Στις 24 Γενάρη, πραγματοποιήθηκε τηλεδιάσκεψη της Β΄ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου. Συμμετείχαν στην διαδικτυακή συζήτηση αρκετοί συνάδελφοι από 6 νησιά του βόρειου συγκροτήματος Δωδεκανήσων. Αναπτύχθηκε πλούσια συζήτηση για όλα τα θέματα που απασχολούν το δημόσιο σχολείο αυτό το διάστημα. Ιδιαίτερη συζήτηση έγινε για τους νόμους που ψήφισε η κυβέρνηση εν μέσω πανδημίας ( τράπεζα θεμάτων , αλλαγές στον τρόπο πρόσβασης στα ΑΕΙ , αστυνομία στα πανεπιστήμια , Επαγγελματική εκπαίδευση , ελαστικές σχέσεις εργασίας – προβλήματα των αναπληρωτών ,κλπ).
Κυριάρχησε ο προβληματισμός για τις δυσκολίες που δημιουργεί στους μαθητές και τις οικογένειές τους το πολύμηνο κλείσιμο των σχολείων λόγω της καραντίνας , τονίστηκε ότι οι εκπαιδευτικοί από την αρχή απαιτούσαν από την κυβέρνηση να πάρει όλα τα μέτρα για ανοικτά σχολεία με ασφάλεια για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Μέτρα που να εξασφαλίζουν την ισότιμη συμμετοχή όλων των μαθητών στην τηλεκπαίδευση για όσο διάστημα τα σχολεία θα παρέμεναν κλειστά . Τέτοια μέτρα δεν πάρθηκαν με αποτέλεσμα ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των μαθητών να έχει σοβαρό πρόβλημα συμμετοχής στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση . Αυτή η κατάσταση που δεν έχει καμιά σχέση με την ζωντανή διδασκαλία , δημιουργεί τεράστια εμπόδια και στην αξιολόγηση των μαθητών στο 1ο τετράμηνο. Για να λυθεί αυτό το πρόβλημα , οι εκπαιδευτικοί μέσα από τις ομοσπονδίες και τα σωματεία τους ζήτησαν από το υπουργείο παιδείας να αποφασίσει να κατατεθεί βαθμός μόνο στο 2ο τετράμηνο , με σχολεία ανοικτά , ώστε να μπορέσουν οι μαθητές να βοηθηθούν ουσιαστικά μέσα στην τάξη. Το υπουργείο για να αποποιηθεί τις ευθύνες του και για να δείξει ότι η τηλεκπαίδευση λειτούργησε άψογα , αρνήθηκε να ικανοποιήσει το αίτημα αυτό. Η Β΄ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου , είχε ήδη καλέσει τους συναδέλφους , να κάνουν χρήση της δυνατότητας που τους παρέχει η νομοθεσία , για κατάθεση βαθμολογίας μόνο στο 2ο τετράμηνο .
Σε κάθε περίπτωση , οι εκπαιδευτικοί θα αντιμετωπίσουν και αυτό το θέμα με κριτήριο το καλό των μαθητών , με παιδαγωγικά κριτήρια και σε καμιά περίπτωση υπό οποιαδήποτε πίεση. Επίσης η άρνηση της κυβέρνησης για μέτρα αραίωσης των μαθητών σε πολυπληθή τμήματα , η άρνηση για επιπλέον διορισμούς εκπαιδευτικών και προσωπικού καθαριότητας στα σχολεία δημιουργεί κινδύνους ενόψει του επικείμενου ανοίγματος της δευτεροβάθμια εκπαίδευσης. Μπήκε επιτακτικά το αίτημα , οι εκπαιδευτικοί να προταχθούν στους εμβολιασμούς κατά του κορονοϊού . Συζητήθηκαν πλευρές της έκθεσης Πισσαρίδη που αφορούν στην εκπαίδευση και που αν πάρουν την μορφή νόμων όπως σχεδιάζει η κυβέρνηση , θα διαμορφώσουν ένα εφιαλτικό τοπίο στην εκπαίδευση , σε βάρος μαθητών ,εκπαιδευτικών και του δημόσιου σχολείου. Αναφέρθηκε η αγωνιστική εμπειρία του τελευταίου διαστήματος που έβαλαν εμπόδια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης ,εκφράστηκε η ανάγκη για πιο μαζικούς και αποφασιστικούς αγώνες το επόμενο διάστημα . Αναφέρθηκαν και συγκεκριμένα προβλήματα που δυσκολεύουν την διαβίωση των εκπαιδευτικών στα νησιά μας , όπως η απομόνωση του Αγαθονησίου , όπου είναι σχεδόν ανύπαρκτη η ακτοπλοϊκή του σύνδεση με άλλα νησιά και την ηπειρωτική χώρα .
Προτάθηκε να συνεχιστεί αυτή η νέα μορφή επαφής και επικοινωνίας μεταξύ των συναδέλφων , κάτι που το Δ.Σ. της Β΄ΕΛΜΕ αποδέχτηκε , προσδιορίζοντας σαν θέμα της επόμενης τηλεδιάσκεψης την αξιολόγηση σχολικής μονάδας και εκπαιδευτικών που σχεδιάζει η κυβέρνηση . Είναι η επόμενη προσπάθεια της κυβέρνησης που θα έχει σαν στόχο την κατηγοριοποίηση σχολείων , την περικοπή των δαπανών για την παιδεία , το κλείσιμο σχολικών μονάδων , το χτύπημα εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Τα αντιλαϊκά αυτά σχέδια θα βρουν τον κλάδο αποφασισμένο να τα εμποδίσει.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Β΄ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟY
EMAIL: [email protected] BLOG: HTTP://B-ELME-DWD.BLOGSPOT.GR/
Δεν ντρέπεστε επιτέλους;Κόσμος χάνετε και εσείς το κιμά σας και η αντιπολίτευση.Ξεφτηλες