Οι μεγαλύτεροι επιχειρηματίες του οργανωμένου λιανεμπορίου συγκέντρωσαν συνολικά 12 δισ. ευρώ τη χρονιά που πέρασε – Ποια είναι η «χρυσή» 10άδα της αγοράς – Όλα τα ονόματα
Είναι οι απόλυτοι πρωταγωνιστές της Covid-19 εποχής αφού με τα απανωτά lockdowns έχουν καταφέρει να μαζέψουν το μεγαλύτερο μέρος της ρευστότητας σε μία κατά τα άλλα τραυματισμένη αγορά. Οι μεγαλύτεροι επιχειρηματίες του οργανωμένου λιανεμπορίου είδαν τα ταμεία τους να γεμίζουν περίπου με 1 δισ. ευρώ περισσότερα σε σχέση με έναν χρόνο πριν, συγκεντρώνοντας συνολικά περίπου 12 δισ. ευρώ το 2020. Μία ανοδική τάση μάλιστα που συνεχίζεται ως και σήμερα, λίγες μέρες πριν συμπληρωθεί ένας χρόνος απ’ την επιβολή του πρώτου lockdown στο λιανεμπόριο (σσ 16/3/2020).
Ωστόσο δεν τα κατάφεραν όλοι το ίδιο με αποτέλεσμα σε έναν κλάδο που ήδη έχει περάσει μία σημαντική φάση συγκέντρωσης να μεγαλώνουν οι διαφορές μεταξύ των «παικτών».
Τον πρώτο λόγο έχει η μεγαλύτερη αλυσίδα λιανικής της χώρας, Σκλαβενίτης. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες σε εταιρικό επίπεδο οι Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης υπό την καθοδήγηση του Γεράσιμου και της Μαρίας Σκλαβενίτη κατέγραψε το 2020 αύξηση πωλήσεων 19,5%, υπερβαίνοντας τα 3,1 δισ. ευρώ. Σε επίπεδο ομίλου, που περιλαμβάνει τη δραστηριότητα στην Κύπρο, των χονδρικών πωλήσεων μέσω της The Mart, και των σούπερ μάρκετ Χαλκιαδάκης όπου κατέχει το 60%, η αύξηση ήταν 15%, φθάνοντας τα 3,8 δισ. ευρώ. Τα «κλειδιά» γι’ αυτή την επίδοση ήταν κυρίως τα υπερ-μάρκετ της αλυσίδας, μιας και ο κόσμος στράφηκε περισσότερο εκεί. Σημαντική όμως ήταν και η αποτελεσματική διείσδυση της Σκλαβενίτης στις τοπικές αγορές των επαρχιακών πόλεων.
Για τον δεύτερο τη τάξει παίκτη της αγοράς, ΑΒ Βασιλόπουλο, το ποσοστό ανάπτυξης των πωλήσεων φέρεται να ανήλθε σε λίγο πάνω από 4%. Κάτι που σημαίνει πως η αλυσίδα υπό τον κ. Βασίλη Σταύρου κατάφερε να έχει κύκλο εργασιών λίγο πάνω από 2 δισ. ευρώ. Σημειωτέον πως η ΑΒ ήταν ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης στη κατακόρυφη αύξηση των online αγορών με δεδομένο ότι αποτελεί την πρώτη αλυσίδα που άρχισε να χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο κανάλι πώλησης προ 15 ετών και οπότε είχε το προβάδισμα.
Σημαντικά βελτιωμένη εμφανίζεται και η εικόνα για την Lidl Ελλάς, τουλάχιστον σύμφωνα με τη διοίκηση του Ιάκωβου Ανδρεανίδη. Και τούτο διότι ο τρίτος παίκτης της αγορά δεν δημοσιεύει οικονομικές καταστάσεις λόγω εταιρικής σύστασης. Ο κ. Ανδρεανίδης είχε υπονοήσει πως η λήξη της χρήσης 2020/2021 στο τέλος Φεβρουαρίου θα έβρισκε τη Lidl Ελλάς σε «απόσταση αναπνοής» απ’ τον δεύτερο της αγοράς. Εξάλλου ήδη στη χρήση που προηγήθηκε, 2019/2020, η αύξηση των πωλήσεων είχε «τρέξει» με ρυθμό +8, 8%.
Σε ό,τι αφορά τον όμιλο Μetro της οικογένειας Παντελιάδη, οι πωλήσεις για την περασμένη χρονιά έφτασαν τα 1,33 δισ. ευρώ με ποσοστό ανάπτυξης που ανήλθε στο +5,5% σε σχέση με το 2019.
Η Μασούτης υπό τον κ. Γιάννη Μασούτη κινήθηκε στα επίπεδα του +6,3% σε επίπεδο κύκλου εργασιών για το 2020. Έτσι οι πωλήσεις της επιχείρησης ανήλθαν στα 883 εκατ. ευρώ από 830 εκατ. ευρώ που ήταν το 2019, ενώ η κερδοφορία κατέγραψε ποσοστό ανάπτυξης 20%.
Οι κυρίαρχοι του «μεσαίου» χώρου
Σημαντικές όμως ήταν και οι επιδόσεις που επέτυχαν κάποιοι «μεσαίοι» του χώρου. Σημαντική αύξηση πωλήσεων, 13,7%, φέρεται να επέτυχε η Πέντε ΑΕ υπό την κα Νίκη Χειμωνίδη και τον κ. Παναγιώτη Πουρσανίδη, Πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο αντίστοιχα. Η εταιρεία πίσω απ’ την αλυσίδα Γαλαξίας κατάφερε με αυτό τον τρόπο να υπερβεί για για δεύτερη φορά στην ιστορία του τα 500 εκατ. ευρώ, κινούμενος συγκεκριμένα στα 511 εκατ. ευρώ
Διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης ακολούθησαν και οι πωλήσεις της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός στη χρονιά του Covid19. Η αλυσίδα υπό τη διοίκηση του κ. Άγγελου Κρητικού εμφανίζεται να έχει καταγράψει αύξηση πωλήσεων 11,5% φθάνοντας στα επίπεδα των 393 εκατ. ευρώ.
Εξίσου εντυπωσιακή είναι η αύξηση 14,5% που εμφανίζεται να έχει πετύχει η αλυσίδα Market In υπό την καθοδήγηση του κ. Θωμά Ράμμου. Ο κύκλος εργασιών φέρεται να έχει κινηθεί στα επίπεδα των 365 εκατ. ευρώ.
Περίπου 19% εμφανίζεται να είναι η αύξηση του κύκλου εργασιών του Προμηθευτικού και Καταναλωτικού Συνεταιρισμού Περιορισμένης Ευθύνης Καταναλωτών Κρήτης. Η αλυσίδα SYN.KA, όπως είναι το brand της, υπό την προεδρία του κ. Απόστολου Αλεξάκη έφθασε να τζιράρει 225 εκατ. ευρώ περίπου.
Τέλος το Top-10 κλείνει η αλυσίδα Bazaar της οικογένειας Βερούκα, η οποία φέρεται να κατέγραψε αύξηση πωλήσεων περίπου 4% και φθάνοντας τα 190 εκατ. ευρώ.
newmoney.gr
Έκαναν δισεκατομμύριουχους τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ κατά τα άλλα Όλοι οί άλλοι να πεθάνουν δεν τους ενδιαφέρει. Είναι εστίες μολύνσεων λένε ενώ μέσα στα σούπερ μάρκετ δεν μπορείς να μολυνθείς.λαμογια.!!!
Με την εξαίρεση του μικρού και μεγάλου λιανεμπορίου, ένδυση, υπόδηση, καλλυντικά, οικιακά ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά, κλπ, (με e-buy που τα έκαναν μπάχαλο στις γιορτές), κομμωτήρια και συναφή, εστίαση (πολλά από αυτά λειτούργησαν με ντελίβερι), διασκέδαση, αθλητισμός (χωρίς θεατές), πολιτισμός, θέατρο και κινηματογράφος, Ξενοδοχεία, υπεραστικές συγκοινωνίες, τα υπόλοιπα τα πήγαν μια χαρά.
Φαρμακεία, εξεταστικά κέντρα (από τον φόβο των Νοσοκομείων), καφετέριες (ντελίβερι), καταστήματα τροφίμων (μίνι μάρκετ, κρεοπωλεία, ψαράδικα, μανάβικα, φούρνοι, ζαχαροπλαστεία, λαϊκές), περίπτερα, συνεργεία, καταστήματα οικοδομικών ειδών και ηλεκτρικών, κατασκευές, κλπ.
Προσέξτε τους τζίρους παραπανω για να καταλάβετε.
Αυτή είναι η αδικία και πρέπει να το καταλαβουμε όλοι μας. Να κόψουμε τις μαγκιές, τα αντί, τον χαβαλέ και να προσπαθήσουμε να επεναφέρουμε την ζωή μας στην κανονικότητα όπως ήταν.
Οι δε πολιτικοί άρχοντές μας κα μαζέψουν τα λεφούσια τους και το κράτος τις αγριάδες του για να ξεμπερδέψουμε με το κακό.