Η μάχη της γραφειοκρατίας & η καλύτερη εξυπηρέτηση πολίτη-δημότη | Όλα με το κινητό…

9
1385

Η μάχη της γραφειοκρατίας & η καλύτερη εξυπηρέτηση πολίτη-δημότη | Όλα με το κινητό…

Η μάχη της γραφειοκρατίας είναι η πιο κρίσιμη μάχη αυτής της κυβέρνησης με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη.

Έναν τέτοιο στόχο θα πρέπει να θέσει κατ’ αντιστοιχία και κατ’ αναλογία και σε τοπικό επίπεδο ο νέος δήμαρχος Κω αν θέλει να κάνει άλμα ο Δήμος προς τη ψηφιακή εποχή και να κερδίσει τη μάχη της καθημερινότητας σε ότι αφορά την αμφίπλευρη σχέση δήμου-δημότη.

Και σε αυτή τη μάχη ο Κ. Μητσοτάκης επέλεξε ένα πρόσωπο «κλειδί» – το νέο υπουργό Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκο Πιερρακάκη

(Ο Κ. Πιερρακάκης είναι απόφοιτος του ΜΙΤ, του Χάρβαρντ και του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, με αντικείμενο σπουδών την τεχνολογική πολιτική, την πληροφορική και τη δημόσια διοίκηση. Mέχρι πρόσφατα ήταν Διευθυντής Ερευνών του οργανισμού έρευνας και ανάλυσης «διαΝΕΟσις» μέσω του οποίου εκπόνησε και δημοσιοποίησε μιας σειρά μελετών με έμφαση στην ανάπτυξη και στην ανασυγκρότηση της χώρας.

Είναι ένας από τους στενότερους συνεργάτες του Κυριάκου Μητσοτάκη από την πρώτη στιγμή ανάληψης της προεδρίας της Νέας Δημοκρατίας, έχοντας στενή συνεργασία με όλο το επιτελείο του νέου Πρωθυπουργού. Αν και η πολιτική σταδιοδρομία του κ. Πιερρακάκη ξεκίνησε από την κεντροαριστερά, διαθέτει ισχυρή αποδοχή και στον κεντροδεξιό χώρο. Επί κυβερνήσεως Σαμαρά-Βενιζέλου εκπροσώπησε την ελληνική κυβέρνηση στις διαπραγματεύσεις με την τρόικα, ως επιλογή του Ευάγγελου Βενιζέλου ενώ έχει διατελέσει και πρόεδρος του Ινστιτούτου Νεολαίας επί Υπουργού Παιδείας Άννας Διαμαντοπούλου).

Στόχος του είναι η συγκέντρωση όλων των πληροφοριών που διαθέτει το Δημόσιο, η επεξεργασία τους και η χρησιμοποίησή τους. Ο στόχος είναι να ξεκαθαρίσει το πλαίσιο που διέπει όλες τις συναλλαγές και όλες τις σχέσεις του πολίτη και των επιχειρήσεων με το κράτος, αλλά και να απλουστευτούν όλες οι  πολυδαίδαλες διαδικασίες αυτής της σχέσης.

Οπως ο ίδιος δήλωσε, επιδίωξη είναι μέσω του κινητού να μπορεί ο πολίτης να διεκπεραιώνει όλες τις συναλλαγές του με το κράτος. Και το καλό με αυτό είναι ότι το κινητό δεν ζητάει μίζες και μπαξίσια, δεν έχει συμπάθειες και αντιπάθειες, δεν έχει απωθημένα, δεν κάνει διάλειμμα, δεν βγαίνει για καφέ, δεν απεργεί, δεν ενώνει τις αργίες και τα Σαββατοκύριακα για να κάνει «γέφυρα».

Η δημιουργία εφαρμογών από το κράτος για τη διεκπεραίωση όλων των συναλλαγών θα αποφέρει αυτομάτως τεράστιο οικονομικό κέρδος στον πολίτη. Θα εκμηδενίσει τον χαμένο χρόνο, το κόστος συναλλαγής με το Δημόσιο και παράλληλα θα εξαλείψει το άγχος και την ταλαιπωρία που δημιουργεί η επαφή του πολίτη με τις δημόσιες υπηρεσίες, που έχουν ανυπολόγιστο κόστος για όλους.

Ένα έργο καθόλου εύκολο από τη στιγμή που υπάρχει ένα παγιωμένο σύστημα στο δημόσιο με μηχανισμούς εξουσίας που θα χάσουν το… «μέλι» κατά το κοινώς λεγόμενο.

Μακάρι να τα καταφέρει…

Σε τοπικό επίπεδο τώρα και προς αυτή την κατεύθυνση, ο στόχος δεν πρέπει να είναι άλλος από την αξιοποίηση ανθρώπων (το think tank που γράφαμε, για μια «έξυπνη πόλη») που μπορούν να δημιουργήσουν ανάλογες εφαρμογές προχωρώντας και μετεξελίσσοντας ακόμα περισσότερο τη «γραμμή δημότη» ώστε το αίτημα-πρόβλημα-παράπονο-διαμαρτυρία δημότη για το παραμικρό θέμα που τον απασχολεί να φτάνει άμεσα προς ιεράρχηση στην αρμόδια υπηρεσία του δήμου και στον πολιτικό προϊστάμενο.

Και φυσικά ο Δήμαρχος να έχει εποπτεία (ψηφιακά πάντα), ανά πάσα στιγμή, ώστε να μην υπάρχει καμία δικαιολογία του τύπου «δεν το ξέραμε», «δεν μας το είπε κανείς» κλπ.

Στην ίδια κατεύθυνση θα πρέπει να αξιοποιηθούν «έξυπνες εφαρμογές» για κυκλοφορία – στάθμευση αλλά και πληροφόρηση – αμφίπλευρη επικοινωνία (καταγραφή παραπόνων-παρατηρήσεων-επισημάνσεων-προτάσεων κλπ) των επισκεπτών του νησιού μέσω της ιστοσελίδας του τουριστικού μας Δήμου. Όλα με το κινητό…

Βέβαια, προϋπόθεση για όλα τα παραπάνω δεν είναι μόνο «οι κατάλληλοι άνθρωποι στις κατάλληλες θέσεις» σε ότι αφορά μόνο τους πολιτικούς προϊσταμένους, αλλά και σε ότι αφορά το προσωπικό. Και η σωστή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού είναι άλλο ένα μεγάλο στοίχημα για τη νέα Δημοτική αρχή.

Γιατί αν αναλωθεί… άλλα τέσσερα χρόνια, ο περισσότερος χρόνος πολιτικών προϊσταμένων-υπηρεσιών και συνεδριάσεων δημοτικών συμβουλίων στο πως θα απαντήσουν όσο πιο σκληρά γίνεται,  σε καταγγελίες, δελτία τύπου κλπ παρεμβάσεις της μειοψηφίας (που έτσι κι αλλιώς αυτή είναι η δουλειά της) τότε οι όποιοι προγραμματικοί στόχοι θα πάνε περίπατο και η επόμενη πτώση θα έρθει, νομοτελειακά, ως άλλο ένα ώριμο φρούτο…

 

9 ΣΧΟΛΙΑ

  1. H σωστή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού δεν αρκεί κ. Κιάρη για τις εφαρμογές IoT και τις έξυπνες πόλεις; Έχετε ρίξει καμία ματιά στο υπάρχον δυναμικό του δήμου και των Νομικών Προσώπων; Το τακτικό εννοώ.Υπάλληλοι που είναι χρόνια στο δημόσιο με ότι αυτό συνεπάγετε και στην καλύτερη περίπτωση να γνωρίζουν κάνα καλό excell από πλευράς τεχνολογίας(περά από ελάχιστους υπαλλήλους ειδικούς επιστήμονες σε ΤΥ και Πληροφορική). Όσο οι προσλήψεις παραμένουν παγωμένες τόσο ο Δήμος της Κω θα έχει σοβαρό πρόβλημα εφαρμογής τέτοιων τεχνολογιών γιατί δεν είναι μόνο η εγκατάσταση (αυτή στην κάνει και ο ανάδοχος) αλλά και η λειτουργία και η συντήριση. Άρα δεν φτάανει η διαχείριση αλλά πρέπει να βρει τρόπους ο Δήμος να προσλάβει προσωπικό με τις κατάλληλες γνώσεις και όχι 8μηνα….

  2. Έλα πιο περιφερειαρχη βάλε και καμιά κολώνα και λάμπες.Να κάμε μαίες έρανος λόγια λόγια έχει ο καιρός γυρίσματα να κάνουμε έρανο μαθες;

  3. Όταν καταλάβετε ποιους ψηφίσατε να διοικήσουν το δήμο θα είναι πολύ αργά… Τέσσερα χρόνια πίσω το νησί

  4. Μα και τώρα με το κινητό δεν γίνεται η δουλειά; Παίρνεις τηλέφωνο τον δικό σου και καθάρισες……

  5. Προς το παρόν εξυπηρετούνται οι μετανάστες...και μειονότητες παντός είδους.

    130 άτομα βγήκαν σήμερα 22/7/2019.Τι θα γίνει ρε παιδιά?Ποπυ είναι οι προεκλογικές σας δεσμεύσεις?Τι θα γίνει με το Hot Spot? Πάμε για κατασκευή και δεύτερου? Γιατί δεν πάνε στην Κρήτη? Γιατί δεν ξεκινά η διαδικασία μεταφοράς τους αλλού?Σας αρέσει η εικόνα να περιφέρονται στις παραλίες μετά τις 12 και να πίνουν και μαστουρώνουν?Σας αρέσει να αφοδεύουν όπου βρουν?Σας αρέσει να ακολουθούν ξεμοναχιασμένες τουρίστριες πρωινές ώρες με σκοπό την ενόχλησή τους?Σας αρέσει η πλημμύρα από Αλβανόγυφτους ,αλλά και άλλες φυλές Ρομά και αυτά που κάνουν στην πόλη,στις παραλίες?ΓΙΑΤΙ ΟΛΟΙ ΤΟΥΜΠΕΚΙ ψιλοκομμένο?Το βράδυ γίνεται της …τάνας,δεν σας πέρασε ποτέ απ το μυαλό η πιθανότητα κάποιου ατυχήματος με αρνητικό Παγκόσμιο αντίκτυπο.Έλεος ,νομίζαμε ότι άλλαξε η Κυβέρνηση.

  6. 2015 (ΣΥΡΙΖΑ) επιτρεπόμενος αριθμός μετακλητών για κάθε υπουργό 4 άτομα και για κάθε υφυπουργό 3.
    2019 (ΝΔ) κάθε υπουργός θα δικαιούται 9 μετακλητούς και 2 δημοσιογράφους, ενώ κάθε υφυπουργός θα δικαιούται 6.

  7. Φίλε μου Γιάννη νομίζω ότι είσαι από άλλο ανέκδοτο. Τα σκουπίδια, τα σκ#τά, ο οδικός φωτισμός, τα νερά και οι λακκούβες αν νομίζεις ότι θα φτιάξουν με τα κομπιούτερ και τους πληροφορικάριους την έβαψες. Θέλει ανθρώπους που δεν υπάρχουν γιατί ο απερχόμενος τους τελείωσε. Και όσο ο δήμαρχος και οι δικοί του δεν είναι κοντά στους πολίτες να τους αφουγκράζεται και να τους συμπαραστέκεται και να τους σέβεται ξέχασε το. Μάλλον δεν έχεις διαβάσει το βιβλίο του καίσερλη.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ