Νέα ειδική δοκιμασία από σήμερα για το δίπλωμα οδήγησης

2
875

Παρά το γεγονός πως ήδη έχουν καταγραφεί ατυχήματα κατά τη διαδικασία εξέτασης υποψήφιων οδηγών σε δημόσιους δρόμους το υπουργείο Μεταφορών με νέα εγκύκλιο ενημερώνει τους εμπλεκομένους φορείς ότι από 5 Ιουνίου πρέπει να ξεκινήσει η επόμενη φάση του νέου συστήματος που περιλαμβάνει επί τόπου στροφή με κίνηση προς τα πίσω η οποία θα πραγματοποιείται σε δρόμους διπλής κατεύθυνσης με μικρή πυκνότητα κυκλοφορίας!

 Η συγκεκριμένη δοκιμασία αντικαθιστά την εκκίνηση σε ανηφόρα με κλίση 10%.

Η εγκύκλιος του υπουργείου Μεταφορών αναγράφει χαρακτηριστικά ότι:

«Σε εφαρµογή των διατάξεων της περίπτωσης ι της παρ.1 του άρθρου 7 του ανωτέρω σχετικού νόµου, θεσπίζεται νέα ειδική δοκιµασία: «Επιτόπου στροφή µε κίνηση προς τα πίσω» µόνο για την κατηγορία Β, η οποία αντικαθιστά την ειδική δοκιµασία «Εκκίνηση σε ανήφορο κλίσης περίπου 10%» στη διενέργεια των ειδικών δοκιµασιών για αυτά τα οχήµατα. Με την έναρξη του τρίτου µεταβατικού σταδίου σύµφωνα µε το άρθρο 10 του ίδιου νόµου, ήτοι από 5 Ιουνίου 2019 διενεργείται η παραπάνω νέα ειδική δοκιµασία η οποία έχει ως εξής:

«Επί τόπου στροφή µε κίνηση προς τα πίσω µόνο για την κατηγορία Β

  1. Η δοκιµασία γίνεται σε οδούς διπλής κατεύθυνσης µε µικρή πυκνότητα κυκλοφορίας και µε πλάτος οδοστρώµατος έξι (6) µέτρων, µε απόκλιση ±0,30 µέτρα. Κατά την εκτέλεση του ελιγµού και σε όλη τη διάρκειά του χρησιµοποιείται ο κατάλληλος δείκτης αλλαγής κατεύθυνσης, σε περίπτωση που απενεργοποιηθεί πρέπει ο υποψήφιος να τον ενεργοποιήσει εκ νέου. Κατά τη δοκιµασία αυτή πρέπει ο υποψήφιος µε τρεις (3) κινήσεις (εµπρός – πίσω – εµπρός) να πραγµατοποιήσει την επί τόπου στροφή, χωρίς οι τροχοί του οχήµατος, να ανέλθουν στο πεζοδρόµιο, ελέγχοντας την κίνηση του δρόµου σε κάθε φάση της δοκιµασίας.
  2. Ο ελιγµός πραγµατοποιείται ως εξής:

Ο υποψήφιος, χρησιµοποιώντας τον κατάλληλο δείκτη αλλαγής κατεύθυνσης, ακινητοποιεί το όχηµα στο δεξιό άκρο της οδού επιλογής του εξεταστή και πλησίον του κρασπέδου του πεζοδροµίου. Στη συνέχεια ο υποψήφιος στρίβοντας αριστερά κινεί το όχηµα προς τα εµπρός, ώστε να πλησιάσει το απέναντι κράσπεδο της οδού. Αµέσως µετά κινεί το όχηµα προς τα πίσω στρίβοντας δεξιά ώστε να πλησιάσουν οι πίσω τροχοί το κράσπεδο της οδού που ξεκίνησε η δοκιµασία. Τέλος στρίβοντας αριστερά κινεί το όχηµα προς τα εµπρός ολοκληρώνοντας τη δοκιµασία έχοντας αναστρέψει πλήρως το όχηµα ώστε το όχηµα να βρίσκεται µε κατεύθυνση αντίθετη από αυτή που ξεκίνησε.

  1. Η δοκιµασία πραγµατοποιείται παραχωρώντας προτεραιότητα στα κινούµενα οχήµατα και επιτρέποντας στους πεζούς και τα ζώα να κινηθούν µε ασφάλεια. Η προς τα πίσω κίνηση του οχήµατος πραγµατοποιείται κοιτάζοντας υποχρεωτικά προς τα πίσω και ελέγχοντας ταυτόχρονα οπτικά προς όλες τις κατευθύνσεις µέσω των κατόπτρων του οχήµατος.

Κατά την κίνηση του οχήµατος ο υποψήφιος οφείλει:

α) Να αναστρέψει το όχηµα µε τρεις κινήσεις

α) Να µην ανέβει το όχηµα στο πεζοδρόµιο, δηλαδή κανένας τροχός να χάσει την επαφή του µε το οδόστρωµα.

γ) Να µη σβήσει ο κινητήρας του οχήµατός περισσότερες από µία φορά,

δ) Να χρησιµοποιεί τους κατάλληλους δείκτες αλλαγής κατεύθυνσης.

Λόγοι απόρριψης είναι :

  • αναστροφή οχήµατος µε περισσότερες των τριών κινήσεων,
  • σβήσιµο του κινητήρα περισσότερες από µια φορά,
  • ανέβασµα σε κράσπεδο πεζοδροµίου,
  • µη παραχώρηση προτεραιότητας στους άλλους χρήστες της οδού,
  • µη χρησιµοποίηση του κατάλληλου δείκτη αλλαγής κατεύθυνσης περισσότερες από µία φορά.»

Μέχρι την έκδοση νέων ∆.Ε.Ε. µε ευθύνη του Τµήµατος Αδειών Οδήγησης της οικείας ∆ιεύθυνσης ή του Εξεταστή, στη δοκιµασία προσόντων και συµπεριφοράς κατηγορίας Β διαγράφεται στο σηµείο 4 της Οµάδας Α του Μνηµονίου η ειδική δοκιµασία: «Εκκίνηση σε ανήφορο κλίσης περίπου 10%» και αναγράφεται η ειδική δοκιµασία «Επιτόπου στροφή µε κίνηση προς τα πίσω (µόνο για την κατηγορία Β)». Κατά τα λοιπά ισχύουν οι διατάξεις του ν.4599/2019 και της υ.α.50984/7947/2013.

 Παρακαλούµε για την εφαρµογή της παρούσας από 5 Ιουνίου 2019 και την άµεση ενηµέρωση των Σχολών Οδηγών, Εκπαιδευτών και Εξεταστών της περιοχής αρµοδιότητάς σας.
Ο Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών

Χρήστος Σπίρτζης»

Πηγή: aftodioikisi.gr

2 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Τι σας χαλαγε η εκκινηση στην ανηφορα; Στην πραξη ζητατε να μαθει να κανει αναστροφή σε δρομο πλατους 6 μ.
    Ποσοι τετοιοι υπαεχουν στην Κω μεσα στην πολη; Ποιο το νοημα της εξετασης αυτής; Να γινει σε πλατος 4μ το καταλαβαινω, οπως ειναι και η πλειπψηφία των οδων που συνηθως παρκαρουμε η τυχαινει να πεσουμε.σε μποτιλιαρισμα. Καραγκιοζηδες….

  2. Βρε άσχετοι μπαγλαμάδες. Σε ποιούς δρόμους, ειδικά στο νησί μας, θα κάνουμε τέτοιου είδους κινήσεις (ελιγμούς); Εδώ δεν χωρά ποδήλατο ή μηχανάκι να κάνει στροφή επί τόπου, θα στρίψει ολόκληρο όχημα με μήκος πάνω από 3/4 μέτρα;
    Ρουσφετάκι για ποιούς γίνεται ορέ μάγκες;
    Αλλά άμα έχεις άχυρα στο τσερβέλο σου, αυτά κάνεις………….

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ