Νίκος Παπαχαρτοφύλης: Ψυχολόγοι, ψυχίατροι, κοινωνιολόγοι, να εκθέσουν τις θέσεις τους πάνω στην αποδόμηση του εαυτού των ανωνύμων

12
368

Αγαπητέ, Γιάννη,

Επειδή επιτελείς κοινωνικό έργο μεγάλης σημασίας, μέσα στα πλαίσια μιας γνήσιας λαϊκότητας*, θέλω να αξιολογήσεις την βασιμότητα των παρακάτω σκέψεων:

Α) Μετα την πρωτόγνωρη εμπειρία μου σχετικά με την «επίθεση» των ανώνυμων επικριτων και υπερασπιστών μου,θέλω να επισημάνω την λιαν έντονη επιθυμία τους να εκφραστούν υπέρ ή κατά με διάφορες αποχρώσεις, όμως με την ταυτόχρονη αυτό εξαφάνιση της ταυτότητάς τους. Η συμπεριφορά αυτή έχει ψυχολογικά αίτια και γι αυτό σε παρακαλώ να καλέσεις ψυχολόγους, ψυχίατρους, κοινωνιολόγους,να εκθέσουν τις θέσεις τους πάνω στην αποδόμηση του εαυτού των ανωνύμων.

Επίσης επισημαίνω ένα άλλο χαρακτηριστικό:»τις πνιγμένες, καταχωνιασμένες» ιδέες,
αντιλήψεις τους μέσα σε ένα κλίμα άγριας δικτατορίας και σε κατάσταση παρανομίας στο βαθυσκόταδο της νύκτας, να τις πετάνε ως προκηρύξεις αντιστασιακών, υποτίθεται σε καθεστώς της ελεύθερης έκφρασης!

Β) Για την την απελευθέρωση των» ελεύθερων αυτών πολιορκημενων» σε
Παρακαλώ και πάλι, λόγω του κύρους σου και της καθολικής αποδοχής να καλέσεις τους επίσημους εκπροσώπους των θιγομενων και υπερασπιστων δηλ. τις πνευματικες και πολιτιστικές οργανώσεις της τοπικής κοινωνιας ώστε να διοργανωσουν, σε μόνιμη βάση, παρουσιασεις θεμάτων σε επιμαχα ζητηματα. Ένα ελεύθερο βήμα για να ακούγονται όλες οι αντίθετες προσεγγίσεις με το Ελληνικό προτυπο:ΘΈΣΗ-ΑΝΤΊΘΕΣΗ-ΣΎΝΘΕΣΗ μακριά, εννοειται, απ την μονολιθικοτητα του από του Αμβωνος λόγου, του μονόλογου,
της ομφαλοσκοπησης και της πομπωδους μεγαλοποιησης του ασήμαντου…
σε κοινωνικές εκδηλώσεις που με τον τρόπο που γίνονται, χανουν την αξια
τους και σερβίρονται ως «άρτος και θεάματα».

*Εννοώ την λαικοτητα του ηλεκτρονικού κοινωνικού μέσου,ως αντανακλαση του πολύ μακρινου παρελθόντος και «πρόσφατου»παρόντος δηλ. ο επωνυμος διάλογος μέσα στην αρχαία αγορά, στη Εκκλησία του Δήμου, στις αυλές βεβαίως Εκκλησιων και στις μαύρες μέρες του Γένους στην Τουρκοκρατια, σ όλες τις πλατείες και ακόμα στους εμπορικούς δρόμους ναι
στους δρόμους ελεύθερα και επώνυμα είτε είσαι επωνυμος είτε ανωνυμος και τέλος στα καφενεία μια λαικοτητα (τα καπηλια του Βάρναλη) στα χωρατα, στα πιο σκληρά Αριστοφανεια, στην ανταλλαγή της χαρμολυπης των συνδαιτημονων… Στους ανθρώπους του καφενείου δεν στηρίζονται ολες οι Βουλες των Ελλήνων;

Αν… τελικά κάποιοι είναι «άβουλοι και μοιραιοι» ποιος λογοδοτεί;

Παπαχαρτοφυλης Νικος.

12 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Τώρα σαν να έχεις κάπου δίκιο κ. Νίκο αλλά για πες μου σε παρακαλώ, πότε τελευταία φορά όλοι μας δε λέω επισκεφτήκαμε ψυχίατρο για να σου απαντήσω και εγώ

  2. Το θέμα είναι μεγαλύτερο και ευρύτερο. Και ακόμα δεν έχεις δει τίποτε. Και ξεκινά από τα σχολεία που και εσύ υπηρέτησες. ή μάλλον από τις εξουσίες που και εσύ ψήφισες

  3. Αγαπητέ κ. Ν’ικο.
    Το θέμα έχει να κάνει με την στάση έναντι των συνεπειών τής γνώμης, εξ ού και η ανωνυμία
    στις συμμετοχές διαλόγου σε σάιτ. Είμαστε τόσο θαραλλέοι, όσο και την στιγμή που ζητάμε σε γάμο
    μπροστά σε κόσμο μια νύφη περιζήτητη και ετεροκαψούρα…
    Αλλά στις εκλογές θα τους το ρίξουμε δαγκωτό, όχι απο εκδίκηση…προς θεού, απο αγανάκτηση…
    Και αν μάς ρωτήσουν ποιόν ψηφήσαμε, η απάντηση είναι έτοιμη …απο καιρό που λέει και ο Κ.Καβάφης.
    Αυτή που έχει επεξεργαστεί ,άπαξ, την πιθανή έκβαση τής αντίδρασης τού αντιφρονούντος… Αμυνααααα.
    Λέτε να φταίει το ζαβό το ριζικό μας;
    Μπάς και δεν κάτσαμε ποτέ να αναθεωρήσουμε τη ζωή μας που πήραμε (ή μάς παραδόθηκε) λάθος;
    Μπάς και δεν μάς νοιάζει τίποτα παραπέρα απο την μεσοτοιχία της κουζίνας μας;
    Μήπως όλη μαςη ζωή είναι ακολουθία στα χνάρια που εκ τού ασφαλούς θεωρούμαστε οκ;
    Μπαλωμένοι και νορμάλ , όπως τραγουδάει η Ισιδώρα Σιδέρη, σύζυγος Ιωάννη Ζουγανέλη.
    Συγχαρητήρια για το άκαιρο μέν, διαχρονικά ουσιώδες δε, απόσταγμα.

  4. ΔΑΣΚΑΛΕ ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΙΟ ΑΛΛΑ ΠΟΙΟΣ Σ ΑΚΟΥΕΙ?ΟΛΟΙ ΟΙΜΕΓΑΛΟΙ ΑΜΦΙΣΒΗΤΙΕΣ ΚΑΤΕΛΗΞΑΝ ΣΤΟΠΥΡ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΟΝ(ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΘΕΟΣ ΣΧΩΡΕΣΤΟΝ ΙΗΣΟΥΣ ΣΤΑΥΡΩΣΟΝ ΑΥΤΟΝ ΠΛΑΤΩΝ ΔΟΥΛΟΣ ΣΤΗΝ ΑΙΓΙΝΑ ΓΑΛΙΛΑΙΟΣ ΣΤΗΝ ΠΥΡΑ)ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙΣ ΤΙΣ ΠΡΟΚΑΤΕΙΛΗΜΜΕΝΕΣ ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΙΣ Κ ΜΕΡΟΛΗΠΤΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΠΟΥ ΔΙΑΜΟΡΦΩΘΗΚΑΝ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΕΞΑΠΛΩΣΗΣ ΤΟΥ ΛΑΙΚΙΣΜΟΥ ΣΤΟ ΣΩΜΑ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ Κ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟΥ ΕΝΟΣ ΝΕΟΥ ΚΟΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΑΝΑΣΥΣΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΕΛΑΤΕΙΑΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ Κ ΤΗΝ ΕΠΑΝΕΜΦΑΝΙΣΗ ΕΝΟΣ ΝΕΟΥ ΤΥΠΟΥ ΚΡΑΤΙΣΜΟΥ ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΗΘΗΚΕ ΩΣ ΔΗΘΕΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΜΗ ΠΡΟΝΟΜΙΟΥΧΩΝ(ΕΤΣΙ ΒΑΦΤΙΣΤΗΚΑΝ ΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΦΡΟΥΡΟΙ ΠΟΥ ΛΕΗΛΑΤΗΣΑΝ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΜΕΤΑ ΤΟ 81)

  5. Η ΗΘΙΚΟΠΟΛΙΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΣΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΦΑΝΤΑΣΙΑΚΟ ΠΑΡΕΜΕΙΝΕ ΑΙΤΟΥΜΕΝΟ Κ ΚΑΘΕ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ Κ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΥΝΤΡΙΦΤΗΚΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΜΦΥΤΗ ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΛΑΙΚΙΣΜΟ ΠΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥΣΕ ΔΗΘΕΝ ΤΟΝ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΙΜΠΕΡΙΑΛΙΣΜΟ Κ ΤΟΝ ΔΙΕΘΝΗ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΑΝΕΧΘΗΚΕ ΩΣ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ (ΠΑΣΟΚ)ΤΗΝ ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ ΜΕ ΑΤΙΜΩΡΗΣΙΑ ΠΡΟΩΘΗΣΕ ΤΗΝ ΣΥΓΚΡΟΥΣΙΑΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ Κ ΕΞΕΘΡΕΨΕ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΟΛΩΣΗ ΕΠΙΔΟΚΙΜΑΣΕ ΤΗΝ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ Κ ΑΠΟΘΕΩΣΕ ΤΗ ΛΑΤΡΕΙΑ ΤΟΥ ΗΓΕΤΗ.

  6. ΑΥΤΗ Η ΠΕΡΙΦΗΜΗ ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ 81 (ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΣΤΗΡΙΞΑΤΕ Κ ΔΙΚΑΙΩΣ ΟΠΩΣ ΤΟ 48 ΤΟΙΣ ΕΚΑΤΟ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ)ΔΙΔΑΞΕ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΟΤΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΠΟΜΥΖΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΚΡΑΤΙΚΟΥΣ ΠΟΡΟΥΣ ΕΠΕΙΔΗ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΜΑΣ ΑΝΗΚΕΙ(ΛΑΟΣ ΠΑΣΟΚ ΣΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ)ΜΕ ΑΝΤΑΛΛΑΓΜΑ ΤΗΝ ΨΗΦΟ ΣΤΟ ΠΑΣΟΚ ΑΛΛΑ Κ ΣΤΗ ΝΔ ΠΟΥ ΣΥΝΕΧΙΣΕ(ΣΕ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ ΒΑΘΜΟ)ΤΗ ΔΙΑΝΟΜΗ ΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΠΡΟΣΟΔΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΕΛΑΤΕΙΑ(ΑΛΛΙΩΣ ΠΩΣ ΘΑ ΞΑΝΑΕΒΛΕΠΕ ΕΞΟΥΣΙΑ?)ΕΝΩ ΗΘΙΚΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΝΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΟΥΜΕ ΤΟ ΑΤΟΜΙΚΟ ΜΑΣ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΘΕΣΜΩΝ Κ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ.ΝΑ ΓΙΑΤΙ ΙΔΕΕΣ ΑΝΑΤΡΕΠΤΙΚΕΣ ΣΑΝ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΣΑΣ ΣΦΥΡΟΚΟΠΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ

  7. ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΤΗΣ ΟΠΙΣΘΟΔΡΟΜΗΣΗΣ Κ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΣΗΜΟ ΚΑΘ ΟΤΙ Η ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΜΑΣ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΦΥΤΗ ΙΔΙΟΤΗΤΑ ΚΑΘΕ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΟΝΤΟΣ ΟΠΩΣ ΜΑΣ ΔΙΔΑΣΚΕΙ Ο ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ Κ ΜΑΣ ΑΝΑΛΥΕΙ ΔΙΕΞΟΔΙΚΟΤΕΡΑ Ο ΜΑΡΞ .Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΕΠΙ ΤΟΥ ΛΑΙΚΙΣΜΟΥ.ΕΙΝΑΙ ΑΓΩΝ ΕΠΙΠΟΝΟΣ Κ ΧΡΟΝΟΒΟΡΟΣΟΠΩΣ ΛΕΕΙ ΟΠΛΑΤΩΝ(ΑΛΛΗΓΟΡΙΑ ΤΟΥ ΣΠΗΛΑΙΟΥ) ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΣΕ ΕΝΑΝ ΛΑΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΓΑΛΟΥΧΗΘΕΙ ΜΕ ΣΥΝΘΗΜΑΤΑ ΟΠΩΣ Ο ΛΑΟΣ ΔΕΝ ΞΕΧΝΑ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΔΕΞΙΑ ΑΛΛΑ Κ ΑΦΟΡΙΣΜΟΥΣ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ Ο ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΟΝΙΜΟΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΕΧΘΡΟΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ.

  8. ΖΟΥΜΕ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΟΠΟΥ ΨΥΧΙΑΤΡΟ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΤΟΛΜΑ ΝΑ ΠΕΙ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΝΩ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΨΗΦΙΖΕΤΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΛΕΕΙ ΨΕΜΑΤΑ.ΠΑΝΤΩΣ ΜΗΝ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΕΣΤΕ Ο ΑΓΩΝ ΘΕΛΕΙ ΥΠΟΜΟΝΗ ΕΠΙΜΟΝΗ Κ ΑΝΤΟΧΗ ΟΙ ΔΕΣΜΩΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΟΙ ΓΙ ΑΥΤΟ Η ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΙ ΛΕΣ ΑΛΛΑ ΤΙ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙΣ ΓΙ ΑΥΤΟ Κ ΟΙ ΠΟΛΛΟΙ ΛΕΝΕ ΑΛΛΑ ΟΙ ΛΙΓΟΙ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΟΥΝ ΠΑΝΤΟΤΕ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΟΙ ΛΙΓΟΙ ΗΤΑΝ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΠΩΜΙΖΟΝΤΑΝ ΣΤΟΥΣ ΩΜΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΛΑΩΝ ΤΟΥΣ Κ ΕΔΕΙΧΝΑΝ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΔΕΝ ΤΗΝ ΓΡΑΦΟΥΝ ΟΙ ΠΟΛΛΟΙ ΑΛΛΑ ΟΙ ΛΙΓΟΙ ΠΟΥ ΑΦΥΠΝΙΖΟΥΝ ΤΟΥΣ ΠΟΛΛΟΥΣ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕ ΤΟΝ ΜΟΝΑΧΙΚΟ ΑΛΛΑ ΕΥΓΕΝΗ ΑΓΩΝΑ ΣΑΣ ΟΙ ΛΙΓΟΙ ΣΑΣ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΝ

  9. Να υπενθυμίσω την πολιτική υποβιβασμού, εμμέσως, τών αντικαθεστωτικών στα Σοβιετ μετα την Οκτωβριανή
    Επανάσταση και τον διαχωρισμό τών «Κόκκινων Βιβλιαρίων» προνομιούχων των μπολσεβίκων.
    Πανομοιότυπα και επι Μάο στην Κίνα.
    Μήπως το καθεστώς τής εκκλησίας διαφέρει επι τής ουσίας κατα πολύ;
    Πώς ξεχωρίζουν τα οφφίτσια;
    Τα Νόμπελ ποιοί και πώς τα δίνουν;
    Γιατί η μάνα έχει αδυναμία σε κάποιο παιδί της;
    Πιάσαμε ρίζα ή θα μάς ταλαιπωρήσει πολύ ακόμα ο σύριζα…;

  10. ΚΟΙΝΩΣ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙ….ΚΑΝΕ ΠΡΩΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΥΑΤΟΥ ΣΟΥ..ΚΡΙΝΕ ΤΟΝ ΕΥΑΤΟ ΣΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΚΡΙΘΕΙΣ …ΤΟ ΞΕΡΕΙΣ ΑΥΤΟ ΤΟ ΡΗΤΟ ΠΙΣΤΕΥΩ ΤΟ ΝΑ ΚΡΙΝΕΙΣ ΑΛΛΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΟ…ΑΝ ΤΟΛΜΑΣ ΝΑ ΚΡΙΝΕΙΣ.ΚΑΙ ΝΑ .ΠΡΟ-Σ- ΚΑΛΕΙΣ ΑΓΕΝΩΣ ΚΑΙ ΑΝΗΘΙΚΑ ΟΛΟΥΣ ΝΑ ΚΡΙΝΟΥΝ ΑΛΛΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ……. .ΠΡΟΤΙΕΝΩ ΝΑ ΤΟ ΚΟΙΤΑΞΕΙΣ ΜΗΠΩ ΘΕΛΕΙ ΨΥΧΟΛΟΓΟ ..ΑΝ ΟΧΙ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΟ

  11. Ψυχολόγοι, ψυχίατροι, κοινωνιολόγοι, να εκθέσουν τις θέσεις τους πάνω ΣΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ Κ ΠΑΠΑΧΑΡΤΟΦΥΛΗ

    ΝΑ ΚΡΙΝΟΥΜΕ ΟΣΟΥΣ ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΟΥΝ ΜΑΖΙ ΤΟΥ…
    ΚΥΡΙΕ ΠΑΠΑΧΑΡΤΟΦΥΛΗ ΨΑΞΤΕ ΣΤΑ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ..ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗΣ.ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΠΟΥ ΕΧΤΕ ΠΟΛΛΑ ΣΠΙΤΙ ΣΑΣ ΣΙΓΟΥΡΑ ΘΑ ΒΡΕΙΤΕ ΤΗΝ ΛΥΣΗ ..

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ