Μ. Πόγιας: Σύστημα Δημόσιας μεταφοράς προσώπων

19
1409

 

Αγαπητοί Συνδημότες και Συνδημότισσες,

Διάβαζα όλες αυτές τις ημέρες τις τοποθετήσεις και τα κείμενα που δημοσιεύθηκαν στον τύπο σχετικά με το πρόβλημα που προέκυψε, με την ακύρωση των αποφάσεων του Δημάρχου και της Επιτροπής ποιότητας ζωής, για την επέκταση της αστικής γραμμής ΚΩ-ΑΛΙΚΑΡΝΑΣΟΥ μέχρι το Τιγκάκι. Δεν σας κρύβω ότι, παρά την σαραντάχρονη πορεία μου στο ΚΤΕΛ ΚΩ, την Υπεραστική Συγκοινωνία δηλαδή, προβληματίστηκα αν θα έπρεπε να παρέμβω στα πλαίσια αυτής της συζήτησης, με αυτές τις λίγες γραμμές. Κατέληξα να το επιχειρήσω, σαν ελάχιστη συμβολή, στην βελτίωση των δημόσιων μεταφορών προσώπων στο νησί μας. Γνωρίζουν άλλωστε όλοι, ότι , το ίδιο έπραξα για αρκετά μεγάλα προβλήματα του νησιού μας, όταν αυτό χρειάσθηκε, από την θέση του εκλεγμένου Δημοτικού Συμβούλου, η του απλού δημότη.

Πρώτη μου παρατήρηση, και ας με συγχωρήσουν όλοι οι θιγόμενοι, είναι ότι, αντί να συζητάμε για την αστική Συγκοινωνία στην Κω, θα έπρεπε να συζητάμε για το σύστημα Δημόσιας μεταφοράς προσώπων, στο νησί. Γιατί, είναι ολοφάνερο, και γνωστό σε όλους, ότι, η μεταφορά προσώπων αστική η Υπεραστική, είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη μεταφορά προσώπων, με όλους τους άλλους τρόπους. Πλευρές της κακοδαιμονίας αυτής της Δημόσιας μεταφοράς, θίγει η σχετική μελέτη που εκπόνησε ο Δήμος, χωρίς να εντοπίζει τις βασικές αιτίες αυτής της κακοδαιμονίας, που είναι κυρίως: α. η άναρχη ανάπτυξη του νησιού, και β. Η υποτίμηση της σημασίας αυτής της μεταφοράς στην όποια ανάπτυξη από τις τοπικές αρχές, με φωτεινές βεβαίως εξαιρέσεις.

Είναι γνωστό σε μας και ευρύτερα, ότι, το έργο της μεταφοράς προσώπων, βαίνει διαρκώς μειούμενο, και αδυνατεί να παρακολουθήσει την όποια αύξηση μεγεθών της θερινής κυρίως περιόδου. Eίναι εντελώς απαραίτητο, για την κατανόηση του προβλήματος, να διαχωρίσομε την Διαχειριστική περίοδο μεταφοράς όπως αρκετές άλλωστε δραστηριότητες στο νησί, σεΧειμερινή και θερινή, και όχι μόνο. Άλλες είναι οι ανάγκες των περιοχών Τουριστικής αιχμής, για διαφορετικούς κάθε φορά λόγους, και άλλες π.χ. των τοπικών Κοινοτήτων, Κέφαλος, Αντιμάχεια, Πυλί, Ορεινό Ασφενδιού ακόμη και την θερινή περίοδο.

Δεν πρέπει να μας διαφύγει να σημειώσομε εδώ, πως το έργο της μεταφοράς την περίοδο του Χειμώνα, αν εξαιρέσει κανείς την μεταφορά των μαθητών τείνει να μηδενιστεί. Επίσης το έργο της μεταφοράς από την πόλη προς τα χωριά, μειώνεται συνεχώς.

΄Ετσι λοιπόν, τα έσοδα από την Υπεραστική μεταφορά που γνωρίζομε, μόλις και μετά βίας καταφέρνουν να αντιμετωπίσουν τα έξοδα λειτουργίας της, και βελτίωση (αντικατάσταση Λεωφορείων και λοιπών πάγιων εγκαταστάσεων).

Η λύση – απάντηση στο πρόβλημα,προς όφελος του κοινωνικού συνόλου, αλλά κυρίως αυτών που έχουν ανάγκη αυτή την μεταφορά θεωρώ ότι θα ήταν:

  1. Η συνένωση του αστικού και Υπεραστικού έργου.
  2. Η εκτέλεση του από ένα φορέα στα πλαίσια συνεργασίας Δημόσιου-Ιδιωτικού τομέα (ΚΤΕΛ-ΔΕΑΣΚ)
  3. Διαχωρισμός στην συνέχεια των Διαχειριστικών περιόδων Χειμερινή-Θερινή όπως άλλωστε γίνεται και σήμερα, με προσδιορισμό και εκτέλεση δρομολογίων

αντίστοιχων των αναγκών κάθε περιόδου.

  1. Aνασχεδιασμό των δρομολογίων, για την κάλυψη των νέων αναγκών, αλλά και προβλημάτων που προκύπτουν από τα δρομολόγια που γίνονται μέχρι σήμερα.
  2. ‘Αμεση παρέμβαση σε όλες τις υποδομές που αφορούν την αστική και Υπεραστική μεταφορά. ( οδικό δίκτυο, αφετηρίες, τέρματα, στάσεις, σημάνσεις, φωτισμός) κ.λ.π.
  3. ‘ Αμεση απεμπλοκή του Δήμου από αυτό το έργο, και περιορισμός του με φειδώ σε ότι ακριβώς η νομιμότητα προέβλεψε γιαυτόν, την μεταφορά ειδικών κατηγοριών δημοτών-πολιτών και κοινωνικών ομάδων χωρίς κόμιστρο.

Κλείνοντας,

και με την επισήμανση πως δεν υπάρχουν δύσκολα προβλήματα, αλλά δύσκολες

λύσεις. Λύσεις, οι οποίες βεβαίως δεν μπορεί σε καμιά περίπτωση να είναι ουδέτερες’

εκφράζω την αισιοδοξία ότι, αυτή την φορά, τα πράγματα θα ακολουθήσουν μια

άλλη πορεία, όχι σαν αυτήν που είχαμε συνηθίσει μέχρι σήμερα. Η συγκυρία είναι

τέτοια, που δεν επιτρέπει άλλες στείρες και άγονες αντιπαραθέσεις.

Επιζητεί μια λύση της λογικής, μια λύση που να ξεπλέκει αντί να περιπλέκει το

κουβάρι ακόμα περισσότερο.

Κως 09/01/17

Μιχάλης Πόγιας

19 ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΟΙ ΔΗΜΟΤΕΣ ΠΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΚΙΤΣΗΣ ΕΚΑΝΑΝ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΤΙΣ ΠΙΟ ΣΩΣΤΕΣ ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

    ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΣΟΒΑΡΟΥ ΑΥΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΩΝ,ΔΗΜΟΤΩΝ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΝΗΣΙ.Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ,ΚΤΕΛ,ΚΕΑΣ ,ΤΑΞΙ,ΕΒΕΔ ΚΛΠ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΝΑ ΚΑΘΙΣΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΒΡΟΥΝ ΛΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΣΙ.

    • Εάν δεν κάνω λάθος, ο κύριος αυτός είναι υπάλληλος του ΚΤΕΛ; Κάνει προτάσεις για τους πολίτες ή την τσέπη των αφεντικών του;;;

      Με προβλημάτισε περισσότερο ο πολιτικός χώρος που χρόνια ανήκει, χώρος λαϊκισμού και αριστερής κολ@τούμπας… Τελικά προτείνει αυτά που θα κάνουν τα δρομολόγια από τα χωριά φτηνότερα ή θα γεμίσουν τις τσέπες των αφεντικών του;

      • ΔΗΜΑΡΧΕ, ΓΕΡΑΣΚΛΗ, μέχρι πότε θα λειτουργεί παράνομα στο κέντρο της πόλης ο σταθμός ΚΤΕΛ ΚΑΙ ΤΑΞΙ;;; Δεν έχετε κότσια...

        Παράνομοι και οι δύο χωρίς νόμιμη άδεια πάρα μόνο μια παράταση προσωρινής άδειας της Κυπραίου που έχει λήξει, χωρίς άδεια από την ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΡΟΧΑΙΑ, δημιουργούν τεράστια επιβάρυνση στην πόλη με το κυκλοφοριακό πρόβλημα που δημιουργούν ΑΛΛΑ Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΉ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΟΥΜΠΑΛΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΕΙ ΤΗΝ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ… ΚΥΡΙΤΣΗ έγινες μαλακός χαλουβάς σαν τον ΣΟΥΡΑ…

    • Γραμματικέ, εκεί που έχετε φτάσει τα εισιτήρια και σε ώρες που δεν βολεύει τους εργαζόμενους, βολεύομαι με ΙΧ η ακόμα με ταξί.

      Οι περισσότεροι λόγω κόστους και ωραρίων έμαθαν να προγραμματίζουν ομαδικές μετακινήσεις και αδιαφορούν πια εάν υπάρχουν ή όχι δρομολόγια του ΚΤΕΛ… Η σειρά του κόσμου να τιμωρήσει τα μονοπώλια και την εκμετάλλευση.

      • Κάποιος να υποχρεώσει τον ΠΟΓΙΑ να έρχεται πέντε η ώρα το πρωί με καράβι χωρίς ΤΑΧΙ και λεωφορείο φορτωμένος με βαλίτσες...

        Πως θα πάει στο σπίτι του;;; Ίσως τότε αποφασίσει να ασχοληθεί σοβαρά με το θέμα και το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν όλοι όσοι έρχονται τα ξημερώματα στο λιμάνι με το καράβι. Μπορεί να δοκιμάσει να έρθει με αεροπλάνο, να μην έχει αυτοκίνητο και να περιμένει μια με δύο ώρες μέχρι να περάσει το ΚΤΕΛ του ΜΑΡΑΓΚΟΥ που έρχεται όταν τον βολεύει και με εισιτήριο κούρσας… Εάν πάρει ταξί ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΠΛΗ ΤΑΡΙΦΑ θέλει άλλα ΣΑΡΑΝΤΑ Ευρώ ο κάθε Γιαννάκης, και η μεσαία τάξη και οι συνταξιούχοι δεν τα έχει για να δώσει στους νταβάδες των συγκοινωνιών.

    • ΚΥΡΙΤΣΗ, Τώρα τους έχει ανοίξει η όρεξη για τις αστικές συγκοινωνίες στην πόλη και τα χωριά που έχει πολύ ψωμί για άπληστους...

      Βάλε αστική και στη Καρδάμαινα, Νορίντα-Χελώνα, μια κυκλική στην Κέφαλο-Καμάρι- Μεντιτερανέ – Παράδεισος και Πυλί – Μαρμάρι – Τγκάκι να τους κοπεί η όρεξη και ο βήχας.

      • ΤΙ ΛΕΕΙ Η ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΣΤΑΘΜΟ ΚΤΕΛ ΚΥΡΙΤΣΗ;;; Ο ΣΤΑΘΜΟΣ ΤΩΝ ΚΤΕΛ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΣ.

        ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΕΙ ΑΛΛΟΥ ΣΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ. ΘΑ ΣΚΟΤΩΘΕΙ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΡΑΝΟΜΟ ΣΤΑΘΜΟ ΚΤΕΛ, ΜΕ ΤΡΙΣ ΣΕΙΡΕΣ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΛΕΙΣΕΙ ΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΜΕΙΝΗ ΕΝΑ ΣΤΕΝΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΠΕΡΝΟΥΝ ΠΕΖΟΙ ΚΑΙ ΟΧΗΜΑΤΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΔΑΣΟΣ ΜΕ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ. ΚΑΠΟΤΕ ΕΙΧΑΝ ΒΑΛΕΙ ΚΑΙ ΚΟΥΤΙΑ ΓΙΑ ΠΥΡΟΣΒΕΣΗ ΠΟΥ ΤΩΡΑ ΕIΝΑΙ ΑΔΕΙΑ Ή ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ. ΕΑΝ ΠΑΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ ΦΩΤΙΑ ΘΑ ΚΑΟΥΝ ΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΘΑ ΣΤΡΑΦΟΥΜΕ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΤΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ, ΤΗΣ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΔΩΣΕ ΜΙΑ ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΑΔΕΙΑ ΠΟΥ ΤΩΡΑ ΕΧΕΙ ΛΗΞΕΙ.

  2. και οχι μονο την συγκοινωνια.Ξυπνατε κωοι παμε ολοι μαζι να διωξουμε.Ειναι επικινδυνοι.

  3. ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ ΚΥΡΙΕ ΠΟΓΙΑ.ΕΜΠΕΡΙΣΤΑΤΩΜΕΝΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΚΥΡΙΩΤΕΡΟ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΕ

    ΛΥΣΗ.ΙΔΩΜΕΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥΣ.

  4. ΤΡΕΝΑΚΙΑ SECURITY. ΜΕΛΕΤΕΣ 650.000 ΕΥΡΩ !!!! ΑΠΟ ΤΟ ΔΛΤ.900.000 για τα χαλασματα της δεη Ο γεωργιος !!!ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ!!

    μονο το μελι τους ενδιαφερει

  5. κανουν κουμαντο στο νησι.μονο για τους καρχαριες ενδιαφερονται,το κατεστρεψαν το νησι.

  6. ΚΑΙ ΚΑΝΟΥΝ ΟΤΙ ΘΕΛΟΥΝ!ΟΤΑΝ ΘΑ ΦΥΓΕΙ ΘΑ ΑΦΗΣΕΙ ΕΡΕΙΠΙΑ.

  7. ΕΙΔΑΜΕ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΚΥΡΙΤΣΗ- ΒΑΣΩΣ.ΚΑΛΑ ΣΑΡΑΝΤΑ ΣΤΗΝ ΚΕΑΣ.Ο ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΤΕΧΝΗΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ,ΑΝΤΙΠΑΛΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΛΥΠΤΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΕΙ ΤΟ ΜΗΔΕΝΙΚΟ ΕΡΓΟ ΣΤΟ ΝΗΣΙ.ΜΑΣ ΧΟΡΤΑΣΑΝ ΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΑΕΡΑ.ΨΕΜΑ ΚΑΙ ΑΠΑΤΗ.

  8. διαλογος με τον κυριτση για την αστικη!!!!!!το αλλο με τον τοτο το ξερεις?

    ΕΧΟΥΜΕ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΕΝΟΣ.ΑΥΤΟΣ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΓΙΑ ΟΛΑ.ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΕΙΝΑΙ ΓΛΑΣΤΡΕΣ ΤΗΣ ΔΑ.ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΠΑΝΤΟΤΕ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΤΟΥ ΜΕ ΤΑ ΚΑΤΑΣΤΡΕΠΤΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ.ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ,RYANAIR,ΔΕΑΣ,ΔΗΡΑΣ ,ΠΙΑΤΣΑ ΡΟΤΟΝΤΑ.ΑΠΟΚΑΛΟΥΣΕ ΝΤΟΥΤΣΕ ΚΑΙ ΚΑΙΣΑΡΑ ΤΟΝ ΚΑΙΣΕΡΛΗ ΚΑΙ ΕΓΙΝΕ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΣ.ΓΙΑ ΟΛΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΛΥΣΕΙΣ ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΑΝΟΙΧΤΟΣ.ΑΥΤΟΣ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ.ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ.ΘΑ ΜΑΣ ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ.ΠΡΩΗΝ ΚΥΡΙΤΣΙΚΟΣ.

  9. Αυτός ο ένας δεν τα πάει καλα ούτε με τα αντερα του!!! Δες αστυνομία,περιφέρεια,κυβέρνηση, αντιπολίτευση,ΚΤΕΛ,μαγαζάτορες,εστιάτορες,όραμα…και η λίστα δεν τελειώνει

  10. αντε και αυριο παιρνει η δεασκ τα δρομολογια στα χωρια,πως θα τα κανει???? μηπως με ον κολλητο του δημαρχου που εχει ετοιμη την εταιρια???

  11. ΝΑ ΕΝΩΘΟΥΝ ΚΑΙ ΦΡΟΝΤΙΖΕΙ ΤΙΣ ΤΣΕΠΕΣ ΤΩΝ ΑΦΕΝΤΙΚΩΝ ΑΡΑ Η ΛΟΓΙΚΗ ΛΕΕΙ ΝΑ ΤΑ ΔΩΣΕΙ ΟΛΑ ΤΟ ΚΤΕΛ ΣΤΗ ΒΑΣΩ ΜΕ ΤΗΝ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΕΤΩΝ ΝΑ ΠΡΟΚΟΨΟΥΜΕ Ἠ ΜΗΠΩΣ ΝΑ ΤΑ ΔΩΣΕΙ ΣΤΟΝ ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΚΑΗΜΟ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΕ ΤΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ 🙂

Γράψτε απάντηση στο Ο ΠΟΓΙΑΣ ΛΕΕΙ Ακύρωση απάντησης