Παραζάλη από τα τεράστια κέρδη στη ναυλαγορά ξηρού φορτίου – Το Top 10 των Ελλήνων εφοπλιστών με φορτηγά πλοία
Αποσβολωμένοι κοιτάνε πλέον τους ηλεκτρονικούς τους υπολογιστές εφοπλιστές και στελέχη ναυτιλιακών εταιριών που έχουν στόλους με φορτηγά πλοία. Τα κέρδη βδομάδα με την βδομάδα αυξάνουν και οι δείκτες σημειώνουν ιστορικά υψηλά αναμένοντας τον Αύγουστο να σπάσουν κάθε ρεκόρ.
Τα τεράστια κέρδη σημειώθηκαν σε όλες τις βασικές αγορές από την αρχή του έτους. Τα στοιχεία δείχνουν ότι το καλοκαίρι θα είναι ακόμα καλύτερο φθάνοντας τη ναυλαγορά σε επίπεδα που δεν έχουμε δει από την κρίση του 2008.
Αυτή η άνοδος οφείλεται σαφώς στην ακόρεστη όρεξη που έχει δείξει η Κίνα για εισαγωγές πρώτων υλών αργά.
Πολλοί είναι εκείνοι που πιστεύουν ότι το 2021 έχει όλα τα εφόδια να είναι η καλύτερη χρονιά της τελευταίας δεκαετίας.
Όμως αναλυτές επισημαίνουν ότι ακόμη και σε μια «ισχυρή» αγορά, εξακολουθεί να υπάρχει αβεβαιότητα και κίνδυνος. Η αβεβαιότητα δεν περιορίζεται στο πόσο ασταθής είναι μια αγορά ή στο γεγονός ότι αναπόφευκτα κάποια στιγμή στο μέλλον θα υπάρξει αρνητική διόρθωση. Πολλά μοντέλα και στρατηγικές πέφτουν μέσα σε βραχυπρόθεσμες προβλέψεις αδυνατούν όμως να προβλέψουν τον μακροπρόθεσμο επιχειρηματικό κύκλο, μιΑ αδυναμία τους που μπορεί δυνητικά να εκτροχιάσει οποιαδήποτε στρατηγική.
Σύμφωνα με την Allied Shipping Research η ναυλαγορά ξηρού φορτίου ανέβηκε κατά 12,6% την εβδομάδα 14-20 Ιουνίου 2021 και από τις 2.857 μονάδες έκλεισε στις 3.218. Ο μέσος όρος είναι 2.190 μονάδες με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα το 2020 ήταν χαμηλότερη, στις 1.066.
Τα πλοία Capesize που είναι τα μεγάλης χωρητικότητας φορτηγά συνεχίζουν να ζουν τον “μήνα του μέλιτος”. Ο δείκτης αυξήθηκε κατά 20,4% από τις 3.346 μονάδες στις 4.029. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τα 31.736 δολάρια την ημέρα έως τα 55.125 δολάρια. Στην άνοδο συνέβαλε η αύξηση της κίνησης φορτίων στις εμπορικές γραμμές Βραζιλίας-Κίνας και Αυστραλίας-Κίνας.
Στα Panamax σημειώθηκε αύξηση της ναυλαγοράς κατά 7,3% από τις 3.302 μονάδες στις 3.544. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τα 17.623 δολάρια την ημέρα έως τα 42.877 δολάρια.
Στα Supramax η αύξηση της ναυλαγοράς έφθασε σε ποσοστό 5,8% από τις 2.449 μονάδες στις 1.592. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τα 25.872 δολάρια την ημέρα έως τα 37.486 δολάρια.
Στα Handysize σημειώθηκε και εκεί αύξηση του δείκτη κατά 8,1% από τις 2.592 μονάδες στις 2.802. Οι τιμές των ναύλων κινήθηκαν από τα 20.036 δολάρια την ημέρα έως τις 29.372 δολάρια.
Οι Έλληνες έχουν δυναμική παρουσία στον κλάδο.
Κορυφαίος είναι ο Πέτρος Παππάς με τη Star Bulk που έχει 122 φορτηγά πλοία.
Ακολουθούν:
2.Αγγελική Φράγκου με τη Navios 88 πλοία
3.Γιώργος Οικονόμου TMS/Cardiff με 55 φορτηγά
4.Μαρία Αγγελικούση με τη Maran Dry και 50 πλοία
5. Πόλυς Βάσου Χατζηιωάννου με την Safe Bulkers και 47 πλοία
6.Οικογένεια Νομικού με την NOMIKOS A.A. Transworld και 46 πλοία
7.Θεόδωρος Βενιάμης με την Golden Union και 46 πλοία
8. Οικ. Λασκαρίδη με 45 πλοία
newmoney.gr/