Εισήγηση για την επιβολή «πλαφόν» στην τιμή της απλής αμόλυβδης βενζίνης σε κάθε νομό σε όλη την Ελλάδα έκανε η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας στο υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης.
Το μέτρο προτείνεται να έχει ισχύ έως τις 30 Σεπτεμβρίου.
Σύμφωνα με πληροφορίες στο «κόκκινο» έχουν βρεθεί 17 νομοί. Για αυτούς η ΡΑΕ προτείνει την άμεση ισχύ του μέτρου του πλαφόν. Είναι οι νομοί Γρεβενών, Ευρυτανίας, Κεφαλληνίας, Φωκίδος, Ρεθύμνου, Κέρκυρας, Λευκάδας, Κιλκίς, Ζακύνθου, Θεσπρωτίας, Σάμου, Κυκλάδων, Χίου, Δωδεκανήσου, Αρκαδίας, Ροδόπης και Καστοριάς.
Συγκρατημένος ως προς την υιοθέτησή του φέρεται ο Γιάννης Δραγασάκης, ο οποίος δεν αποκλείεται να επιδιώξει την επίσπευση του ισοδύναμου μέτρου για τα μεταφορικά με σκοπό την επιδότηση του κόστους της διακίνησης των καυσίμων στα νησιά.
Μ. Κόνσολας: Η κυβέρνηση αδιαφορεί για τις υψηλές τιμές των καυσίμων στα νησιά
Νέα Ερώτηση, για τις ανεξέλεγκτα υψηλές τιμές των καυσίμων στα νησιά του Αιγαίου, κατέθεσε ο Τομεάρχης Τουρισμού και Βουλευτής Δωδεκανήσου της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μάνος Κόνσολας, προς τους Υπουργούς Οικονομίας και Ανάπτυξης και Οικονομικών, επισημαίνοντας, ταυτόχρονα, τις αρνητικές συνέπειες για τον τουρισμό.
Ο κ. Κόνσολας αναφέρει ότι οι επισκέπτες των νησιών του Αιγαίου διαπιστώνουν ότι η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης αγγίζει σε κάποια νησιά του Αιγαίου τα 2 ευρώ το λίτρο.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, ενώ στην ηπειρωτική χώρα και στις άλλες περιοχές η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης με βάση το παρατηρητήριο τιμών είναι 1,64 ευρώ το λίτρο, η αντίστοιχη μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης στα νησιά του Αιγαίου είναι 1,88 ευρώ το λίτρο.
Ο Τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας επισημαίνει ότι οι υψηλές τιμές στα νησιά, όφειλαν να ευαισθητοποιήσουν την Επιτροπή Ανταγωνισμού εγκαίρως, με δεδομένο ότι υπάρχουν αρνητικές συνέπειες για τον τουρισμό μας αφού η Ελλάδα, με αυτές τις συνθήκες, μετατρέπεται σε ένα ακριβό τουριστικό προορισμό.
Οφείλει, όμως, να δει την πραγματικότητα και το Υπουργείο Οικονομικών, να αντιληφθεί ότι η πολιτική υπερφορολόγησης στα καύσιμα οδηγεί σε αυτές τις στρεβλώσεις. Ιδιαίτερα για τα νησιά που αντιμετωπίζουν και το υψηλό μεταφορικό κόστος, η πολιτική της υπερφορολόγησης είναι καταστροφική.
Όπως αναφέρει ο κ. Κόνσολας, στο 1,64 ευρώ, που είναι η μέση τιμή λίτρου για την αμόλυβδη βενζίνη στην Ελλάδα, πάνω από 1 ευρώ είναι οι φορολογικές επιβαρύνσεις, με αποτέλεσμα η χώρα μας να είναι στην πρώτη τριάδα των χωρών με τις ακριβότερες τιμές στα καύσιμα στην Ευρώπη.
Ο Μάνος Κόνσολας ζητά από το Υπουργείο Οικονομικών να προχωρήσει σε αποκλιμάκωση των φορολογικών επιβαρύνσεων στα καύσιμα, ενώ θέτει και ζήτημα λειτουργίας της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Παράλληλα, ζητά επίσημη ενημέρωση για την ενδεχόμενη επιβολή πλαφόν στην τιμή των καυσίμων, θέτοντας το ερώτημα αν η επιβολή πλαφόν θα ισχύσει μόνο για τα νησιά του Νοτίου Αιγαίου και ποια κριτήρια και χαρακτηριστικά θα έχει.
Το πλήρες κείμενο της Ερώτησης του Τομεάρχη Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας:
Ερώτηση
Προς Κύριο Υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης, Κύριο Υπουργό Οικονομικών
ΘΕΜΑ: «Ανεξέλεγκτα υψηλές οι τιμές των καυσίμων στα νησιά του Αιγαίου»
Κύριοι Υπουργοί,
Από την αρχή της τουριστικής περιόδου, οι τιμές των καυσίμων στα νησιά παρουσιάζουν μια δυσανάλογη αύξηση.
Το γεγονός αυτό πέρα από την επιβάρυνση των πολιτών και της τοπικής οικονομίας έχει και αρνητικές επιπτώσεις στον τομέα του τουρισμού.
Οι επισκέπτες των νησιών του Αιγαίου διαπιστώνουν ότι η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης αγγίζει σε κάποια νησιά του Αιγαίου τα 2 ευρώ το λίτρο.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, ενώ στην ηπειρωτική χώρα και στις άλλες περιοχές η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης με βάση το παρατηρητήριο τιμών είναι 1,64 ευρώ το λίτρο, η αντίστοιχη μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης στα νησιά του Νοτίου Αιγαίου είναι 1,88 ευρώ το λίτρο.
Προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης αλλά και η Επιτροπή Ανταγωνισμού έχουν περιοριστεί στο ρόλο του παθητικού θεατή όλων όσων συμβαίνουν με την τιμή των καυσίμων στα νησιά του Αιγαίου.
Και αυτό παρά το γεγονός ότι είχα καταθέσει και άλλη Ερώτηση για το συγκεκριμένο πρόβλημα προς τον Υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης στις 24 Μαΐου 2018, με αρ. πρ. 6205.
Είναι δεδομένο ότι η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη τριάδα των χωρών της Ευρώπης με την ακριβότερη τιμή στη καύσιμα και η αρνητική αυτή επίδοση, οφείλεται στην υψηλή φορολογία.
Υπολογίζεται ότι στο 1,64 ευρώ, που είναι η μέση τιμή λίτρου για την αμόλυβδη βενζίνη στην Ελλάδα, πάνω από 1 ευρώ είναι οι φορολογικές επιβαρύνσεις.
Οι υψηλές τιμές στα νησιά, όφειλαν να ευαισθητοποιήσουν την Επιτροπή Ανταγωνισμού εγκαίρως, με δεδομένο ότι υπάρχουν αρνητικές συνέπειες για τον τουρισμό μας αφού η Ελλάδα, με αυτές τις συνθήκες, μετατρέπεται σε ένα ακριβό τουριστικό προορισμό.
Οφείλει, όμως, να δει την πραγματικότητα και το Υπουργείο Οικονομικών, να αντιληφθεί ότι η πολιτική υπερφορολόγησης στα καύσιμα οδηγεί σε αυτές τις στρεβλώσεις.
Ιδιαίτερα για τα νησιά που αντιμετωπίζουν και το υψηλό μεταφορικό κόστος, η πολιτική της υπερφορολόγησης είναι καταστροφική.
Κατόπιν των ανωτέρω
Ερωτώνται οι Κύριοι Υπουργοί
1. Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα των υψηλών τιμών στα καύσιμα στα νησιά του Αιγαίου;
2. Σε ποιες ενέργειες έχει προβεί η Επιτροπή Ανταγωνισμού και ποια είναι τα αποτελέσματα αυτών των ενεργειών;
3. Με δεδομένο το πρόβλημα αυτό, που κατατάσσει την Ελλάδα στην πρώτη τριάδα των χωρών με τις υψηλότερες τιμές στα καύσιμα, προτίθεται το Υπουργείο Οικονομικών να προχωρήσει σε αποκλιμάκωση των φορολογικών επιβαρύνσεων στα καύσιμα;
4. Σχεδιάζει η κυβέρνηση την επιβολή πλαφόν στην τιμή των καυσίμων, όπως διαρρέεται τις τελευταίες ώρες; Η επιβολή πλαφόν θα ισχύσει μόνο για τα νησιά του Αιγαίου και ποια κριτήρια και χαρακτηριστικά θα έχει;
Ο Ερωτών Βουλευτής
Μάνος Κόνσολας
Βουλευτής Δωδεκανήσου
ΣΤΗ ΝΙΣΥΡΟ 2,06!!!!!!