ZANAE: Τα ελληνικά ντολμαδάκια εξάγονται σε 20 χώρες
Είναι η μοναδική μεγάλη ελληνική βιομηχανία παραγωγής ζύμης αρτοποιίας και συγχρόνως, παραγωγής τοματικών προϊόντων, κονσερβοποιημένων τροφίμων και έτοιμων φαγητών.
Ο λόγος για την εταιρεία ΖΑΝΑΕ, η οποία οφείλει σημαντικό μέρος των εσόδων της σε εξαγωγές των προϊόντων της σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, στην Αυστραλία, στις ΗΠΑ, στον Καναδά, στη Νότιο Αφρική, στο Κουβέιτ και στην Ιαπωνία. Παράλληλα, αναπτύσσει ευρύτατες εμπορικές δραστηριότητες στην αγορά ζάχαρης και σειράς άλλων τροφίμων, από τις οποίες εξασφαλίζει σημαντικό μέρος των εσόδων της.
Ένα μεγάλο ποσοστό του κύκλου εργασιών της εταιρείας, ποσοστό 40-45%, προέρχεται από εξαγωγές που πραγματοποιούνται σε πάνω από 20 χώρες σε όλο τον κόσμο.
Ειδικά τα έτοιμα γεύματα ξεπερνάνε το 50%. Επίσης, η εταιρεία έχει την τεχνογνωσία παραγωγής προϊόντων, που είναι προσαρμοσμένα στις διατροφικές συνήθειες, της εκάστοτε χώρας, σύμφωνα με τις ανάγκες και τις συνήθειες των καταναλωτών.
Όπως δήλωσε πρόσφατα ο επικεφαλής της ΖΑΝΑΕ, Νίκος Πέντζος «εξάγουμε το 45% του κύκλου εργασιών μας, σε όλον τον κόσμο, κι αν δεν υπολογίσουμε το ζύμη αρτοποιίας, που απευθύνεται κυρίως στην εγχώρια αγορά, το μερίδιο των εξαγωγών φτάνει στο 67%-70%. Τα λαχανικά, τα ντολμαδάκια, τα φασόλια γίγαντες και γενικά η μεσογειακή δίαιτα είναι ένα κομμάτι της εταιρείας που πάει πολύ καλά στο εξωτερικό. Το μεγάλο στοίχημα ήταν να ξεφύγουμε από την ελληνική κοινότητα του εξωτερικού, που αγαπάμε και σεβόμαστε πολύ εννοείται, και να βγάλουμε και προϊόντα για το διεθνές κοινό. Πχ, η ψητή πιπεριά έχει ήδη μπει στα salad bars της Αυστραλίας ή της Αμερικής».
Σημαντική αύξηση γνωρίζει επίσης η εταιρεία από την ενασχόληση της με τον κλάδο των έτοιμων γευμάτων, ένας κλάδος που έχει πετύχει σημαντική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια και ο οποίος χαρακτηρίζεται από γρήγορους ρυθμούς, διεύρυνση των εργασιακών ωραρίων, αυξανόμενη συμμετοχή των γυναικών στην αγορά εργασίας και γενικότερα μείωση του ελεύθερου χρόνου, καθώς και αύξηση του αριθμού των μονομελών νοικοκυριών.
Η ΖΑΝΑΕ είναι ο leader και το μερίδιο της στην αγορά των κονσερβοποιημένων τροφίμων, όπου δραστηριοποιούνται 6-7 εταιρείες, είναι σταθερό, με την εταιρεία βρίσκεται στις δύο πρώτες θέσεις της αγοράς.
Η ΖΑΝΑΕ ξεκίνησε τις δραστηριότητές της το 1930, πριν μετατραπεί σε ανώνυμη εταιρεία, παράγοντας ζύμες για τους αρτοποιούς. Το 1939 επεκτάθηκε στην κονσερβοποιία και έκανε τα πρώτα της βήματα στον τομέα της παραγωγής έτοιμων φαγητών. Τριάντα τρία χρόνια μετά, το 1972, κατασκεύασε εργοστάσιο επεξεργασίας τομάτας στο Ζερβοχώρι Ημαθίας, σχηματίζοντας έτσι τον τέταρτο τομέα των παραγωγικών δραστηριοτήτων της στην αγορά των ειδών διατροφής. Εγκαινίασε το πιο σύγχρονο, μεγάλο εργοστάσιό της, στη ΒΙ.ΠΕ. Σίνδου της Θεσσαλονίκης, το 1992. Από το 2012 έχει προσθέσει στις δραστηριότητές της την εμπορία ζάχαρης. Στη Βουλγαρία έχει ιδρύσει τη θυγατρική εταιρεία Zanae Foods.
Χρησιμοποιεί τα εμπορικά σήματα «Βελτιζάν», «Κονκασέ», «Τοματέλλα», «Concassees», «ΖΑΝΑΕ» και «Τοματόκηπος».
Η εταιρεία απασχολεί περί του 200 εργαζόμενους.
Σύμφωνα με τις χρηματοοικονομικές της καταστάσεις, οι πωλήσεις της ΖΑΝΑΕ το 2017 ανήλθαν σε 31,20 εκατ. ευρώ, από 29,445 εκατ. ευρώ το 2016, παρουσιάζοντας αύξηση 6%.
Όσον αφορά τη λειτουργική της κερδοφορία ανήλθε σε 1,72 εκατ. ευρώ, ενισχυμένη κατά 7,6%.
Το τελικό της αποτέλεσμα πάντως ήταν ζημιές 0,125 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 0,27 εκατ. ευρώ το 2016.
economistas.gr γ
Πηγή: iefimerida.gr – https://www.iefimerida.gr/oikonomia/zanae-i-elliniki-etaireia-poy-exagei-ntolmadakia