Ο τούρκος Mr Chobani που έγινε πλούσιος από το «ελληνικό» γιαούρτι μπαίνει τώρα στα προβιοτικά

0
1356

Ο λόγος για τον Μr Chobani ή κατά κόσμον Χαμντί Ουλουκάγια, έναν Τούρκο που έχει αποκτήσει αμύθητα πλούτη πουλώντας… ελληνικό γιαούρτι

Ήταν το μακρινό 2013,  όταν το Ανώτατο Δικαστήριο του Λονδίνου αποφάνθηκε ότι η εταιρεία Chobani δεν πρέπει να μιλάει για ελληνικό γιαούρτι, την ώρα που το προϊόν παρασκευάζεται στην Τουρκία.

Ο λόγος για τον Μrs Chobani ή κατά κόσμον Χαμντί Ουλουκάγια, έναν Τούρκο  επιχειρηματία που έχει αποκτήσει αμύθητα πλούτη πουλώντας… ελληνικό γιαούρτι στο εξωτερικό. Μπορεί στις ΗΠΑ να έχει συνδέσει το όνομά του με το ελληνικό γιαούρτι, αλλά τους Βρετανούς δεν κατάφερε να τους ξεγελάσει.

Η Chobani όμως συνεχίζει ακάθεκτη την επέκταση των προϊόντων της εκμεταλλευόμενη τη νέα τάση προβιοτικών, λανσάροντας τρεις νέες σειρές γιαουρτιών που ενισχύουν την υγεία και την καλή λειτουργία του εντέρου.

Σύμφωνα με στοιχεία της Euromonitor International, το 2019, οι πωλήσεις γιαουρτιού στις ΗΠΑ είχαν μειωθεί περίπου 1% την τελευταία πενταετία.  Η Chobani την τελευταία περίοδο προσπαθεί να προμοτάρει τα προϊόντα της με τέτοιο τρόπο, ώστε να γίνουν συνώνυμα με τα προβιοτικά.

Τα νέα προϊόντα αντιπροσωπεύουν την πλειονότητα των πωλήσεων προβιοτικών, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen. Η πρόσφατη αύξηση σε  τρόφιμα, όπως το kimchi και το kombucha, δείχνουν αυξανόμενο ενδιαφέρον για την κατανάλωση προβιοτικών, με τους μεγάλους παίκτες παρασκευής γιουρτιού και τροφίμων να προσπαθούν να ακολουθήσουν την τάση. Πριν από δύο χρόνια, η εταιρεία επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της General Mills επένδυσε στη μητρική εταιρεία της GoodBelly, η οποία παράγει προβιοτικούς χυμούς.

Σύμφωνα με τη Nielsen, οι λιανικές πωλήσεις προβιοτικών γιαουρτιού αυξάνονται από το 2019, φθάνοντας τα 2 δισ. δολάρια μέχρι και τα τέλη Νοεμβρίου του τρέχοντος έτος. Ο κύριος ανταγωνιστής της Chobani στην αγορά προβιοτικών γιαουρτιού είναι τα Activia του γαλλικού κολοσσού της Danone , η οποία λανσάρεται ως μέσο ανακούφισης της πεπτικής δυσφορίας.

Τα νέα προϊόντα προβιοτικών Chobani περιλαμβάνουν γιαούρτι και ποτά με βάση το γιαούρτι που αποστέλλονται σε εμπόρους λιανικής το Δεκέμβριο. Η εταιρεία έχει επίσης δημιουργήσει εκδόσεις που απευθύνονται σε παιδιά που έρχονται σε ποτά και σακούλες, το οποία κοστίζούν μόλις 1,5 δολάριο.

Η κόντρα Chobani και ΦΑΓΕ έχει ξεκινήσει από τις ΗΠΑ, καθώς πρόκειται για τις δύο κορυφαία brands με την δεύτερη να αποτελεί το σήμα κατατεθέν του ελληνικού γιαουρτιού.

Οπως σχολιάζει το CNBC το ελληνικό γιαούρτι είναι τόσο δημοφιλές που φέρνει κέρδη σε ελληνικές αλλά και ξένες επιχειρήσεις, αναγκάζοντας ακόμη και μεγάλες πολυεθνικές να στραφούν στην παραγωγή του.

Ξεπουλώντας στη διπλάσια τιμή από τα υπόλοιπα είδη, το ελληνικό γιαούρτι οφείλει το μυστικό της επιτυχίας του στη χρονοβόρα και ειδική διαδικασία παραγωγής του καθώς αφαιρείται περισσότερο νερό ώστε να παραμένει πλούσιο σε πρωτεΐνες. Ο μέσος Αμερικανός καταναλώνει σημαντικά λιγότερες ποσότητες γιαουρτιού από τον μέσο Ευρωπαίο, γεγονός που μπορεί να αποτελέσει κίνητρο και για άλλες ελληνικές επιχειρήσεις να κυνηγήσουν το αμερικανικό όνειρο.

Aπό το αγροτόσπιτο στην βιομηχανία

Ο ιδιοκτήτης της Chobani ξεκίνησε από από ένα αγροτόσπιτο της Τουρκίας. Κανείς δεν φανταζόταν ότι θα βρισκόταν στην κορυφή της παγκόσμιας επιχειρηματικής σκηνής. Μεγάλωσε στο κτήμα του πατέρα του που ήταν γεμάτο αγελάδες και μετανάστευσε από την Τουρκία στις ΗΠΑ σε ηλικία 22 ετών. Όνειρό του ήταν να μάθει αγγλικά και να σπουδάσει σε μία σχολή επιχειρηματικών σπουδών. Τελικά, ξεκίνησε μία επιχείρηση χονδρικής πώλησης φέτας, με την επωνυμία «Euphrates». Η μεγάλη αλλαγή στη ζωή του, ήρθε όταν, μία μέρα τυχαία, διάβασε μία αγγελία στη εφημερίδα για ένα παλιό εργοστάσιο που πουλούσε η εταιρεία Kraft Foods. Tότε αποφάσισε να δανειστεί 1 εκατ. δολάρια από τις τράπεζες SBA και Key Bank, για να αγοράσει το εργοστάσιο γιαουρτιού Breyer, το οποίο πουλούσε η εταιρεία Kraft Foods. Προσέλαβε τέσσερις εργαζόμενους από το εργοστάσιο, καθώς και έναν ειδικό επί των γιαουρτιών από την Τουρκία και ξεκίνησε την προσπάθεια δημιουργίας γιαουρτιού. Μέσα σε πέντε χρόνια, η Chobani έφτασε να έχει ετήσιο τζίρο 1 δισ. ευρώ και να απασχολεί 3.000 εργαζόμενους.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ