Την αλλαγή με μειώσεις την ακούσαμε για πρώτη φορά πέρυσι, αλλά την έφαγε ο… Ανασχηματισμός. Φέτος και με διαρροές ήρθαν ξανά φήμες για τα τέλη κυκλοφορίας 2018, αλλά και σε αυτές άρχισαν εκπτώσεις.
Οι εκπτώσεις έμειναν όμως στο επίπεδο των φημών γιατί στα τέλη κυκλοφορίας δεν θα πρέπει, πλην ελαχίστων, να περιμένουμε καμία βελτίωση.
Ουσιαστικά η κυβέρνηση φοβάται για τα έσοδα και κάπως. Έτσι, σύμφωνα με τις πληροφορίες του newsit.gr, δεν πρόκειται να υπάρξει καμία ουσιαστική αλλαγή εάν δεν υπάρξει “δημοσιονομικός χώρος”.
Το σενάριο για φόρο στη βενζίνη
Το σενάριο που προβλέπει επιβάρυνση των ιδιοκτητών αυτοκινήτων μέσω φόρου στη βενζίνη πάει και αυτό… περίπατο.
Η τιμή της βενζίνης έχει αρχίσει να “τσιμπάει” και η κυβέρνηση φοβάται το πολιτικό κόστος μιας τέτοιας επιλογής, ενώ ταυτόχρονα έχει αποδειχθεί ότι η αύξηση της τιμής των καυσίμων φέρνει μείωση της κατανάλωσης και έτσι μείωση και στα προσδοκώμενα κρατικά έσοδα.
Το σενάριο για τέλη βάσει αξίας
Άλλο ένα σενάριο που κάηκε στην πορεία είναι αυτό που θα προσμετρά την εμπορική αξία του αυτοκινήτου. Μετά το αλαλούμ με τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα το οποίο ακόμη οι αρμόδιοι δεν μπορούν να ξεχάσουν, κανείς δεν θέλει μια επανάληψή του στα τέλη κυκλοφορίας. Εάν εξαιρέσει κανείς τις τιμές των ασφαλιστικών εταιρειών δεν υπάρχει “στάνταρ” για τον καθορισμό της εμπορικής αξίας. Έτσι και αυτό το σενάριο ναυαγεί.
Οι μόνοι που θα έχουν έκπτωση
Αυτοί που θα έχουν, όπως φαίνεται τώρα, καλά νέα όταν αναρτηθούν τα ειδοποιητήρια για τα τέλη κυκλοφορίας, θα είναι οι πολύτεκνοι. Για την ακρίβεια όσοι πολύτεκνοι έχουν αυτοκίνητο μεγάλου κυβισμού.
Ουσιαστικά η μόνη αλλαγή που θα γίνει θα έχει να κάνει με κοινωνικά κριτήρια και θα αφορά μόνο τους παραπάνω ιδιοκτήτες.
Εάν το ίδιο θα ισχύσει και για τους τρίτεκνους μένει να αποδειχθεί. Ωστόσο καλό είναι οι τρίτεκνοι να κρατούν μικρό καλάθι καθώς εάν το μέτρο επεκταθεί θα μειωθούν σημαντικά τα έσοδα…
Τα τέλη κυκλοφορίας 2018… από το 2017
Ουσιαστικά το υπουργείο ετοιμάζεται να στείλει σε όλους, πλην των πολύτεκνων με αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, τα περσινά τέλη κυκλοφορίας. Ιδού λοιπόν ποια αναμένεται να είναι τα “νέα” τέλη:
Κυβικά | Πριν το 2000 | Από 2001 ως 2005 | Από 2006 ως το 2010 |
301-785 | 55 | 55 | 55 |
786-1.071 | 120 | 120 | 120 |
1.072-1.357 | 135 | 135 | 135 |
1.358-1.548 | 225 | 240 | 255 |
1.549-1.738 | 250 | 265 | 280 |
1.739-1.028 | 280 | 300 | 320 |
1.929-2.357 | 615 | 630 | 690 |
2.358-3.000 | 820 | 840 | 920 |
3.001-4.000 | 1.025 | 1.050 | 1.150 |
4.001 και άνω | 1.230 | 1.260 | 1.380 |
Τα τέλη βάσει ρύπων:
Εκπομπές ρύπων | Τέλη ανά γραμμάριο ρύπων | Από | Έως |
0-90 | 0 | 0 | 0 |
91-100 | 0,90 | 82 | 90 |
101-120 | 0.98 | 99 | 118 |
121-140 | 1,20 | 145 | 168 |
141-160 | 1,85 | 261 | 296 |