Ένας απ’ τους τρεις γιους του Αργύρη Χόντου – Μέλος του ΔΣ των εταιρειών που ήλεγχαν σειρά καταστημάτων με την επωνυμία Hondos – Έδινε άνιση μάχη με επιθετική μορφή καρκίνου
Τον αδόκητο χαμό του γιου του, Φρειδερίκου, βιώνει η οικογένεια του Αργύρη Χόντου εκ των συνιδρυτών της γνωστής αλυσίδας Hondos. Ο άνδρας, που βρισκόταν στην τέταρτη δεκαετία της ζωής του, έδινε άνιση μάχη το τελευταίο χρονικό διάστημα με επιθετική μορφή καρκίνου.
Ήταν ένας απ’ τους τρεις γιους του Αργύρη Χόντου, που μεταξύ άλλων ελέγχει τα καταστήματα Hondos στην οδό Ερμού στην Αθήνα, στην Κηφισιά, στο Μαρούσι, στο Παγκράτι, τη Λάρισα, το Βόλο, και τη Θεσσαλονίκη (Ευοσμο, Αριστοτέλους, Εγνατίας).
Πορεία
Ο Φρειδερίκος, όπως και όλη η οικογένεια, ήταν χαμηλών τόνων. Όσοι τον γνώριζαν κάνουν λόγο για έναν ευγενικό, καλοσυνάτο και εργατικό άνθρωπο που τα τελευταία χρόνια προσπαθούσε να αφιερώνει περισσότερο χρόνο στην οικογένεια που είχε δημιουργήσει.
Από νωρίς είχε εισέλθει στις οικογενειακές επιχειρήσεις, μαζί με τα αδέλφια του Νίκο και Στέφανο.
Ο ίδιος ήταν μέλος του ΔΣ του συνόλου των εταιρειών της οικογένειας του που ήλεγχαν κάποια απ’ τα γνωστότερα πολυκαταστήματα της αλυσίδας (STEP AEE, INFRESTEL AEE, ANSWER AEE).
Υπενθυμίζεται πως τα αδέρφια Χόντου που συνίδρυσαν την αλυσίδα έχουν ουσιαστικά μοιρασμένα τα καταστήματα και δεν τα έχουν υπό τη σκέπη μίας Ανώνυμης Εταιρείας προκειμένου να αποφεύγονται οικογενειακές προστριβές. Κάτι ωστόσο που δεν είχε αποφευχθεί όταν ένας εκ των αδερφών, ο Γιώργος, είχε αυτονομηθεί πλήρως δημιουργώντας την «Hondos Πολυκαταστήματα» που όμως «βούλιαξαν» στην κορύφωση της κρίσης στη χώρα.
Ο Φρειδερίκος ήταν πολύ κοντά στον πατέρα του, Αργύρη. Ο τελευταίος εξάλλου είχε φροντίσει από νωρίς να μοιράσει καθήκοντα και ρόλους στους γιους του στις εταιρείες του μοιράζοντας τους μάλιστα θέσεις Αντιπροέδρου και διευθύνοντος συμβούλου.
Ο Φρειδερίκος πέρα από μέλος του ΔΣ των εταιρειών που ήλεγχαν σειρά καταστημάτων με την επωνυμία Hondos ήταν επίσης και Αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Amancon, που δραστηριοποιείται κυρίως στην εμπορία καλλυντικών ειδών καθώς και στην εμπορία κάθε είδους αξεσουάρ που σχετίζονται με γυναικεία ένδυση, την εμπορία κοσμημάτων και εσχάτως με τη διανομή φυσικών καλλυντικών από μικρούς Έλληνες προμηθευτές. Η συγκεκριμένη εταιρεία, σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις είχε πέρυσι, χρονιά που επλήγη απ’ τα lockdowns της πανδημίας κύκλο εργασιών 3,29 εκατ. ευρώ έναντι 4,13 εκατ. ευρώ το 2019 διατηρώντας ωστόσο την κερδοφορία της (63.119 ευρώ), και σύνολο καθαρής θέσης στο τέλος της χρονιάς 1 εκατ. ευρώ.
Επίσης ήταν διαχειριστής της εταιρείας ΜΕΛΙΟΝ ΙΚΕ με δραστηριότητα την εμπορία μελιού και παραδοσιακών ελληνικών προϊόντων.
Σημειωτέον πως πριν από ένα χρόνο περίπου έφυγε απ’ τη ζωή χτυπημένος επίσης από καρκίνο ο θείος του Φρειδερίκου, αδερφός του Αργύρη, Γιάννης.
Από τη φτώχεια σε μία… αυτοκρατορία
Ο Αργύρης, ο Γιάννης, ο Νίκος, ο Κώστας και ο Γιώργος ήταν τα πέντε αδέλφια που ίδρυσαν την αλυσίδα Hondos. Όλοι τους είχαν κατέβει απ’ το χωριό τους, τις Μίκρες (σημερινά Χοντέικα) στην Αθήνα την εποχή της μεγάλης αστικοποίησης για ένα καλύτερο αύριο. Η κλίση τους, όπως αποδείχθηκε, ήταν το εμπόριο.
Ξεκίνησαν ως πλασιέ σαπουνιών, αρωμάτων και φθηνών καλλυντικών της εποχής, τα οποία διέθεταν στους υπάλληλους της Τράπεζας της Ελλάδος και στους αστυνομικούς της Ασφάλειας Αθηνών. Αργότερα, «αναβαθμίστηκαν» καθώς ανέλαβαν τη λειτουργία ενός περιπτέρου επί της οδού Ομήρου. Το 1967, με τις πρώτες οικονομίες τους κατάφεραν να ανοίξουν το πρώτο κατάστημα ακριβώς απέναντι από το περίπτερο της Ομήρου. Έχοντας πιάσει το σφυγμό της αγοράς και τις οικονομικές αλλαγές που συντελούνται στις κοινωνίες των αστικών κέντρων απευθύνθηκαν αποκλειστικά σε γυναίκες.
Η επιτυχία ήταν άμεση θέτοντας έτσι τις βάσεις γι αυτό που εξελίχθηκε στη μεγαλύτερη αλυσίδα καταστημάτων καλλυντικών -και όχι μόνο- στη χώρα. Με το πέρασμα των χρόνων εξάλλου η προϊοντική γκάμα διαρκώς θα επεκτείνεται, από προϊόντα ένδυσης, υπόδησης και είδη για το σπίτι, ως αξεσουάρ, κοσμήματα κοκ. Η στόχευση στη γυναίκα καταναλωτή θα παραμείνει, ωστόσο πλέον τα καταστήματα τους θα απευθύνονται τόσο σε άνδρες όσο και σε παιδιά φθάνοντας να θεωρούνται πλέον μία σημαντική δύναμη στο λιανεμπόριο.
Από την ίδρυση τους το 1967 έως σήμερα, τα HondosCenter αριθμούν τα 74 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, και είναι γνωστά ως το πιο καθιερωμένο δίκτυο λιανικής στην ελληνική αγορά. Με πάνω από 6.000 άτομα προσωπικό, η εταιρία αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες αλυσίδες καλλυντικών και προϊόντων ομορφιάς στην ευρωπαϊκή αγορά.
Η οικογενειακή ενότητα θα διαρραγεί όταν ο Γιώργος θα ανεξαρτητοποιηθεί τη δεκαετία του 2000 κόβοντας κάθε δεσμό με την οικογενειακή δομή των επιχειρήσεων δημιουργώντας την εταιρεία «Hondos Πολυκαταστήματα». Ωστόσο η επιχειρηματική προσπάθεια θα αντέξει μέχρι την κορύφωση της κρίσης όταν η εταιρεία θα «σκάσει» αφήνοντας τότε απλήρωτους εργαζόμενους και προμηθευτές.
Ανάκαμψη
Μεγάλη πρόκληση για το σύνολο του επιχειρηματικού οικοδομήματος αποτέλεσε η περυσινή χρονιά λόγω των lockdowns όπου υπήρξε κάθετη πτώση της δραστηριότητας των εταιρειών. Ωστόσο πληροφορίες αναφέρουν πως φέτος καταγράφονταν μία σημαντική ανάκαμψη.