Ούρες από το πρωί έξω από τα καταστήματα – Πρόστιμο 80 ευρώ σε όσους δεν διαθέτουν αντιολισθητικά μέσα
Κακοκαιρία Μπάρμπαρα: Ξέμειναν από αντιολισθητικές αλυσίδες και χιονοκουβέρτες τα καταστήματα
Ούρες από το πρωί έξω από τα καταστήματα – Πρόστιμο 80 ευρώ σε όσους δεν διαθέτουν αντιολισθητικά μέσα
Μετά τα έκτακτα μέτρα που ανακοίνωσε η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας για την κακοκαιρία, όσοι οδηγοί κινηθούν στους δρόμους της Αττικής τις επόμενες ημέρες θα πρέπει να έχουν μαζί τους υποχρεωτικά αντιολισθιτικές αλυσίδες ή χιονοκουβέρτες ειδάλλως θα επιβάλλεται πρόστιμο 80 ευρώ.
Για αυτό το λόγο, η Τροχαία από σήμερα έχει στήσει μπλόκα σε διάφορα σημεία του λεκανοπεδίου και ενημερώνει τους οδηγούς ενώ από αύριο θα πραγματοποιεί ελέγχους.
Την ίδια ώρα, τα ράφια των καταστημάτων με αντιολισθιτικές αλυσίδες και των βενζινάδικων αδειάζουν ενώ ήδη καταγράφονται ελλείψεις σε αλυσίδες και χιονοκουβέρτες για συγκεκριμένα μεγέθη ελαστικών.
Δείτε βίντεο για το πώς να βάλετε αλυσίδες στο όχημά σας
Σε έκτακτη ενημέρωση την Παρασκευή, ο εκπρόσωπος Τύπου της Πυροσβεστικής Γιάννης Αρτοποιός ανάφερε ότι πρέπει να βρίσκονται σε αυξημένη ετοιμότητα περιφέρειες και δήμοι ενώ ήδη υπάρχουν επιχειρησιακά σχέδια για πυκνές χιονοπτώσεις.
Επισήμανε μάλιστα ότι είναι πιθανό να απαγορευτεί η κυκλοφορία βαρέων οχημάτων σε περιοχές με ιδιαίτερη χιονόπτωση.
Ο επικείμενος χιονιάς ο οποίος αναμένεται στη χώρα μας, σύμφωνα με τους μετεωρολόγους, θα δημιουργήσει προβλήματα και στην κίνηση στους δρόμους. Αυτή τη φορά ας προετοιμαστούμε κατάλληλα.
Η χιονόστρωση στους δρόμους είναι μια ιδιαίτερη συνθήκη στη χώρα μας, τουλάχιστον στις περιοχές όπου δεν είμαστε συνηθισμένοι σε τέτοιες καιρικές συνθήκες. Κατά βάση, την αντιμετωπίζουμε με σχετική επιπολαιότητα, είμαστε απροετοίμαστοι και ξεκινάμε με το αυτοκίνητο για τον προορισμό μας σαν να επρόκειτο για μια οποιαδήποτε άλλη συνηθισμένη ημέρα.
Φυσικά, όταν το όχημά μας ακινητοποιηθεί λόγω του χιονιού, αρχίζουμε να επικαλούμαστε «τα Θεία» και κάποιες φορές αναζητούμε τη δημοσιογραφική κάμερα για να (από)δείξουμε το υπέρτατο δίκιο μας, εκφέροντας την επικρατούσα συμπαντική σταθερά που μόνο εμείς γνωρίζουμε: «Πού είναι το Κράτος»;
Έπειτα από την περυσινή τραγικωμωδία, όπου αποκλειστήκαμε για ημέρες στην πρωτεύουσα επειδή πολλοί δρόμοι ήταν απροσπέλαστοι -τόσο λόγω του χιονιού όσο και εξαιτίας των ακινητοποιημένων και αφημένων από τους ιδιοκτήτες τους στο σημείο οχημάτων-, το Κράτος αποφάσισε.
Σε περίπτωση που επίκειται χιονόπτωση είναι υποχρεωτικό από τον σχετικό νόμο να έχουμε στο αυτοκίνητό μας χιονοαλυσίδες ή χιονοκουβέρτες τις οποίες θα πρέπει να τοποθετήσουμε σε αυτό για να συνεχίσουμε την πορεία μας και να μην δημιουργηθεί ξανά το πρόβλημα.
Προφανώς, αυτό δεν αφορά μόνο στον νομό Αττικής αλλά σε όλη τη χώρα. Όταν πρόκειται να αγοράσουμε τον απαραίτητο εξοπλισμό γι΄ αυτήν την περίπτωση, συνήθως προκύπτει το ερώτημα: «Να αγοράσω αλυσίδες χιονιού ή κουβέρτες χιονιού». Ας δούμε τα θετικά και τα όποια αρνητικά κάθε επιλογής.
Χιονοαλυσίδες
Είναι αυτές που έχουμε ως τυπική εικόνα σε περίπτωση που χρειαστεί να κινηθούμε σε χιονισμένο ή και παγωμένο οδόστρωμα. Τα βασικά πλεονέκτημά τους αφορούν στο ότι:
- είναι πιο ανθεκτικές στον χρόνο και στη χρήση τους και επιτρέπουν στο όχημα να κινηθεί σε δρόμο όπου το χιόνι έχει μεγαλύτερο ύψος.
- προσφέρουν καλό επίπεδο πρόσφυσης.
- είναι σχετικά φτηνές στην αγορά τους.
- διατίθενται σε μεγάλο εύρος διαστάσεων για ελαστικά.
- η πρόσφυση που παρέχουν επιτρέπει στον οδηγό να έχει καλύτερη αίσθηση και έλεγχο του αυτοκινήτου και στο φρενάρισμα και να ακινητοποιείται αυτό σε μικρότερη απόσταση.
- ταιριάζουν σε όλους τους τύπους αυτοκινήτων, τόσο στα επιβατικά και στα επαγγελματικά όσο και στα βαριά φορτηγά και οχήματα ειδικών χρήσεων.
Στα αρνητικά των χιονοαλυσίδων περιλαμβάνονται:
- εάν δεν έχουν αποθηκευτεί σωστά στη θήκη τους μπλέκονται μεταξύ τους.
- η τοποθέτησή τους είναι πιο δύσκολη και απαιτείται περισσότερος χρόνος για να ολοκληρωθεί.
- εάν δεν τοποθετηθούν σωστά και δεν είναι κατάλληλα τεντωμένες πιθανόν να προκαλέσουν ζημιά στους θόλους των τροχών (ιδίως εάν το ωφέλιμο ύψος μεταξύ τροχού και θόλου είναι μικρό) ή και στην πλήμνη.
- εάν σπάσουν κατά την κίνηση του οχήματος, υπάρχει η περίπτωση να προκληθεί ζημιά στο αυτοκίνητο η οποία μπορεί να έχει αποτέλεσμα την ακινητοποίησή του, στη χειρότερη περίπτωση.
- εάν δεν τις αφαιρέσουμε όταν το χιόνι είναι λίγο ή όταν βρεθούμε πάλι σε καθαρή άσφαλτο -επειδή βιαζόμαστε ή βαριόμαστε-, οι κραδασμοί που δημιουργούνται κατά την περιστροφή τους προκαλούν φθορά, τόσο σε αυτές και στο σύστημα διεύθυνσης του αυτοκινήτου μας όσο και στο κατάστρωμα.
Χιονοκουβέρτες
Εκτός από τις χιονοαλυσίδες, τα τελευταία χρόνια έχουν αρχίσει να διατίθενται και οι λεγόμενες κουβέρτες χιονιού. Είναι μια εναλλακτική «πρόταση» η οποία έχει αρχίσει να κερδίζει έδαφος μεταξύ των υποψήφιων αγοραστών. Τα θετικά των χιονοκουβερτών έγκεινται στα εξής:
- είναι πιο ελαφριές και καταλαμβάνουν μικρότερο χώρο στο πορτμπαγκάζ.
- είναι σχετικά φθηνές (ή ακόμα και φτηνότερες συγκριτικά με τις χιονοαλυσίδες) στην αγορά τους.
- είναι πιο εύχρηστες και πιο εύκολο να τοποθετηθούν στους τροχούς, γεγονός που σημαίνει ότι απαιτείται λιγότερος χρόνος για να ολοκληρωθεί η διαδικασία, Σε συνθήκες παγωνιάς αυτό είναι καίριας σημασίας.
- δεν προκαλούν ζημιά στο αυτοκίνητο σε περίπτωση που κοπούν κατά την κίνηση, καθώς αποτελούνται από μαλακό και εύκαμπτο πολυεστερικό υλικό.
- το μικρό ύψος τους τις κάνει πιο κατάλληλες για αυτοκίνητα που έχουν ελαστικά χαμηλού προφίλ ή/και το ύψος τού θόλου είναι μικρό.
- καλύπτουν το πέλμα τού ελαστικού στο σύνολό του κάτι που προσφέρει καλό επίπεδο πρόσφυσης στο χιονισμένο έδαφος. Όπως έχει αποδειχτεί, το σύστημα ABS λειτουργεί αποτελεσματικότερα σε τέτοιες συνθήκες απ’ ό,τι με χιονοαλυσίδες.
- οι περισσότεροι κατασκευαστές χιονοκουβερτών προτείνουν να πλένονται αυτές μετά τη χρήση τους, πάντα με τον συνιστώμενο τρόπο. Έτσι, παραμένουν καθαρές και αυξάνεται το χρονικό διάστημα αποτελεσματικής χρήσης τους.
Στα αρνητικά των κουβερτών χιονιού περιλαμβάνονται:
- γενικά, προσφέρουν μικρότερη πρόσφυση σε χιονισμένη επιφάνεια από τις χιονοαλυσίδες, σε μια ολοκληρωμένη σύγκριση μεταξύ τους.
- επειδή είναι κατασκευασμένες από ελαστικό υλικό, η διάρκεια «ζωής» τους είναι μικρότερη συγκριτικά με ό,τι ισχύει για τις αλυσίδες χιονιού.
- η συνιστώμενη ταχύτητα κίνησης του οχήματος είναι μικρότερη, συγκριτικά, αφενός για να είναι πιο αποτελεσματικές και αφετέρου για να μην φθείρονται πιο γρήγορα.
- έχουν ελάχιστη χρησιμότητα εάν συναντήσουμε πάγο στον δρόμο. Σε μια τέτοια κατάσταση η χιονοαλυσίδες αποδεικνύονται καλύτερες.
- δεν είναι το ίδιο αποτελεσματικές στα μεγάλα, άρα και πιο βαριά αυτοκίνητα, όπως ένα SUV ή ένα pickup.
Σε κάθε περίπτωση, όποια από τις δύο λύσεις προτιμήσει κάποιος, είναι βασικό να έχει κάνει από πριν μερικές δοκιμές να τις τοποθετήσει με ηρεμία και σε καλές καιρικές συνθήκες. Έτσι, θα μάθει τον πιο εύκολο και γρήγορο τρόπο, θα διαπιστώσει τα λάθη του κατά τη διαδικασία και θα γνωρίζει ακριβώς τι πρέπει να πράξει όταν βρεθεί στην ανάγκη να τις βάλει στους τροχούς.
newsauto.gr/