Οι πρώτες τρισδιάστατες διαβάσεις πεζών δημιουργήθηκαν στην Αθήνα και βρίσκονται στο Χαλάνδρι. Συγκεκριμένα είναι έξω από το 2ο Δημοτικό – Νηπιαγωγείο Χαλανδρίου στις οδούς Λίτσα, Καλλισπέρη και Αισχύλου. Οι συγκεκριμένες διαβάσεις δημιουργήθηκαν προκειμένου να ευαισθητοποιηθεί το κοινό σε θέματα σωστής οδικής συμπεριφοράς και ταυτόχρονα να ενισχυθεί η ασφάλεια στους δρόμους.
Η σχετική ανακοίνωση του Δήμου Χαλανδρίου αναφέρει:
«Η οδική ασφάλεια απασχολεί καθημερινά το μεγαλύτερο τμήμα της ελληνικής κοινωνίας. Ιδιαίτερα έξω από σχολεία, όπου, οι οδηγοί οφείλουν να μειώνουν ταχύτητα, τόσο κατά τις πρωινές και μεσημεριανές ώρες που προσέρχονται και αποχωρούν οι μαθητές, αλλά και κατά τη διάρκεια της ημέρας, όπου γίνονται μαθήματα. Λόγω των παραπάνω ο σύλλογος γονέων και μαθητών του 2 δημοτικού σχολείου Χαλανδρίου ανέπτυξε μια εξαιρετική πρόταση για την ενίσχυση της ασφάλειας μπροστά από τα σχολεία η οποία και υλοποιήθηκε έπειτα από σχετική άδεια του Δήμου Χαλανδρίου και χρηματοδότηση της OK! Anytime Markets σε συνεργασία με την ομάδα καλλιτεχνών της Urban Act.
Οι παραπάνω αναφερόμενοι δημιούργησαν τις πρώτες (3D) διαβάσεις, διαβάσεις 3 διαστάσεων περιμετρικά του 2ου Δημοτικού Σχολείου και του 2ου Νηπιαγωγείου Χαλανδρίου, στις οδούς Φιλ. Λίτσα, Σεβ. Καλλισπέρη και Αισχύλου στο κέντρο του Χαλανδρίου. Δημιουργώντας μια οφθαλμαπάτη κάθε διάβαση μοιάζει να αιωρείται πάνω από τον δρόμο, είναι ορατή από τους οδηγούς αυτοκινήτων, και εχει ώς στόχο τη μείωση ταχύτητας όταν οι οδηγοί πλησιάζουν στα σχολεία. Την ιδέα αυτή έχουν υλοποιήσει αρκετοί φορείς οδικής ασφάλειας σε διάφορες χώρες ανά τον κόσμο σημειώνοντας θετικά αποτελέσματα όπου εφαρμόστηκαν.
Στα πλαίσια της εν λόγω πρωτοβουλίας η Urban Act, επιπροσθέτως, σχεδίασε και υλοποίησε και την τοιχογραφία που στόλισε το κτήριο του σχολείου με θέμα το περιβάλλον, ευαισθητοποιώντας ακόμα περισσότερους μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς. Η πρωτότυπη ιδέα των 3d διαβάσεων που υλοποιείται για 1η φορά στην Αθήνα από τα OK! Anytime Markets αποτελεί μέρος του ευρύτερου προγράμματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της εταιρείας, «Κοντά στην γειτονιά», με στόχο να δημιουργηθούν περισσότερες τέτοιες διαβάσεις 3D, σε άλλες περιοχές της πρωτεύουσας».
Πηγή: