Το πωλητήριο που φέρνει ανατροπές στο ελληνικό rent-a-car

0
261

Σε ανατροπές στην εγχώρια αγορά μίσθωσης αυτοκινήτων, το μέγεθος της οποίας αγγίζει τα 550 εκατ. ευρώ, αναμένεται να οδηγήσει η πρόθεση της Τράπεζας Πειραιώς να προχωρήσει στην πώληση της θυγατρικής της «Olympic Εμπορικές & Τουριστικές Επιχειρήσεις Α.Ε», η οποία αποτελεί τον master franchisee στην Ελλάδα των «Avis Rent a Car” και «Budget Rent a Car and Payless”.

Η Avis (OLYMPIC Εμπορικές και Τουριστικές Επιχειρήσεις Α.Ε  δραστηριοποιείται στην Ελλάδα από το 1960. Με ένα διευρυμένο δίκτυο με περισσότερους από 80 σταθμούς ενοικίασης αυτοκινήτων και με στόλο 31.000 αυτοκινήτων, κατέχει ηγετική θέση στην ελληνική αγορά καλύπτοντας ανάγκες ενοικίασης οχημάτων στους κλάδους της Βραχυχρόνιας Μίσθωσης (Rent a Car) και Μακροενοικίασης (Leasing), ενώ παράλληλα εξειδικεύεται και στην πώληση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, στη χρηματοδότηση εμπόρων αυτοκινήτων και στην νέα της υπηρεσία μίσθωσης ιδιωτικών φορτηγών έως 3,5 τόνους («van 4U»).

Από το 2009 έχει συγχωνευθεί πλήρως με την Πειραιώς Best Leasing, ενώ το 2010 απορρόφησε την Πειραιώς Multifin Χρηματοδοτικές Μισθώσεις, έχοντας αποκτήσει παράλληλα το master franchise της Avis Rent a Car και της Budget Rent a Car για όλη την Ελλάδα.

Η Πειραιώς προχωρά στην αξιοποίηση της συμμετοχής στην θυγατρική της, στο πλαίσιο της υλοποίησης των δεσμεύσεων του Σχεδίου Αναδιάρθρωσης του Ομίλου, όπως αυτές έχουν συμφωνηθεί με τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Όπως έγινε γνωστό, η τράπεζα διερευνά στρατηγικές επιλογές σχετικά με τη συμμετοχή της στο μετοχικό κεφάλαιο της θυγατρικής της, συμπεριλαμβανομένης της πιθανής πώλησης έχοντας ως αποκλειστικό χρηματοοικονομικό σύμβουλο για τη συναλλαγή την Citigroup Global Markets Limited Ltd.

Πιθανή πώληση της Olympic θα σηματοδοτήσει την αλλαγή των συσχετισμών δυνάμεων στη συγκεκριμένη αγορά. Η περυσινή χρονιά ήταν μια από τις πιο επιτυχημένες για την Avis με τον Ανδρέα Ταπραντζή (πρώην Εντεταλμένος Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ και νυν Διευθύνων Σύμβουλος της Avis), στο τιμόνι της εταιρείας. Πέρυσι πραγματοποίησε ιστορικό ρεκόρ προ φόρων κερδοφορίας με 13,3 εκατ. ευρώ, ενώ ο τζίρος της διαμορφώθηκε στα 152,2 εκατ. ευρώ. Την ίδια χρονιά, επένδυσε περισσότερα από 5 εκατ. ευρώ σε νέες τεχνολογίες και υποδομές για τη βελτίωση των υπηρεσιών της, καθώς και 90 εκατ. ευρώ για την αγορά νέων αυτοκινήτων και τον εκσυγχρονισμό του στόλου της,  προσθέτοντας νέους σταθμούς σε περιοχές που δεν είχε πριν δραστηριοποίηση όπως στην Αλεξανδρούπολη, την Κεφαλλονιά, την Καλαμάτα, την Πάρο, το λιμάνι Ηρακλείου, Αγίου Νικολάου και Κέρκυρας.

Το πωλητήριο που φέρνει ανατροπές στο ελληνικό rent-a-carΣημειώνεται πως ο κλάδος του Rent-a-Car χωρίζεται σε δύο βασικούς τομείς, το Renting (βραχυχρόνια μίσθωση) και το Fleet Management (μακροχρόνια μίσθωση και διαχείριση στόλου). Ο τομέας του Renting καλύπτει τις ανάγκες ενοικίασης τόσο ιδιωτών όσο και εταιρειών για περιστασιακές και μικρής διάρκειας ενοικιάσεις. Ο τομέας του Fleet Management καλύπτει τις μακροπρόθεσμες ανάγκες των πελατών για μίσθωση και διαχείριση του στόλου των αυτοκινήτων τους.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών του κλάδου, το συνολικό μέγεθος της αγοράς μακροχρόνιας μίσθωσης εκτιμάται για το 2015 στα επίπεδα των 330 εκατ. ευρώ (-45% περίπου από το 2009, ενώ τα μισθωμένα αυτοκίνητα από 130 χιλ. σήμερα φθάνουν στα επίπεδα των 70 χιλ.), ενώ η αγορά βραχυχρόνιας μίσθωσης τοποθετείται στα 220 εκατ. ευρώ.

 

ΠΗΓΗcapital.gr
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ