Επιδότηση για αγορά «καθαρών» μεταχειρισμένων ΙΧ -Τα ποσά

0
249

Προτεραιότητα της κυβέρνησης όπως είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, είναι η μείωση των ρύπων και ανέφερε ότι βρίσκεται σε συνεννόηση με το υπουργείο Οικονομικών, πέρα από τα κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση, να δοθούν κίνητρα για αγορά «καθαρών» μεταχειρισμένων ΙΧ, αλλά και κίνητρα για την ανανέωση του στόλου των φορτηγών.

Με δυο λόγια, η αναφορά Καραμανλή κινείται γύρω από την πλειοψηφία των σύγχρονων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Μιλάμε για καινούριας τεχνολογίας αυτοκίνητα (ακόμη και μεταχειρισμένα) που τηρούν τις διατάξεις Euro 6.

Από την 1η Σεπτεμβρίου 2016 όλα τα «νέα» αυτοκίνητα που πωλούνται στη χώρα μας θα πρέπει υποχρεωτικά να είναι σύμφωνα με το πρότυπο προδιαγραφών ρύπων Euro 6 της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τα Εuro6 αυτοκίνητα θεωρούνται ως τα «καθαρότερα» και πιο φιλικά προς το περιβάλλον που έγιναν μέχρι σήμερα και τα οποία από τον Σεπτέμβριο του 2014 είναι τα μόνο που μπόρεσαν να λάβουν έγκριση τύπου.

Το νέο πρότυπο ακολουθεί την περιβαλλοντολογική πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που ξεκίνησε το 1992 με τη θέσπιση των πρώτων ορίων εκπομπών ρύπων για τα καινούργια αυτοκίνητα (Euro 1) και φθάνουμε στο σήμερα, που ισχύει το υποχρεωτικό πρότυπο ρύπων Euro 6. Απώτερος στόχος της πολιτικής αυτής, είναι να μειωθούν στο κατώτερο δυνατό οι εκπομπές ρύπων όλων των αυτοκινήτων, προς όφελος του περιβάλλοντος.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση ορίζει ρητά πως οι κατασκευαστές οφείλουν να διασφαλίζουν την ανθεκτικότητα των διατάξεων ελέγχου της ρύπανσης για απόσταση 160.000 χλμ. Επιπλέον, η συμμόρφωση κατά τη λειτουργία πρέπει να είναι δυνατόν να ελέγχεται επί χρονικό διάστημα έως πέντε έτη ή 100.000 χλμ.

Αρκετοί κατασκευαστές έχουν κατά καιρούς υποστηρίξει πως το Euro 6 πρεσβεύει μια άτυπη απαγόρευση των πετρελαιοκινητήρων.

ΟΙ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ

Να σημειωθεί ότι την Παρασκευή ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα παρουσιάσει το σχέδιο μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση.

Σύμφωνα με πληροφορίες του zougla.gr, το σχέδιο που υπάρχει είναι περίπου το εξής: Έκπτωση τουλάχιστον 4.500 ευρώ στην περίπτωση αγοράς αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου για οχήματα που δεν υπερβαίνουν τα 40.000 ευρώ (λιανική τιμή προ φόρων).

Από εκεί και πέρα αν ο αγοραστής αποσύρει κάποιο παλιό αυτοκίνητο θα έχει επιπλέον έκπτωση 1.000 ευρώ.

Επίσης, η επιδότηση αφορά ακόμα και στην αγορά οικιακού φορτιστή που θα φτάνει τα 500 ευρώ.

Τι θα ισχύσει για επαγγελματίες

Το καθεστώς απόσυρσης και αγοράς ηλεκτρικού οχήματος θα είναι διαφορετικό για τους επαγγελματίες, καθώς η μέγιστη έκπτωση θα φτάνει τα 10.000 ευρώ. Το ποσό αυτό «σπάει» σε δύο μέρη, δηλαδή 7.500 ευρώ έκπτωση με κάθε αγορά ηλεκτρικού οχήματος και 2.500 ευρώ στην περίπτωση που υπάρξει και απόσυρση.

Τι θα ισχύσει για τα υβριδικά

Για τα υβριδικά οχήματα (mild hybrid και hybrid) δεν θα υπάρξουν κίνητρα παρά μόνο για τα λεγόμενα plug in hybrid, δηλαδή αυτά που χρησιμοποιούν κινητήρα εσωτερικής καύσης που συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα και φορτίζουν από πρίζα. Γι’ αυτά τα οχήματα το κέρδος θα αφορά κυρίως σε φοροαπαλλαγές ενώ θα ισχύει μόνο για όσα εκπέμπουν κάτω από 50 γραμμάρια CO2 στο χλμ.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η Ελλάδα ακολουθεί ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μείωση των εκπομπών ρύπων.

Να σημειώσουμε πως οι επιδοτήσεις δε θα επιβαρύνουν τον φορολογούμενο πολίτη αλλά θα δοθούν από κοινοτικά προγράμματα που έχουν να κάνουν με την προστασία του περιβάλλοντος αλλά και από την εξοικονόμηση προστίμων που αφορούν στη ρύπανση.

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ