Εξαφανίστηκαν 100.000 πελάτες της ΔΕΗ φεσώνοντας την Επιχείρηση με 700 εκατομμύρια

0
654

Όχι δεν πρόκειται για κακόγουστο αστείο. Κάποιοι επιτήδειοι, διότι η Έλληνας είναι δαιμόνιος σε τέτοιοι είδους καταστάσεις, φρόντιζαν να … εξαφανιστούν αλλάζοντας τον κάτοχο του ρολογιού της ΔΕΗ και έτσι ο νέος είναι … »καθαρός» και ο παλαιός άφαντος.

Ωστόσο τα πράγματα σήμερα είναι πολύ πιο συγκροτημένα και πολύ δύσκολα μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο, αλλά η επιχείρηση έχει φορτωθεί με αυτά τα νέα φέσια.

Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς η αιτία αποδίδεται στην σημαντική αύξηση του αριθμού των λεγόμενων «τελικών πελατών». Όσων δηλαδή, είτε έχουν διακόψει την ηλεκτροδότηση των ακινήτων τους επειδή ήταν κλειστά και δεν χρησιμοποιούνταν (π.χ. σπίτια στο χωριό, και εξοχικά), είτε επειδή μετακινήθηκαν σε άλλο πάροχο.

Σύμφωνα λοιπόν με τις ίδιες πηγές, μέσα στον περασμένο χρόνο, οι «τελικοί πελάτες» της ΔΕΗ αυξήθηκαν κατά… 100.000. Τόσοι προστέθηκαν από τα τέλη του 2016 έως τα τέλη του 2017 σε όσους έπαψαν οριστικά να ηλεκτροδοτούνται από την επιχείρηση, αριθμός ωστόσο που δεν δικαιολογείται από αντίστοιχη μετακίνηση πελατών στον ανταγωνισμό. Το μερίδιό του πέρυσι δεν αυξήθηκε τόσο πολύ.

Και αυτός είναι ο λόγος που στη ΔΕΗ μιλούν μάλλον για μια νέα γενιά κακοπληρωτών. Όσων φεύγουν από τη ΔΕΗ, και αλλάζουν τον ΑΦΜ τους, προκειμένου να μην μπορεί να τους βρει η επιχείρηση και να τους κυνηγήσει. Αν τα πρώτα χρόνια της κρίσης, ήταν διαδεδομένο το φαινόμενο αρκετοί πελάτες να κάνουν διακοπή ηλεκτροδότησης για κλειστά σπίτια και καταστήματα, τα τελευταία χρόνια έχει εμφανιστεί η τάση, όσων επιχειρούν να »ξεγλιστρήσουν» μέσω αλλαγής του ΑΦΜ τους.

Συνολικά μέχρι σήμερα οι «τελικοί πελάτες» έχουν φτάσει να χρωστούν στη ΔΕΗ γύρω στα 700 εκατ. ευρώ. Ποσό που αντιστοιχεί περίπου στο 30% των συνολικών προς αυτήν ληξιπρόθεσμων οφειλών. Σε αυτά τα 700 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβάνονται και χρέη από «νεκρές» εδώ και δεκαετίες εταιρείες, όπως για παράδειγμα η Πειραϊκή Πατραϊκή, που έχει βάλει λουκέτο από το 1996, κ.ό.κ.

Το φαινόμενο της αλλαγής ΑΦΜ, όπως και συνολικά το πρόβλημα των «τελικών πελατών» διερευνάται από τη ΔΕΗ, με τη συνδρομή της Qualco. Του συμβούλου ο οποίος από το Νοέμβριο ανέλαβε την παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών υποστήριξης για την αποτελεσματική διαχείριση του πελατολογίου της επιχείρησης.

Η συνάντηση με τους τροικανούς

Τα ζητήματα της εισπραξιμότητας, των οφειλών του Δημοσίου, και της συνεργασίας με την Qualco, βρέθηκαν στο επίκεντρο συνάντησης που πραγματοποίησαν τη Δευτέρα υπηρεσιακά στελέχη της ΔΕΗ με τεχνικά κλιμάκια των δανειστών. Ήταν η ειδική συνάντηση ΔΕΗ-θεσμών, στην οποία είχε αναφερθεί το μεσημέρι της ίδιας ημέρας ο Γιώργος Σταθάκης, μετά τις δικές του επαφές με τους εκπροσώπους των πιστωτών.

Σύμφωνα με πηγές της ΔΕΗ, η συνάντηση της Δευτέρας με τα τεχνικά κλιμάκια κύλησε σε χαλαρό κλίμα. Τα τεχνικά κλιμάκια ζήτησαν να μάθουν για τη πορεία βελτίωσης των ληξιπρόθεσμων οφειλών, όπως και για τη νέα συνεργασία με τη Qualco, ενώ εμφανίστηκαν ικανοποιημένα από τις απαντήσεις που πήραν. Τουλάχιστον δεν φάνηκαν να θέλουν να επιβάλλουν κάτι στη ΔΕΗ, όπως επισημαίνει χαρακτηριστικά ο συνομιλητής μας.

Η εισπραξιμότητα αποτελεί την κυρίαρχη έννοια των δανειστών στο κεφάλαιο ΔΕΗ. Τυχαίο δεν είναι ότι στη συμφωνία του Δεκεμβρίου, υπήρχε ειδικό κεφάλαιο με τίτλο «η οικονομική κατάσταση της ΔΕΗ». Σε αυτήν, γινόταν ειδική αναφορά στην άμεση είσπραξη όλων των ληξιπρόθεσμων οφειλών του στενού Δημοσίου, ενώ δίνονταν περιθώριο έως τον Μάιο του 2018 για την είσπραξη των ληξιπρόθεσμων οφειλών και από τους φορείς του ευρύτερου δημοσίου τομέα (τοπική αυτοδιοίκηση, δημοτικές εταιρείες ύδρευσης – αποχέτευσης, εταιρείες Δημοσίου κ.λπ.).

Στο ίδιο κεφάλαιο, καλούνταν η ΔΕΗ να λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα για να εξασφαλίσει την ομαλή εφαρμογή του σχεδίου δράσης για την είσπραξη των οφειλών του ιδιωτικού τομέα, καθώς και να παράσχει λεπτομερή έκθεση σχετικά με την εφαρμογή του, συμπεριλαμβανομένης και της έκθεσης που υπέβαλε ο συμβεβλημένος σύμβουλος.

Του Θανάση Παπαδή

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ