Ομιλία του Ιωάννη Παππά στη Βουλή για το νομοσχέδιο του Υπ. Παιδείας.
Στην ομιλία του ο βουλευτής Δωδεκανήσου για για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις» που εισάγει σοβαρές αλλαγές και σημαντικές καινοτομίες σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.
Οι αλλαγές, οι καινοτομίες και ο γενικότερος εκσυγχρονισμός που διαπερνά το νομοσχέδιο αποδεικνύεται από τη σφοδρή αντίδραση της αντιπολίτευσης.
Αντίδραση και ενστάσεις που χαρακτηρίζονται από εμμονές και συνωμοσιολογία.
Πρόκειται για ένα πρότυπο διδασκαλίας το οποίο εφαρμόζεται ήδη σε 14 χώρες
Χώρες από πολλά μέρη της Ευρώπης όπως το Βέλγιο, η Πορτογαλία, η Εσθονία και η Κύπρος.
Εκτός από τα παιδαγωγικά κέρδη που έχει η ενασχόληση με μία δεύτερη γλώσσα από την προσχολική ηλικία, δίνεται και ένα εφόδιο στα παιδιά. Ένα πολύτιμο εργαλείο για το μέλλον.
Οι του Σύριζα θέλουν να παρουσιάζονται ως προοδευτικοί, ανοιχτόμυαλοι και μοντέρνοι.
Δεν γίνεται αντιληπτή λοιπόν την αντίθεσή σας στην πιλοτική εφαρμογή στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων».
Δεξιότητες ζωής, δεξιότητες τεχνολογίας και επιστήμης όπως η κριτική σκέψη, η συνεργασία, η επικοινωνία, η πρωτοβουλία, οι κοινωνικές δεξιότητες, ο ψηφιακός και τεχνολογικός γραμματισμός.
Ποια είναι η αντίρρησή στο να αναπτύσσουν τα παιδιά ήπιες δεξιότητες που εκτείνονται από τον εθελοντισμό, την οδική ασφάλεια, την πρόληψη από εξαρτήσεις, τον σεβασμό στη διαφορετικότητα μέχρι τη ρομποτική αγωγή, τη σεξουαλική αγωγή και την επιχειρηματικότητα.
Αξιολόγηση. Εσωτερική και εξωτερική.
Το γνωρίζουμε ότι οποιαδήποτε έννοια αξιολόγησης βρίσκει το Σύριζα αντίθετο. Αξιολόγηση στο δημόσιο, αξιολόγηση και στα σχολεία.
Η δημόσια παιδεία πρέπει να γίνει καλύτερη.
Αν η αντιπολίτευση βέβαια ήταν υπέρ της αξιολόγησης δεν θα είχατε και μία νεολαία που υποστηρίζει να μπει ο κάθε μαθητής σε όποια σχολή θέλει και όλοι οι φοιτητές να περάσουν τα μαθήματα της εξεταστικής χωρίς καν να εξεταστούν.
Πρότυπα και πειραματικά σχολεία.
Ίσως η μεγαλύτερη ιδεολογική εμμονή του ΣΥΡΙΖΑ.
Τα στοχοποίησαν και προσπάθησαν να τα υποβαθμίσουν όσο μπορούσαν κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησής τους.
Σχολεία που είναι άμεσα συνδεδεμένα με την ελληνικά ιστορία και την ελληνική κουλτούρα. Μήπως όμως δεν έχετε εμμονή και με αυτά;
Τα πρότυπα σχολεία προωθούν την ενίσχυση του προτύπου της αριστείας και τα πειραματικά προωθούν νέες παιδαγωγικές μεθόδους.
Και πρέπει να συμβαίνει αυτό και πρέπει τα σχολεία αυτά να είναι δημόσια.
Θα κάνω ειδική αναφορά σε ένα θέμα το οποίο γνωρίζω πάρα πολύ καλά λόγω της εκλογικής περιφέρειάς μου.
Δεν έχει καταλάβει ο Σύριζα και είναι πολύ λυπηρό, πόσο μεγάλο κακό κάνατε με την κατάργηση της διπλής μοριοδότησης για τα σχολεία που βρίσκονται σε δυσπρόσιτες περιοχές.
Είναι πολύ λυπηρό γιατί τέτοιες περιοχές είναι και τα Δωδεκάνησα που επισκέφθηκε ο κύριος Τσίπρας την περασμένη εβδομάδα.
Στα νησιά της Δωδεκανήσου λοιπόν υπήρχαν περιπτώσεις δασκάλων που έφευγαν μετά από μία ημέρα, αφήνοντας τους μαθητές ενώ είναι ιδιαίτερα σημαντικός ο δεσμός δάσκαλου-μαθητή.
Αυτό αποκαθίσταται πλέον με τις ενέργειες της υπουργού κας Κεραμέως και της υφυπουργού κας Ζαχαράκη.
Είναι μία αποκατάσταση αδικίας που είχαμε την υποχρέωση να κάνουμε.
Υποχρέωση απέναντι στους ακρίτες και στους μαθητές και τις μαθήτριες που κάθονται στα θρανία σχολείων σε όλες τις απομακρυσμένες περιοχές της Ελλάδας.
Πάμε και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και την ίδρυση ξενόγλωσσων τμημάτων από τα ίδια τα ιδρύματα χωρίς την υπογραφή του εκάστοτε υπουργού.
Γιατί είστε αντίθετοι στην εξέλιξη των ελληνικών πανεπιστημίων. Είστε αντίθετοι στην εξωστρέφεια της ελληνικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Η Ρόδος, το νησί μου, έχει Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών. Ένα τμήμα μοναδικό στο είδος του στην Ελλάδα, ένα τμήμα πρότυπο.
Γιατί να μην μπορεί το Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών της Ρόδου να ιδρύσει ξενόγλωσσα προγράμματα σπουδών.
Να μπορεί να προσελκύσει φοιτητές και φοιτήτριες από την Ανατολική Μεσόγειο στη Ρόδο.
Να γίνουν τα Δωδεκάνησα ένας μεσογειακός εκπαιδευτικός δίαυλος τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, η οποία είναι δημόσια, έχει την εγγύηση ποιότητας του ελληνικού πανεπιστημίου, αλλά δεν εξαρτάται αποκλειστικά από την κρατική χρηματοδότηση. Μπορεί να έχει δίδακτρα για να εξασφαλίζει το κόστος λειτουργίας.
Με το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας δίνουμε ώθηση στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο, ενισχύοντας την εξωστρέφειά του και ανεβάζοντας τα ποιοτικά του στάνταρ.
Η ελληνική δημόσια παιδεία θα λειτουργήσει με παγκόσμια πρότυπα και κυρίως δώστε την ευκαιρία στις τωρινές και τις μελλοντικές γενιές να έχουν ένα σχολείο και ένα πανεπιστήμιο που τους αξίζουν.
Σχολείο και πανεπιστήμιο που αξίζουν στην πατρίδα μας.