Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου Βασίλης Α. Υψηλάντης, στα πλαίσια του κοινοβουλευτικού ελέγχου, κατέθεσε δυο κοινοβουλευτικές Αναφορές προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ιωάννη Πλακιωτάκη, με τα ακόλουθα θέματα:
Το πρώτο αφορά το από 23/09/2020 αίτημα της Επάρχου Καρπάθου – Ηρωικής Ν. Κάσου, προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των νήσων Κάσου, Καρπάθου και Χάλκης κατά την χειμερινή περίοδο, όπως σχεδιάστηκε για το καλοκαίρι και πρόσφερε τα καλύτερα αποτελέσματα. Συγκεκριμένα η δρομολόγηση του “HELLENIC HIGHSPEED” το τελευταίο διάστημα, έδωσε στους Νησιώτες της Επαρχίας αυτό που δικαιούνταν. Ένα πλοίο σύγχρονο, αξιόπλοο, γρήγορο και ασφαλές , που συνέδεσε τα νησιά της Κάσου, Καρπάθου και Χάλκης με την Κρήτη και τη Ρόδο. Τα δρομολόγια αυτά, έδωσαν οικονομική ανάσα στα νησιά αφού, ιδιαίτερα οι Κρητικοί, «εκμεταλλεύτηκαν » την ακτοπλοϊκή σύνδεση και τα επισκέφθηκαν. Οι Δήμαρχοι της Κάσου και της Χάλκης θεωρούν και εκείνοι με τη σειρά τους απαραίτητο, τα δρομολόγια αυτά να παραμείνουν και το χειμώνα ως έχουν. Όσο για τα πλοία « PREVELIS » και « BLUE STAR » που εκτελούν τα δρομολόγια από το λιμάνι του Πειραιά για την Κάρπαθο, Κάσο και Χάλκη, καλό θα ήταν να μην φεύγουν και τα δύο, την ίδια μέρα με κάποιες ώρες διαφορά, για τα νησιά. Θα εξυπηρετούσε να παραμείνει το δρομολόγιο που εκτελούσε την καλοκαιρινή περίοδο το « PREVELIS » και αναχωρούσε από τον Πειραιά, ημέρα Δευτέρα. Με τον κατάλληλο σχεδιασμό των ακτοπλοϊκών συνδέσεων οι δυσκολίες των χειμερινών μηνών μπορούν να μετριαστούν και να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα.
Το δεύτερο αφορά το από 26/09/2020 αίτημα της Ένωσης Αλιέων Μέσης και Παράκτιας Αλιείας Καλύμνου « Ο ΠΟΣΕΙΔΩΝ », προκειμένου να εξεταστεί, η δυνατότητα επέκτασης των δρομολογίων του Ε/Γ – Ο/Γ ΣΤΑΥΡΟΣ Ν. Π.10599 στην άγονη γραμμή: : ΚΩΣ – ΝΙΣΥΡΟΣ – ΤΗΛΟΣ- ΧΑΛΚΗ- ΣΥΜΗ – ΡΟΔΟΣ – ΜΕΓΙΣΤΗ προς το λιμένα της νήσου Καλύμνου, όπου με διανυκτέρευση και πρωινή αναχώρηση οι κάτοικοι και οι επαγγελματίες του νησιού θα έχουν απευθείας σύνδεση με τα παραπάνω νησιά για την ενδυνάμωση της τοπικής οικονομίας, αλλά και τη βελτίωση των ζητημάτων της νησιωτικότητας.