Όχι μόνο «Refresh your story in Kos», αλλά «Refresh» πρώτα απ’ όλα το ίδιο το τουριστικό προϊόν της Κω!

4
2332

Όχι μόνο «Refresh your story in Kos», αλλά «Refresh» πρώτα απ’ όλα το ίδιο το τουριστικό προϊόν της Κω!

Είναι σαφές ότι τα πάντα αλλάζουν γύρω μας με δραματικά γρήγορους ρυθμούς.

Θα σταθούμε στην πρόσφατη παρουσίαση από τον δήμο Κω των αποτελεσμάτων της πρώτης ψηφιακής διαδικτυακής καμπάνιας για την προβολή & διαφήμιση της Κω, στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό, καθώς και στον τουρισμό μακράς διαμονής με έμφαση στους επισκέπτες τουριστικών προορισμών (ταξιδιώτες) που αναζητούν επιλογές μακροχρόνιας διαμονής.
Είναι εκ των ων ουκ άνευ πλέον η έμφαση στη ψηφιακή διαφήμιση, η οποία επιτρέπει στόχευση σε περιοχές με αεροπορική σύνδεση προς το νησί, αλλά και σε συγκεκριμένες ηλικίες δυνητικών ταξιδιωτών, με συγκεκριμένα ενδιαφέροντα.

Όμως πέρα από το κομμάτι της προβολής και διαφήμισης ο κάθε προορισμός θα πρέπει έγκαιρα να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα των τουριστικών τάσεων παγκοσμίως, εάν θέλει να παραμείνει ανταγωνιστικός.

Προς την κατεύθυνση αυτή θα πρέπει να δοθούν κίνητρα ανάπτυξης ειδικών μορφών τουρισμού οι οποίες θα μπορέσουν να ελαφρύνουν το πρόβλημα εποχικότητας που αντιμετωπίζει το νησί και η χώρα γενικότερα.

Αυτά τα θέματα θα πρέπει ο δήμος Κω (με το διεθνές Αεροδρόμιο Ιπποκράτης) να τα δει σε συνεργασία με το Υπ. Τουρισμού αλλά και τα γύρω νησιά (Κάλυμνο με τον αναρριχητικό τουρισμό- Νίσυρο με τον περιπατητικό και το ηφαίστειο, Πάτμο με τον θρησκευτικό κλπ).
Και κάποια στιγμή (ανάγκα και θεοί πείθονται) θα πρέπει, επιτέλους, να εξετάσει σοβαρά και την πρόταση του ιστορικού και συγγραφέα Βασίλη Χατζηβασιλείου για την αξιοποίηση όλων των ιαματικών πηγών της Κω (Θερμά, Κοκκινόνερο, Βόρκα κλπ).
Ποια είναι λοιπόν τα νέα δεδομένα;
Τι θα αλλάξει στον τομέα του τουρισμού, μετά από το βάναυσο χτύπημα που δέχτηκε λόγω πανδημίας; (και που μέχρι το 2024 εκτός απροόπτου θα μας ακολουθούν οι συνέπειες της).
Ποιες είναι οι παγκόσμιες τάσεις στις οποίες θα πρέπει ο τουρισμός να ανταποκριθεί;
Ήδη ο παγκόσμιος τουρισμός είχε αρχίσει τα τελευταία χρόνια να μετασχηματίζεται και να γίνεται ολοένα και πιο απαιτητικός. Η πανδημία του κορονοϊού επισπεύδει ακόμη περισσότερο τις νέες τάσεις που γεννιούνται, οι σημαντικότερες από τις οποίες όπως καταγράφονται σε εξειδικευμένους τουριστικούς ιστότοπους είναι οι εξής:
Slow tourism – ο ταξιδιώτης ολοένα και περισσότερο, αναζητεί διακοπές οι οποίες έχουν πιο ‘αργό’ ρυθμό από εκείνον που μας πλαισιώνει στην καθημερινότητα της ζωής. Αυτό σημαίνει αποφυγή της πολυκοσμίας, και εξερεύνηση πιο αυθεντικών και δυσεύρετων σημείων σε ένα προορισμό.
Climate friendly holidays – οι τάσεις των τελευταίων ετών θέλουν τους επισκέπτες, ιδιαίτερα τους νεαρότερους, να νοιάζονται για το περιβάλλον και να μην αναζητούν προορισμούς που καταστρέφουν τον φυσικό τους πλούτο. Οι διακοπές που ψάχνουν είναι ολοένα και πιο εναρμονισμένες με το σεβασμό προς το περιβάλλον και τη φύση.
Extended stays – η νέα διεθνής τάση για εργασία από το σπίτι, τουριστικά μεταφράζεται σε ευκαιρία για προσέλκυση επισκεπτών για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από ότι στο παρελθόν. Πλέον, ένας ταξιδιώτης μπορεί πιο εύκολα να λείψει στο εξωτερικό για διακοπές μεγαλύτερης διάρκειας, συνδυάζοντας τις με δουλειά από το χώρο διακοπών του.
Immersive travel – o ταξιδιώτης εκμεταλλεύεται την ευκαιρία που παρουσιάζεται για διακοπές μεγαλύτερης διάρκειας, ούτως ώστε να ‘ζήσει ως ντόπιος’ κατά τη διάρκεια της διαμονής του. Αναζητεί λοιπόν τρόπους ‘προσωρινής ένταξης’ του στην τοπική κοινωνία, μέσω συμμετοχής σε φεστιβάλ, εκδηλώσεις κτλ.
Boutique conferences – ο τομέας των συνεδρίων θα αλλάξει δραστικά, με αυξημένη ζήτηση για πιο μικρά συνέδρια τα οποία θα στοχεύουν στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα. Πολλά από αυτά τα ‘boutique’ συνέδρια, θα είναι πλέον και ‘υβριδικά’, δηλαδή θα δίνουν την ευκαιρία σε παρευρισκόμενους ή και ομιλητές, να συμμετέχουν διαδικτυακά.
Holistic wellness – ο τομέας της υγείας και ευεξίας, πλέον δεν αναφέρεται μόνο σε θεραπείες μασάζ, αισθητικής κτλ. Η υγεία και ευεξία πλέον πρέπει να έχει πτυχή ολιστική, και να συνδέεται με την υγιεινή διατροφή, τις δραστηριότητες στη φύση για περιορισμό του στρες, την ψυχική υγεία, τα προγράμματα αποτοξίνωσης, την έκθεση στον ήλιο για απορρόφηση Βιταμίνης Δ, την εισπνοή καθαρού αέρα, τη διενέργεια εξατομικευμένων ιατρικών εξετάσεων κτλ. Επίσης, ο επισκέπτης πλέον θα θέλει να ξέρει εκ των προτέρων, κατά πόσο το σύστημα υγείας μιας χώρας, είναι αξιόπιστο (κι εδώ θέλουμε δουλειά και δυναμική διεκδίκηση…)
Micro experiences – ο επισκέπτης πλέον θέλει να νιώθει μοναδικός, συμμετέχοντας σε βιωματικές δραστηριότητες, οι οποίες δεν κινούνται στα πλαίσια της μαζικότητας. Θέλει να εξερευνήσει, να γευτεί, να ζήσει κάτι το οποίο δεν θα βρει σε κανένα άλλο προορισμό του πλανήτη.
Small tours – ο τομέας των εκδρομών θα χαρακτηρίζεται πλέον από γκρουπ μικρότερου αριθμού ατόμων, οι οποίοι ίσως και να γνωρίζονται μεταξύ τους π.χ. μέλη της ίδιας οικογένειας. Παραδείγματα μπορούν να αποτελέσουν τα σαφάρι, ή και οι προσωποποιημένες (customized) ξεναγήσεις σε δυσεύρετα σημεία ενός προορισμού. Για αποφυγή πολυκοσμίας, πολλές από αυτές τις εκδρομές θα λαμβάνουν χώρα τους μήνες εκτός αιχμής.
Luxury cruising – η διάθεση για αποφυγή της πολυκοσμίας παρατηρείται και στον τομέα της κρουαζιέρας, όπου σημαντικό μερίδιο της αγοράς θα επιλέγει πλέον πλοία χωρίς συνωστισμό, με ανώτατο όριο τους 800 περίπου επιβάτες. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι τα κρουαζιερόπλοια μεγάλης εμβέλειας, δέχονταν μέχρι σήμερα μέχρι και 6’000 επιβάτες.
Private jet travel – τα αυστηρά πρωτόκολλα ιχνηλάτησης θετικών κρουσμάτων κορονοϊού που ακολουθούνται όταν γίνεται διακίνηση μέσω αεροπλάνου, έχουν δώσει μια επιπλέον ώθηση στα ταξίδια με ιδιωτικά τζετ. Αφορούν φυσικά άτομα με ιδιαίτερα ψηλή εισοδηματική στάθμη από χώρες όπως τη Ρωσία, το Ισραήλ, και τον Αραβικό Κόλπο, τα οποία παρά να ρισκάρουν την ιχνηλάτηση και τον συνεπακόλουθο υποχρεωτικό αυτοπεριορισμό, προτιμούν να ταξιδέψουν με ιδιωτικά μέσα. Άτομα τέτοιας εισοδηματικής στάθμης, αναμένουν και ανάλογες υπηρεσίες υψηλού επιπέδου από τους προορισμούς που τους υποδέχονται.
Regional holidays – η ταξιδιωτική αβεβαιότητα των τελευταίων μηνών δυσχεραίνει αφάνταστα τη διενέργεια ταξιδιών προς μακρινούς τουριστικούς προορισμούς. Για την Ευρώπη αυτό σημαίνει, από τη μια, ότι δύσκολα θα μπορέσει να υποδεχτεί τουρισμό από μεγάλες αγορές όπως τις ΗΠΑ και την Ασία, ενώ από την άλλη, σημαίνει ότι οι Ευρωπαίοι πολίτες θα προτιμούν την ίδια την Ευρώπη για τις διακοπές τους.
Individual bookings – ο περιορισμός της μαζικότητας θα επιφέρει μεγάλες αλλαγές και στον τομέα του οργανωμένου ταξιδιού (tour operating). Η παγκόσμια ζήτηση για οργανωμένα ταξίδια ολοένα και λιγοστεύει, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η ζήτηση για μεμονωμένα ταξίδια αλλά και δυναμικά, εξατομικευμένα πακέτα. Συνεπάγεται βέβαια, ότι για προσέλκυση τέτοιων επισκεπτών, χρειάζεται και η ανάλογη τροποποίηση των εκάστοτε διαφημιστικών εκστρατειών από τουριστικούς προορισμούς. Πλέον, ο ρόλος των search engines και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στο τουριστικό μάρκετινγκ, είναι τεράστιος, και πρέπει να αξιοποιηθεί αναλόγως.
Απ’ όλα τα παραπάνω συμπεραίνεται ότι η προσαρμογή και η αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος θα πρέπει πλέον να γίνουν με ακόμα γρηγορότερους ρυθμούς.
Οπότε, «Refresh your story in Kos» ή «your heart, mind, senses, body, way of living» όπως προμοτάρει ο δήμος Κω, πρώτα απ’ όλα όμως θα πρέπει να φρεσκαριστεί το ίδιο το τουριστικό της προϊόν και μοντέλο φτάνοντας προς το τέλος του μαζικού τουρισμού.
Αλήθεια, υπάρχει συγκεκριμένος σχεδιασμός προς αυτή την κατεύθυνση; Και ποιος είναι αυτός;

4 ΣΧΟΛΙΑ

  1. ναι και 25 χιλιαδες ευρω στους υπευθυνους προβολης της ισχυρης κω? η ρουφα και ο κυριτσης δεν το ειδαν? θελουν και να είναι ξανα υποψήφιοι.

  2. 300.000 ευρώ εγκρίθηκan από την Επ. Τουριστικής Προβολής Δήμου Κω για τη διαφήμιση του νησιού το 2021

    Το ποσό των 300.000 ευρώ εγκρίθηκε από την Επιτροπή Τουριστικής Προβολής του Δήμου Κω για τη διαφήμιση του νησιού το 2021.

    Το πρόγραμμα περιλαμβάνει δράσεις τουριστικής προβολής σε Ελλάδα και εξωτερικό, αξιοποιώντας όλα τα σύγχρονα μέσα προβολής και ενημέρωσης.
    Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην ανάπτυξη δημοσίων σχέσεων με τουριστικούς πράκτορες, επιλεγμένους τουριστικούς bloggers και δημοσιογράφους και σε νέες για την Κω αγορές όπως ο Λίβανος, το Αζερμπαϊτζάν, η Κίνα αλλά και σε αναδυόμενες, με δράσεις ενημέρωσης στις χώρες ενδιαφέροντος, δημιουργία ταξιδιών γνωριμίας και φιλοξενία δημοσιογράφων και επαγγελματιών του Τουρισμού.

  3. Ήδη από το 1996 μια δημοτική παράταξη (για όσους θυμούνται την Κωακή Αναγέννηση) είχε εκπονήσει μια μελέτη με θέμα : Πως θα γίνει η Κως Επώνυμο Τουριστικό Προϊόν. Ο υπογράφων το σχόλιο ασχολήθηκε με μια ομάδα επί διετία για το εν λόγο έργο. Κανένας μα κανένας όλα αυτά τα χρόνια δεν είχε την παραμικρή περιέργεια έστω να ρωτήσει. Ήδη από τότε προβλέπονταν οι τάσεις που σήμερα μόνον νέες δεν είναι.
    Η πανέμορφη Κως σήμερα είναι προιόν …no name και όχι Boutique όπως τότε η μελέτη προέβλεπε.
    Αν αυτό θέλαμε τότε μια χαρά. Όμως αυτό όντως θέλαμε όντως ή αυτό μας προέκυψε ένεκα της ανικανότητάς μας?

Γράψτε απάντηση στο βρε ουστ Ακύρωση απάντησης