Πάτμος: Ολοκληρώθηκε με λαμπρότητα το τριήμερο εκδηλώσεων της Αγιοκατάταξης του Οσίου Αμφιλοχίου του Νέου

5
754
 
Google has deprecated the Picasa API. Please consider switching over to Google Photos

ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ

της Σμαράγδας Μουλιάτη

Την Τετάρτη 19-9-2018 ολοκληρώθηκαν οι τριήμερες εκδηλώσεις για την Αγιοκατάταξη του Οσίου Αμφιλοχίου του Νέου στην Ιερά Μονή Ευαγγελισμού την κοινότητα της  οποίας ίδρυσε.

Στις εκδηλώσεις παρέστη Εκπρόσωπος του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου, ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Ελαίας κ. Θεοδώρητος  και οι Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες, Ζακύνθου Χρυσόστομος, Βερατείου Ιγνάτιος, Γάνου και Χώρας Αμφιλόχιος πρ. νέας Ζηλανδίας, ο Μητροπολίτη Κυδωνίας καί Ἀποκορώνου κ. Δαμασκηνός καθώς και όλη η αδελφότητα της Ιεράς Μονής Πάμτου.

Στην  Πάτμο έφθασαν για την αγιοκατάταξη  30 μοναχές από τη Συρία, 100 μοναχές από πολλά μοναστήρια της Ελλάδας, ιερείς απ όλη την Ελλάδα καθώς και απλοί πιστοί που ήλθαν να παραστούν στις  μεγαλοπρεπείς  εκδηλώσεις και να προσκυνήσουν την ιερή κάρα του.

Πλήθος κόσμου είχε κατακλύσει την Ιρά Μονή Ευαγγελισμού. Στην λαμπρή και  κατανυκτική αρχιερατική λειτουργία, χοροστατούντος του  Θεοφιλέστατου Επισκόπου  Ελαίας κ. Θεοδώρητου, η ηγουμένη της Μονής Aγίων Πάτμων Καλύμνου Καλλινίκη πρ. ηγουμένη Ζωοδόχου Πηγής  με μοναχές, παρέστη ο Δήμαρχος κ. Γρηγόρης Στόικος, ο διοικητής του Τάγματος Εθνοφυλακής Πάτμου, ο κ. Νίκος Πουλιού ιδιοκτήτης του Patmos aktis και πολλοί άλλοι.

Από τον Άμβωνα ο θεοφιλέστατος   Επίσκοπος Ελαίας κ. Θεοδώρητος εκπρόσωπος του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου, αναφέρθηκε με μία φλογερή και συγκινητική ομιλία στην προσωπικότητα και αγιότητα του οσίου Αμφιλοχίου.

Εντυπωσίασαν η  άψογη οργάνωση των εκδηλώσεων η τάξη και η  ευταξία που επικράτησε   στην Ιερά Μονή Πάτμου κατά την υποδοχή της ιεράς Κάρρας και της  τέλεσης των ακολουθιών και στην Ιερά Μονή Ευαγγελισμού Μητρός Ηγαπημένου στην αγρυπνία της Τρίτης 18 και στην αρχιερατική λειτουργία της 19ης Σεπτεμβρίου 2018 .

Για την αγιοκατάταξη του Οσίου εκτός από επισκόπους αφίχθησαν περίπου 1500 άτομα απ όλη την Ελλάδα, εκ των οποίων ηγούμενοι Μονών απ όλη την Ελλάδα και το Άγιον Όρος, μοναχοί και μοναχές απ όλη την Ελλάδα, 30 μοναχές από τη Συρία, απλοί πιστοί που ήρθαν να προσκυνήσουν την αγία κάρρα του.

Το κόλυβο του ήταν φιλοτεχνημένο με το αποτύπωμα της μορφής του και οι πληροφορίες αναφέρουν ότι φιλοτεχνήθκε από τον αδελφό της Μονής αγιογράφο Ρωμανό  Φωκάκη και έναν μοναχό από την Κρήτη.

 

(Από το βιβλίο του Μητροπολίτου νέας Ζηλανδίας  Αμφιλοχίου Τσούκου «Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ» Γέρων Αμφιλόχιος Μακρής που εκδόθηκε το 2014.

Από τους Λειψούς καταγόταν ο πατέρας του. Υπάρχουν ακόμα 7 μέλη της οικογένειας στους Λειψούς που παραβρέθηκαν στις εκδηλώσεις. Ο  γεροντας Αμφιλόχιος γεννήθηκε στη Χώρα της Πάτμου το 1889. Στο Νότιο μέρος κάτω από τη σκιά του καστρομονάστηρου ήταν το πατρικό του σπίτι το οποίο σώζεται μέχρι σήμερα. Το βαπτιστικό του όνομα ήταν Αθανάσιος.
Από μικρός ήταν φιλάσθενος και κάθε χρόνο αρρώσταινε από τη γρίπη. Από τη ζωή έφυγε με πνευμονία.
Ένα μεγάλο μέρος της ζωής του ο γέροντας Αμφιλόχιος το πέρασε στον χώρο του Ιερού Σπηλαίου της Αποκαλύψεως,
Ο Γέροντας Αμφιλόχιος είχε προσωπική γνωριμία ως Διάκονος με τον άγιο Νεκτάριο. Συλλειτούργησε μαζί του. Συνέφαγαν και συνομίλησαν για διάφορα πνευματικά ζητήματα και είχε μάθει πολλά μυστικά της νηπτικής ζωής . Αυτοί που επηρέασαν βαθειά τον ιερομόναχο Αμφιλόχιο ήταν ο μεγάλος ασκητής της Πάτμου Θεόκτιστος ο ο γέροντας Μακάριος Αντωνιάδης και ο άγιος Νεκτάριος.
Ο γέροντας είχε το χάρισμα της Ιεραποστολής και της αγάπης προς τον πλησίον.
Συχνά πυκνά έβρισκε τρόπους να επισκέπτεται τη Λέρο τη Ρόδο την Κάλυμνο τη Σάμο, Ικαρία την Κρήτη,  την Aθήνα και πολλά άλλα μέρη της Ελλάδος για να έρθει σε επαφή με τις ψυχές των ανθρώπων.
Ο όσιος  Αμφιλόχιος ο νέος είχε παιδική ψυχή και ευαισθησία σε ότι είχε σχέση με τα παιδιά.

 

Παρακάτω αναλυτικότερα ο βίος του Οσίου  Αμφιλοχίου (Μακρή) από την ΡΟΜΦΑΙΑ 

Ο Γέροντας ᾽Αμφιλόχιος Μακρῆς, κατά κόσμον ᾽Αθανάσιος Μακρῆς, γεννήθηκε στό ἱερό νησί τῆς ἀποκάλυψης, τήν Πάτμο τό 1889. Οἱ γονεῖς του, ᾽Εμμανουήλ καί Εἰρήνη, ἄνθρωποι εὐλαβείς καί ἐνάρετοι, τόν ἀνέθρεψαν «ἐν παιδείᾳ καί νουθεσίᾳ Κυρίου» καί φρόντισαν νά ἀποκτήσει ἐκκλησιαστικό φρόνημα. Τοῦ μιλοῦσαν μέ πολλή εὐλάβεια γιά τήν ἁγία μας ᾽Ορθοδοξία καί γιά τήν πατρίδα μας, τήν ῾Ελλάδα. ῾Ο Γέροντας εἶχε τρία ἀδέλφια: τόν Νικόλαο, πού κοιμήθηκε σέ μικρή ἡλικία, τήν Αἰκατερίνα, μετέπειτα Μαγδαληνή μοναχή καί τήν Καλλιόπη, μετέπειτα Μάρθα μοναχή.
᾽Από μικρός βοηθοῦσε τούς γονεῖς του στίς γεωργικές ἐργασίες καί στό ψάρεμα. Τοῦ ἔμαθαν ἀκόμα τήν ἀξία τοῦ ἐκκλησιασμοῦ καί τήν ὑποχρέωσή του νά ἐφαρμόζει στή ζωή του τό θέλημα τοῦ Θεοῦ.
Τακτικά μέ τούς γονεῖς του πήγαινε γιά προσκύνημα στό σπήλαιο τῆς ᾽Αποκαλύψεως ἤ ἀνέβαιναν στό καστρομονάστηρο τοῦ ῾Αγίου καί Εὐαγγελιστοῦ ᾽Ιωάννου τοῦ Θεολόγου. Στά προσκυνήματα αὐτά γνώρισε καί συνδέθηκε μέ ὁσιακές μορφές πού ἀσκοῦνταν ἐκεῖ. Οἱ πατέρες δίδασκαν στούς πιστούς ὅτι πρέπει νά ἀγαποῦν τήν ᾽Ορθόδοξη πίστη μας καί ὅτι ἡ ᾽Ορθοδοξία εἶναι ἡ ᾽Εκκλησία πού ἵδρυσε ὁ Κύριός μας καί ὅτι μόνον αὐτή κρατᾶ ἀνόθευτη καί ἀκέραια τή διδασκαλία Του, «ὅλοι οἱ ἄλλοι ἀπομακρύνθηκαν ἀπό τήν ἀλήθεια διότι ἥ πρόσθεσαν σ᾽ αὐτά πού δίδαξε ὁ Κύριος καί οἱ ἅγιοι ᾽Απόστολοι ἤ ἀφαίρεσαν δογματικές ἀλήθειες». Αὐτά καί ἄλλα πού τοῦ ἔλεγαν οἱ μοναχοί ὁ ᾽Αμφιλόχιος τά ἔβαζε μέσα του καί σιγά σιγά ἄναψε ἡ ἐπιθυμία του νά ἀφιερωθεῖ στόν Κύριο.
Αργότερα ὁ Γέροντας ἔλεγε: «᾽Από μικρό παιδί ἔβλεπα τόν ἄγιο ᾽Ιωάννη τό Θεολόγο τόν ὁποῖο ἀγαποῦσα πάρα πολύ, προσευχόμουν σ᾽ αὐτόν καί τόν παρακαλοῦσα νά γίνω μαθητής του καί ὁπαδός του». ῾Ο Εὐαγγελιστής ᾽Ιωάννης ἔδωσε ἀπάντηση στίς προσευχές του. ῎Ετσι σέ ἡλικία 17 ἐτῶν, τό Μάρτιο τοῦ 1906 μέ τήν εὐχή τῶν γονέων του περνᾶ τήν κεντρική πύλη τῆς Μονῆς τοῦ ἡγαπημένου Μαθητή τοῦ Κυρίου μας ὄχι γιά προσκύνημα, ἀλλά γιά νά γίνει μέλος τῆς ἀδελφότητος. ῾Ο ἡγούμενος τῆς Μονῆς μέ χαρά τόν δέχτηκε, τόν γνώριζε ἀπό πολλά χρόνια, καί τόν ἔγραψε στόν κατάλογο τῶν δοκίμων τῆς Μονῆς. Μέ τήν ὑπακοή, τήν προσευχή καί τή μελέτη πατερικῶν κειμένων γρήγορα ξεπέρασε στήν ἀρετή πολλούς μοναχούς πού ἀσκοῦνταν ἐκεῖ ἀπό χρόνια καί γι᾽ αὐτό τόν Αὔγουστο τοῦ ἴδιου χρόνου κείρεται μικρόσχημος μοναχός καί παίρνει τό ὄνομα ᾽Αμφιλόχιος. Οἱ νέοι ἀγῶνες, τά νέα παλαίσματα καί ὁ μεγαλύτερος πόλεμος ἀπό τόν μισόκαλο διάβολο δέν πτοοῦν τόν στρατιώτη τοῦ Κυρίου μας. Στό στόμα καί τό νοῦ του ἔχει συνεχῶς τήν εὐχή «Κύριε, ᾽Ιησοῦ Χριστέ, ἐλέησόν με».
Τὸ 1911 μὲ λαχτάρα ἐπισκέπτεται τὸ ῞Αγιον ῎Ορος κι ἔτσι ἐκπληρώνει μιά παλαιά του ἐπιθυμία.
῾Ο ἡγούμενος καί ἡ γεροντία τῆς Μονῆς βλέποντας τήν πνευματική του πρόοδο ἀποφάσισαν νά γίνει μεγαλόσχημος μοναχός. Στὶς 23 Μαρτίου 1913 στὸ ἐρημητήριο τοῦ ᾽Απολλοῦ κείρεται μεγαλόσχημος μοναχὸς ἀπὸ τὸν εὐλαβή καί αὐστηρὸ Πνευματικό, Ἱερομόναχο Μακάριο ᾽Αντωνιάδη. Μετά τή μεγασχημία του μέ τήν εὐλογία τῶν Πατέρων πηγαίνει γιά προσκύνημα στούς ῾Αγίους Τόπους.
Τήν ἴδια χρονιά γνωρίζει τόν ταπεινό, μαρτυρικό καί σοφό ᾽Αρχιθύτη Μητροπολίτη Πενταπόλεως ῞Αγιο Νεκτάριο μέ τόν ὁποῖο συνδέθηκε πνευματικά κι ἔγινε μαθητής του. ῾Ο σύνδεσμος αὐτός δέν διακόπηκε ποτέ καί σήμερα συνεχίζεται εἰς τούς οὐρανούς ὅπου καί οἱ δύο ἀπολαμβάνουν τή δόξα τοῦ Θεοῦ.
Στίς 27 ᾽Ιανουαρίου 1919 μετὰ ἀπὸ ἀπόφαση τοῦ Ἡγουμενοσυμβουλίου τῆς Μονῆς χειροτονεῖται Διάκονος στόν ἱερό Ναό ῾Αγίου Νικολάου Κῶ καί στίς 5 ᾽Απριλίου τοῦ ἰδίου ἔτους στό Βαθύ τῆς Σάμου στόν ἰερό ναό τοῦ ῾Αγίου Σπυρίδωνος παίρνει τό δεύτερο βαθμό τῆς ἱεροσύνης
᾽Από τό 1920-1926 ὑπηρετεῖ τήν ἐκκλησία ἀπό διάφορες ἐπάλξεις.
Στίς 14 Νοεμβρίου 1935 ψηφίζεται, ἀπό τή Πατμιακή ᾽Αδελφότητα, Καθηγούμενος καὶ Πατριαρχικός Ἔξαρχος Πάτμου. Τό ὑψηλό του ἀξίωμα δέν τόν ἔκανε, ὅπως δυστυχῶς γίνεται, ἐγωιστή καί ἀλαζόνα ἀλλά ὑπηρέτησε τό μοναστήρι μέ ταπείνωση, σύνεση καί αὐταπάρνηση. Σύντομα, τό 1937, ἦρθε σέ ρήξη μέ τούς ᾽Ιταλούς κατακτητές. ᾽Αντιστάθηκε μέ γενναιότητα καί σθένος στὰ σχέδια τους γιὰ τὸν ἐξιταλισμό τῶν Δωδεκανήσων, τήν αὐτονόμηση τῶν νησιῶν ἀπὸ τὴν Μητέρα Ἐκκλησία, τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο καὶ τήν ὑπαγωγή τους στὸν Πάπα τῆς Ρώμης. Τό ἀποτέλεσμα τοῦ ἀγώνα του ἦταν νά χάσει τήν ἡγουμενία καί νά ἐξορισθεῖ ἀπό τήν Πάτμο στήν ἡπειρωτική ῾Ελλάδα.
Κατά τήν ἐξορία του δέν τόν κυρίεψε ἡ κατάθλιψη καί ἡ μελαγχολία, οὔτε ἔπεσε στήν ἀδράνεια, ἀλλά θεώρησε ὅτι αὐτή ἦταν δῶρο ἀπό τό Θεό γιά νά ἐργαστεῖ γιά τή δόξα Του καί γιά τήν Πατρίδα. Δέν ἔχασε τήν εὐκαιρία πού τοῦ ἔδωσε ὁ Θεός νά ἐργαστεῖ κι ἐδῶ μέ ἱεραποστολικό ζῆλο. Οἱ κατακτητές νόμισαν ὅτι φεύγοντας ἀπό τήν Πάτμο ὁ γέροντας θά διαλυόταν τό τεράστιο πνευματικό του ἔργο. Πόσο ἀπατήθηκαν! Μπορεῖ νά ἔφυγε γιά λίγο ἀπό τήν ἀγαπημένη του Πάτμο, ἀλλ᾽ ὠφέλησε πολύ τήν ὑπόλοιπη ῾Ελλάδα μέ τήν ἱεραποστολική του δράση.
Μέσα του κυριαρχοῦσε τό ἐρώτημα «πῶς θά σωθοῦν οἱ ῞Ελληνες ἀπό τόν ἐξιταλισμό καί τούς μισιονάριους τοῦ Πάπα». «Μέ τήν ἵδρυση μοναστηριῶν» ἀπαντᾶ ἡ φωνή τοῦ Θεοῦ.
῞Οταν ἐπέστρεψε στήν Πάτμο ἀρχίζει νὰ ὀργανώνει τὸ ἱερὸ γυναικεῖο κοινόβιο τοῦ Εὐαγγελισμοῦ, ὑπὸ ἀντίξοες συνθῆκες, μὲ τὴν ἄμεση συνεργασία τῆς πνευματικῆς του κόρης, τῆς δασκάλας ἀπὸ τὴν Κάλυμνο, Καλλιόπης Γούναρη, τῆς μετέπειτα πρώτης ῾Ηγουμένης τοῦ Εὐαγγελισμοῦ, Εὐστοχίας μοναχῆς.
Τό 1939 τοῦ ἀνατέθηκαν καθήκοντα ἐφημερίου στό ναό «Παναγία Διασώζουσα» καί τό 1940 ἱδρύει τό ἱερό Κάθισμα τοῦ ῾Αγίου ᾽Ιωσήφ στή θέση Κουβάρι.
Οἱ Πατέρες ἐκτιμῶντας τίς ἰκανότητές του καί τήν πνευματικότητά του τό 1942 τοῦ ἐμπιστεύονται τά καθήκοντα τοῦ ἐφημερίου τοῦ ῾Ιεροῦ Σπηλαίου τῆς ᾽Αποκαλύψεως. Κι ἐδῶ φάνηκαν τά τάλαντά του καί τά προσόντα του. Καλλώπισε τό ναό τῆς ᾽Αποκαλύψεως μέ τοιχογραφίες καί ἀνακαίνισε τό δάπεδο τοῦ ναϊδρίου τῆς ῾Αγίας ῎Αννης.
Τό Μάρτιο τοῦ 1947 μετά ἀπό πολλούς ἀγῶνες καί θυσίες στά Δωδεκάνησα κυματίζει ξανά ἡ Γαλανόλευκη. Στή Ρόδο στά χρόνια τῆς ᾽Ιταλικῆς κατοχῆς οἱ παπικές καλόγριες εἶχαν ἱδρύσει ὀρφανοτροφεῖο στό ὁποῖο προσπαθοῦσαν νά ὡθήσουν στόν παπισμό τίς ὀρθόδοξες κοπέλες πού ἀνέτρεφαν. ῞Οταν οἱ καθολικές καλόγριες ἔφυγαν μαζί μέ τά στρατεύματα κατοχῆς, ὁ Μητροπολίτης Ρόδου Τιμόθεος καί ὁ διοικητής Δωδεκανήσων κάλεσαν τόν π. ᾽Αμφιλόχιο νά ἀναλάβει τό ὀρφανοτροφεῖο. ῾Ο Γέροντας παρά τά προβλήματα ὑγείας πού εἶχε, πῆγε στήν Κάλυμνο νά βρεῖ τή δασκάλα ῾Ερασμία, μετέπειτα μοναχή ᾽Εμμέλεια γιά νά ἀναλάβει μαζί μέ τή μοναχή Εὐστοχία τό ὀρφανοτροφεῖο. Οἱ δυό αὐτές ἀδελφές ἐργάσθηκαν ἀφιλοκερδῶς καί μέ αὐταπάρνηση στό μετερίζι πού τίς ἀνατέθηκε καί μάλιστα βραβεύθηκαν ἀπό τήν βασίλισσα Φρειδερίκη.
῾Ο Γέροντας πίστευε ὅτι οἰ μοναχοί εἶναι οἱ εὔζωνοι τῆς ἐκκλησίας γι᾽ αὐτό προσπάθησε νά ἱδρύσει πολλά μοναστήρια. «Τά μοναστήρια, ἔλεγε, θά διαφυλάξουν ἀνόθευτη τήν πίστη μας. Αὐτά θά ἀγωνισθοῦν γιά νά ἐπικρατήσει τό θέλημα τοῦ Θεοῦ στή γῆ». ῎Ετσι ἵδρυσε τό 1950 τό ῾Ιερό Γυναικεῖο Κοινόβιο τοῦ ῾Αγίου Μηνᾶ Αἰγίνης καί τό 1954 ἀνέλαβε τήν πνευματική ἐπιστασία τῆς ἀνασυσταθείσης ῾Ιεράς Γυναικείας Μονῆς Ευαγγελισμοῦ ᾽Ικαρίας.
῾Ο π. ᾽Αμφιλόχιος σέ ὅλη του τή ζωή βασανίζονταν ἀπό διάφορες ἀσθένειες καί ἦταν εὐαίσθητος στά κρυολογήματα. Τέλη Μαρτίου 1970 προσβλήθηκε ἀπό πνευμονία, κατάλαβε ὅτι σύντομα θά ἀφήσει τό μάταιο τοῦτο κόσμο καί ὅτι θά φύγει ἀπό τή στρατευομένη ᾽Εκκλησία καί θά γίνει πολίτης τῆς Θριαμβεύουσας ᾽Εκκλησίας.

῾Η ὁσιακή του κοίμηση

῾Η εἴδηση ὅτι ὁ Γέροντας εἶναι βαριά ἄρρωστος διαδόθηκε ἀστραπιαία παντοῦ. Τά πνευματικοπαίδια του ἀπό ὅλα τά σημεῖα τοῦ πλανήτη κατέφθασαν στό ἱερό νησί τῆς ᾽Αποκαλύψεως. ῎Αν καί δέν εἶχε δυνάμεις δέν ἔπαψε νά δίνει τίς τελευταῖες του συμβουλές.
῎Εδωσε σέ ὅλους τίς συμβουλές πού ὁ καθένας εἶχε ἀνάγκη. ῾Ο π. ᾽Αμφιλόχιος εἶχε τό προορατικό χάρισμα. Στήν προσπάθεια τῶν πνευματικῶν του παιδιῶν νά τόν κρατήσουν μέ ὀρούς λίγες μέρες στή ζωή, παρακαλοῦσε κι ἔλεγε: -ἀφῆστε με, καλά μου παιδιά, νά φύγω, ἦρθε ἡ ὥρα μου.
-Γιατί, Γέροντα, τούλεγαν, δέ μένεις μαζί μας καί τοῦτο τό Πάσχα; Δίσταζε νά ἀπαντήσει. Μετά ἀπό ἐπίμονες ἐρωτήσεις εἶπε, στόν π. Παῦλο: -Εἶδα τήν Παναγία καί τόν Θεολόγο πρό ὁλίγου καί τούς παρεκάλεσα νά μείνω κοντά σας κι αὐτό τό Πάσχα, ἀλλά μοῦ εἶπαν δέ γίνεται ἄλλο, ἐλήφθη ἡ ἀπόφαση, Πάσχα θά κάμεις στούς Οὐρανούς μαζί μας. Αὐτό τό λέγω σάν ἐξομολόγηση, ἐπειδή μέ πιέζετε, μήν τό πεῖτε σέ ἄλλους.
Λίγο πρίν ἀπό τήν κοίμησή του χρειάσθηκε νά κάνει μία ἐξέταση αἵματος. Μικροβιολόγος δέν ὑπῆρχε στήν Πάτμο καί ἔτσι τοῦ πῆραν αἷμα καί τό μετέφεραν σέ ἕνα μικροβιολόγο στή Λέρο γιά νά πραγματοποιήσει τήν ἐξέταση. ῞Οταν ἔφθασε τό αἷμα στό ἰατρεῖο καί ὁ ἰατρός τό ἄνοιξε, βρέθηκε πρό ἐκπλήξεως τόσο ὁ ἴδιος ὅσο καί αὐτός πού τό μετέφερε. Τό αἷμα εὐωδίαζε, ἀνεξήγητα γιά τήν ἀνθρώπινη λογική, ὄχι ὅμως καί γιά τή θεία, πού οἰκονομεῖ τά πάντα ὥστε νά μαρτυρεῖ, κατά τήν ὑπόσχεση τοῦ Θεοῦ, καί νά ἀναδεικνύει ὅλους τούς ἐκλεκτούς δούλους του, μέ τόν τρόπο πού Ἐκεῖνος γνωρίζει.
῾Ο ἀλησμόνητος Γέροντας στίς 16 ᾽Απριλίου 1970 μέ πλήρη διαύγεια τῶν αἰσθήσεών του ἔφυγε ἀπό τόν μάταιο τοῦτο κόσμο γιά τήν οὐράνια πατρίδα πού τόσο ποθοῦσε κι ἐπιθυμοῦσε καί πῆγε νά πάρει ἀπό τά χέρια τοῦ ἀδέκαστου Κριτή τό στεφάνι τῆς ἁγιότητος.
῎Εφυγε ὁ Γέροντας ἀπό τή ζωή αὐτή, ἀφοῦ ἔδωσε ὅλη του τή ζωή γιά τούς ἄλλους,τούς ἀδελφούς του καί ἀδελφούς τοῦ Κυρίου μας, ἀφοῦ ἐργάσθηκε ὡς δόκιμος ἐργάτης στόν ἀμπελώνα τοῦ Κυρίου, ἀφοῦ ὑπηρέτησε τήν ᾽Εκκλησία καί τήν Πατρίδα σάν καλός χριστιανός καί γνήσιος ῾Ελληνας.
Τό λείψανό του, ὅπως ὁμολογοῦσαν ὅλοι ὅσοι παρευρέθηκαν στήν ἐξόδιο ἀκολουθία, πῆρε μορφή οὐράνια, ὅψη χαρούμενη κι εἰρηνική. ᾽Απέραντη γαλήνη βασίλευε στό ἀσκητικό του πρόσωπο, πράγματι ἁγιασμένου ἀνθρώπου ἔκφραση, πού κοιμήθηκε ἐν Κυρίω.

Πηγή: patmostimes.gr

5 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Χαιρομαι που, εστω και καθυστερημενα, γινεται αναφορα στο θεμα προς ενημερωση οσων δεν μπορεσαν να παραστουν. Αλλωστε μην ξεχνατε οτι η γυναικεια μονη που ιδρυσε ο γεροντας στην Πατμο εχει ισχυρους δεσμους με το νησι της Κω.

  2. Αληθεια ,αναρωτιεμαι, γιατι δεν παρεστη καποιος απο τη δικη μας Μητροπολη η των γυρω; Δεν ειχαν προσκληθει; Πολυ αμφιβαλλω! Καλο να απολαμβανει καποιος τιμες οσο βρισκεται εν ζωη, αλλα οι μετα θανατον δειχνουν και σεβασμο στο προσωπο του θανοντος

  3. ΕΙΧΑ ΤΗΝ ΕΥΛΟΓΙΑ ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΩ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΗ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΑΜΦΙΛΟΧΙΟ. ΝΑΙ ΗΤΑΝ Ο ΔΙΟΡΓΑΝΩΤΗΣ ΤΟΥ ΟΡΦΑΝΟΤΡΟΦΕΙΟΥ ΡΟΔΟΥ ΤΗΝ ΜΕΤΑΠΟΛΕΜΙΚΗ ΕΡΠΟΧΗ. ΕΚΕΙΝΟΣ ΕΙΧΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΩΣΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΔΙΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΚΑΛΟΥΣ ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ ΓΙΑ ΥΙΟΘΕΣΙΑ, ΤΟΝ ΘΥΜΑΜΑΙ ΝΑ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΤΑΙ ΤΟ ΟΡΦΑΝΟΤΡΟΦΕΙΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΜΗΤΡΟΣ ΗΓΑΠΗΜΕΝΟΥ ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΔΟΥ ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΕΟΥΣ ΣΟΦΟΥΛΗ 23. ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΔΙΩΡΟΦΟ ΚΤΙΣΜΑ ΣΤΗ ΡΟΔΟ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟ ΟΡΦΑΝΟΤΡΟΦΕΙΟ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΑΘΗΤΗΤΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΕΚΕΙ ΣΤΕΓΑΖΟΝΤΑΙ ΕΠΑΝΩ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΩ ΟΙ ΜΟΝΑΧΕΣ ΠΟΥ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΤΟ ΟΡΦΑΝΟΤΡΟΦΕΙΟ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΑ. ΑΚΟΜΗ ΕΧΩ ΤΙΣ ΕΥΧΕΤΗΡΙΕΣ ΚΑΡΤΕΣ ΤΟΥ ΟΣΟ ΚΑΙ ΤΗΣ ΗΓΟΥΜΕΝΗΣ ΕΥΣΤΟΧΙΑΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑΣ ΜΟΝΑΧΗΣ ΑΙΜΕΛΙΑΣ (ΣΥΝΤΟΜΑ ΘΑ ΓΡΑΨΩ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΠΕΦΩΤΙΣΜΕΝΟ ΜΟΝΑΧΟ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΠΑΤΕΡΑ

  4. Η μόνη του θεολόγου ούτε μα ακούσουν δεν ήθελαν γιατί τους ελενχη η συνηδηση τους που ασχολούνται με τα γουδιά και τα χρηματα

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ