Η Black Friday 2018, που θα πραγματοποιηθεί φέτος την Παρασκευή 23 Νοεμβρίου, σηματοδοτεί στην πραγματικότητα και την έναρξη της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων. Ο θεσμός ξεκίνησε στην χώρα μας μόλις πρν λίγα χρόνια, και η δοκιμαστική εφαρμογή αποδείχθηκε επιτυχημένη, καθώς πραγματοποιήθηκαν εκτεταμένες προσφορές προϊόντων, υπήρξε έντονη συμμετοχή του καταναλωτικού κοινού, συμβάλλοντας στην αύξηση του τζίρου λίγων και κυρίως μεγάλων και οργανωμένων επιχειρήσεων.
H Black Friday είναι μία σημαντική ευκαιρία για τους καταστηματάρχες που δεν πρέπει να αφήσουν να πάει χαμένη, αλλά να προετοιμαστούν ώστε αυτή η προωθητική ενέργεια να δώσει μια ακόμη ανάσα στην ταλαιπωρημένη αγορά, και μια ευκαιρία στους καταναλωτές να προβούν σε συμφέρουσες αγορές.
Για όσους ιδιοκτήτες καταστημάτων θελήσουν να συμμετάσχουν στην Black Friday, θα πρέπει να γνωρίζουν τα ακόλουθα:
- Θα πρέπει να εφαρμόζονται οι όροι και οι κανόνες της Υπουργικής απόφασης 56885/19-11-2014 για τις προσφορές και προωθητικές ενέργειες. Συγκεκριμένα θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς η παλαιά και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων και προαιρετικά το ποσοστό της μείωσης σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία που πωλούνται τα προϊόντα.
- Σε κάθε περίπτωση, δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα (50%) του συνόλου των κωδικών που διαθέτει το κατάστημα.
- Κατά την ημέρα αυτή, εφαρμόζεται το ισχύον νόμιμο ωράριο χωρίς καμία παράταση.
- Η τήρηση των προϋποθέσεων αυτών, είναι αυτονόητη, γιατί οι κυρώσεις είναι αυστηρές και δεν επιτρέπεται να επιβάλλονται πρόστιμα λόγω λάθους και μάλιστα σε αυτή τη δύσκολή εποχή.
Αντίστροφη μέτρηση για… Black Friday
Η αντίστοφη μέτρηση για τις εκπτώσεις της Black Friday έχει αρχίσει Σε ακριβώς μία εβδομάδα, το αφεντικό θα… τρελαθεί, και οι καταναλωτές θα μπορέσουν να βγουν κερδισμένοι αν είναι προσεκτικοί και κάνουν έξυπνες αγορές.
Και φέτος αναμένεται υψηλή η συμμετοχή των επιχειρήσεων λιανεμπορίου στην «Μαύρη Παρασκευή», με μεγάλες εκπτώσεις αλλά σε συγκεκριμένα προιόντα.
Πέρσι, όπως προέκυψε από δειγματοληπτική έρευνα της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας σε τυχαίο δείγμα επιχειρήσεων των κλάδων που συμμετείχαν στην Black Friday, δηλαδή επιχειρήσεις ένδυσης, υπόδησης, οικιακού εξοπλισμού, αθλητικών ειδών και παιχνιδιών σημείωσαν άνοδο των πωλήσεων.
Επίσης σημειώνεται ότι όσοι διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα- κυρίως καταστήματα ηλεκτρικών ειδών- σημείωσαν αύξηση του τζίρου τους τη συγκεκριμένη ημέρα.
Ιδιαίτερα σημαντικό είναι για τους καταναλωτές να έχουν από πριν επισημάνει τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν, να γνωρίζουν την τιμή τους πριν από την Black Friday, για να μπορέσουν να βγουν πραγματικά κερδισμένοι από τις εκπτώσεις.
Το έθιμο της Black Friday (“Μαύρη Παρασκευή”), έφτασε κα ιστην Ελλάδα για να μείνει, καθώς όπως αποδείχθηκε τις προηγούμενες χρονιές, μπορεί να βοηθήσει σημαντικά την εγχώρια αγορά.
Έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή του το 1952 στις Ηνωμένες Πολιτείες, και πριν λίγα μόλις χρόνια έφτασε και στην Ελλάδα. Φέτος, η Black Friday «πέφτει» την Παρασκευή στις 23 Νοεμβρίου. Τα καταστήματα θα προσφέρουν τεράστιες εκπτώσεις που θα αγγίξουν ή θα ξεπεράσουν ακόμη και το 80%. Αν θέλετε να προλάβετε τις καλύτερες προσφορές καλό είναι να προειτοιμαστείτε σωστά.
Χρήσιμες συμβουλές για τους καταναλωτές.
Επιλέξτε αξιόπιστες πλατφόρμες για τις αγορές και πληρωμές. Σύμφωνα με επίσημες μετρήσεις, περίπου το 20% των Ελλήνων έχει εγκαταλείψει το καλάθι αγορών, ενώ ψώνιζε από ξένα ηλεκτρονικά καταστήματα, έχοντας αμφιβολίες σχετικά με την προστασία των προσωπικών του δεδομένων. Όταν πραγματοποιείτε αγορές από το εξωτερικό, θα πρέπει να ελέγχετε πάντοτε εάν παρέχουν τη δυνατότητα πληρωμής μέσω αξιόπιστων και ασφαλών συστημάτων, για να μην βρεθείτε προ εκπλήξεων.
Πρέπει να ελέγχετε τις προσφορές σε όσα e-shops είναι δυνατόν. Οι Έλληνες ψωνίζουν από ηλεκτρονικά καταστήματα στο εξωτερικό κυρίως είδη ένδυσης και ηλεκτρονικές συσκευές. Ωστόσο, οι γίγαντες του e-commerce, όπως η Amazon, δεν αποτελούν τους μοναδικούς προορισμούς, όπου μπορεί κάποιος να βρει τα εν λόγω προϊόντα. Αν αφιερώσετε λίγο χρόνο, θα μπορέσετε να βρείτε πολλές επιλογές για να κάνετε έξυπνες αγορές και να βγείτε σε κάθε περίπτωση κερδισμένοι.
Η ιστορία της Black Friday
Ο όρος Black Friday έχει τις ρίζες του στη δεκαετία του 1960 και σηματοδοτεί την αρχή της Χριστουγεννιάτικης περιόδου στις ΗΠΑ. Πώς προέκυψε η Μαύρη Παρασκευή (Black Friday); Στις αρχές της δεκαετίας του ’60 οι αποδείξεις ήταν χειρόγραφα και τα καταστήματα είχαν δύο χρώματα μελανιού για να καταγράφουν τα στοιχεία. Με κόκκινο γράφονταν οι ημέρες με αρνητικό ισολογισμό πωλήσεων και με μαύρο οι ημέρες με θετικό.
Καθιερώθηκε λοιπόν η τελευταία Παρασκευή του Νοέμβρη ως η πρώτη ημέρα των πωλήσεων της Χριστουγεννιάτικης περιόδου, με σημαντικά αυξημένους τζίρους. Εξ ου και η ονομασία Black Friday. Σύμφωνα με μια άλλη εκδοχή ο όρος Black Friday χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από τροχονόμους στη Φιλαδέλφεια των ΗΠΑ. Σκοπός ήταν να περιγράψουν τη φριχτή κίνηση που είχε στους δρόμους εκείνη την ημέρα λόγω των εκπτώσεων και της έναρξης της χριστουγεννιάτικης περιόδου.
Από το 2008 η Μαύρη Παρασκευή (Black Friday) ξεκίνησε και στον Καναδά, προκειμένου να μην ταξιδεύουν οι Καναδοί καταναλωτές στις ΗΠΑ για να ψωνίζουν, ενώ πρόσφατα, μόλις το 2013, η μόδα επεκτάθηκε και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Πραγματοποιείται, επίσης, στο Μεξικό, στη Ρουμανία, στην Ινδία, στη Γαλλία, ενώ σε κάποιες χώρες πραγματοποιείται μόνο από ηλεκτρονικά καταστήματα.