Κοιτάζοντας το νέο λεωφορείο ΜΑΝ της ομάδας, εκτός από το πόσο μοντέρνο και ιδιαίτερο είναι παρατηρήσαμε και τις πρώτες προσωποποιημένες πινακίδες κυκλοφορίας στην Ελλάδα.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΕΥΟΦΥΛΑΞ ([email protected])
Η εμφάνιση και ο εξοπλισμός του του τριαξονικού MAN Lion’s Coach εκπέμπει αυτοπεποίθηση και κομψότητα ενώ προσφέρει λειτουργικότητα στους επιβάτες. Το νέο Lion‘s Coach εγγυάται άνεση στην κίνηση με κινητήρια ισχύ έως 510 ίππων, με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και πλήρη τήρηση της αυστηρής προδιαγραφής καυσαερίων Euro 6.
Όταν είδαμε το MAN Lion’s Coach της ποδοσφαιρικής ομάδας της ΑΕΚ (από τον όμιλο των αδερφών Παπαδάκη) προσέξαμε τον αριθμό κυκλοφορίας του: ΑΕΚ 1924, ο οποίος είναι ίσως ο πρώτος personalized αριθμός στην Ελλάδα.
What Car ?
Οι πινακίδες κυκλοφορίας οχημάτων στην Ελλάδα χρησιμοποιούν τα γράμματα Α, Β, Ε, Ζ, Η, Ι, Κ, Μ, Ν, Ο, Ρ, Τ, Υ και Χ, που είναι κοινά στο ελληνικό και στο λατινικό αλφάβητο. Σύμφωνα με την Τράπεζα Νομικών Πληροφοριών του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών, στο τελευταίο σύστημα η πινακίδα για τα αυτοκίνητα αποτελείται από τρία γράμματα και τέσσερις αριθμούς και έχουν τη μορφή: ΧΧΧ-0000.Τα δύο πρώτα γράμματα αντιπροσωπεύουν τον νομό, την Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Νομαρχίας όπου εκδόθηκε η πινακίδα ή υποδεικνύουν ειδική κατηγορία.
Η ιστορία των αριθμών κυκλοφορίας στην Ελλάδα, για την Τράπεζα Νομικών Πληροφοριών, ξεκινά από το 1911 και μέχρι το 1954 οι πινακίδες ήταν αρκετά απλές: Μαύροι αριθμοί σε λευκό φόντο.
Οι αριθμοί υποδείκνυαν τον αύξοντα αριθμό που αναγραφόταν στην άδεια του αυτοκινήτου. Ξεκίνησαν από τον αριθμό 1 και έφτασαν στο 75.000 περίπου όταν άλλαξε το σύστημα. Ο ιδιοκτήτης έπρεπε μόνος του να κατασκευάζει τις πινακίδες και οι προδιαγραφές ήταν ελάχιστες: Το μέγεθος των πινακίδων, το μέγεθος των αριθμών, καθώς και τα αντίστοιχα χρώματα τους. Αυτό σήμαινε ότι οι πινακίδες δεν ήταν πολύ ομοιόμορφες. Το 1954 έγινε υποχρεωτικό για όλα τα οχήματα να αλλάξουν πινακίδες στο νέο σύστημα αρίθμησης.
Η Γαλλία ήταν η πρώτη χώρα η οποία επέβαλε αριθμό κυκλοφορίας στα αυτοκίνητα αλλά και τμήμα τροχαίας για το Παρίσι (Paris Police Ordinance) στις 14 Αυγούστου του 1893. Την ακολούθησε η Γερμανία το 1896 και η Ολλανδία το 1898, η οποία απαίτησε από τους κατόχους αυτοκινήτου να έχουν και άδεια / δίπλωμα οδήγησης. Το συνδυασμό διπλώματος και πινακίδων κυκλοφορίας εφάρμοσε και η Ισπανία το 1897. Ο πρώτος Ισπανικός αριθμός κυκλοφορίας ήταν ο: PM-1 σε ένα Clément-Talbot και εκδόθηκε στις 31 Οκτωβρίου του 1900 στην Palma de Majorca.
Η Αγγλία άργησε να μπει στο σύστημα καταγραφής και αναγνώρισης αυτοκινήτων. Οι πινακίδες στο Ηνωμένο Βασίλειο κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά την 1η Ιανουαρίου του 1904, όπου έγινε υποχρεωτικό για κάθε αυτοκίνητο να είναι καταχωρημένο με αριθμό κυκλοφορίας.
Η πρώτη πινακίδα που εκδόθηκε στο Λονδίνο ήταν το απλό και ιδιαίτερο, A1 το οποίο καταχωρήθηκε στον κο Earl Russell. Ο ίδιος το ήθελε τόσο πολύ που κατασκήνωσε όλη την νύχτα έξω από το υπουργείο συγκοινωνιών για να το εξασφαλίσει. Έτσι ο Russell έγινε ο πρώτος που γράφτηκε στο μητρώο αλλά και ο εφευρέτης της ιδέας να έχει μία διακριτική, εξατομικευμένη πινακίδα σε ένα όχημα.
Η τρέλα με τις personalized πινακίδες κυκλοφορίας συνεχίζεται στην Αγγλία μέχρι σήμερα. Μάλιστα η ακριβότερη είναι η «F1» η οποία αξίζει 16.909.761 ευρώ ή 15.000.000 λίρες.