Σε εφαρμογή τίθεται από 01/07/2018 το μεταφορικό ισοδύναμο, αρχικά σε 32 νησιά του Αιγαίου που απώλεσαν ή θα απωλέσουν (Κως-Λέρος–Σάμος-Χίος– Λέσβος) το ειδικό καθεστώς μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας σημείωναν στο ότι η φιλοσοφία του μέτρου που θα εφαρμοσθεί μόνο για τους νησιώτες και για τα εμπορεύματα που πηγαίνουν από και προς τα νησιά, είναι οι κάτοικοι της νησιωτικής Ελλάδας να απολαμβάνουν τιμές σε προϊόντα και μεταφορές, όπως και οι κάτοικοι της υπόλοιπης χώρας, με επιδότηση του κόστους.
Εάν για παράδειγμα κάποιος πληρώνει εισιτήριο 20 ευρώ για ένα ταξίδι με λεωφορείο προς μια πόλη της ηπειρωτικής χώρας και ένας νησιώτης για να πάει προς το μέρος του που είναι η ίδια απόσταση 25 ευρώ, τότε θα παίρνει τα επιπλέον 5 ευρώ που αποτελεί την διαφορά. Σημειώνεται ότι η εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου στις μεταφορές εφαρμόζεται ήδη σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Η οικονομική ενίσχυση θα αποτελεί ουσιαστικά ένα βοήθημα για όσους ταξιδεύουν από και προς τα νησιά με το φθηνότερο μέσο μεταφοράς προκειμένου να μην χρεώνονται περισσότερα από αυτόν που ταξιδεύει για παράδειγμα με το υπεραστικό λεωφορείο.
Τα νησιά στα οποία θα εφαρμοστεί αρχικά είναι τα εξής: Σαμοθράκη, Λήμνος, Ικαρία, Αγιος Ευστράτιος, Ψαρά, Οινούσσες, Φούρνοι, Θύμαινα, Κάλυμνος, Αστυπάλαια, Κάσος, Τήλος, Σύμη, Νίσυρος, Πάτμος, Χάλκη, Λειψοί, Ψέριμος, Αγαθονήσι, Λέβιθα, Καστελόριζο, Αρκοί, Γυαλί, Τέλενδος, Φαρμακονήσι, Κίναρος, Λέσβος, Χίος, Σάμος, Κως , Λέρος, Μαράθι.
Την ευθύνη για την υλοποίηση του μεταφορικού ισοδύναμου έχει η Γενική Γραμματεία Αιγαίου, ενώ το μέτρο αυτό θα χρηματοδοτηθεί από πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και θα διασφαλίζει την ισοστάθμιση του κόστους μεταφοράς με αυτό της ηπειρωτικής Ελλάδας. «Ελεγκτικός μηχανισμός» θα είναι το Παρατηρητήριο Τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης που θα ελέγχει τις τιμές μέσω δειγματοληπτικών ελέγχων σε προϊόντα που μεταφέρονται προς τα νησιά κυρίως σε είδη πρώτης ανάγκης.
Σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας εντός του Απριλίου αναμένεται να ψηφιστεί το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο. Στην πρώτη πιλοτική φάση του μέτρου για το 2018, εκτιμάται ότι θα απαιτηθούν 50 εκατ. ευρώ, ενώ για το 2019 θα δοθούν 150 εκατ. ευρώ μέσω εθνικών πόρων.
Η εφαρμογή για τους επιβάτες θα γίνεται μέσω της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων και για τα εμπορεύματα από τους ενδιάμεσους φορείς που υπάρχουν για τα προγράμματα του επιχειρησιακού προγράμματος ανταγωνιστικότητας. Η εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου για τα καύσιμα θα γίνει σε δεύτερη φάση και με επιδότηση των μεταφορικών εταιρειών. Τα χρήματα προς τους επιβάτες αναμένεται να δίνονται μέσω της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, ενώ για τη μεταφορά εμπορευμάτων θα αναζητηθεί και συγχρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Παράλληλα, πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σημείωναν πως στην 1η φάση θα εντοπιστούν τυχόν αδυναμίες στην εφαρμογή του μέτρου, έτσι ώστε να διορθωθούν άμεσα και στις αρχές του επόμενου έτους να λειτουργήσουν όλα χωρίς προβλήματα.
H ασπιρίνη κατάντησε από 1,70 να πουλιέται 3,7 περίπου,και απλά σκευάσματα που είναι απαραίτητα για τη καθημερινότητα διπλασιάστηκαν τιμολογιακά.Η ευαισθησία της Αριστεράς,σκέψου τα ακριβά αντικαρκινικά….το 24% αύξηση λέει θα ισοφαριστεί με το μεταφορικό ισοδύναμο σε μια ευαίσθητη περιοχή που 2 μικρονησίδες της,είναι πια Τουρκικό Έδαφος.Θα πάτε στον αγύριστο,αλλά ο τρόπος που θα γίνει θα είναι αντάξιος τησ ζημιάς που κάνατε στο νησιά! και ειδικά στην Κω.Συμμορία και οργάνωση απατεώνων είστε.
Με τα προιοντα βασικης αναγκης ,καυσιμα κτλπ που ηδη ειναι στα υψη τι γινεται?Πως θα επιστρεψει τις διαφορες στον κοσμο το κρατος απο την στιγμη που δεν εχει να επιστρεψει ουτε επιστροφες φορου λιγων δεκαδων ευρω.θα κανει συμψηφισμους χρεων? Η κοροιδια δεν εχει τελειωμο.ολα αυτα ειναι ασπιρινες στον αρρωστο.Ντροπη στους νησιωτες βουλευτες που δεν αντεδρασαν.
Κάποιοι συμπολίτες μας υποφέρουν ακόμη από την παρανόηση πως το ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ ήταν το «Άλλο» και όχι η απεσταγμένη μούργα της ΠΑΣΟΚΟΝΔ, οι πάτοι των πάτων, οι ανίκανοι μεταξύ των μετρίων, οι απατεωνίσκοι μεταξύ των πονηρών, οι τυφλοί μεταξύ των μονόφθαλμων. Ως πότε άραγε;