Το Ιπποκράτειο Ίδρυμα Κω | Μετά από 65 χρόνια, αντιδημοκρατική η δομή του – Του Νίκου Παπαχαρτοφύλη, Φιλολόγου

0
4403

ΤΟ  ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟ  ΙΔΡΥΜΑ  ΚΑΙ  ΜΕΤΑ  ΑΠΟ  65  ΧΡΟΝΙΑ,   ΑΝΤΙΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ  Η  ΔΟΜΗ   ΤΟΥ !

Του Νίκου Παπαχαρτοφύλη,  Φιλολόγου.

Στην  επικείμενη  τροποποίηση  του  καταστατικού  του  Ιδρύματος,  ως  μέλος  προτείνω  τις  παρακάτω  κρίσιμες  επισημάνσεις, προσθήκες – αλλαγές :

α)  ίδρυση  παραρτήματος  Φιλοσοφικών  Σχολών  και  συγκεκριμένα  τμήματος  Κλασσικών  σπουδών,  με αντικείμενο, την ερμηνεία- μετάφραση,  ανάλυση  των  ιπποκρατικών   κειμένων, Ιωνικής  διαλέκτου  (η  Κως τότε  Δωρική  αποικία).

Στο  ‘’ παραγγελίαι’’ 6-7 : ‘’ παρακελεύομαι  δέ  μή  λίην  απανθρωπίην  εισάγειν  αλλ  αποβλέπειν  ές   γε  περιουσίην  και  ουσίην,  οτέ  δε προίκα,  αναφέρων  μνήμην  ευχαριστίης  προτέρην  ή  παρεούσαν  ευδοκίην.  Ήν  καιρός  είη  χορηγίης   ξένω  τε  εόντι  απορέοντι, μάλιστα  επαρκέειν  τοίσι  τοιουτέοισιν. Ήν  γάρ  παρή  φιλανθρωπίη πάρεστι  και  φιλοτεχνίη’’ …! Ένιοι γάρ  νοσέοντες   ησθημένοι  το  περί  εωυτούς  πά      θος  μή  εόν  εν  ασφαλείη   και τή  τού  ιητρού  επιεικείη  ευδοκέοντες, μεταλάσσονται ές  υγιείην.’’ Πολυτελείς  γάρ  απορέουσιν  εόντες,  κακοτροπίη  προσκυρεύντες   και                αχαριστέοντες   ξυντυχείν, δυνατοί  εόντες  ευπορέειν,  διαντλίζονται  περί  μισθαρίων,              ατρεκέως  εθέλοντες   υγιέες   είναι   είνεκεν    εργασίης  τόκων  ή  γεωργίης,  αφροντι            στέοντες  μή   υπέρ  αυτέων   λαμβάνειν ’’…

 ‘’Σε παροτρύνω  να  μην  συμπεριφέρεσαι  απάνθρωπα. Με ενσυναίσθηση,  μήν  λογα  ριάζεις  την  περιουσία  του  φτωχού   ή του πλούσιου  ασθενή σου. Και σε κάποιες περιπτώσεις  να  προσφέρεις  τις υπηρεσίες  σου  δωρεάν, ενθυμούμενος  μια   προη                γούμενη  ευεργεσία ή την τωρινή  σου φήμη. Και αν χρειαστεί, να  προσφέρεις  τις υπη  ρεσίες  σου  κυρίως  σ αυτούς , σε ξένο ή σένα άπορο ! γιατί όπου υπάρχει αγάπη για   τον άνθρωπο, υπάρχει αγάπη  και  για την επιστήμη’’ !

‘’ Μερικοί  ασθενείς  αν  και αντιλαμβάνονται την  σοβαρότητα  της ασθένειας  τους, επειδή  χαίρονται  για  την  καλοσυνάτη  συμπεριφορά  του  γιατρού, παρατηρείται  βελτίωση της ασθένειας τους’’ !

‘’ Οι πλούσιοι  άσθενείς  μέσα  στις πολυτέλειες  τους  και όντας  δύστροποι,εκνευρισμέ              νοι  όταν  είχαν  την  ατυχία   να αρρωστήσουν,  μπορούσαν   να  δαπανήσουν  πολλά   χρήματα  και  εξαντλούνται  με τις  μεγάλες  ιατρικές αμοιβές,  θέλοντας  να  είναι πραγματικά  υγιείς  για  να  μπορέσουν  να  κερδίσουν   απ τον τοκισμό  των  χρημάτων  τους  ή απ την καλλιέργεια  των  χωραφιών  τους, αδιαφορώντας  για  τις  επιβλαβείς συνέπειες  της  υπερέντασης  τους…’’!

 

β) το άνοιγμα του Ιδρύματος σ ΟΛΗ  την  κοινωνία  πέρα  απ  τυπικά  προσόντα, στη λήψη  αποφάσεων  για τα θέματα  της  υγείας  σε τοπικό  επίπεδο  και ευρύτερα.                            Στα  ειδικότερα  και εξειδικευμένα  ζητήματα, εννοείται, την ευθύνη έχουν οι επαϊοντες              γιατροί  και  επιστήμονες  άλλων  ειδικοτήτων!

  1. μέλος, δύναται να  είναι  ο  κάτοχος  πιστοποιητικού  κάθε  εκπαιδευτικής   βαθμί δας, με  το αυτονόητο πρακτικό  ενδιαφέρον   για  την  Ιπποκρατική  ιδέα.    ( Στη μνήμη του  ηλεκτρολόγου,   Σμαραγδάκη  και  άλλων  ανώνυμων  συμπατριωτών !)

Ιπποκρατισμός :  η  εκλαΙκευμένη   επιστημονική,  ιατρική  γνώση,  η δωρεάν  περίθα λψη, η ΧΑΡΑ  ΤΗΣ  ΥΓΕΙΑΣ, σωματικής και ψυχικής   κτήμα   του  λαού  και  η  επίμονη   εκπαίδευση  του  για  το πιο  αποτελεσματικό  φάρμακο,  η   ΠΡΟΛΗΨΗ: ο περιορισμός  του  οικονομικού   κόστους  τεράστιος! Ιπποκρατισμός  είναι  η  ταξικότητα,  γνώρισμα της  υποβαθμισμένης  ποιοτικά  διατροφής  ενός  μεγάλου  μέρους  του  λαού , οικονο             μικά εξαθλιωμένου!

  1. μέλος του ΔΣ δύναται να είναι  απόφοιτος  Γενικών   και  Τεχνικών  Λυκείων  και  Πα             νεπιστημίων  και  Πρόεδρος  κατά  προτίμηση,  ιατρός  για  δύο  μόνο  θητείες,  με  την                διάκριση  του  επιτίμου  μέλους.
  2. Στο τριμελές ex  officio  ως  τιμητικός  τίτλος , προτείνω  τους  Ιπποκρατιστές,   μέλη, αριστίνδην, Κασίου Βοναπάρτη Τζ,  Θ. Διακογιάννη  και  Χατζηαντωνίου  Μ.. Ο πρώτος,  με το  θεατρικό  του  έργο  ο ’’ Ιπποκράτης,’’ο  δεύτερος,  με  το  συγγραφικό του  έργο  για  τον  Ασκληπιό  και  Ιπποκράτη,  την   καθημερινή  του  παρουσία,  έχει ανοικτό  το  Ίδρυμα  για  τους  επισκέπτες  και  τους  ενημερώνει  σχετικά  και  ο τρίτος,  διοργανωτής  και  πρωταγωνιστής  του δρώμενου,  αναπαράστασης  του  όρκου.

Οι διατελέσαντες  Πρόεδροι  και  αντιπρόεδροι  να αποκλείονται  από τη  θέση   ex  oficcio.

 Η ανανέωση  των  απλών  μελών  και  του  ΔΣ  με  νέο  αίμα!  Παράδειγμα,  ο  ιατρός Τάλλαρος Γ. αγωνίστηκε σθεναρά  για  την  ανάδειξη  του Ασκληπιείου  Κω  ως  Παγκόσ  μιου  Μνημείου  Πολιτιστικής  Κληρονομιάς  της  UNESCO.

  1. υποβάλλεται το ερώτημα : σύμφωνα με το καταστατικό του 1960, η συνολική έκτα ση του  ΔΙΙΚ, είναι 273  στρέμματα  και  με  το  Ε9  του κτηματολογίου, είναι  220.140,                                      πώς  αιτιολογείται  η  διαφορά;
  2. η στοιχειώδης γνώση  του πνεύματος  του  Αστικού Συντάγματος  και  των  όποιων προοδευτικών   εφαρμοστικών  νόμων  του,  συνηγορεί  αδιαπραγμάτευτα  στην  ανα τροπή των αντιδημοκρατικών  διαχωρισμών,  κοινωνικά  ρατσιστικού χαρακτήρα.                 Η  Γενική  συνέλευση   και  το νυν  ΔΣ να σεβαστεί το αναφαίρετο δικαίωμα  του  πολίτη  στο  εκλέγειν  και  εκλέγεσθαι !

Ειρήσθω  εν  παρόδω  η  65χρονη  προσφορά   του  Ιδρύματος  είναι  αξιόλογη   συμπορευόμενη  με τις  θυελλώδεις  συγκυρίες  της  Πολιτικής  μας  Ιστορίας.

  1. στο άρθρο 3, παρ.α για τους σκοπούς του Ιδρύματος: το ωφελέειν  ή  μη  βλάπτειν  να πάρει σάρκα και οστά, πέρα  απ την  ιδεαλιστική,  επιφανειακή  επίκληση  του! Ειδικά σ αυτή την περίοδο, η αχόρταγη, αρπακτική , η  κατ επίφασιν  ελεύθερη  οικονομία  στο τομέα  της  υγείας  ισοπεδώνει  τον  δημόσιο  χαρακτήρα  του  Κράτους  πρόνοιας  με  τραγικές  συνέπειες: το περιστατικό  του  Καστελόριζου  να  αντιμετωπίζε  ται   στην   Αττάλεια  και η καρότσα του ημιφορτηγού ως ασθενοφόρου  στο Ιπποκρατικό  νησί  των πολυτελών  εξάστερων…

Πρόταση- προσθήκη : ‘’ κατοχύρωση  συμμετοχής του ΔΙΙΚ  στη λήψη αποφάσεων  του Υπ. Υγείας, μετά  από  νομοθετική  ρύθμιση  και  μέχρι υλοποίησης  της,  διοργάνωση  αγωνιστικών  διεκδικήσεων   στα  πλαίσια   της  κοινωνίας  των   πολιτών, με τα χαρακ            τηριστικά  μιας  κοινωνικής,  ακομμάτιστης  αντιπολίτευσης  των  δρόμων   και  πλα                    τειών,  με  νομικοπολιτικό  καθοδηγητή  μας,  το ακροτελεύτιο  άρθρο  του  αστικού Συντάγματος !

Στο ‘’ περί  αέρων, υδάτων, τόπων’’  ο Ιπποκράτης  αξιολογώντας  τα δημοκρατικά  και τα δεσποτικά  Ασιατικά  καθεστώτα, ως  προς την  γενναιότητα  των πολιτών  και υπηκό  ων τους σε ειρήνη  και  πόλεμο  αναφέρει : ‘’ όπου  υπάρχει αυταρχικόολιγαρχικό καθεστώς  εκεί  αναγκαστικά  οι  άνθρωποι  είναι  δειλοί,  γιατί  οι ψυχές  τους υποδουλώνονται  και  δεν  θέλουν  εκουσίως  να  διακινδυνεύουν  χωρίς  λόγο  υπέρ  αλλοτρίων  συμφερόντων…   Ενώ  όσοι είναι  αυτόνομοι,  αυτοδιοικούνται , έρχονται  προς  τους κινδύνους  μόνοι  τους,  για  τους εαυτούς  τους  και  όχι  για  τους άλλους… Οι  δημοκρατικοί  νόμοι,  λοιπόν,  ενισχύουν  την  ευψυχία ‘’!

Το   εδραιωμένο  αυτό  σκεπτικό  μου    καταλήγει :  η  εδώ και τώρα  μετατροπή    του   Ιδρύματος  από  κλειστή  Λέσχη  άξιων  κατ άλλα  επιστημόνων  σε  ένα  ανοικτό  φυτώριο , εργαστήριο  έρευνας  και  παραγωγής  πολιτικής   για το  υπέρτατο  αγαθό!

 

Όλα τα  μυαλά  των  συνανθρώπων  μας  προσφέρουν  αναλόγως!

  

 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ