Λάθος η κυκλοφοριακή Δημοτική και Περιφερειακή πολιτική στην Κω | Γράφει ο Νίκος Μυλωνάς

7
859

ΛΑΘΟΣ Η ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΚΩ

Με αφορμή την συνέντευξη του κ. Δημάρχου Κω

Του Νίκου Μυλωνά

  1. Παρακολουθήσαμε την συνέντευξη τύπου του κ. Δημάρχου που αφορούσε το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη της Κω. Αυτή η ‘’συνολική’’ παρουσίαση των θέσεων της δημοτικής αρχής για τα κυκλοφοριακά προβλήματα στο νησί και στην πόλη, ήταν εμφανώς βιαστική, εμφανώς πρόχειρη ΜΑ! προ πάντων ‘’ άκαιρη και προσχηματική’’. Μετά το πρόσφατο οδικό  δυστύχημα με την απώλεια του Δ. Παπούλη  προκλήθηκε σε όλο το νησί λαϊκή συγκίνησή που συνοδεύτηκε με πολύ συζήτηση του εστιασμένη στο συγκεκριμένο σημείο που γίνονται-έχουν γίνει πολλά ατυχήματα. Η εξ αυτών πολιτική πίεση προς την δημοτική αρχή ήταν προφανής. Ο κ. Δήμαρχος αισθάνθηκε την ανάγκη ενός δημοσίου απολογισμού που συνδικάστηκε με την παρουσίαση του εργολάβου που θα κάνει την τεχνική ρύθμιση στο σημείο αυτό.  Ενώ όμως ο Δήμαρχος ξεδίπλωνε τα προβλεπόμενα μιας τοπικής κυκλοφοριακής ‘’μεταρρύθμισης’’ που δεν γνωρίζουμε ως κοινωνία και που το τμήμα της στον κόμβο της Πειραιώς υλοποιείται, σήκωνε ‘’μύδρους’’ κατά της κ. Ι. Ρούφα για ‘’προκλητική εκμετάλλευση’’ του θέματος! Όμως, η διαδικασία, το ύφος και το περιεχόμενο της παρουσίασης εκ μέρους του ήταν μια σαφής προσπάθεια αποφυγής ευθυνών, την διασκέδαση της απουσίας κυκλοφοριακής δημοτικής πολιτικής αλλά  και συναισθηματικής εκμετάλλευσης του λαϊκού αισθήματος συμπάθειας και πόνου που δημιούργησε το ατύχημα.  Το μυαλό μας πήγε σε ακριβώς πανομοιότυπο προηγούμενο. Θυμόμαστε τις αντιδράσεις του τότε Δημάρχου στο δυστύχημα στον κόμβο της ΜΑΡΙΝΑΣ με την  απώλεια του Μ. Τουλαντά. Άμεση αντίδραση  διανθισμένη με συναισθηματική αλληλεγγύη στους οικείους που οδήγησε στην άμεση κατασκευή του κόμβου και των σηματοδοτήσεων του υπάρχοντος κόμβου που τεχνικά δεν είναι ότι καλύτερο!  Ήταν προϊόν βεβιασμένης αντίδρασης για πολιτικούς λόγους.
  2. ΤΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ: από την χθεσινή ‘’σκόπιμη’’ παρουσίαση προτάσεων της υπό σύνταξη μελέτης, πληροφορηθήκαμε ότι όλα θα αλλάξουν οι εφαρμοσμένες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. Οι κόμβοι που έχουν γίνει, τα φανάρια που μπήκαν, οι διαρρυθμίσεις οδοστρώματος κλπ που έχουν γίνει από τους προηγουμένους είναι λάθος! Τώρα όλα θα γίνουν με τρόπο που θα νιώθουμε υπερήφανοι!’’ Σε αυτό το μοτίβο παρουσίασης μάθαμε ότι η γενική αρχή παρέμβασης θα είναι: κάνουμε ένα κυκλικό κυκλοφοριακό κόμβο σε όλες τις διασταυρώσεις που έχουν κυκλοφοριακό φόρτο και ξηλώνουμε τα φανάρια!!! Αλλαγές ασυντόνιστες Χωρίς κοστολόγηση χωρίς χρονοδιάγραμμα υλοποίησης και προ παντός χωρίς σαφή στόχο και χαρακτήρα. Όμως έτσι αλλαγή και κυκλοφοριακή μεταρρύθμιση δεν γίνεται. Γίνεται πολιτική σπέκουλα.
  3. Κακό προηγούμενο: Στην Ε. Βενιζέλου κατ’ εφαρμογήν του προγράμματος’’ kosmall’’ τον Ιούνιο δημιουργήθηκαν 34 θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης με ηλεκτρονικό μηχανισμό  ρύθμισης με ηλιακή ενέργεια που: δεν λειτουργεί! (τα ηλιακά κάτοπτρα τοποθετήθηκαν κάτω από μεγάλο πεύκο. Η μη λειτουργία του συστήματος είναι αποτέλεσμα της απουσίας πολιτικής απόφασης για μετασχηματισμό της κυκλοφοριακής λειτουργίας της πόλης! Ο φόβος των αντιδράσεων λόγω της επιβολής μιας αλλαγής! Η απουσία προσανατολισμού πολίτικων παρεμβάσεων
  4. Το βασικό ερώτημα για τον καθορισμό τοπικής κυκλοφοριακής πολιτικής είναι τι πόλη θέλουμε και ποιο νησί θέλουμε! Tο θέμα είναι να διαλέξουμε τον χαρακτήρα της κυκλοφορίας! Από την εισήγηση του Δήμαρχου φαίνεται ότι θα ακολουθείται μια μπαλωματή πολιτική. Τοπικές ασύνδετες τεχνικές παρεμβάσεις απροσδιορίστου κόστους και χρόνου εφαρμογής παρουσιασμένες με μεγαλοστομία και αφορισμούς στους προηγουμένους! Κάποτε πρέπει να κατανοήσουμε ότι στα σοβαρά θέματα απαιτούνται σοβαρές πρωτοβουλίες.
  5. Η πόλη μας , το νησί μας , στηριγμένα στον τουρισμό έχουν ανάγκη από πολιτική ηπίας κυκλοφορίας, πεζοδρομήσεων και ποδηλατοδρόμων. Η ένταξη της πόλης στο δίκτυο ευρωπαϊκών πόλεων με μέγιστη ταχύτητα 30 χιλιόμετρων την ώρα συνοδευμένα με δίκτυο ηλεκτρονικών ελέγχων και καταγραφής-καταβολής ποινών, μας απαλλάσσει από τις δαπανηρές αναποτελεσματικές επιλογές διευκόλυνσης της κυκλοφορίας στις αστικές περιοχές που διακήρυξε ο κ. Δήμαρχος. Η κατασκευή λωρίδας ποδηλατοδρόμου σε όλο το μήκος του επαρχιακού δικτύου δρόμων είναι πραγματική μεταρρύθμιση! Ο ηλεκτρονικός έλεγχος της κυκλοφορίας στον επαρχιακό δρόμο θα σώσει ζωές. Έχουμε ανάγκη από εντελώς διαφορετική πολιτική από αυτή που υπηρετούν η δημοτική και η περιφερειακή αρχή. Δυστυχώς δεν υπάρχουν οι πολιτικοί φορείς που να υπηρετήσουν μεταρρυθμιστική πολιτική. Αντί αυτών μεγαλοστομίες και αφορισμοί κατά των αντιπάλων που φευ! έχουν την ιδιά πολιτική!!!

Ν. Μυλωνάς

7 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Άντε Νικολακι να βγεις εσύ Δήμαρχος να τα κάνεις πιο καλά. Να τα φέρεις όλα Τούμπα όπως κάποτε έλεγε προκάτοχός σου.

  2. Εσείς κύριε Νίκο μου που μένετε στο κέντρο και το γραφείο και οι δουλειές σας είναι δίπλα είναι μια χαρά. Αυτός που μένει στον Ηρακλή και η δουλειά του είναι στα Κρητικά πώς το φαντάζεστε ότι θα πάει; Δεν οδηγούν όλοι μηχανάκια. Και όταν έρχονται 100.000 τουρίστες και έχουμε 30.000 μόνιμους κατοίκους και άλλους τόσους που έρχονται για να δουλέψουν το να κάνεις όλη την πόλη πεζόδρομο δεν θα λύσει το πρόβλημα. Στο εξωτερικό εκεί που έχουν τους πεζοδρόμους στις μεγάλες πόλεις έχουν και μετρό. Οϋτε αποτελεσματική αστική συγκοινωνία έχουμε.

  3. Τουλάχιστον ο κ. Μυλωνάς δεν ήταν ποτέ υποταγμένος σε συμφέροντα πολυεθνικών,

    Τα άρθρα κύριοι και κυρίες υπάρχουν,μπορεί κάποιος μ ένα απλό search να τα βρει…
    Μετρήστε όποιος θέλει το πλάτος της ABERΩΦ,ΚΑΝΑΡΗ,ΛΙΜΑΝΙ,Μπουμπουλίνας κ.λπ και μετά ας ρωτήσει στο Υπουργείο Συγκοινωνιών πόσα οχήματα αντιστοιχούν στο Νησί,στην Εφορία πόσες ενεργές πινακίδες κυκλοφορίας υπάρχουν, μετά να προσθέσει τα RENT A CAR και τους ετεροδημότες στο περίπου που έρχονται με τα οχήματά τους για την σαιζόν…Πολιτικός Μηχανικός είναι ,ας κάνει τους υπολογισμούς και να μας πει σε πόσα αυτοκίνητα αντιστοιχούν αυτές οι οδικές αρτηρίες!!!!!
    Λεωφορεία,Μίνι Πούλμαν τρέχουν φουλ, ακόμα και τα σκουπιδιάρικα, τα ενοικιαζόμενα, οι επαγγελματίες τα Ταξί,(όποιος θέλει ας αναρτήσει βίντεο)..μα τι νομίζετε…ΑΝ ΣΕ ΜΙΑ ΓΛΑΣΤΡΑ ΦΥΤΕΨΟΥΜΕ 50 ΜΕΛΙΤΖΑΝΙΕΣ,ΠΟΣΕΣ ΘΑ ΕΠΙΖΗΣΟΥΝ?????
    Όλοι κάνουν τα στραβά μάτια δυστυχώς, Ολοι υποταγμένοι στα συμφέροντα των Βορείων Προαστίων.

  4. Κρίμα ΄……………………….κείμενα ιδεών και μάλιστα χωρίς ουσία. Τα τόσα χρόνια σε θέσεις αιρετών δεν σας έμαθαν τίποτα. Στην θέση σας θα περπατούσα μόνο σε πεζόδρομους που και για αυτούς ήσασταν αντίθετος μέχρι να αντιληφθώ τι γράφω .

  5. Κύριε Νίκο ξέρετε ότι η μέση ωριαία ταχύτητα στο νησί φέτος ήταν 38 χιλιόμετρα ανά ώρα ;
    Ξέρετε πόσες χιλιάδες οχήματα παντός τύπου κυκλοφορούν τους θερινούς μήνες στο επαρχιακό δίκτυο το οποίο κατασκευάστηκε με προδιαγραφές του 1980 ;
    Περάσατε ποτέ μετα από 4 φαναριες το κόμβο του συνεταιρισμού;
    Πεξατε ρωσική ρουλέτα στους κυκλικούς κόμβους Αντιμάχειας και Αεροδρομίου που μετά από 40 χρόνια μπήκε επιτέλους η σωστή σήμανση;
    Ποιος αποφάσισε μια λωρίδα κυκλοφορίας σε όλο το επαρχιακό δίκτυο όταν σε αρκετά σημεία επαρκούν τα 3 μέτρα ανά λωρίδα κυκλοφορίας που προβλέπει ο ΚΟΚ ώστε να γίνουν 2 και να βοηθήσουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα.
    Μπλοκαριστηκατε πότε απογευματινές ώρες στον δρόμο της Ζιας επειδή επιμένουν οι πράκτορες να στέλνουν τα μεγάλα λεωφορεία τους για εκδρομή. Και αμφιβάλλω εάν έχει ποτέ εξεταστή η βατότητα τους δρόμου.
    Αυτά και πολλά συγκοινωνιακά προβλήματα θα μπορούσαν να συζητήσουν οι αρμόδιοι φορείς με όλα τα επαγγελματικά σωματεία.

  6. ΝΙΚΟΛΑΚΙ, ΠΕΝΤΕ ΧΡΟΝΙΑ ΗΣΟΥΝ ΒΑΣΙΚΟΣ ΣΤΗΝ ΕΤΑΙΡΟΚΛΗΤΗ ΟΜΑΔΑ ΚΥΡΙΤΣΗ.
    ΤΙ ΚΑΝΑΤΕ;
    ΤΙΠΟΤΑ!!!
    ΤΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ ΓΙΑ ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΤΗΚΑΤΕ ΚΑΙ ΜΕΙΝΑΤΕ ΣΤΑΣΙΜΟΙ…

Γράψτε απάντηση στο Ανώνυμος Ακύρωση απάντησης