«Δελτίο Τύπου της Συμμαχίας Νοτίου Αιγαίου»
«Ιπτάμενος και τζέντλεμαν με ιδιωτικά ελικόπτερα;»
«Αν είχαν υλοποιηθεί τα υδατοδρόμια τώρα
ο Καγκελάριος δεν θα πετούσε με ιδιωτικά ελικόπτερα»
Οι αποκαλύψεις της τοπικής ενημερωτικής ιστοσελίδας για τις πτήσεις του απερχόμενου από την Περιφέρεια κ Χατζημάρκου σε Χάλκη και Τήλο επιβεβαιώνουν ότι δεν τηρούνται ούτε τα προσχήματα.
Παρά τις απέλπιδες προσπάθειες της παρέας Χατζημάρκου να καλλιεργήσουν λαϊκό προφίλ στον Καγκελάριο, δυστυχώς γι’ αυτούς τα ακριβά γούστα και η αλαζονεία της εξουσίας δεν κρύβονται.
Τι να πρωτοθυμηθεί κανείς. Τις επισκέψεις στον Πανορμίτη με ιδιωτικές θαλαμηγούς και τις χορηγούμενες φωτογραφίες από διάφορα σκάφη για να παραστήσει τον θαλασσοδαρμένο ;
Τις υπερπαραγωγές προσωπικής προβολής;
Τις πτήσεις με ελικόπτερα στις Κυκλάδες και πρόσφατα και στα Δωδεκάνησα;
Το ζήτημα βέβαια με την χρήση ιδιωτικών μέσων για την μεταφορά του Καγκελάριου κατά την προεκλογική περίοδο έχει τρία σκέλη:
1ον Το νομικό, από πλευράς δαπανών προεκλογικής εκστρατείας.
Ποιοι είναι οι χορηγοί που παράσχουν ελικόπτερα στην παρέα Χατζημάρκου; Αληθεύουν οι δημοσιευμένες πληροφορίες για παραχώρηση από τον εφοπλιστή κ Μάριο Ηλιόπουλο του ιδιωτικού του ελικοπτέρου στις Κυκλάδες;
Πρόκειται για τον εφοπλιστή που φέρεται εμπλεκόμενος και ελεγχόμενος για ασφαλιστική απάτη ύψους 77 εκ ευρώ σύμφωνα με το Πρώτο Θέμα;
Αν όπως υποστηρίζουν σε αναρτήσεις τους, οι συνεργάτες του κ Χατζημάρκου πρόκειται για δικά τους χρήματα είναι ή όχι όπως θα έπρεπε, καταγεγραμμένες ως χορηγίες ως δαπάνες της παράταξης;
Έχουν κοπεί σχετικά παραστατικά και τι ύψους, την στιγμή που ενδεικτικά μία πτήση από Μύκονο προς Σαντορίνη κοστίζει 2000 ευρώ και από Αθήνα προς Πάτμο 4800.
2ον Το πολιτικό, διότι ο Καγκελάριος απέτυχε να βελτιώσει έστω στοιχειωδώς τις ακτοπλοϊκές και αεροπορικές συγκοινωνίες των νησιών. Από ότι φαίνεται δεν τον ενδιέφερε ιδιαίτερα αφού ο ίδιος ως V.I.P. και μιμούμενος τον φίλο του Πάνο Καμμένο, έχει τις γνωριμίες και την οικονομική ευχέρεια να χρησιμοποιεί ελικόπτερα.
Το κύριο βεβαία πολιτικό ερώτημα που ανακύπτει είναι ένα. Αν δεν είχε καπελώσει τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία και είχαν υλοποιηθεί τα υδατοδρόμια όπως στο Δήμο Πάτμου, θα ταξίδευε με πανάκριβα ελικόπτερα ή με φθηνά υδροπλάνα της γραμμής;
Η κραυγαλέα αποτυχία της απερχόμενης περιφερειακής αρχής να υλοποιήσει τα υδατοδρόμια επί πέντε χρόνια αποδεικνύει το προφανές. Το περιβόητο πρόγραμμα Κ2 ήταν μία πολιτική Καιροσκοπική-Κοροϊδία για να υποκλέψουν την ψήφο των Δωδεκανήσιων και Κυκλαδιτών.
3ον Το ηθικό. Μπορεί ένας υποψήφιος περιφερειάρχης να περιφέρεται πάνω από τα κεφάλια των νησιωτών παριστάνοντας τον ιπτάμενο και τζέντελμαν ενώ την ίδια ώρα επικοινωνιακά προβάλει φωτογραφίες του ως ταπεινός υπηρέτης του λαού που φορώντας ποδιές σερβίρει πολίτες και τηγανίζει πατάτες;
Ο Λαός της Περιφέρειας και όχι εμείς κ Χατζημάρκο απαιτεί απαντήσεις.
Oι θέσεις της «Συμμαχίας Νοτίου Αιγαίου»
για το συγκοινωνιακό δίκτυο των νησιών
Το Αιγαίο ενώνει τα νησιά μας δεν τα χωρίζει -Διασύνδεση νησιών άμεσα. Ως αυριανή περιφερειακή αρχή είμαστε διατεθειμένοι να συμβάλουμε ώστε να εξασφαλιστεί η κάλυψη του κόστους.
Το εκτεταμένο γεωγραφικά πολυνησιωτικό σύμπλεγμα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου δημιουργεί σοβαρά ζητήματα τόσο ενδοπεριφερειακής διασύνδεσης όσο και μετάβασης από και προς την υπόλοιπη χώρα.
Ειδικότερα κατά τους χειμερινούς μήνες η επιδείνωση των καιρικών συνθηκών και η κατακόρυφη μείωση του μετακινούμενου πληθυσμού εντείνει το πρόβλημα δεδομένου ότι οι ακτοπλοϊκές και αεροπορικές εταιρίες περιορίζουν τα δρομολόγια.
Παράλληλα, κυρίως την χειμερινή περίοδο, η ολιγοπωλιακή εκμετάλλευση κυρίως των αεροπορικών γραμμών από μικρό αριθμό εταιρειών αυξάνει περαιτέρω το κόστος σε δυσθεώρητα ύψη.
Το πρόβλημα είναι οξύτερο σε μικρά νησιά που λόγω μικρού μεταφορικού έργου αλλά και ανεπαρκών υποδομών (λιμάνια, αεροδρόμια) αδυνατούν να ενταχθούν σε υφιστάμενα δρομολόγια. Πρακτικά οι κάτοικοι αυτών των πολύ μικρών νησιών εξυπηρετούνται από μικρότερα ακτοπλοϊκά μέσα είτε μικρών εταιριών είτε ιδιόκτητα.
Ανάλογο πρόβλημα προκύπτει για την μεταφορά υλικών και προϊόντων που είναι αντίστοιχα δύσκολη και ιδιαιτέρως δαπανηρή, εκτοξεύοντας το κόστος διαβίωσης των νησιωτών.
ΣΧΕΔΙΟ-ΛΥΣΗ-ΠΡΟΤΑΣΗ
Πίεση προς το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής για άμεση αναβάθμιση της διασύνδεσης των νησιών όλες τις εποχές. Ως αυριανή περιφερειακή αρχή είμαστε διατεθειμένοι να συμβάλουμε ώστε να εξασφαλιστεί η κάλυψη του κόστους παρ΄ ότι πρόκειται για υποχρέωση της πολιτείας απέναντι στους νησιώτες.
Εκπονούμε ειδικές μελέτες για την αναμόρφωση του δικτύου εσωτερικής διασύνδεσης των νησιών, προκειμένου να καταστεί περισσότερο αποδοτικό και λιγότερο δαπανηρό.
Διεκδικούμε πρόσθετους πόρους επιδότησης των δρομολογίων αλλά και της διαχείρισής τους, απευθείας από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, ώστε να κατανεμηθούν με στόχο να δοθούν “κίνητρα” πύκνωσης της εσωτερικής διασύνδεσής τους.
Προωθούμε την καινοτομία και της χρήσης εναλλακτικών πηγών ενέργειας όπως το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) στην ακτοπλοΐα, αρχικά μελετώντας τις προοπτικές και στη συνέχεια συμβάλλοντας στην κατασκευή των απαραίτητων υποδομών ανεφοδιασμού.
Συμβάλλουμε και συνδράμουμε τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία για να αδειοδοτήσουν και να κατασκευάσουν υδατοδρόμια με την παράλληλη λειτουργία ενιαίου διεκδικητικού μετώπου με το σύνολο των Δήμων, για να πετύχουμε την δημιουργία ευνοϊκότερου πλαισίου λειτουργίας των ιδιοκτητριών εταιριών, ώστε να διατηρούν δρομολόγια και κατά τους χειμερινούς μήνες.
Συνεχίζουμε τον εκσυγχρονισμό, αναβάθμιση και συντήρηση των λιμανιών που υπάγονται στα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία και περιλαμβάνονται στο Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων Μεταφορών.
Από το Γραφείο Τύπου