Πολωνική «απόβαση» στην ελληνική αγορά

0
3994

Σε πεδίο δόξης λαμπρό φαίνεται πως εξελίσσεται η ελληνική αγορά για τους Πολωνούς λιανέμπορους

Η μεγάλη επιτυχία του ομίλου CCC του δισεκατομμυριούχου Dariusz Milek (αριστ. στη φωτ.) μέσω του δημοφιλέστερου στη χώρα μας, όπως εξελίχθηκε, eshop για την υπόδηση, epapoutsia.gr φαίνεται ότι έχει ανοίξει την “όρεξη” και σε άλλες μεγάλες αλυσίδες της Πολωνίας να επιχειρήσουν την κάθοδο στην ελληνική αγορά.

Ήδη δύο μεγάλες αλυσίδες έχουν ξεκινήσει τη διαδικασία επέκτασης αποκτώντας νομική οντότητα στην Ελλάδα. Η μία εταιρεία, που θα ακολουθήσει αποκλειστικά το δρόμο των ηλεκτρονικών πωλήσεων είναι, η Answear την οποία ίδρυσαν τα αδέρφια Κrzysztof και Arkadiusz Bajołek, γνωστοί επιχειρηματίες στο χώρο της ένδυσης στην πολωνική αγορά από τη δεκαετία του ’90 (σ.σ. στη μέση της κεντρ. φωτ. ο Κrzysztof Bajołek).

Πρόκειται για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα με είδη ένδυσης, υπόδησης και accessories το οποίο επιχειρούν τα δύο αδέρφια να το επεκτείνουν πανευρωπαϊκά. Στο πλαίσιο αυτό λάνσαραν στο τέλος του 2021 το Answear.gr προτάσσοντας ότι διαθέτει πάνω από 400 διεθνώς αναγνωρισμένες μάρκες.

Η εταιρεία είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Βαρσοβίας και χάρη στην πολιτική επιθετικής επέκτασης της στην Ευρώπη κατάφερε το 2021 να σημειώσει ρεκόρ πωλήσεων, φθάνοντας τα 146 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία επιχειρεί να αναπτύξει το δικό της brand, Answear LAB, σε μία προσπάθεια να διατηρήσει υψηλά τα περιθώρια κέρδους ενώ τρέχει επενδυτικό πρόγραμμα που αφορά τα logistics.

Την ίδια ώρα την ανάπτυξη δικτύου καταστημάτων στη χώρα μας φέτος σχεδιάζει η επίσης πολωνική Pepco Group, μέλος του ομίλου Steinhoff International, που ίδρυσε ο δισεκατομμυριούχος Γερμανός Bruno Steinhoff (δεξιά στη κεντρ. φωτ.). Πρόκειται για εκπτωτική αλυσίδα με είδη ένδυσης και οικιακού εξοπλισμού, που λίγους μήνες μετά την δημόσια εγγραφή της στο Χρηματιστήριο της Βαρσοβίας υλοποιεί ένα επιθετικό πλάνο επέκτασης στις ευρωπαϊκές αγορές. Στη χώρα μας, όπως ανακοίνωσε πρόσφατα η πολωνική εταιρεία, πρόκειται να ανοίξει 12 καταστήματα. Τα πρώτα τέσσερα ως φέτος το φθινόπωρο στην Αττική. Σε δεύτερη φάση θα υλοποιήσει επέκταση και σε άλλες περιοχές της χώρας.

Ήδη έχει συσταθεί ελληνική θυγατρική με το όνομα Pepco Greece με μετοχικό κεφάλαιο 20.000 ευρώ, μοναδικό μέτοχο την PEPCO Holding και διαχειριστή τον Λιθουανό Julius Petrulis. Ο τελευταίος είναι οικονομικός διευθυντής της PEPCO CEE και υπεύθυνος για την περιοχή της Βαλτικής.

Παράλληλα στην ελληνική ιστοσελίδα που έχει ενεργοποιήσει η εταιρεία έχουν αναρτηθεί οι πρώτες αγγελίες για την πρόσληψη στελεχιακού δυναμικού. Η εταιρεία έχει γνωστοποιήσει ότι σε πρώτη φάση θα προβεί σε 120 προσλήψεις προσωπικού στην Ελλάδα

O Όμιλος εκτός των καταστημάτων Pepco έχει υπό την ομπρέλα του τις αλυσίδες Poundland στο ΗΒ και Dealz σε Ιρλανδία και Ισπανία. Συνολικά το δίκτυο του Ομίλου Pepco στην Ευρώπη αριθμεί πάνω από 3.500 καταστήματα σε 17 χώρες και εξυπηρετεί μηνιαίως 50 εκατ. πελάτες. Η εταιρεία απασχολεί πάνω από 20.000 εργαζόμενους. Ο κύκλος εργασιών για τον όμιλο Pepco το 2021 ανήλθε στα 4,12 δισ. έναντι 3,5 δισ. ευρώ το 2020.

Στο μεταξύ σε μεγαλύτερη διείσδυση στην ελληνική αγορά ποντάρει ο όμιλος CCC του Dariusz Milek λανσάροντας στα ελληνικά και το ομώνυμο eshop του, με είδη ένδυσης και accessories. Πρόκειται για το τρίτο λανσάρισμα στην χώρα μας από τον όμιλο ο οποίος έχει ήδη παρουσία με το epapoutsia.gr, το οποίο σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η Deloitte είναι το μεγαλύτερο e-shop στον χώρο της μόδας στην Ελλάδα με μερίδιο της τάξης του 6,7%. Επίσης από τον Αύγουστο του 2019 δραστηριοποιείται και με το modivo.gr, που πέρα από την υπόδηση έχει ανεπτυγμένο και τον τομέα της ένδυσης.

Αξίζει να αναφερθεί ότι ο πολωνικός όμιλος είναι ηγέτης στον χώρο της υπόδησης στην Ανατολική και στην Κεντρική Ευρώπη ενώ πρόσφατα έχει επεκταθεί και στην Μέση Ανατολή. Αν και διαθέτει επίσης δίκτυο καταστημάτων με το σήμα CCC, αυτό έχει αναπτυχθεί σε συγκεκριμένες χώρες μιας και “αιχμή” παραμένει το διαδικτυακό κανάλι πωλήσεων.

Ο όμιλος έχει παρουσία σε 28 χώρες σε Ευρώπη και Μ. Ανατολή με περίπου 1000 καταστήματα και 72 ηλεκτρονικές πλατφόρμες πωλήσεων. Θεωρείται απ’ τους κύριους “παίκτες” στην αγορά υπόδησης. Σύμφωνα με τον ίδιο, ετησίως πουλάει περίπου 130 εκατ. ζευγάρια παπουτσιών!

newmoney.gr/

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ