Τροχαίο στη Ρόδο: Ήταν σωστά τοποθετημένες οι μπάρες που «σούβλισαν» το αυτοκίνητο;

0
1730

Σε ελάχιστα σημεία του οδικού δικτύου οι μπάρες πληρούν τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές – Πώς πρέπει να είναι κατασκευασμένες ώστε να προστατεύουν πραγματικά – Πέρασαν ξυστά από το κεφαλι της οδηγού και το παιδικό κάθισμα

To συγκλονιστικό τροχαίο στην Ρόδο αναδεικνύει τις κακοτεχνίες στις προστατευτικές μπάρες των δρόμων, οι οποίες κάθε άλλο παρά επιτελούν το έργο τους.
Το τροχαίο έγινε σήμερα το πρωί στο 5ο χιλιόμετρο της Εθνικής οδού Ρόδου- Λίνδου, λίγο μετά τη διασταύρωση για Ασγούρου.

Αυτοκίνητο που οδηγούσε μια γυναίκα έπεσε πάνω σε προστατευτικές μπάρες οι οποίες στην κυριολεξία «σούβλισαν» το αυτοκίνητο μπαίνοντας από το παρμπρίζ και βγάινοντας από το πίσω μέρος.

Οι φωτογραφίες δείχνουν ότι η οδηγός είχε πραγματικά άγιο, καθώς η μπάρα πέρασε ανάμεσα στο κάθισμά της και αυτό του συνοδηγού, ενώ ακόμη πιο τρομακτικό είναι το γεγονός ότι στο πίσω κάθισμα βρισκόταν παιδικό καθισματάκι το οποίο και αυτό έμεινε άθικτο.

Απο τα συντρίμια του αυτοκινήτου, διερχόμενοι οδηγοί έβγαλαν σε κατάσταση σοκ τη νεαρή οδηγό και ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ τη μετέφερε στο νοσοκομείο της Ρόδου για προληπτικούς κυρίως λόγους.
Ευτυχώς δεν είχε μαζί της παιδί ή άλλον συνεπιβάτη που θα μπορούσε να είχε τραυματιστεί έως και θανάσιμα.

Προδιαγραφές για τις μπάρες ασφαλείας

Το θέμα που προκύπτει έχει να κάνει με το πόσο οι συγκεκριμένες μπάρες (αλλά και άλλες σε πολλά σημεία του οδικού μας δικτύου) είναι σωστά κατασκευασμένες.
Οι προδιαγραφές σε όλη την Ευρώπη είναι αυστηρές και τονίζουν πως για να αποφευχθούν ανάλογα φαινόμενα πρέπει στο τελείωμά τους να είναι καμπυλωτές και να καταλήγουν μέσα στη γη και όχι να προεξέχουν σαν «σούβλες». Ήταν έτσι στο συγκεκριμένο σημείο;

Επίσης και πάλι με βάση τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς πρέπει να είναι με τέτοιο τρόπο τοποθετημένες στο δρόμο, ούτως ώστε να έχουν και ένα περιθώριο ανοχής όταν αυτοκίνητο ακουμπήσει πάνω τους, αλλά παράλληλα να μην υποχωρούν με το παραμικρό.
Στην Ελλάδα βλέπουμε πολλές φορές «ξεκοιλιασμένες» μπάρες να προβάλουν μέσα στο δρόμο, αφού κανείς δεν έσπευσε να τις επισκευάσει μετά από κάποιο ατύχημα.
Η όποια επισκευή βέβαια, τις περισσότερες φορές γίνεται ή με ηλεκτροκόληση των σπασμένων τμημάτων ή αντικατάστασή τους με άλλες διαφορετικού υλικού κάτι που διαφοροποιεί το όριο ανοχής τους σε παραμορφώσεις.

Τέλος, ο τρόπος που πακτώνονται πολλές φορές στο δρόμο είναι και αυτός εκτός προδιαγραφών, με τις περισσότερες των περιπτώσεων τα κάθετα τοποθετημένα σκέλη τους ή να βρίσκονται στον αέρα, ή να μην έχουν τη σωστή μεταξύ τους απόσταση, στοιχεία που μειώνουν την αντοχή σε μια ενδεχόμενη πρόσκρουση πάνω σε αυτές. Ένα άλλο σημείο που χρήζει προσοχής είναι η σωστή απόστασή τους από το έδαφος για να αποφεύγονται φαινόμενα σαν αυτό που είδαμε σήμερα στη Ρόδο. Από τις φωτογραφίες φαίνεται σαν μπάρες να είναι πολύ πιο ψηλά από ότι συνήθως αφού έφτασαν στο ύψος του παρμπρίζ του αυτοκινήτου.

Σε κάθε περίπτωση η ευθύνη για ένα ατύχημα μπορεί να βαρύνει τον οδηγό πουγια διάφορους λόγους ενδέχεται να χάσει τον έλεγχο του αυτοκινήτου του, αλλά οι δρόμοι πρέπει να είναι κατασκευασμένοι έτσι, που να παρέχουν τη μέγιστη δυνατή προστασία σε οδηγούς και επιβάτες.
Είναι άγνωστο αν στη συγκεκριμένη περίπτωση οι μπάρες πληρούσαν όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας.

3546511e868156e4f76266d1f9eacf4d
1aa26d95d97c66d1b7957779d0c0d18f
e5409f90ab38ae0012dda179c4b90d8f
eb7d4dacf4131c3a60d6fac3689239b5
3e8d65a763c8a82c81853545713331f3
f0bd6d14cddf6d2e389c5c9a588a6f99
e1832a0505e2b1c61f2f6481adbfbfc0
f41b405d5063eb73f38a240abb93e790
d9cc55d3a8ace7b432094dad6c158ec5
100dbd37cb713057746d4224904507c0
18c272614efd83e14bed59faf65b76e4
543a7fad7af73ec2c0fe454cd6251ae6

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ