Χαμός στην αγορά: Ποιες τεράστιες αλυσίδες καταστημάτων έρχονται Αθήνα-Θεσσαλονίκη

0
2816

Ποιες αλυσίδες καταστημάτων έρχονται στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη;

Η γνωστή αλυσίδα Gap επανέρχεται στο κέντρο της Αθήνας αλλά και στη Θεσσαλονίκη επιλέγοντας τον πλέον… ασφαλή δρόμο, μέσα από τη συνεργασία με τα δύο πολυκαταστήματα Attica στο Σύνταγμα και την οδό Τσιμισκή.

 

Αντίστοιχα, η αλυσίδα Forever 21 κάνει το μεγάλο «άνοιγμα» στην ελληνική αγορά, με ένα κατάστημα– ναυαρχίδα στον πιο επιτυχημένο εμπορικό δρόμο στην Ελλάδα, την οδό Ερμού, διαφημίζοντας ήδη σε όλη την Αθήνα την έλευσή της στο αμέσως επόμενο διάστημα.

Οι κινήσεις αυτές έρχονται να επιβεβαιώσουν αυτό που επισημαίνουν το τελευταίο διάστημα μεσίτες και σύμβουλοι ακινήτων, ότι στην εγχώρια αγορά καταστημάτων υπάρχουν αυτή τη στιγμή δύο «ταχύτητες» από τους μεγάλους.

Oι οποίοι επεκτείνονται με άκρως προσεκτικά βήματα σε μεγάλες εμπορικές πιάτσες και malls και τους μικρούς σε περισσότερο ή λιγότερο περιφερειακές αγορές που εξακολουθούν να βιώνουν τις επιπτώσεις της κρίσης.

Οσον αφορά ειδικά την Gap, η οποία, στο πλαίσιο του «νοικοκυρέματος» ένεκα της κρίσης, είχε κλείσει, μεταξύ άλλων, το κεντρικό της κατάστημα στην Ερμού το 2013 επανέρχεται από τις 9 Μαρτίου στο Αttica στο City Link, όπου θα είναι διαθέσιμες οι καινούριες συλλογές σε γυναικεία, ανδρικά και παιδικά σε 3 νέα corners στα αντίστοιχα departments του πολυκαταστήματος.

Αντίστοιχα, στο πλαίσιο της σχετικής συμφωνίας μεταξύ των δύο πλευρών, από τις 16 Μαρτίου στο Αttica στην Τσιμισκή θα είναι διαθέσιμες οι ανδρικές και γυναικείες συλλογές Gap συγκεντρωμένες σε ένα corner και οι παιδικές συλλογές σε αντίστοιχο corner στο ολοκαίνουριο παιδικό τμήμα των γνωστών πολυκαταστημάτων, τα οποία, παρεμπιπτόντως, μέσα στην κρίση έχουν επιδείξει αξιοσημείωτες αντιστάσεις με αύξηση πωλήσεων πέρυσι κατά 6% στα 167 εκατ. ευρώ κέρδη προ φόρων άνω των 11,5 εκατ. ευρώ (+10%).

Στους μεγάλους ομίλους που επεκτείνονται μεν, αλλά πλέον, με πιο προσεκτικές κινήσεις, κυρίως σε εμπορικά κέντρα, αλλά και εκτός, περιλαμβάνεται και ο όμιλος της Inditex, ο οποίος θα δημιουργήσει το μεγαλύτερο κατάστημα Zara πανελλαδικά σε ένα από τα επίσης επιτυχημένα εμπορικά πάρκα, το Smart Park της R.E.D.S.:

Η θυγατρική του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ μάλιστα είναι από τις ελάχιστες περιπτώσεις της ελληνικής αγοράς ακινήτων, η οποία προχωρά σε νέες επενδύσεις με επέκταση του πάρκου φέτος και νέους εμπορικούς χώρους συνολικής επιφάνειας 18.000 τ.μ., οι οποίοι θα μισθώνονται σταδιακά.

Εκτός από την αλυσίδα- ναυαρχίδα, η Inditex προχωρά και σε προσεκτικά «ανοίγματα» σε περιφερειακές αγορές και άλλες αλυσίδες του ομίλου, όπως συμβαίνει π.χ. στην περίπτωση της αλυσίδαςOysho με την επέκταση στην Πάτρα.

Στο επίσης «ασφαλές» (λόγω των ανθεκτικών… επιδόσεων μέσα στην κρίση) περιβάλλον του Τhe Mall Athens άνοιξε νέο αποκλειστικό κατάστημα η Samsonite, από το χώρο των ειδών ταξιδίου, η οποία ανήκει στο «χαρτοφυλάκιο» του ομίλου FF Group.

Στο The Mall Athens έκανε το ντεμπούτο της με το πρώτο αποκλειστικό κατάστημα και η Dell από το χώρο της πληροφορικής στο τέλος του περασμένου έτους, ενώ την πολύ καλή αγορά της Γλυφάδας επέλεξε επίσης για το ντεμπούτο της η Jo Malone.

 

«Οι μεγάλες διεθνείς αλυσίδες ενισχύουν τη θέση τους στην ελληνική αγορά, με τον εξορθολογισμό των καταστημάτων να παραμένει στις βασικές προτεραιότητές τους, κλείνοντας μη αποδοτικά καταστήματα και ανοίγοντας άλλα σε καλύτερα σημεία και νέες αγορές.

Οι πωλήσεις για τους μεγάλους διεθνείς ομίλους κινήθηκαν ανοδικά το 2016, ενώ οι λοιποί καταστηματάρχες είδαν τους τζίρους τους να συρρικνώνονται», αναφέρει στην τελευταία ανάλυσή της για την εγχώρια αγορά καταστημάτων η διεθνής εταιρεία συμβούλων ακινήτων Cushman & Wakefield, η οποία συνεργάζεται για την Ελλάδα με την εταιρεία Proprius.

«H ζήτηση για καλά σημεία σε εμπορικούς δρόμους και καλά εμπορικά κέντρα είναι ισχυρή, ωστόσο οι περιφερειακές αγορές και τα καταστήματα που βρίσκονται σε λιγότερο προβεβλημένα σημεία έχουν μειωμένη ζήτηση και αυξημένα ποσοστά διαθέσιμων χώρων».

 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ