Χαοτική είναι η κατάσταση που επικρατεί στο αεροδρόμιο της Ρόδου «Διαγόρας», στο άνοιγμα της σεζόν, ιδίως τις ημέρες αιχμής, όπου οι καθυστερήσεις μπορεί και να ξεπεράσουν τις δύο ώρες, δοκιμάζοντας τις αντοχές των επισκεπτών και τα νεύρα των επαγγελματιών.
Η καθυστέρηση στον έλεγχο επιβατών, στον έλεγχο διαβατηρίων ιδίως από αφίξεις εκτός Σένγκεν, αλλά και στην παραλαβή των αποσκευών, είναι τεράστια με αποτέλεσμα να συνωστίζονται επιβάτες διαφορετικών πτήσεων στις αίθουσες αφίξεων και αποσκευές στους ιμάντες, την ίδια ώρα που έξω από το αεροδρόμιο ΔΙΑΓΟΡΑΣ, υπάρχουν διπλοπαρκαρισμένα, τριπλοπαρκαρισμένα ακόμα και τετραπλοπαρκαρισμένα τουριστικά λεωφορεία, βανάκια, και ΙΧ δημιουργώντας ένα απίστευτο κυκλοφοριακό κομφούζιο που δεν έχει προηγούμενο στα τελευταία χρόνια.
Μάλιστα, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «δ», εξαιτίας αυτής της χαοτικής κατάστασης, την περασμένη εβδομάδα δύο επιβάτες έχασαν την πτήση τους, παρ΄ότι είχαν φτάσει εγκαίρως στο αεροδρόμιο ΔΙΑΓΟΡΑΣ. Όπως καταγγέλθηκε στη «δ», οι καθυστερήσεις στον έλεγχο των επιβατών αλλά και στον έλεγχο των αποσκευών, ήταν τόσο μεγάλες, που οι δύο αλλοδαποί δεν πρόλαβαν να φτάσουν εγκαίρως στην πύλη κι έτσι χρειάστηκε να προωθηθούν στους προορισμούς τους με διαφορετικές πτήσεις.
Τουριστικοί παράγοντες με τους οποίους συνομίλησε η «δ», έκαναν λόγο για πρωτόγνωρες καταστάσεις και εξέφρασαν την αγωνία τους για το τι μέλλει γενέσθαι τους μήνες αιχμής, όταν οι πτήσεις θα πολλαπλασιαστούν και οι ανάγκες για εξυπηρέτηση θα αυξηθούν κατακόρυφα.
Ιδια και χειρότερη είναι η κατάσταση, όπως περιγράφουν τουριστικοί πράκτορες, στην παραλαβή των αποσκευών όπου η καθυστέρηση είναι πολύωρη, προκαλώντας την έντονη δυσφορία των επιβατών.
Στη συνέχεια η καθυστέρηση και η ταλαιπωρία μετακυλίονται στο χώρο έξω από το αεροδρόμιο, όπου τα τουριστικά λεωφορεία περιμένουν να παραλάβουν τους επιβάτες και όσο η παραλαβή καθυστερεί, τόσο συνωστίζονται στους χώρους στάθμευσης.
Κάθε Τετάρτη και Κυριακή, μέρες αιχμής για το αεροδρόμιο «ΔΙΑΓΟΡΑΣ», δημιουργείται το απόλυτο αλαλούμ, όπως καταγγέλθηκε στη «δ», με τους εργαζόμενους σε αυτά τα καίρια και σημαντικά πόστα των ελέγχων να εκτιμούν ότι δεν πρόκειται να βγει η σεζόν και ζητούν από τους αρμόδιους να μεριμνήσουν, ώστε να ενισχυθεί με προσωπικό το αεροδρόμιο, για να αποφευχθούν περαιτέρω προβλήματα που δυσφημούν το νησί μας.
Όπως πολύ σωστά επισημαίνουν τουριστικοί παράγοντες στη «δ», το αεροδρόμιο είναι η πρώτη και τελευταία εικόνα των τουριστών που επιλέγουν το νησί μας για τις διακοπές τους και τα προβλήματα που σημειώνονται στην εξυπηρέτησή τους, είναι αρκετά όχι μόνο για να φύγουν δυσαρεστημένοι αλλά και για να μας βαθμολογήσουν αρνητικά, προκαλώντας μια άνευ προηγουμένου δυσφήμιση.
Σε αυτό έρχεται, όπως λένε, να προστεθεί και το γεγονός ότι το αεροδρόμιο Ρόδου λειτουργεί πλέον χωρίς φαρμακείο, καθώς ο φαρμακοποιός αποχώρησε επικαλούμενος αδυναμία να αντεπεξέλθει στα υψηλά μισθώματα που ζητούσε η Fraport, την ίδια ώρα που το ιατρείο δεν έχει 24ωρη λειτουργία, παρά μόνο Δευτέρα με Παρασκευή, πρωινές ώρες.
H Fraport, που ανέλαβε τη λειτουργία του αεροδρομίου και της Ρόδου, δήλωσε πέρυσι δια του διευθύνοντος συμβούλου της κ. κ. Αλεξάντερ Ζίνελ, ότι θα πραγματοποιηθούν σημαντικές παρεμβάσεις για τη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών, οι οποίες περιλαμβάνουν 13% αύξηση των σταθμών Check-in, 71% αύξηση των ζωνών ασφαλείας, 15% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών, 25% αύξηση των ζωνών παραλαβής αποσκευών και 29% αύξηση του χώρου στάθμευσης αεροσκαφών, σημειώνοντας ωστόσο ότι τα προβλήματα του αεροδρομίου δεν εξαφανίζονται με κάποιο «μαγικό ραβδί».
Παρ΄όλα αυτά, σχεδόν ένα χρόνο μετά η κατάσταση στο αεροδρόμιο «ΔΙΑΓΟΡΑΣ» είναι αν όχι χειρότερη, ίδια, δημιουργώντας εύλογα ερωτηματικά για το πότε θα «υλοποιηθούν» τα έργα μεγάλης κλίμακας για τη «δημιουργία ενός αεροδρομίου με μοντέρνες υποδομές και υπηρεσίες που θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και των επισκεπτών», όπως είχαν υποσχεθεί οι αρμόδιοι της Fraport.