Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν πως οι οδηγοί άνω των 70 ετών ευθύνεται για πολλά τροχαία ατυχήματα ή δυστυχήματα
Στο μικροσκόπιο των ιατρικών εξετάσεων αναμένεται να βρεθούν οι οδηγοί ηλικίας 70 ετών και άνω στην Ελλάδα, καθώς τα σχέδια της Κομισιόν που παρουσιάστηκαν πρόσφατα θέλουν τους δρόμους στις χώρες-μέλη της ΕΕ να γίνουν πιο ασφαλείς.
Στο επίκεντρο λοιπόν, βρίσκονται οι υπερήλικες οδηγοί, οι οποίοι σύμφωνα με τα στατιστικά στα τροχαία ατυχήματα ή δυστυχήματα που καταγράφονται τους τελευταίους μήνες στην ΕΕ και ειδικότερα στην Ελλάδα φαίνεται ότι εμπλέκεται ένας εξ αυτών. Κάτι τέτοιο έχει οδηγήσει σε αναζήτηση νέων μεθόδων ως προς τον τρόπο ανανέωσης των αδειών οδήγησης.
Τα στελέχη της Κομισιόν φαίνεται ότι έχουν καταλήξει στο γεγονός ότι οι οδηγοί που κλείνουν τα 70 έτη θα πρέπει να περνούν από εκτενέστερους και πιο αυστηρούς ιατρικούς ελέγχους ενώ στο τραπέζι των διαβουλεύσεων έχει πέσει και η πρακτική εξέταση οδήγησης. Ειδικά για το θέμα της πρακτικής εξέτασης πολλά κράτη-μέλη έχουν επιχειρήσει στο παρελθόν να το υιοθετήσουν, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, αλλά δυστυχώς ποτέ δεν εφαρμόστηκε για πολλούς και διάφορους λόγους.
Αξίζει να αναφερθεί πως πουθενά στην ΕΕ δεν υπάρχει όριο ηλικίας στην άδεια οδήγησης και ο νόμος ορίζει ότι με τη συμπλήρωση του 65ου έτους της ηλικίας οι οδηγοί πρέπει να εξετάζονται από 2 γιατρούς ανά τριετία, ενώ με τη συμπλήρωση των 80 χρονών κάθε 2 έτη απαιτείται η εξέταση του οδηγού από περισσότερες ειδικότητες γιατρών.
Αντιδράσεις στο υποχρεωτικό τεστ οδήγησης
Σύμφωνα με την Κομισιόν οι άνθρωποι άνω των 70 ετών θα πρέπει είτε να συμπληρώνουν μια λεγόμενη αυτοαξιολόγηση της οδηγικής τους ικανότητας, είτε να υποβάλλονται σε ιατρικές εξετάσεις κάθε πέντε χρόνια.
«Η απόφαση για ποιο από τα δύο, εναπόκειται στα κράτη-μέλη» αναφέρεται στο κείμενο των σχεδίων με την επισήμανση ότι αυτό ισχύει για κάθε ανανέωση διπλώματος οδήγησης. Υπάρχουν βέβαια κι άλλες προτάσεις. Όπως ότι για τα διπλώματα που εκδόθηκαν από τις 19 Ιανουαρίου του 2013 και μετά δεν θα ισχύουν επ’ αόριστον, αλλά μόνο για 15 χρόνια, κάτι που εφαρμόζει ήδη η Ελλάδα. Από την ηλικία των 70 θα πρέπει να ανανεώνονται κάθε 5 χρόνια ενώ στην Ελλάδα ανανεώνονται κάθε 3 χρόνια έως τα 80 και κατόπιν κάθε 2 χρόνια».
Μάλιστα πολλοί υπουργοί Μεταφορών στην ΕΕ προφανώς για ψηφοθηρικούς λόγους επισήμαναν ότι: «Η ιδέα ότι οι ηλικιωμένοι πολίτες μιας ορισμένης ηλικίας πρέπει να υποβάλλονται σε τακτικό τεστ φυσικής κατάστασης χωρίς κανέναν περαιτέρω λόγο δεν είναι καλή».
Οι ασφαλιστές από την άλλη μεριά θεωρούν ότι είναι καλό οι άδειες οδήγησης να ανανεώνονται κάθε πέντε χρόνια από την ηλικία των 70 ετών, μέσω μιας αυτοαξιολόγησης. Οι Σχολές Οδηγών από την άλλη μεριά, προτείνουν να υπάρχουν κάποια υποχρεωτικά μαθήματα οδήγησης σε άτομα άνω των 75 ετών ώστε το δίπλωμά τους να παραμένει σε ισχύ…
»ΠΟΥΘΕΝΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΔΕΝ ΟΡΙΖΕΤΕ»……ΕΙΝΑΙ ΛΟΙΠΟΝ ΓΝΩΣΤΟ ΠΩς Η ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΟΥΤΕ ΠΡΟΚΕΙΤΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΥΡΩΠΟΙ…..ΟΥΓΑΝΙΑ ΜΠΑΝΑΝΙΑ ΚΑΙ ΤΟ Μ…ΡΔΕΛΑΚΙ ΤΗς ΕΥΡΩΠΗΣ ΜΙΑ ΖΩΗ !!!!!
Κάποιοι προτείνουν ιατρικές εξετάσεις (που ισχύουν και εδώ), κάποιοι προτείνουν εξετάσεις οδήγησης που τις είχαμε για λίγο αλλά τις σταμάτησαν.
τρόποι για να αρπάξουν περισσότερα χρήματα από τον κόσμο.. όλα τα υπόλοιπα είναι μπούρδες
Δηλαδή οι παππούδες και γιαγιάδες φταίνε για τα δεκάδες χιλιάδες ατυχήματα, τα περισότερα από αυτά θανατηφόρα; Ναί, η αλήθεια είναι ότι όσο μεγαλώνει ο άνθρωπος χάνει κάποιες από τις δυνατότητες του στην οδήγηση. Αυτό προβλέπει ο Νόμος για τους άνω των 65, κλπ.
Όμως γιατί το Κράτος (Τροχαία, Δικαστήρια, Περιφέρειες, Δήμοι για το κάκιστο οδικό δύκτιο, έλεγχος οχημάτων/ΚΤΕΟ), οι Ασφαλιστικές Εταιρείες, τα συνεργεία επισκευών, καταγραφή κλήσεων παραβάσεων του ΚΟΚ, δεν δίνει αναφορά με σωστά καταγεγραμμένα στοιχεία;
Ο παππούς και η γιαγιά φταίνε όταν ο μάγκας πιτσιρικάς περνά με κόκκινο και το κινητό στο χέρι. Ο βλάκας μπαμπάς με το μικρό παιδί στο κάθισμα του συνοδηγού ή στο μηχανάκι χωρίς κράνος, ο ραλίστας μηχανόβιος χωρίς κράνος, με σαγιονάρες, η χαζοξανθιά με ΔΥΟ κινητά (το έχω δεί και αυτό στο νησί), ανάποδα σε μονόδρομους, μηχανάκια και ποδήλατα, κάνει όπισθεν από στάθμευση χωρίς να ελέγξει τι βρίσκεται πίσω του (το έχω πάθει εγώ) και, και, και…..
ΠΕΡΙΜΈΝΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΟΥΡΑ,Ο ΠΡΟΠΟΡΕΥΟΜΕΝΟΣ ΑΠΟΦΑΖΙΖΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΟΠΙΣΘΕΝ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΚΑΡΕΙ…ΚΤΥΠΑΕΙ ΤΟ ΠΡΟΣΘΙΟ ΤΜΗΜΑ Τ ΑΥΤ ΜΟΥ.ΒΓΑΙΝΕΙ ΕΞΩ ΚΑΙ ΜΟΥ ΛΕΕΙ΄΄ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΝΑΨΕΣ ΑΛΑΡΜ-(ΦΩΤΑ ΠΡΟΣ στασης)΄΄; ΚΑΤΑΛΑΒΑΤΕ;
το τι λέει ο νόμος δεν το λογαρια ποτέ εγώ μέχρι και στα 80 θα πηδάω σαν 🐎 εσάς και του νόμους σας βλακες
Γιατί δεν δημοσιεύονται στατιστικά στοιχεία που να δείχνουν ποιες ηλικιακές κατηγορίες έχουν τα περισσότερα ατυχήματα. Απατεωνιές λοιπόν, κόλπα για να δημιουργούν μια ακόμα οικονομική αφαίμαξή στους συνταξιούχους, που ηλικιακά έχουν περισσότερη ανάγκη ένα μεταφορικό μέσο.
αμήν δεν υποφέρετε η κίνηση όταν οδηγαει μπροστά σου γέρος η γριά δεν προχωράνε με τίποτα όμως σβήνει το αμάξι!!
Φίλε ¨Ανώνυμε¨. Ενώ ο Ελληναράς μάγκας που περνά μέσα από το Ζιπάρι με 80 (η πινακίδα γράφει 40), πάει τόσο για να μη του σβήσει το αμάξι. Στις Πόρτες περνά την διπλή γραμμή στις στροφές, στα τυφλά, γιατί του φταίει ο γέρος και η γριά. Διπλοπαρκάρει μπλοκάροντας την κίνηση για να πάρει το φρεντοτσίνο του.
Και εγώ ήμουν νιός και γέρασα, θα έρθει και η σειρά σου. Σεβάσου τα γεροντια σου, αν ζείς μέχρι τότε, αφού βιάζεσαι…………..