Τροχαία ατυχήματα: Άρθρο – παρέμβαση του Αστυνομικού Διευθυντή Β’ Δωδ/σου Ε. Πιπέρη

20
3032

Η οδήγηση είναι η πλέον πολύπλοκη και επικίνδυνη ανθρώπινη δραστηριότητα και όπως είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο, για ένα μεγάλο ποσοστό τροχαίων ατυχημάτων κυρίαρχη ευθύνη έχει μια τουλάχιστον  παράβαση κανόνα κυκλοφορίας που διαπράχθηκε. Κατά συνέπεια, μία σημαντική  μείωση του αριθμού και της σοβαρότητας  των ατυχημάτων μπορεί να προκύψει μέσα από μια ουσιαστική μείωση των παραβάσεων του Κ.Ο.Κ.

Σχετικές εκτιμήσεις αναφέρουν ότι η πιθανή μείωση θα είναι της τάξης του 50%. Ως εκ τούτου η μείωση των παραβάσεων του Κ.Ο.Κ. μπορεί να επιτευχθεί  άμεσα με συστηματική αστυνόμευση και κατάλληλη ενημέρωση όλων των χρηστών του δρόμου.

Η B΄ Διεύθυνση Αστυνομίας Δωδεκανήσου στην οποία προΐσταμαι με βάση την παραπάνω φιλοσοφία προσανατόλισε τις προσπάθειες όλων των Υπηρεσιών μας, προς την κατεύθυνση της συστηματικής και ποιοτικής τροχαίας αστυνόμευσης με αποτέλεσμα να περιστείλει όσο το δυνατό τη διάπραξη σοβαρών παραβάσεων και ως εκ τούτου να αποτρέψει τροχαία  ατυχήματα. Επανιδρύσαμε την Ο.Ε.Π.Τ.Α (Ομάδα Ελέγχου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων) στην πόλη της Κω με τέσσερις (4) αστυνομικούς οι οποίοι θα κινούνται αποκλειστικά στο οδικό δίκτυο, επιτυγχάνοντας έτσι ισχυρή αστυνόμευση συνεπικουρούμενη από την Τροχαία και τις ομάδες Δίκυκλης Αστυνόμευσης (ΔΙ.ΑΣ.).

Αναμφισβήτητα τα τελευταία χρόνια έχουν πραγματοποιηθεί σημαντικά βήματα προόδου στον τομέα βελτίωσης της υποδομής των δρόμων του νησιού. Όμως απαιτείται μια συντονισμένη προσπάθεια εκ μέρους των Τεχνικών Υπηρεσιών, ώστε μέσα από κονδύλια που θα εξασφαλίσουν, να πραγματοποιηθούν ολοκληρωμένες μελέτες με στόχο την κατασκευή λωρίδων υποδοχής των αριστερόστροφων οχημάτων σε κεντρικές αρτηρίες, την ανακατασκευή των οδοστρωμάτων και την επικαιροποίηση της σήμανσης και διαγράμμισης των δρόμων, την αύξηση του φωτισμού και την οριοθέτηση διαβάσεων πεζών.

Εκ του αποτελέσματος, που δεν είναι άλλο από τον αυξημένο αριθμό τροχαίων ατυχημάτων που έχει να επιδείξει η χώρα μας, μάλλον στερούμεθα ως χρήστες των δρόμων γενικότερα και όχι μόνον ως οδηγοί,  της κατάλληλης παιδείας. Τώρα όσον αφορά στους οδηγούς, υπάρχουν τέσσερις (4) παράγοντες που αυξομειώνουν  την πιθανότητα εμπλοκής τους σε τροχαίο ατύχημα : η επιδεξιότητα, η εμπειρία, το ατομικό επίπεδο ανάπτυξης και ωριμότητας και η κοινωνική κατάσταση και ο τρόπος ζωής.
Έχει παρατηρηθεί ότι η τάση να μη συμμορφώνονται εσκεμμένα προς τους κανόνες του Κ.Ο.Κ, έχουν οι πλέον επιδέξιοι και έμπειροι οδηγοί σε σχέση με τους αρχάριους, όπως και οι αντικοινωνικά φερόμενοι σε αντίθεση με τους συνετούς οδηγούς.
Γι’ αυτό και ένας αντικειμενικός κριτής, προκειμένου να καταλήξει σ ένα αποδεκτό συμπέρασμα για την υπαιτιότητα κάποιου, μετά από μια συμπεριφορά που οδήγησε σε ένα ατύχημα, θα πρέπει μέσα του να έχει διαχωρίσει αν αυτό προκλήθηκε από μία παράβαση, δηλαδή μετά από μία εσκεμμένη απόκλιση από την ασφαλή οδήγηση ή  προέκυψε μετά από ένα σφάλμα, που οφειλόταν σε μια στιγμιαία παράλειψή του. Κατά συνέπεια χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια από την οικογένεια, το σχολείο και την Πολιτεία  γενικότερα για να παραδώσουν στους δρόμους υπεύθυνους χρήστες ως οδηγούς, πεζούς και επιβάτες.

H έντονη αστυνόμευση που εφαρμόσαμε συνετέλεσε στη συμμόρφωση μεγάλου αριθμού οδηγών αυτοκινήτων που μέχρι πριν δεν φορούσαν ζώνες, οδηγούσαν χωρίς κράνη, με υπερβολική ταχύτητα, ευρισκόμενοι σε μέθη, παρουσίαζαν απόσπαση της προσοχής τους λόγω χρήσης κινητού τηλεφώνου και δεν ενδιαφερόταν για τον τεχνικό έλεγχο των οχημάτων τους.

Η αλλαγή της οδικής συμπεριφοράς, ο σεβασμός των κανόνων οδικής ασφάλειας, η μείωση της επιθετικότητας και η ανοχή των άλλων χρηστών απαιτούν συστηματική ενημέρωση, συνέχεια και συνειδητοποίηση ότι η οδική ασφάλεια, εκτός από τον διπλανό αφορά τον καθένα μας.

Η αστυνόμευση όμως δεν είναι ο μοναδικός τρόπος πρόληψης των τροχαίων ατυχημάτων.

Είναι θέμα παιδείας και πολιτισμού.
Η κυκλοφοριακή ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.

Ευχαριστώ.-
ΠΙΠΕΡΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ

bloko.gr/

20 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Να ξέρετε ότι κάνετε καταπληκτική δουλειά στους δρόμους είμαι οδηγός κάθε μέρα πάω Κεφαλο Καρδαμενα και γενικά σε όλα τα χωριά. Ο δρόμος είναι τόσο επιβαρημένος που μόνο με την δίκη σας συνδρομή μπορούν να τα μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα (μακαρι να είναι μόνο ατυχήματα και όχι δυστυχήματα ) Όλοι μας ειμαστε πιο προσεχτικοί(γιατί έχει πολύ αστυνομία δεν το κρύβω ) πέρα ότι τρέχουμε κάποιες στιγμές δεν έχουμε οδική παιδεία , θελουμε όλοι ένα τροχονόμο να μας προσέχει ! Να είστε καλα ,καλύτερα τα πρόστιμα παρά τα νέα παιδιά που χάνονται και γενικά οι ζωές που δεν γυρνάνε πίσω !

  2. Η αυστηρή τιμωρία που δείχνει η δική σας εντολή σε όλους τους αστυνομικούς θυμίζει αστυνομία πόλεων λίγο ποιο δημοκρατικά πιο ευγενικά θέλει κ.αστυνομ, διευθυντή ευχαριστώ

  3. Κύριε Πιπέρη πολύ καλά κάνετε και εφαρμόζεται τον κοκ αλλά καλύτερο θα ήτανε να εφαρμόζεται και τον κανονισμό Ε Κ αριθμ 561/2006 που βελτιώνει τα πάντα Ασφάλεια ανταγωνιστικότητα κτλ Ευχαριστώ

  4. Κύριε πιπερη μας ανέφεραν τουριστριες ότι ενώ τους έγραφε η τροχαία για καποια παράβαση την ιδια στιγμή περνούσαν άλλες παραβάσεις όπως μηχανάκια χωρίς κράνος όχι μόνο δεν τους σταματούσαν αλλά τους χερετουσανε και η ερώτηση από τους τουρίστες ειναι Μήπως ήταν συγγενής τους

  5. Συμφωνώ μαζί σας κ. Αστυνομικέ Διευθυντή ότι η κυκλοφοριακή ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας αλλά θα πρέπει να διδάσκεται πρώτιστα στα σχολεία. Υπάρχουν άτομα που δεν γνωρίζουν τον Κ.Ο.Κ. τόσο νέοι στην ηλικία όσο και μεγάλοι. Είναι καθήκον της Πολιτείας! Όχι μόνο να προσπαθούν να γράφουν κλήσεις οι αστυνομικοί για να έχουν την ευκαιρία μιας προαγωγής της θέσης τους, τα λεγόμενα γαλόνια. Καθένας κρίνεται από τις πράξεις του, το φιλότιμο του και την συνείδησή του.
    Ελπίζω εσείς προσωπικά και η ομάδα σας να είστε αντικειμενικοί κριτές.

    • μαλλον δεν ενημερωνεσται για οτι καλο γινεται εδω και καποια χρονια στη θεματικη εβδομαδα του σχολειου γινονται απο αντρες τησ τροχαιας σεμιναρια στα σχολεια σε συνεργασια με τα σχολεια ας ασχαλειθουν και λιγο οι γονεις με αυτο γιατι τα παιδια τους τους εχουν προτυπα.και κυριε Πιπερη δειτε και λιγο τα χωρια γιατι το τριγωνο εμεινε παλι στην απεξω……….

  6. αλλά αποτύχαμε.Γινόταν της κακομοίρας στην πόλη.Παντού λιώμα αμάξια,μηχανάκια,κόντρες,σούζες,επιταχύνσεις με θόρυβο,προσπεράσεις,επικίνδυνη οδήγηση.Μιλάω για τα ξημερώματα που δουλεύω σε ξενοδοχείο που βλέπει σε δρόμο με κίνηση.Εγκληματική οδήγηση,όλοι πιωμένοι.Κρίμα.Ένα μέρος του πληθυσμού μας νοσεί δυστυχώς και χρειάζεται άμεση θεραπεία.Κρίμα που δεν έχετε το μόνιτορ απ τις κάμερες.Ειδικά τις νύχτες ,η παραβατικότητα είναι τεράστια.

  7. ΠΕΡΙΟΧΗ ΛΑΓΚΑΔΑ
    ΚΑΝΤΕ ΚΑΤΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΚΗΝΙΤΕΣ ΡΟΜΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΤΟΥΣ

  8. ΟΙ ΚΛΗΣΕΙΣ ΠΑΝΕ ΒΡΟΧΗ. ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΜΑΖΕΨΟΥΝ ΧΡΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΔΗΜΟ. ΝΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΑΙΣΧΟΣ! ΤΩΡΑ ΒΑΛΑΝΕ ΠΙΝΑΚΙΔΑ ΓΙΑ ΤΣΟΥΝΑΜΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΓΙΑ ΝΑ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΗΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ. ΥΣΤΕΡΑ ΛΕΕΙ ΠΑΕΙ ΚΑΤΑ ΔΙΑΟΛΟΥ Ο ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ. ΠΟΣΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΕΓΙΝΑΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΝΑΡΩΤΙΕΣΤΕ? ΠΑΡΤΕ ΜΕΤΡΑ ΕΓΚΑΙΡΑ, ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΔΗΛΩΣΕΙΣ-ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ …

  9. Σημαντικά βήματα προόδου δεν νομίζω να έχουν γίνει. Αν είχαν γίνει όπως λέτε κ. Πιπέρη σ’ ένα τόσο μικρό νησί όπως η Κως, δεν θα θρηνούσε ο κόσμος τόσα τροχαία σε καθημερινή βάση. Η αστυνόμευση δεν είναι μόνο για να ελέγχει τυχόν παραβάσεις του ΚΟΚ αλλά να επαγρυπνά και να κινητοποιείται σε χρόνο ρεκόρ ώστε να μην χάνονται τόσα άτομα μες στο καλοκαίρι και κυρίως νέοι.

  10. πριν λιγους μηνες ειχαμε την τιμη να επισκεφτει το νησι μας ο κ.ΙΑΒΕΡΗΣ η συμμετοχη μηδαμινη οποτε ας λαβει ο καθενας τις ευθυνες του

  11. Κύριε Πιπερη να εφαρμοζεται όλους τους νομούς που αφορουναι στο οδικό δικτυο και όχι επιλεκτικά αυτούς που σας επιτρέπουν κάποιο συμφέροντα ?????

  12. Εντονη αστυνόμευση υπάρχει μόνο για να γράφετε και να μοιράζετε κλήσεις. Γι’ αυτό ιδρύσατε και το Τμήμα Τροχαίας. Αναρωτιέμαι γιατί τόσο νέος ο Διοικητής της Τροχαίας μόλις 32-35 ετών? Κάντε κανα σεμινάριο για τον ΚΟΚ σε μικρούς και μεγάλους ανθρώπους, όχι μόνο να εισπράτει ο Δήμος τα πρόστιμα.

  13. Ξέρουν μόνο να σταματάνε τις γουρούνες με τους τουρίστες για να μαζέψουν χρήματα. Ολοι αυτοί που παρανομούν, τι γίνεται;

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ