Αρχική Ειδήσεις Εκκλησία Οι Άγιοι Προστάτες για κάθε ασθένεια

Οι Άγιοι Προστάτες για κάθε ασθένεια

0
6729

Τον Δικό Τους Άγιο, έχουν εκατομμύρια Χριστιανοί Ορθόδοξοι σε όλο τον κόσμο τον οποίο επικαλούνται για θεραπεία, λύτρωση από πόνο, ανακούφιση από ανίατες ή επικίνδυνες ασθένειες, είτε υποφέρουν οι ίδιοι είτε δικοί τους άνθρωποι. Δύσκολο να υπάρχει ασθένεια χωρίς έναν Άγιο να προστατεύει όσους νοσούν από αυτήν. Παρακάτω συγκεντρώσαμε έναν κατάλογο βασικών ασθενειών, σωματικών και ψυχικών, για να επικαλείστε τον Άγιο που προστατεύει από κάθε αρρώστια. Φυσικά η προσευχή στον Θεό, τον Ιησού Χριστό και την Παναγία μας πάντα αποτελεί μια απευθείας επικοινωνία ωστόσο οι Άγιοι Προστάτες των Ασθενειών μεσιτεύουν πάντα στον Κύριο, όταν προσευχόμαστε μπροστά στην εικόνα τους, κάνοντας ακόμη πιο δυνατή τη φωνή μας.

Αιμορραγίες σώματος, μύτης και στηθικά: Άγιος Παντελεήμων

Αλκοολισμός: Άγιος Βονιφάτιος

Ανίατες Ασθένειες: Άγιοι Ανάργυροι, Οσία Ειρήνη Χρυσοβαλάντου, Άγιος Εφραίμ, Όσιος Ιωάννης ο Ρώσος, Άγιος Νεκτάριος, Άγιος Παντελεήμων, Όσιος Σαμψών

Απελπισία και απογοητεύσεις: Όσιος Βασίλειος ο Αμασεύς

Αρθριτικά – Ρευματισμοί: Αγία Βαρβάρα, Άγιος Γεώργιος, Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος, Άγιοι Ανάργυροι, Κοσμάς και Δαμιανός

Αφροδίσια νοσήματα: Αγία Δροσίς

Βήχας: Άγιος Βηχιανός

Γονιμότητα: Αγία Άννα, Αγία Δόμνα, Οσία Ειρήνη Χρυσοβαλάντου, Άγιος Ευθύμιος, Αγία Μαρίνα, Άγιος Νεκτάριος, Όσιος Ρωμανός

Γυναικολογικά Προβλήματα: Οσία Ειρήνη Χρυσοβαλάντου, Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος, Αγία Λουκία, Αγία Μαρίνα, Αγία Βερονίκη η αιμορροούσα, ειδικότερα για παθήσεις γυναικείων γεννητικών οργάνων: Αγία Αικατερίνη, Άγιος Θεόδωρος ο Στρατηλάτης

Δερματικά: Αγία Βαρβάρα, Αγία Θέκλα, Αγία Μαύρα, Αρχάγγελοι Μιχαήλ και Γαβριήλ, Άγιος Σπυρίδων, Άγιος Συμεών, Άγιος Τιμόθεος, Άγιος Νικόλαος ο εν Βουνένοις

Δηλητηριάσεις: Αγία Αναστασία, Άγιος Δονάτος ο Επίσκοπος

Εγκαύματα: Ο Άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος, Αγία Παρασκευή, Άγιος Κλέαρχος

Εγκυμοσύνη: Αγία Μαρίνα, Αγία Βαρβάρα, Άγιοι Σαράντα, Όσιος Στυλιανός, Άγιος Συμεών, Άγιος Τρύφων

Εγχειρήσεις – Ακρωτηριασμός: Άγιος Γεώργιος, Άγιος Δημήτριος, Αγία Λουκία, Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής, Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος

Εκζέματα: Άγιος Θεόδωρος ο Στρατηλάτης , ο Άγιος Θεόδωρος ο Τήρων

Ενίσχυση – Προστασία: Άγιος Βασίλειος, Άγιος Ιωάννης ο Νηστευτής, Άγιοι Κωνσταντίνος και Ελένη, Οσία Μαρκέλλα, Οσία Ματρώνα, Αρχάγγελοι Μιχαήλ και Γαβριήλ, Μύρων ο Θαυματουργός

Επιδημίες-Λοιμώδη Νοσήματα: Όσιος Αλέξιος, Άγιος Βησσαρίων, Άγιος Χαράλαμπος (πανούκλα), Άγιος Δημήτριος, Άγιος Ρηγίνος, Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος (ελονοσία), Άγιος Σπυρίδων (χολέρα), Αγία Βαρβάρα (ευλογιά), Όσιος Δαβίδ, Άγιος Δονάτος ο Επίσκοπος, Προφήτης Ελισαίος (λύσσα), Όσιος Ζωτικός και Προφήτης Ηλίας (λέπρα)

Επιληψία: Άγιος Ελευθέριος, Αγία Μαρίνα, Άγιος Ρηγίνος

Ευτοκία εγκύων: Άγιος Ελευθέριος

Ίκτερος (χρυσή): Άγιος Μηνάς

Καρδιολογικά: Άγιος Ελευθέριος, Άγιος Ιγνάτιος, Οσία Ξενία Καλαματιανή (προστάτιδα των καρδιολόγων και των καρδιοπαθών)

Καρκίνος: Αγία Αγάθη (μαστός), Άγιοι Ανάργυροι, Άγιος Εφραίμ, Άγιος Νεκτάριος, Άγιος Παρθένιος Λαμψάκου, Άγιος Πατάπιος, Άγιοι Ραφαήλ (Νικόλαος και Ειρήνη), Άγιος Σάββας

Κήλη: Άγιος Αρτέμιος

Λιθίαση νεφρών, χολής και κύστης: Πρωτομάρτυς Στέφανος, Άγιοι Ανάργυροι, Απόστολος Πέτρος

Οφθαλμολογικά: Άγιος Ανανίας, Άγιος Αρτέμιος, Αγία Εριφύλη, Άγιος Ιγνάτιος, Αγία Λουκία, Αγία Παρασκευή, Άγιος Παντελεήμων, Άγιος Σπυρίδων, Αγία Φωτεινή, Άγιος Άνθιμος ο νέος, Άγιος Φιλήμωνας ο μουσικός.

Παθήσεις γλώσσας: Άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος

Παιδιατρικά: Άγιος Αιμιλιανός (προβλήματα ομιλίας), Άγιος Ακίνδυνος (γενικοί κίνδυνοι), Προφήτης Άμως (ασθενικά παιδιά), Άγιος Γεώργιος, Όσιος Ευστράτιος, Άγιος Θεόδωρος ο Στρατηλάτης , Άγιος Κήρυκος (κρανιο-εγκεφαλικές κακώσεις), Αγία Μαρίνα (για ασθενικά παιδιά, και εξανθήματα), Άγιοι Ραφαήλ (Νικόλαος και Ειρήνη) (σοβαρές νόσοι).

Πονοκέφαλοι: Αγία Φωτεινή

Πόνοι δαχτύλων: Αγία Μαγδαληνή

Πόνοι λαιμού: Άγιος Παύλος ο Ομολογητής

Πόνοι αυτιών: Άγιος Αββακούμ

Πρήξιμο στήθους λεχώνων: Αγία Ευανθία, Αγία Ανθία

Πρόσωπο (για τη μη παραμόρφωσή του): Αγία Δωροθέα

Ρευματισμοί ποδιών: Όσιος Βασίλειος ο Αμασεύς

Σαρκικοί πειρασμοί, όλα τα είδη της μαγείας, στη λύση (διάλυση): Άγιος Κυπριανός, Αγία Ιουστίνη η Παρθένος, Αγία Θωμαΐς

Στοματικές παθήσεις: Άγιος Αντίπας.

Στομαχικές και εντερικές διαταραχές: Άγιος Χαράλαμπος

Συζυγική ζωή: Άγιοι Κωνσταντίνος και Ελένη, Άγιος Ανδρόνικος, Αγία Αθανασία, Αγία Παρασκευή, Οσία Ξένη της Πετρούπολης

Σωματικές Αναπηρίες: Άγιος Εφραίμ, Όσιος Ιωάννης ο Ρώσος, Άγιος Παντελεήμων, Άγιος Σπυρίδων, Άγιος Χριστόφορος

Τοκετός: Αγία Δόμνα, Άγιος Ελευθέριος, Άγιος Τρύφων, Άγιος Φανούριος

Ψυχοπαθολογικά: Άγιος Αντώνιος, Άγιος Αθανάσιος, Άγιος Αρτέμιος, Άγιος Γεράσιμος, Αγία Θέκλα, Όσιος Θεόδουλος ο σαλός, Ευαγγελιστής Ιωάννης, Ευαγγελιστής Λουκάς, Άγιοι Κυπριανός και Ιουστίνα, Όσιος Αναστάσιος ο Ναυπλιώτης

Ψυχοφθόρο πάθος: Άγιοι Ανάργυροι 

Ωτορινολαρυγγολογία: Άγιος Βλάσιος, Άγιοι Ανάργυροι Κύρος και Ιωάννης, Άγιος Ιάκωβος (κώφωση), Άγιος Σπυρίδων, Άγιος Αββακούμ (αυτιά), Ζαχαρίας (κωφαλαλία)

Ασθένειες ζώων: Άγιος Μόδεστος

Και οι Άγιοι Ανάργυροι, οι ιατροί

Εκτός από τους προστάτες των ασθενών από διάφορες αρρώστιες υπάρχουν και σημαντικοί Άγιοι που υπήρξαν γιατροί ή θεραπευτές στην επίγεια ζωή τους. Αρκετοί από αυτούς είχαν σπουδάσει Ιατρική και προσέφεραν τις υπηρεσίες τους σε όσους τις είχαν ανάγκη και όχι μόνο σε Χριστιανούς.

Οι Ανάργυροι, όχι μόνο δεν λάμβαναν χρήματα για τις υπηρεσίες τους, αλλά έδιναν και από τα δικά τους σε όσους το χρειάζονταν. Οι τρία «δίδυμα» γιατρών που ακολουθούν είναι ίσως οι γνωστότεροι Ανάργυροι. Τα θαύματά τους ήταν και είναι πολλά και μεγάλα, γι’ αυτό τους τιμούν ιδιαίτερα στη Χριστιανοσύνη.

Δαμιανός και Κοσμάς οι Ρωμαίοι. Ήταν αδέλφια και γεννήθηκαν στη Ρώμη όπου θαυματούργησαν και μαρτύρησαν το 284 μ.Χ.. Προσέφεραν αφιλοκερδώς τις ιατρικές συμβουλές τους σε απόρους αλλά και σε εύπορους της εποχής.

Δαμιανός και Κοσμάς οι Ασιάτες. Κατάγονταν από την Ασία και απλώς είναι συνονόματοι με την πρώτη δυάδα. Τα δύο αδέλφια σπούδασαν Ιατρική και πρόσφεραν τις υπηρεσίες τους δωρεάν στους ασθενείς, χωρίς διάκριση. Δεν έπαψαν όμως να διδάσκουν και τον λόγο του Θεού γιατρεύοντας έτσι και τις ψυχές των ασθενών τους.

Κύρος και Ιωάννης. Έδρασαν στην Ασία και μαρτύρησαν το 292 μ.Χ., επί Διοκλητιανού. Αρχικά ο Κύρος ήταν γιατρός. Δίπλα του όμως στάθηκε και ο άλλος φωτισμένος θεραπευτής, ο Ιωάννης. Μαζί ασκήτεψαν, θεράπευσαν και μαζί θαυματούργησαν σε όσους με πίστη τους ζητούσαν τη βοήθειά τους.

Αντίπας ο Οδοντίατρος. Ασχολείτο ιδιαιτέρως με τις οδοντιατρικές και στοματολογικές παθήσεις. Χειροτονήθηκε από τους Αποστόλους, Επίσκοπος Περγάμου και σε μεγάλη ηλικία συνελήφθη από τους Εθνικούς. Λόγω της επαγγελματικής του ιδιότητος, ο Άγιος Αντίπας θεωρείται θεραπευτής των παθήσεως του στόματος. Είναι προστάτης του οδοντιατρικού σώματος.

Βλάσιος ο ιατρός, Επίσκοπος Σεβαστείας. Γεννήθηκε και έδρασε τον 4ο αιώνα. Θεωρείται θεραπευτής των ασθενειών που σχετίζονται με τον λαιμό τόσο εξαιτίας του τρόπου που θανατώθηκε όσο εξάλλου και επειδή  είχε σώσει ένα παιδί που κινδύνευσε να πνιγεί από ψαροκόκαλο σφηνωμένο στο λαρύγγι του.

Διομήδης ο ιατρός από την Κιλικία. Γεννήθηκε στην Ταρσό της Κιλικίας και ήταν πολύ γνωστός ιατρός στην περιοχή του. Γιάτρευε δωρεάν σωματικές και ψυχικές ασθένειες ενώ επί Διοκλητιανού διατάχθηκε η σύλληψή του.

Θαλαλαίος ο ιατρός από τον Λίβανο. Υιός ευσεβών Χριστιανών, μαθήτευσε σε πολλές σχολές, αλλά αφιερώθηκε τελικά στην Ιατρική την οποία υπηρέτησε σύμφωνα με το παράδειγμα του Κυρίου.

Λουκάς, ο ιατρός Απόστολος, είναι ο συγγραφέας του τρίτου Ευαγγελίου, του «κατά Λουκά» και των «Πράξεων των Αποστόλων». Χριστιανός έγινε τους μετά τον Χριστό χρόνους, μέσω του λόγου του Παύλου. Ήταν εξαιρετικός ζωγράφος, αναφέρεται όμως και ως άριστος ιατρός.

Παντελεήμονας. Γιατρός που πρόσφερε τις υπηρεσίες του στους αρρώστους χωρίς χρήματα. Έζησε στους χρόνους του Διοκλητιανού. Σπούδασε ιατρική κοντά στον διάσημο ιατρό της εποχής Ευφρόσυνο.

Ο Άγιος εμφανίζεται, όμως, και ως πραγματικός ελεήμων, γιατί ελεεί όσους τον έχουν ανάγκη. Εκτός από ίαση και ψυχική σωτηρία, προσέφερε και άρτο σε όσους δεν είχαν να φάνε. Παρουσιάζεται λοιπόν και σαν προστάτης των παρασκευαστών άρτου.

Παυσίκακος. Ο Άγιος σπούδασε ιατρός και αργότερα έγινε μοναχός. Οι ιατρικές του γνώσεις δίδονταν δωρεάν (Ανάργυρος) σε όσους τις είχαν ανάγκη. Έγινε κληρικός και ανέβηκε γρήγορα στην εκκλησιαστική ιεραρχία. Πολέμησε πολλές αιρέσεις αλλά γιάτρεψε και πολύ κόσμο.

Σαμψών, ο ιατρός και ξενοδόχος. Ο Σαμψών ήταν Ρωμαίος από πλούσια οικογένεια. Σπούδασε φιλοσοφία, φιλολογία και Ιατρική. Ταυτόχρονα έδειχνε μεγάλη ευσπλαχνία προς τους αδυνάτους και αρρώστους συνανθρώπους του.

Ζηνόβιος, ο πλούσιος ιατρός από την Κιλικία. Σπούδασε Ιατρική, θεράπευσε και θαυματούργησε στην περιοχή του. Ήταν κληρονόμος μεγάλης περιουσίας, αλλά αυτό δεν τον εμπόδισε να την μοιράσει στους φτωχούς. Ο Άγιος ιατρός θεράπευε χωρίς χρήματα. Αποκεφαλίσθηκε μαζί με την αδελφή του Ζηνοβία από τον έπαρχο Λυσία.

Σε ποιους Αγίους να αποταθώ όταν με πιέζει το άγχος;

Το άγχος προέρχεται από το αρχαίο ελληνικό ρήμα ἄγχω που σημαίνει σφίγγω, πνίγω. Είναι μια δυσάρεστη συναισθηματική κατάσταση που περιλαμβάνει αισθήματα φόβου και τρόμου για κίνδυνο του οποίου η πηγή είναι άγνωστη σε μεγάλο βαθμό ή μη αναγνωρίσιμη. Γενικά η πλήρη παράδοση στο θέλημα του Θεού μειώνει και εξαλείψει το άγχος.

Όμως χρειάζεται πολλή δουλειά, προσευχή, υποταγή και υπομονή. Φυσικά η επίκληση του Ιησού Χριστού και της Παναγίας υπεραρκούν για να νιώσει ο Χριστιανός ότι φεύγει το άγχος. Υπάρχουν όμως και Άγιοι που ασχολήθηκαν ειδικά με το άγχος και μπορούν να ακούν πολύ καθαρά τις φωνές των ανθρώπων που υποφέρουν.

Ο μεγαλομάρτυρας Άγιος Χαράλαμπος (10 Φεβρουαρίου) ιερέας στη Μαγνησία της Μικράς Ασίας έζησε διδάσκοντας το λόγο του Χριστού και εστίασε πολύ το κήρυγμά του στην αντιμετώπιση του άγχους των κοσμικών ανθρώπων. Στα βαθιά του γεράματα, το 198 ο αυτοκράτορας Σέβηρος εξαπέλυσε διωγμό κατά των Χριστιανών και ο έπαρχος της Μαγνησίας Λουκιανός συνέλαβε τον Άγιο και τον υπέβαλε σε φρικτά βασανιστήρια για να αρνηθεί την πίστη του. Τμήμα της κάρας του φυλάσσεται στην ιερά μονή Αγίου Στεφάνου Μετεώρων και στον ομώνυμο ναό στις Θεσπιές της Βοιωτίας.

Πιο σύγχρονοι, οι Άγιοι Παΐσιος και Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης, έσκυψαν πάνω από τα προβλήματα των μονίμως αγχωμένων και αγχωτικών ανθρώπων.

Πίστευαν ότι για να θεραπευθούν τα διάφορα ψυχικά-ψυχολογικά νοσήματα, θα πρέπει να απομακρυνθούν τα πνευματικά τους αίτια, που είναι τα πάθη (με κυρίαρχο τον εγωισμό) καθώς και οι δαίμονες με τις ενέργειές τους.

 

Η μη υποταγή στον Χριστό με αγάπη αφήνει τον Διάβολο να προκαλέσει άγχος

«Τι θα πει άγχος, νεύρα, ψυχασθένειες;» ερωτούσε ο π. Πορφύριος. Και απαντούσε: «Εγώ πιστεύω ότι υπάρχει διάβολος σ’ όλα αυτά. Δεν υποτασσόμεθα στον Χριστό με αγάπη. Μπαίνει ο διάβολος και μας ανακατεύει».

Αυτά βέβαια (τα πάθη και οι δαίμονες) δεν απομακρύνονται με χάπια ούτε με ηλεκτροσόκ, αλλά με το μυστήριο της Γενικής Εξομολόγησης. Ο Άνθρωπος θα πρέπει να εξομολογηθεί με ειλικρίνεια τα αμαρτήματα όλης του της ζωής, τα κύρια γεγονότα που την σημάδεψαν, καθώς και το πως εκείνος τα αντιμετώπισε, όπως δίδασκε ο θεοφώτιστος Γέροντας Πορφύριος.

 

Εξομολόγηση Vs Ψυχανάλυση

Ο Γέροντας Παΐσιος επίσης «ενώ συνιστούσε στους ασθενείς να συμβουλεύονται χριστιανούς ιατρούς –«διότι τους φωτίζει ο Θεός» κατά το λόγιό του– είχε εκφράσει επανειλημμένως την απαρέσκειά του προς τα «ψυχολογικά» βιβλία, αλλά και προς αυτήν την ίδια την «ψυχολογία» και την «ψυχιατρική», η οποία ασκείται από επιστήμονες και ιατρούς, οι οποίοι δεν πιστεύουν στην ύπαρξη της ανθρώπινης ψυχής, όπως την δέχεται η θεολογία της Ορθόδοξης Ανατολικής Εκκλησίας.

Όντας ο ίδιος βαθύς γνώστης, με τη Χάρη του Θεού, του μυστηρίου της ενοικούσης στον άνθρωπο λογικής και νοεράς ψυχής, των φυσιολογικών αλλά και των παθολογικών εκδηλώσεών της, στενοχωριόταν και υπέφερε πολύ, όταν έβλεπε τις βαριές αστοχίες και τα λάθη στην αντιμετώπιση των ασθενών αυτών, τα οποία είχαν σοβαρότατες συνέπειες για τον ασθενή και το περιβάλλον του.

Δεδομένου δε ότι οι πλείστοι ακαδημαϊκοί δάσκαλοι της ψυχιατρικής θεωρούν ότι τα «ψυχικά φαινόμενα» έχουν μόνον βιολογικό υπόβαθρο –θεώρηση, η οποία συνιστά άρνηση της ύπαρξης άυλης, νοερής και λογικής ψυχής στον άνθρωπο– ήταν πολύ επιφυλακτικός η αρνητικός για πολλές «θεραπείες» που εφάρμοζαν οι προαναφερθέντες ψυχίατροι.

Ο Γέροντας Παΐσιος, συμφωνώντας με τον Γέροντα Πορφύριο θεωρούσε ότι τα αίτια των περισσοτέρων ψυχικών ασθενειών είναι πνευματικά και ότι τα «ψυχοφάρμακα» δεν θεραπεύουν, αλλά έχουν μόνον κατασταλτικό χαρακτήρα, και ότι είναι δυνατόν να χρησιμοποιούνται με φειδώ σε περιπτώσεις πασχόντων «ψυχασθενών», έως ότου καταστεί εφικτή η επικοινωνία με αυτούς».

Κατόπιν η συμβολή του μυστηρίου της Γενικής Εξομολόγησης είναι καθοριστική για την οριστική και ολοκληρωτική ψυχική-πνευματική θεραπεία με την Θεία Χάρη.

«Πάνε να ηρεμήσουν οι άνθρωποι» παρατηρεί ο Γέρων Παΐσιος «είτε με ηρεμιστικά είτε με θεωρίες γιόγκα, και την πραγματική ηρεμία, που έρχεται, όταν ταπεινωθεί ο άνθρωπος, δεν την επιδιώκουν, για να έρθει η θεία παρηγοριά μέσα τους».

Η αληθινή ηρεμία έρχεται με την Θεία Χάρη, η οποία προσλαμβάνεται από τους ταπεινούς. «Η εξωτερική μόρφωση με το άγχος», επισημαίνει πάλι ο σοφός Γέροντας, «οδηγεί καθημερινώς εκατοντάδες ανθρώπων (ακόμη και μικρά παιδιά με άγχος!) στις ψυχαναλύσεις και στους ψυχιάτρους και κτίζει συνεχώς Ψυχιατρεία και μετεκπαιδεύει ψυχιάτρους, ενώ πολλοί ψυχίατροι ούτε Θεό πιστεύουν ούτε ψυχή παραδέχονται.

Επομένως, πως είναι δυνατόν αυτοί οι άνθρωποι να βοηθήσουν ψυχές, αφού και οι ίδιοι είναι γεμάτοι από άγχος; Πως είναι δυνατόν ο άνθρωπος να παρηγορηθεί αληθινά, αν δεν πιστέψει στον Θεό και στην αληθινή ζωή, την μετά θάνατον, την αιώνια;

Η θεραπεία υπάρχει μόνο στο αληθινό Ψυχιατρείο, την Ορθόδοξη Εκκλησία, και παρέχεται δωρεάν από τον Ιατρό των ψυχών και των σωμάτων μας, τον Κύριο Ημών Ιησού Χριστό.

πηγή: christianityart.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ