Κατασκευή αποβάθρας στη θέση «πέταλο» στο Λιμάνι Σύμης.
Τώρα που πέρασε ο κονιορτός και κάθισε η σκόνη!! Βγήκαν οι φωτογραφίες για τα πειστήρια και την τεκμηρίωση. Είδαμε και την ανάσταση των νεκρών έργων. Έβαλε το χεράκι του και ο Αρχάγγελος Μιχαήλ !!
Οι μηχανισμοί της προπαγάνδας δούλεψαν πριν την ανάσταση. Συνεχίζουν να κοιτάνε με δέος πίσω (το έργο μας)και με φόβο μπροστά (την ανυπαρξία τους).
Ας πούμε λοιπόν καθαρά «ενημερωτικά», ορισμένα πράγματα μιας και οι μετά Χριστό σωτήρες δυστυχώς συνεχίζουν αυτό που ξέρουν να κάνουν καλά και είναι το μόνο που κάνουν.
Απαξίωση του έργου των προηγούμενων διαστρεβλώνοντας την πραγματικότητα (το έκαναν με το φράγμα Γαδουρά , με την γέφυρα Αφάντου και τώρα με το Λιμάνι της Σύμης και έπεται η συνέχεια), για να είναι εύκολη η προπαγάνδα τους και η οικειοποίηση των έργων, μιας και δικά τους έργα κλίμακας στα τέσσερα χρόνια δεν έχουν να παρουσιάσουν παρά τους πόρους των προγραμμάτων και τα 60.000.000 εκ ευρώ προίκα στο ταμείο από την προηγούμενη Περιφερειακή αρχή.
Ας πάρουμε το παράδειγμα της «οικειοποίησης» του νέου λιμένα της Σύμης. Την μελέτη του έργου εκπόνησε ο Δήμος Σύμης (Επί δημαρχεία, Παπακαλοδούκα Λευτέρη). Το έργο προτάθηκε για ένταξη στο ΕΣΠΑ με φορέα υλοποίησης το Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου (με πρόεδρο, τον τ. Δήμαρχο Ρόδου, Στάθη Κουσουρνά).
Μετά από συγκριτική αξιολόγηση (όπως με όλα τα έργα) εγκρίθηκε η ένταξη στο ΕΣΠΑ και υπογράφηκε 04/07/2011 η απόφαση ένταξης (υποχρεωτικά για τον εκάστοτε Περιφερειάρχη) από τον Γιάννη Μαχαιρίδη, περιφερειάρχη Ν.Αιγαίου εκείνη την χρονική περίοδο.
Το έργο δημοπρατήθηκε από το Λιμενικό ταμείο και μειοδότης αναδείχθηκε η εταιρεία Ι. Μαρούλης ΑΕ με σημαντική παρουσία στην Ρόδο και κατασκευαστής και ιδιοκτήτης της Μαρίνας Ρόδου. Η σύμβαση υπογράφηκε από τον πρόεδρο του Λιμενικό ταμείου, Στάθη Κουσουρνά ,στις 12/10/2012 με προϋπολογισμό 4.133.434 ευρώ.
Το έργο από την αρχή του είχε δυσκολίες. Σύνθετο έργο με υποθαλάσσιες εργασίες και τεχνικά προβλήματα. Αλλά και διευκολύνσεις όπως η κατασκευή των κρηπιδωμάτων στην Ρόδο (στη Μαρίνα)όπου η εταιρεία είχε εγκατεστημένο εργοτάξιο και “μέσα “για την μεταφορά τους στην Σύμη.
Παρατηρήθηκε μεγάλη καθυστέρηση στην έναρξη του έργου, παρά τις συνεχείς οχλήσεις τόσο από το Λιμενικό ταμείο όσο και από την Διαχειριστική Αρχή που παρακολουθούσε την πορεία του έργου όπως (και όλων των έργων του προγράμματος ΕΣΠΑ) και ενημέρωνε τον Περιφερειάρχη (Γιάννη Μαχαιρίδη), προκειμένου να πιέσει για να ξεκινήσουν και να επισπευσθούν οι εργασίες πιέζοντας τόσο το Λιμενικό ταμείο με πρόεδρο τον Δήμαρχο Ρόδου (Στάθη Κουσουρνά και μετέπειτα τον Χριστοδούλου Μιχάλη και δήμαρχο τον Χατζηδιάκο Φώτη ο οποίος και παρακολουθούσε το έργο από την αρχή με την ιδιότητα του Χωρικού Αντιπεριφερειάρχη Δωδεκανήσου και υπεύθυνος των τεχνικών υπηρεσιών της Περιφέρειας) και αρκετές φορές την ανάδοχο εταιρεία.
Η επίλυση των τεχνικών και διοικητικών θεμάτων διευκόλυνε μεν δεν οδηγούσε όμως στην τήρηση του χρονοδιαγράμματος εξέλιξης του έργο από την εταιρεία. Γνωρίζαμε πως η όποια απόφαση έκπτωσης της αναδόχου εταιρείας ισοδυναμούσε με μακροχρόνιους δικαστικούς αγώνες και τη μη κατασκευή του έργου. (Πολλές οι ειδικές προσκλήσεις και οι αποφάσεις έκπτωσης από το Λιμενικό ταμείο)
Οι οποίες δεν υλοποιήθηκαν ακριβώς για τους παραπάνω λόγους.
Η ολοκλήρωση του ΕΣΠΑ (2015) δεν βρήκε ολοκληρωμένο και το έργο . Η πάγια τακτική που ακολουθείτε διαχρονικά και με όλα τα Ευρωπαϊκά προγράμματα όταν κλείνουν, και προκειμένου να μην χαθούν οι Ευρωπαϊκοί πόροι, είναι η χρηματοδότηση των έργων για την ολοκλήρωση τους ,να αναλαμβάνεται από το πρόγραμμα Δημοσίων επενδύσεων ΠΔΕ εθνικοί πόροι ,μέσω των ΣΑΕΠ των Περιφερειών.
Αυτό έγινε και με το συγκεκριμένο έργο , όπως και με το σύνολο των εκατοντάδων έργων ΕΣΠΑ σε όλη την Ελλάδα . Μάθαμε πως για το αυτονόητο γίνανε συσκέψεις και παρεμβάσεις λες και αυτές έπεισαν τον Υφυπουργό Ανάπτυξης. Εκατοντάδες έργα σε όλη την Ελλάδα μεταφέρθηκαν από το ΕΣΠΑ δυο Πρόγραμμα δημοσίων Επενδύσεων ( ΠΔΕ).
Και έκανε ότι κάνανε και οι προηγούμενοι Υπουργοί. Και αλήθεια, εμείς εντάξαμε το έργο και ασκήσαμε πιέσεις να ξεκινήσει και να προχωρήσει και αυτό έγινε μέχρι τον Σεπτέμβρη του 2014. Το ΕΣΠΑ τελείωσε τον Δεκέμβρη του 2015 και το έργο το 2018… Τι ακριβώς έκανε τόσα χρόνια για το έργο ο κύριος Χατζημάρκος;
Γιατί την μεταφορά (την αυτονόητη) όπως δηλώθηκε, την έκανε ο κύριος Σαντορινιός!! Τότε, εκτός από την ‘σύσκεψη’ για την ανάσταση του (νεκρού έργου) τι άλλο έκανε; … Αλήθεια, τι απαξίωση για τον φορέα υλοποίησης και κύριο του έργου Λιμενικό ταμείο και τον Δήμο Σύμης.
Έκανε και κάτι άλλο που δεν γνωρίζουμε; Καλώς λοιπόν και οι οποίες «παρεμβάσεις» για το αυτονόητο ,αν έτσι νομίζουν πως λειτουργεί η διοίκηση και τα υπουργεία και θέλουν να το διαιωνίζουν.
Το έργο ολοκληρώθηκε παρά τις δυσκολίες και τα προβλήματα από το Λιμενικό Ταμείο Δωδεκανήσου ,δικαιώνοντας και τις επιλογές για την έστω και καθυστερημένα περαίωση των εργασιών.
Ένα έργο άρτιο για το οποίο όλοι πρέπει να είμαστε ικανοποιημένοι . Και αξίζουν συγχαρητήρια στον Δήμο Σύμης, το Λιμενικό ταμείο ,τον Δήμο Ρόδου ,την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου (τη Διαχειριστική Αρχή και τη Διεύθυνση Αναπτυξιακού Σχεδιασμού )και την Ανάδοχο Εταιρία Ι.Μαρούλης ΑΕ.
Ακολουθεί η δεύτερη φάση που αφορά τις χερσαίες εγκαταστάσεις και τα οδικά δίκτυα, με χρηματοδότηση από το ΠΔΕ , Εθνικοί Πόροι όπως ανακοίνωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός.