Στην 1η θέση παγκοσμίως ο ελληνόκτητος στόλος

1
2691

Με χωρητικότητα 384,4 εκατ. dwt έναντι 277,8 εκατ. της Κίνας – Δεύτερος σε αξία 148,2 δισ. και πρώτος σε αξία δεξαμενόπλοιων με 35,6 δισ.

Στην κορυφή της ναυτιλιακής βιομηχανίας παρέμεινε για μία ακόμη χρονιά ο ελληνόκτητος στόλος σε όρους χωρητικότητας, αντιπροσωπεύοντας το 17,63% του παγκόσμιου στόλου. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έκθεση της UNCTAD Review of Maritime Transport 2022-Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη, η οποία δημοσιεύτηκε την Τρίτη 29 Νοεμβρίου και αξιοποιεί δεδομένα μέχρι το α’ εξάμηνο του έτους ο ελληνόκτητος στόλος αριθμεί 4.870 πλοία χωρητικότητας 384,4 εκατ. dwt. Η χωρητικότητα και όχι ο αριθμός πλοίων είναι η βασική παράμετρος για την ισχύ ενός στόλου, αφού μεταφέρει μεγαλύτερους όγκους εμπορευμάτων.

Στη δεύτερη θέση είναι ο κινεζικών συμφερόντων στόλος που αριθμεί 8.007 πλοία, μικρότερης όμως χωρητικότητας, ήτοι 277,8 εκατ. dwt.

Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Ιαπωνία, με στόλο 4.007 πλοίων

Στην τέταρτη θέση η Σιγκαπούρη με στόλο 2.799 πλοίων και στην πέμπτη το Χονγκ Κονγκ με 1.822 πλοία.

Αξία στόλου

Βάσει της αξίας του στόλου, τα πρωτεία κατέχει η Κίνα, με $154,8 δισ., με τα containerships και τα φορτηγά-bulk carriers να διαδραματίζουν πρωτεύοντα ρόλο. Η Ελλάδα βρίσκεται στη δεύτερη θέση με τον ελληνόκτητο στόλο να αθροίζει στα $148,2 δισ.

Ωστόσο, η αξία του ελληνόκτητου στόλου tankers στα $35,6 δισ. είναι η υψηλότερη μακράν της δεύτερης.

Κατά την περίοδο 2014-2022 οι χώρες με την ισχυρότερη πλοιοκτησία παραμένουν οι ίδιες με την Ελλάδα όμως να έχει ενισχυθεί περισσότερο και την Κίνα να ξεπερνά την Ιαπωνία. Η Ελλάδα είχε το 2014 μερίδιο 14,8% και το 2022 βρέθηκε στο 17,63%. Την ίδια περίοδο η Ιαπωνία από σχεδόν 14% έπεσε στο 12%. Η Κίνα βελτίωσε τη θέση της από το 9% στο 12,74%.

Από τον Ιανουάριο του 2021 έως τον Ιανουάριο του 2022 μεταξύ των κορυφαίων κρατών σε πλοιοκτησία η Ελβετία κατέγραψε την υψηλότερη αύξηση στη μεταφορική ικανότητα του στόλου της μ,ε 17% χάρις στις αγορές και ναυπηγήσεις πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της MSC η οποία προσέθεσε 250 πλοία ς τον στόλο της. Ακολουθεί η Κίνα με 13% αύξηση.

Η έκθεση αναφέρει ότι το θαλάσσιο εμπόριο ανέκαμψε το 2021 με ανάπτυξη 3,2% έπειτα από την πτώση κατά 3,8% το 2020. Όμως το 2022 η ανάπτυξη εξανεμίστηκε εξαιτίας της παγκόσμιας οικονομικής επιβάρυνσης , των νέων κυμάτων της πανδημίας που οδήγησαν στο κλείσιμο εργοστασίων στην Κίνα και στις παγκόσμιες γεωπολιτικές εξελίξεις.

Η ανάπτυξη αναμένεται να κυμανθεί σε μέτρια επίπεδα φέτος, ήτοι ποσοστό 1,4%. Για τη χρονική περίοδο 2023-2027 το θαλάσσιο εμπόριο αναμένεται να αυξηθεί παγκοσμίως κατά 2,1% σε ετήσια βάση που είναι βραδύτερος από τον μέσο όρο των τριών προηγούμενων δεκαετιών 3,3%.

Πηγή: https://www.newmoney.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Σχολή Εμποροπλοιάρχων με 10000 μόρια. Σίγουρη επαγγελματική αποκατάσταση για την νεολαία. Και για τους λίγο μεγαλύτερους νεολαίους,κατέχοντες πανεπιστημιακό τίτλο και κάποια άλλα προσόντα, αίτηση στην Aegean airlines για τις 120 υποτροφίες να γίνουν πιλότοι στα αεροσκάφη της. Έτσι απλά και ωραία.

Γράψτε απάντηση στο Κορονοβάϊρους Ακύρωση απάντησης