Ο πανηγυρικός εσπερινός της εορτής της Συνάξεως του Αρχαγγέλου Γαβριήλ εψάλη απόψε με λαμπρότητα και μεγαλοπρέπεια χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κώου και Νισύρου κ. Ναθαναήλ, στον ΙΝ Αγ. Αθανασίου και Αρχαγγέλου Γαβριήλ στο Πλατάνι.
Τον Σεβασμιώτατο πλαισίωναν ο Γενικός Αρχιερατικός και πρώτος εφημέριος του ενοριακού ναού, Πρωτοπρεσβύτερος του Οικουμενικού Θρόνου π. Ιωάννης Διακοπαναγιώτης , ο Αρχιμανδρίτης π. Νεκτάριος Χάσικος, ο Αρχιμανδρίτης του Οικουμενικού Θρόνου και Ιεροκήρυκας της ΙΜ π. Ιωακείμ Οικονομίκος, οι Ιερείς: π. Περικλής Κιάρης, π. Κωνσταντίνος Καματερός, π. Αναστάσιος Τσουκνιάς, π. Βαγιανός-Ιωάννης Κώστογλου και ο εφημέριος του ΙΝ π. Αναστάσιος Γιώτης.
Έψαλλαν ο Πρωτοψάλτης του ΙΝ, Τρύφων Γεωργίου, ο Γιώργος Ελένης και ο Άγγελος Μαλαμίδης
Παρόντες ήταν μεταξύ άλλων οι Αντιδήμαρχοι Ματίνα Βουκελάτου και Σταμάτης Πης, εκπρόσωπος της 80 ΑΔΤΕ, και πολλοί προσκυνητές.
Ο Σεβασμιώτατος στην ομιλία του αναφέρθηκε στην Χάρη του Αρχαγγέλου ο οποίος είναι ο Αρχάγγελος της Ειρήνης καθώς ήταν αυτός που είπε το «Δόξα εν υψίστοις θεώ και επί γης ειρήνη εν ανθρώποις ευδοκία».
Ο Σεβασμιώτατος μίλησε ακόμα για την παρουσία των Αγγελικών ταγμάτων, Χερουβίμ, Σεραφείμ, Εξουσιών και Δυνάμεων, αλλά και στον Φύλακα Άγγελο που έχει ο καθένας μας. Αναφέρθηκε επίσης, στην προσευχή προς τον Φύλακα Άγγελο που έχει η εκκλησία μας.
Ο Σεβασμιώτατος επισήμανε την επιθυμία του να επιτραπεί από την Δ’ Εφορεία Αρχαιοτήτων η δυνατότητα να τελεστεί εσπερινός στον Αρχάγγελο Γαβριήλ ,στην Βασιλική στο Ψαλίδι, γεγονός που δεν έχει τελεσφορήσει παρά τις επισταμένως προσπάθειες του. Ευχαρίστησε το δήμο της Κω για την κατασκευή της σκάλας και την αντιδήμαρχο για τα κάγκελα που χρηματοδότησε η οικογένεια της .
Σε ότι αφορά το ιστορικό της Ιεράς Εικόνας (που βρίσκεται στο προσκυνητάρι και η οποία μοιράστηκε σε μικρές εικονίτσες στους προσκυνητές) την έφερε από την μικρά Ασία η οικογένεια Χατζηβελούδου, χάνοντας όλα τα υπάρχοντά τους κατά τον διωγμό. Όμως ο Αρχάγγελος τους φύλαξε κι έφτασαν εδώ ζωντανοί φέρνοντας μαζί την ιστορική αυτή εικόνα του.
Αναφέρθηκε επίσης στον συνάνθρωπο μας ως εικόνα του Θεού.
Το πρωί εψάλη ο Όρθρος και τελέστηκε η Θεία λειτουργία της εορτής χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου ο οποίος κήρυξε και το Θείο λόγο.
Σήμερα ο Σεβασμιώτατος αναχωρεί για το Φανάρι όπου συμμετέχει ως συνοδικός στην Ιερά σύνοδο του Οικουμενικού Πατριαρχείου και αναμένεται να επιστρέψει περί τα τέλη της επόμενης εβδομάδας.
Βιογραφία
Τὸν σὴν ἀπαγγείλαντα σάρκωσιν Νόα,
Τιμῇ πρεπούσῃ πᾶσα σάρξ τιμᾷ, Λόγε.
Εἰκάδι ἀμ’ ὕμνους Γαβριὴλ κτίσιν ἕκτῃ ἐγείρει.
Το όνομα Γαβριήλ σημαίνει «άνθρωπος του Θεού». Στην Αγία Γραφή, τον Αρχάγγελο Γαβριήλ τον συναντάμε μία φορά στην Παλαιά Διαθήκη και δύο φορές στην Καινή.
Στην Παλαιά Διαθήκη, μας τον παρουσιάζει ο Δανιήλ σε μια όραση του (Η’ 16-17), όταν ζητάει απ’ αυτόν την εξήγηση της. Εκεί παρουσιάζεται μπροστά του κάποιος άνθρωπος, που είναι ο Αρχάγγελος Γαβριήλ, και του εξηγεί ότι το κριάρι με τα δύο κέρατα σήμαινε τους βασιλείς της Μηδίας και της Περσίας, ο δε τριχωτός τράγος, το βασιλιά της Ελλάδας.
Στην Καινή Διαθήκη, ο αρχάγγελος Γαβριήλ στέλνεται στο Ζαχαρία (Λουκ. Α’ 11 – 19) και του αναγγέλλει ότι η γυναίκα του Ελισάβετ θα συλλάβει και θα γεννήσει τον Ιωάννη τον Πρόδρομο. Ο Αρχάγγελος Γαβριήλ, επίσης, είναι αυτός που ευαγγελίζεται στην Παρθένο Μαρία την άσπορη σύλληψη και γέννηση του Σωτήρα Χριστού (βλέπε 25 Μαρτίου).
Το όνομα Γαβριήλ σημαίνει «άνθρωπος του Θεού». Στην Αγία Γραφή, τον Αρχάγγελο Γαβριήλ τον συναντάμε μία φορά στην Παλαιά Διαθήκη και δύο φορές στην Καινή. Στην Παλαιά Διαθήκη, μας τον παρουσιάζει ο Δανιήλ σε μια όραση του (Η’ 16-17), όταν ζητάει απ’ αυτόν την εξήγηση της. Εκεί παρουσιάζεται μπροστά του κάποιος άνθρωπος, που είναι ο Αρχάγγελος Γαβριήλ, και του εξηγεί ότι το κριάρι με τα δύο κέρατα σήμαινε τους βασιλείς της Μηδίας και της Περσίας, ο δε τριχωτός τράγος, το βασιλιά της Ελλάδας.
Στην Καινή Διαθήκη, ο αρχάγγελος Γαβριήλ στέλνεται στο Ζαχαρία (Λουκ. Α’ 11 – 19) και του αναγγέλλει ότι η γυναίκα του Ελισάβετ θα συλλάβει και θα γεννήσει τον Ιωάννη τον Πρόδρομο. Ο Αρχάγγελος Γαβριήλ, επίσης, είναι αυτός που ευαγγελίζεται στην Παρθένο Μαρία την άσπορη σύλληψη και γέννηση του Σωτήρα Χριστού.
Να, συν τοις άλλοις, πως η Εκκλησία υμνεί τον αρχάγγελο Γαβριήλ σ’ αυτή τη γιορτή του:
«Θρόνω παριστάμενος τῆς τρισηλίου Θεότητας καὶ πλουσίως λαμπόμενος, ταὶς θείαις λαμπρότησι, ταὶς ἐκπεμπομέναις, ἀπαύστως ἐκεῖθεν, τοὺς ἐπὶ γῆς χαρμονικῶς, χοροστατοῦντας καὶ εὐφημούντας σέ, παθῶν ἀχλύος λύτρωσαι, καὶ φωτισμῶ καταλάμπρυνον, Γαβριὴλ Ἀρχιστράτηγε, πρεσβευτὰ τῶν ψυχῶν ἠμῶν.
Τῶν ἀσωμάτων λειτουργῶν ὡς πρωτεύων, τὸ πρὸ αἰώνων ὁρισθὲν ὄντως μέγα, σὺ Γαβριὴλ πεπίστευσαι μυστήριον, τόκον τὸν ἀπόρρητον, τῆς ἁγίας Παρθένου, Χαῖρε, προσφωνῶν αὕτη, ἡ κεχαριτωμένη. Χρεωστικῶς σὲ ὅθεν οἱ πιστοί, ἐν εὐφροσύνῃ ἀεὶ μακαρίζαμεν».
Για ποιον λόγο γίνεται μνεία την Συνάξεως του Αρχαγγέλου Γαβριήλ, δεν γνωρίζουμε. Ίσως να συνδέεται με κάποια ευεργεσία του Αρχαγγέλου που ποίησε αυτή την ημέρα στους Χριστιανούς ή να συνδέεται με το γεγονός ότι η Εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως ήθελε να δείξει με αυτή την εορτή την αφοσίωση της στον Αρχάγγελο Γαβριήλ και αυτό ίσως να έγινε περί τον 9ο μ.Χ. αιώνα.
σε χώρες της Λατινικής Αμερικής σαν Άγγελος της Μουσικής, ηρεμίας,ύμνων,ψαλμών..
Και του χρόνου να είναι καλά όλος ο κόσμος.
αν θέλετε να τους γνωρίσετε, πηγαίνετε εκκλησία.