοί που ξέρουν!

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ