Η Χριστιανική ψήφος Επαναστατική; Του Νίκου Παπαχαρτοφύλη

2
4064

Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΨΗΦΟΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΗ ;

 

 

Του Νίκου Παπαχαρτοφύλη

Φιλολόγου.

 

‘’ Εγγίζει μοι ο λαός ούτος τω στόματι αυτών και τοις χείλεσι  με τιμά, η δε καρδία αυτών  πόρρω απέχει απ εμού ‘’ Ματθ.ιε,8.

‘’ Ώ γενεά άπιστος και διεστραμμένη  έως πότε έσομαι μεθ υμών ; εως πότε ανέξομαι υμών ; ‘’Ματθ. ιζ,17.

 ‘’ Ευκοπώτερον έστι κάμηλον διά τρυπήματος ραφίδος ( τρύπα της βελόνας) διελθείν ή πλούσιον εις την βασιλείαν του Θεού εισελθείν ‘’ Ματθ. ιθ,24.

 

Τα λόγια του Ιησού διαχρονικά,δύο χιλ.χρόνια, καταγγέλουν την υποκρισία, την ασυνέπεια πίστης και έργων, την επίπλαστη θρησκευτικότητα των πιστών και εκ του αποτελέσματος, το αδιέξοδο των αντιφάσεων του θρησκευτικού φαινομένου, περιοριζόμενου μόνο στην τυπολατρεία,  αλυσιτελώς προσφερόμενη στους ίδιους τους πιστούς αλλά και πιο ανώφελη στην αόρατη και απροσδιόριστη  δύναμη, το Θεό!

Ο ιστορικός Ιησούς της Καινής Διαθήκης ζούσε στην ρωμαιοκρατούμενη  Παλαιστίνη με τις άγριες τα

ξικές ανισότητες και ταυτόγχρονα  μελετώντας   στη  Συναγωγή των Νομοδιδασκάλων, τη  Βίβλο των προγόνων του  Ιουδαίων, καλούσε διακριτικά να αγωνιστούν ενάντια και στους δύο δυνάστες , Ρωμαίους  και το πολιτικοθρησκευτικό Συμβούλιο των αμόρφωτων (Γερουσία).

Η τοκογλυφία, η ασχροκέρδεια, η εκμετάλλευση, η καταπίεση,δημιουργούσαν αφόρητες  κοινωνικές

συνθήκες στη μεγάλη μάζα του Ισραηλιτικού λαού. Οι λαικές εξεγέρσεις αναπόφευκτες :  ‘’ Και συγκεντρώθηκαν γύρω του όλοι οι καταπιεζόμενοι  και κάθε χρεωφειλέτης και κάθε δυστυχισμένος

 (πάς κατώδυνος την ψυχήν) .Και έγινε αρχηγός τους ο Δαβίδ ‘’ Α, Σαμουήλ,22,2

Ο Αμώς μαστιγώνει την πλουτοκρατία, την αριστοκρατία και την έκλυτη, πολυτελή ζωή των γυναικών της και  τους δικαστές με δριμύτατη γλώσσα :

‘’ αλίμονο σε κείνους που διαστρέφουν το δίκαιο και ρίχνουν κατάχαμα τη δικαιοσύνη. Οι κριτές μισούν κοντά στις Πύλες εκείνον που έχει το δίκαιο και όποιον λέει την αλήθεια τον σιχαίνονται ‘’

( Πύλες:  η εισοδος του κάστρου της Πόλης ,στην πλατεία δίκαζαν οι κριτές) ‘’

 ‘’γνωρίζω καλά, λέει ο Κύριος, τις πολλές σας αμαρτίες  και τα αμέτρητα κακουργήματα σας, εσείς που καταπιέζετε το δίκαιο,τον γρονθοκοπείτε, δωροδοκείσθε και κατασκευάζετε μαρμαροπελέκη

τες οικίες γι αυτό δεν θα κατοικήσετε όμως σ αυτά, θα φυτεύετε ωραίους αμπελώνες αλλά δεν θα πίνετε το κρασί τους’’ ‘’ Νά,  θα σας κάνω να τρέμετε, όπως τραντάζεται το κάρο που ναι γεμάτο άχυρα ‘’

Στη συνέχεια ο Αμώς με τον τραγικό ρεαλισμό καταλήγει στο : ‘’ άρα ο συνετός θα σιωπά  την περίοδο εκείνη γιατί το κλίμα είναι ζοφερό ‘’ του φόβου που προκαλούν οι δυνατοί.  ‘’ η αρχή σοφίας, φόβος Θεού ‘’Ψαλμ. και το ‘’ …προοδεύουν αυτοί που παρανομούν και ευτυχούν όταν χλευάζουν τον Θεό ‘’Μαλαχίας,3,14-15, επιβεβαιώνουν, τις αντιφάσεις του θρησκευτικού αδιεξόδου δηλ. οι  ανθρωπομορφικές,υπερ δυνάμεις του Παντοδύναμου είναι μεταφορικές –συμβολικές και όχι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ, ΓΕΝΟΙΤΟ…ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΑΔΕΙΑ!

 

Εν τέλει ‘’ εμείς, τα παιδιά μας και τα κορίτσια μας, είμαστε οι πολλοί που εργαζόμαστε και μένουμε νηστικοί, ζητάμε σιτάρι, για να φάμε και για να ζήσουμε, βάζοντας ενέχυρο  τα χωράφια μας, δανειστήκαμε για να πληρώσουμε τους κρατικούς φόρους κι όμως αν και είμαστε απ την ίδια κοινωνία, πουλάμε τα παιδιά μας και τα κάνουμε δούλους αφού οι άλλοι μας άρπαξαν τα χωράφια και τα αμπέλια μας..’’ Νεεμίας,5, 1-5

‘’ Ουαί σε κείνους που σκέφτονται το κακό και στο κρεβάτι τους σχεδιάζουν αδικίες και όταν ξημερώσει αρχίζουν το έργο τους επειδή έχουν τη δύναμη στα χέρια τους, Αν θέλουν σπίτια, τα παίρνουν και το φτωχό τον γδύνουν απ τα υπάρχοντα του’’! Μιχαίας, 2,1-2.

Τούτων δοθέντων   ψηφιζουμε : ‘’ η νηστεία που επέλεξα δεν είναι αυτή ; 1)  σπάσιμο των δεσμών της κακίας και εγωισμου  2. κατάργηση των αβάστακτων φορτίων της κοινωνικής ανισότητας 3. απελευθέρωση των δούλων 4. Συντριβή κάθε ζυγού εκμετάλλευσης ‘’ !!! Ησαίας,58,

 

Το Προφητικό σύνθημα :  η επανάσταση του αυτονόητου…τότε το φως θα λάμψει σαν την αυγή , η υγεία σου γρήγορα θα βλαστήσει και η δικαιοσύνη σου θα προπορεύεται μπροστά σου!

 

 

2 ΣΧΟΛΙΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ