Εξαιρούνται Κως – Ρόδος φέτος από την διετή υποχρεωτική προσχολική αγωγή

3
4406

Εξαιρείται με απόφαση της υπουργού Παιδείας, Ν. Κεραμέως η Ρόδος (το ίδιο ισχύει και για την Κω) από την εφαρμογή του μέτρου της διετούς υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής τη φετινή σχολική χρονιά. Η ένταξή της Ρόδου μετατέθηκε για το διδακτικό έτος 2020-2021, όπου το μέτρο θα εφαρμοστεί πλέον υποχρεωτικά σε όλη την επικράτεια.
Ο λόγος της απόφασης αυτής, είναι η έλλειψη μέριμνας για την επίλυση πρακτικών ζητημάτων, όπως ζητήματα υποδομών ή εξοπλισμού, τα οποία θα έκριναν και την επιτυχία του εγχειρήματος.
Έτσι μένουν κυριολεκτικά στον αέρα περίπου 260 παιδιά (εκ των οποίων τα 200 στην πόλη της Ρόδου) που έχουν εγγραφεί στα δημόσια νηπιαγωγεία και που τώρα πρέπει να επιστρέψουν στους παιδικούς σταθμούς καθώς δεν θα λειτουργεί τμήμα προνηπίων στις σχολικές δομές του δημοσίου. Τα παιδιά αυτά θα πρέπει να επιλέξουν κάποιο από τους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς, εάν και εφόσον υπάρχουν πλέον κενές θέσεις, ή να βρουν στέγη σε ιδιωτικά νηπιαγωγεία με επιβάρυνση βέβαια του οικογενειακού προϋπολογισμού!
Σε ανάρτηση που έκανε στο προσωπικό του προφίλ στο facebook, o κ. Γιώργος Γκουτζιαμάνης, μέλος του υπηρεσιακού συμβουλίου πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Δωδεκανήσου επιρρίπτει ευθύνες στην απερχόμενη δημοτική αρχή. Συγκεκριμένα αναφέρει τα εξής: «Δυστυχώς με ευθύνες των απερχόμενων δημοτικών αρχών, της προηγούμενης αλλά και της τωρινής κυβέρνησης, αναστέλλεται για φέτος και ισχύει από το επόμενο διδακτικό έτος 2020 -2021 η εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης, στους δήμους Ρόδου και Κω».
Και ενώ ο δήμος της Ρόδου βρισκόταν μεταξύ των 114 πανελληνίως που είχαν ενταχθεί στη δεύτερη φάση της εφαρμογής του προγράμματος από το σχολικό έτος 2019-2020, δεν είχε λυθεί το πρόβλημα της έλλειψης χώρων.
Στην συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Ρόδου στις 3 Ιουλίου εγκρίθηκε η εισήγηση του αρμόδιου αντιδημάρχου, Ι. Κορωναίου για την προσωρινή παραχώρηση και διάθεση της χρήσης κατάλληλων χώρων (αίθουσες διδασκαλίας) υφιστάμενων και λειτουργούντων σχολικών μονάδων α/θμιας και β/θμιας εκπαίδευσης σε νηπιαγωγεία του Δήμου Ρόδου, για την εφαρμογή της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης. Βρέθηκαν δηλαδή κάποιες αίθουσες σε σχολεία και νηπιαγωγεία για να φιλοξενηθούν τα παιδιά των προνηπίων, ενώ θα χρειαστούν άλλες εννέα αίθουσες προκάτ η προμήθεια και τοποθέτηση των οποίων προβλέπεται να πραγματοποιηθεί σε βάθος χρόνου.
Ένα άλλο σημαντικό πρόβλημα έχει να κάνει με τον εξοπλισμό των αιθουσών που έχουν εξασφαλιστεί, καθώς προβλέπεται η διαδικασία να πραγματοποιηθεί μέσω του οργανισμού Κτιριακές Υποδομές Α.Ε., πράγμα που σημαίνει ότι θα είναι χρονοβόρες οι διαδικασίες.
Σύμφωνα με πληροφορίες, εξασφαλίστηκαν και τα απαιτούμενα κονδύλια που επρόκειτο να διατεθούν για το σκοπό αυτό στη σχολική επιτροπή του δήμου Ρόδου. Φέρεται ωστόσο να μην πραγματοποιήθηκε καμία απολύτως ενέργεια προκειμένου να κινηθεί η διαδικασία του εξοπλισμού των αιθουσών και ως εκ τούτου σε ένα μήνα από τώρα που ανοίγουν τα σχολεία, δεν θα μπορούσαν να δεχθούν τα μικρά παιδιά. Αυτός φαίνεται να είναι και ο βασικός λόγος για τον οποίο η υπουργός αποφάσισε να εξαιρέσει φέτος τη Ρόδο από την εφαρμογή του μέτρου της διετούς υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής.
Σημειώνεται ότι από το 2018-19, ξεκίνησε η υλοποίηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης, με στόχο να εξαπλωθεί στο σύνολο των δήμων σε βάθος τριετίας. Οι δήμοι εντάσσονται στο πρόγραμμα μετά από ομόφωνη θετική εισήγηση των τριμερών επιτροπών και των περιφερειακών διευθυντών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε εφαρμογή του άρθρου 33 του νόμου 4521/2018.
Ειδικότερα, όπως ορίζει ο νόμος, η φοίτηση των νηπίων, που συμπληρώνουν την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής την ηλικία των 4 ετών, γίνεται υποχρεωτική σταδιακά από το ερχόμενο σχολικό έτος, κατά δήμους, οι οποίοι ορίζονται με κοινή απόφαση των υπουργών Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Οικονομικών και ύστερα από εισήγηση των οικείων περιφερειακών διευθυντών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Η σχετική εισήγηση διατυπώνεται μετά από γνώμη της τριμερούς επιτροπής. Η τριμερής επιτροπή αποτελείται από τους οικείους διευθυντές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ως προέδρους, τους οικείους δημάρχους και τους προέδρους των οικείων συλλόγων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ως μέλη.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι την απόφαση για την ένταξη της Ρόδου στο δεύτερο κύμα της εφαρμογής του μέτρου, πάρθηκε από την αρμόδια τριμερή επιτροπή μειοψηφούντος του δημάρχου Ρόδου, ο οποίος επεσήμανε ότι δεν μπορούν οι υφιστάμενες υποδομές να ανταποκριθούν στις υπάρχουσες ανάγκες.
Η δημοτική αρχή επέμενε ότι η Ρόδος έπρεπε να ενταχθεί στην τρίτη φάση του προγράμματος τη σχολική περίοδο 2020-2021, όπως και τελικά θα γίνει μόνο που στο μεταξύ πολλοί γονείς έσπευσαν να δηλώσουν τα παιδιά τους στα δημόσια σχολεία και τώρα μένουν «ξεκρέμαστοι», αναζητώντας εναλλακτικές λύσεις.
Βέβαια, η υπουργός δεσμεύθηκε ότι έχει ήδη ληφθεί μέριμνα, σε συνεργασία με τα Υπουργεία Εσωτερικών, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων προκειμένου τα παιδιά να ενταχθούν το φετινό διδακτικό έτος, κατά το δυνατόν, σε δομές προσχολικής αγωγής με την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

3 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Οι δήμοι δεν καναν τίποτα για να λυθεί το πρόβλημα στέγασης των προνηπίων. Προτιμάνε να τους στέλνουμε τα παιδιά μας στους δημοτικούς παιδικούς για να βγάζουν λεφτά! Στα νηπιαγωγεία δεν τους συμφέρει!!!

  2. Δυστυχώς ο Δήμος μας κατάντησε να εξαιρείται από την υποχρέωση της διετούς υποχρεωτικής αγωγής που θα ανακούφιζε εκατοντάδες εργαζόμενες μητέρες. Ο Δήμος της Κω που πρώτος σε όλη την χώρα έκτισε και λειτούργησε δημοτικούς βρεφονηπιακούς σταθμούς. Ο Δήμος της Κω που απαίτησε και συνέβαλε στην δημιουργία ΙΕΚ βρεφονηπιαγωγών. Ο Δήμος της Κω που μαζί με τον διευθυντή Θωμά Σκουλή πρώτος έστησε τα ολοήμερα δημοτικά σχολεία. Δυστυχώς ο πρωτοπόρος Δήμος μας δεν είχε την πρόνοια να προβλέψει την εξέλιξη. Εκεί τον κατάντησαν οι αιγιαλοί, οι εστιάτορες μάνατζερ και οι εισπρακτικές εταιρείες της μαρίνας.

  3. Λες ανακρίβειες. Τα ολοήμερα δημοτικά σχολεία δεν τα έστησε κανένας δήμος (άκου έστησε λες και είναι αντίσκηνα). Τα ολοήμερα δημοτικά δημιουργήθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας. Και ούτε βέβαια ο δήμος της Κω πρώτος σε όλη τη χώρα δημιούργησε βρεφονηπιακούς σταθμούς. Απορώ που σου κατεβαίνουν και τα λες αυτά. Σε ένα πράγμα έχεις δίκιο όμως. Ότι είναι κατάντια να εξαιρείται από τη διετή υποχρεωτική αγωγή. Δεν έχει καμία σχέση η δουλειά που γίνεται στους βρεφονηπιακούς με τη δουλειά που γίνεται στο νηπιαγωγείο.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ