Ψηφιακές αγορές: Μια νέα πρόταση που ήρθε για να μείνει

0
1305

Λένε πως «ο χρόνος είναι χρήμα». Λένε ακόμη ότι ο χρόνος και το χρήμα εφευρέθηκαν από τον άνθρωπο για να τον εξυπηρετήσουν στην καθημερινότητά του, αλλά τελικά κατέληξαν δυνάστες του.

Ακόμα όμως και αν δεν μπορούμε να τιθασεύσουμε αυτούς τους δύο δυνάστες, υπάρχει κάτι που μπορούμε να κάνουμε: να τους διαχειριστούμε. Αυτή ακριβώς η διαχείριση του χρόνου και του χρήματος είναι ένα από τα θέματα που απασχολούν διαχρονικά τον άνθρωπο και τον οδήγησαν σε μια σειρά από θαυμαστές εφευρέσεις, από την απλή αριθμομηχανή μέχρι και τις πιο εξελιγμένες εφαρμογές της Πληροφορικής.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο μέσα από την κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος , η πώληση δηλαδή και η αγορά προϊόντων μέσω Διαδικτύου χωρίς την παρουσία του πελάτη σε ένα φυσικό κατάστημα, είναι μία ακόμη τέτοια εξέλιξη  που είχε ως στόχο την εξοικονόμηση χρόνου και χρήματος. Κι αυτό γιατί ο χρήστης/πελάτης χωρίς να μετακινηθεί από το σπίτι του μπορεί πια να δει τα προϊόντα που του παρουσιάζει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, να περιηγηθεί στην ιστοσελίδα διεξοδικά, να επιλέξει ό,τι θέλει από το φάσμα των αγαθών και να ολοκληρώσει την αγορά του με λίγα μόνο «κλικ».

Αυτό που επιτυγχάνει ο πελάτης είναι να εξοικονομήσει χρόνο, αφού από τη στιγμή που θα κάνει την αγορά δεν έχει να κάνει τίποτε άλλο παρά να περιμένει την παραγγελία στο σπίτι του χωρίς να κάνει καμία χρονοβόρο μετακίνηση. Εκτός, όμως, από την προφανή εξοικονόμηση χρόνου, εκείνο που επίσης επιτυγχάνει ο αγοραστής είναι να εξοικονομήσει χρήματα. Αυτό συμβαίνει γιατί το ηλεκτρονικό κατάστημα λόγω της ιδιαιτερότητάς του δεν έχει να αντιμετωπίσει τόσα έξοδα λειτουργίας όσα έχει ένα φυσικό κατάστημα (λογαριασμοί, μισθοδοσία, καθαριότητα), κάτι που του δίνει την ευχέρεια να κατεβάσει τις τιμές, σχεδόν σε τιμή κόστους.

Εκεί που πρέπει να ρίξει το βάρος ο ιδιοκτήτης ενός e-shop είναι η ιστοσελίδα που το υποστηρίζει, αφού αυτή είναι το «παράθυρο» επικοινωνίας μεταξύ του χρήστη και του επαγγελματία που δραστηριοποιείται στο Διαδίκτυο. Μια τέτοια ιστοσελίδα πρέπει να είναι ακριβής στα προϊόντα που παρουσιάζει, να είναι ευχάριστη στην όψη και εύκολη στην περιήγηση, αλλά και να βοηθά τον πελάτη να κάνει την αγορά μέσα από λίγα βήματα στην οθόνη του υπολογιστή του.

Και επειδή τα ηλεκτρονικά καταστήματα με τις αντίστοιχες ιστοσελίδες είναι πια πάρα πολλά και ο ανταγωνισμός στην ανάπτυξη – κατασκευή ιστοσελίδας είναι αμείλικτος, ο κάτοχος ή ο διαχειριστής κάθε ιστοσελίδας πρέπει να βρει τρόπους με τους οποίους θα διαφημίσει τη δουλειά του. Η διαφήμιση είναι συνήθως διαδικτυακή και πολύ συχνά περνάει μέσα από τα social media όπως Instagram, Fb, Tik Tok klp., αφού η αδιαμφισβήτητη δημοφιλία τους δίνει πολύ μεγάλη ώθηση στα προϊόντα και στις υπηρεσίες που προβάλλονται εκεί. Το γεγονός, μάλιστα, ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ανοιχτά στην επιχειρηματικότητα και στις καταναλωτικές τάσεις και η διαφήμιση σε αυτά είναι φθηνή ή και δωρεάν ενισχύει ακόμη περισσότερο τις σχέσεις ανάμεσα στα e-shops και στα social media.

Οι υπηρεσίες SEO (search engine optimization) είναι ένας ακόμη τρόπος με τον οποίο ένα ηλεκτρονικό κατάστημα μπορεί να πάρει κεφάλι έναντι του ανταγωνισμού. Βελτιώνοντας τους χρόνους αποκρισιμότητας στην αναζήτηση που κάνει ο χρήστης, ένα ψηφιακό κατάστημα μπορεί να δει σύντομα την πελατεία του να μεγαλώνει και τον τζίρο του να αυξάνεται.

Χάρη σε όλα αυτά τα μέσα, τα ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν κατακτήσει περίοπτη θέση στις προτιμήσεις των καταναλωτών και έχουν κερδίσει μεγάλο κομμάτι από την πίτα των εμπορικών συναλλαγών.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ