ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ Κυριακή Β’ Νηστειών ο Σεβασμιώτατος στην Παναγία Καρδάμαινας

16
1160

ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ

Κυριακή Β’ Νηστειών, του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά και ο Σεβασμιώτατος προεξήρχε της Θείας Λειτουργίας και κήρυξε το Θείο λόγο, στον ΙΝ Γενεσίου της Θεοτόκου στην Καρδάμαινα μαζί με τον εφημέριο του ΙΝ π. Ιωάννη Περαντωνάκη.

Ως συνέχεια της Α΄ Κυριακής των Νηστειών, κατά την οποία γιορτάσαμε την αναστήλωση των ιερών εικόνων, η Εκκλησία μας όρισε την επόμενη Κυριακή να τιμάται η μνήμη του αγίου Γρηγορίου του Παλαμά, που υπήρξε ένας ομολογητής επίσκοπος της πόλης της Θεσσαλονίκης τον 14ο αιώνα.

Ο άγιος Γρηγόριος γεννήθηκε στη δύση της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, το 1297 και από πολύ νέος κατέφυγε στο Άγιο Όρος. Ήταν περίπου 40 ετών όταν ήρθε από το Άγιο Όρος στη Θεσσαλονίκη. Κι αυτό για να πολεμήσει τις αιρετικές διδασκαλίες ενός μοναχού, του Βαρλαάμ, που χλεύαζε κάποιες από τις διδασκαλίες των Πατέρων. Ο Βαρλαάμ υποστήριζε ότι ο Θεός προσεγγίζεται με τρόπο φιλοσοφικό και διανοητικό και υποτιμούσε την ασκητική ζωή και την νοερά καρδιακή προσευχή. Ο Γρηγόριος αντέκρουσε αποτελεσματικά την αίρεση και έγραψε ομιλίες και βιβλία γύρω από τα θέματα αυτά. Υποστήριξε ότι ο Θεός κατοικεί στην καρδιά του ανθρώπου που την έχει καθαρίσει με την άσκηση και την μετοχή στα μυστήρια της Εκκλησίας από τα πάθη και τους λογισμούς. Η καρδιακή προσευχή η οποία γίνεται μέσω της επανάληψης των απλών λόγων «Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν με» καθαρίζει την καρδιά, φωτίζει τον νου και καθιστά τον άνθρωπο οίκο του Αγίου Πνεύματος.

Λίγο αργότερα πέθανε ο αυτοκράτορας Ανδρόνικος Γ΄ ο Παλαιολόγος και υπήρχαν πολλοί που μάλωναν για τη διαδοχή του. Ο Γρηγόριος προσπάθησε να ειρηνεύσει όλους αυτούς που φιλονικούσαν κι αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη δίωξή του από τον Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως, που αναμίχθηκε στο θέμα. Το 1347, όταν άλλαξε ο Πατριάρχης, ο Γρηγόριος εξελέγη αρχιεπίσκοπος Θεσσαλονίκης. Στην πόλη τότε επικρατούσε χάος, επειδή είχε επικρατήσει μια ομάδα, οι Ζηλωτές, που ήθελαν να αποσχιστούν από το Πατριαρχείο. Έτσι ο Γρηγόριος αναγκάστηκε να μείνει για τρία χρόνια στο Άγιο Όρος, μέχρι να επιβληθεί η τάξη. Έφθασε στη Θεσσαλονίκη το 1350. Το 1354, σ΄ ένα ταξίδι του στην Κωνσταντινούπολη συλλαμβάνεται από Τούρκους και μένει ένα χρόνο αιχμάλωτός τους, μέχρι να εξαγορασθεί και να επιστρέψει στην πόλη του. Στο διάστημα αυτό έδωσε ομολογία πίστης ενισχύοντας τους χριστιανούς που είχαν απομείνει στις περιοχές όπου τον περιέφεραν οι Μουσουλμάνοι.

Από το 1355 μέχρι το 1359, που τον πήρε ο Θεός κοντά Του, ποίμανε τον λαό της Θεσσαλονίκης και έγραψε πλήθος από θεολογικά συγγράμματα. Την κυρίως μνήμη του την τιμούμε την 14η Νοεμβρίου. Η Εκκλησία τον προβάλλει και του δίνει εξέχουσα θέση τη Μεγάλη Σαρακοστή, επειδή δεν δίστασε να δώσει μπροστά σε όλες τις εξουσίες ομολογία πίστεως. Ακόμη κι όταν βρισκόταν η ζωή του σε κίνδυνο, όταν συκοφαντήθηκε, όταν φυλακίστηκε, ομολόγησε πάντα την ορθή πίστη.

 

16 ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΣΥΓKΛΟΝΙΣΤΙΚΟ!!! Προφητεία από το 1990 για ΕΠΙΔΗΜΙΑ του μακαριστού Αυγουστίνου Καντιώτη

    Ο Μακαριστός Μητροπολιτης Φλωρίνης πρεσπών και εορδαίας, κυρός Αυγουστίνος Καντιώτης, σε ομιλία του κατά το 1990, (πριν 30 χρόνια δηλαδή) προφήτεψε την μεγάλη επιδημία που θα έρθει. ακούστε τι λέει στο βίντεο
    https://www.youtube.com/watch?v=etH1WhgVSJ8&feature=youtu.be

    • Το «πράσσειν άλογα», δεν είναι πράσινα άλογα όπως πιστεύει πολύς κόσμος, αλλά αρχαία ελληνική έκφραση. Προέρχεται εκ του ενεργητικού απαρέμφατου του ρήματος «πράττω» ή/και «πράσσω» (τα δύο τ, αντικαθίστανται στα αρχαία και από δύο σ), που είναι το «πράττειν» ή/και «πράσσειν» και του «άλογο» που είναι ουσιαστικά το ουσιαστικό «λόγος» που σημαίνει λογική (σε μία από τις έννοιες του) με το α στερητικό μπροστά. Α-λογο το παράλογο, δηλαδή, πράσσειν άλογα, το να κάνει κανείς παράλογα πράγματα!

  2. ΠΟΥ Ο ΜΑΞΙΜΟΣ ΤΣΙΠΡΑΣ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΜΑΣ ΚΑΝΕΙ ΒΕΝΕΖΟΥΕΛΑ ΠΑΛΙΟΑΡΙΣΤΕΡΕ Κ@ΠΑΝΕ ΤΟΥΡΚΟ….

  3. Να τι έγινε σήμερα στις εκκλησίες που επιμένουν να είναι ανοιχτές – Ηλικιωμένοι και παιδιά μεταλαβαίνουν …………………..

  4. Καλά τόση ανευθυνότητα από την εκκλησία…? Υπάρχει λόγος να παίρνει τόσα μέτρα η πολιτεία όταν μια μεγάλη ομάδα -οι Χριστιανοί δεν υπακούν?
    Σήμερα το πρωί περίμενα να πάρω καφέ όρθιος και να πάω στη δουλειά..Πέρασε το περιπολικό και μας έβαλε τις φωνές γιατί είμαστε πολύ κοντά πέντε άνθρωποι…Έχει κανένα νόημα όταν εσείς μαζεύετε τον κόσμο σε κλειστό χώρο με κεριά λιβάνια βήχα,φτερνίσματα και βάζετε το κουτάλι της κοινωνίας σε μικρά παιδιά από γέρους αρρώστους κ.λ.π.

    • Η Εκκλησία έχει βαριά ευθύνη. Αγαπά τους ανθρώπους ή όχι; Θα έπρεπε να έχει αίσθημα ευθύνης και να έχει κλείσει τις εκκλησίες. Ο πατριάρχης κοιτάζει 2 πόρτες.

  5. θα αλλάξει τροπάρι και θα ακυρώσει τις ακολουθίες. Διότι, αν δεν το κάνει, θα αναγκασθεί εκ των πραγμάτων σε μία εβδομάδα να κάνει στροφή 180 μοιρών, τότε πια που θα έχουν ξεφύγει εντελώς τα πράγματα και ο σώζων εαυτόν σωθήτω. Βέβαια τότε για να εξιλεωθούν θα το ρίξουν στο γνωστό: Ήταν θέλημα Θεού.

  6. Έχεις δίκιο. Ο Θεός έδωσε στον άνθρωπο μυαλό και κρίση. Και ο άνθρωπος πρέπει να τα χρησιμοποιεί. Αλλά βλέπεις υπάρχει και το σκληροπυρινικό παπαδαριό που νομίζει ότι εξουσιάζει τον κόσμο. Όλους αυτούς ο Χριστός θα τους έπαιρνε στο κυνήγι.

  7. ΕΙΣΑΙ ΑΘΕΟΣ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ΜΟΝΟ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑ Κ ΣΤΟΝ ΣΤΑΛΙΝ ΚΟΨΕ ΤΑ ΣΑΠΙΑ Κ ΤΗΝ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ ΠΟΥ ΑΠΟ ΚΑΤΩ ΚΡΥΒΕΙ ΜΟΛΟΤΩΦ Κ ΜΠΑΦΟ

  8. ο κόσμος μαζευόταν στις εκκλησίες για προστασία. Και τότε η επιδημία φούντωνε. Κάποιοι στην εποχή μας, ζουν φαίνεται ακόμη στο μεσαίωνα. Η εκκλησία έχει βαρύτατη ευθύνη που ακόμη σκέπτεται αν πρέπει ή όχι να κλείσουν οι ναοί. Εκτίθεται εξαιρετικά και ίσως ανεπανόρθωτα. Η κυβέρνηση θα έπρεπε να είχε σταθεί στο ύψος της και να είχε ήδη απαγορεύσει τις λειτουργίες. Μία Αρχή υπάρχει στο κράτος. Ή η κυβέρνηση ή η εκκλησία. Ας αποφασίσουμε τέλος πάντων τι είδους κράτους θέλουμε να είμαστε.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ