Με λαμπρότητα, μεγαλοπρέπεια και μεγάλο αριθμό προσκυνητών εψάλη απόψε ο πανηγυρικός εσπερινός της εορτής της Θείας Αναλήψεως του Σωτήρος στον πανηγυρίζοντα φερώνυμο ιερό ναό στο Ζηπάρι.
Στον εσπερινό χοροστάτησε, όπως κάθε χρόνο ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κώου και Νισύρου κ. Ναθαναήλ.
Τον Σεβασμιώτατο πλαισίωναν: ο πανοσιολογιότατος Αρχιμαδρίτης π. Διονύσυιος Παριάρος, ο π. Σακελλάριος Ζουλουφός, ο π. Περικλής Κιάρης, ο π.Αναστάσιος Τσουκνιάς, ο π. Κωνσταντίνος Καματερός, ο π. Ιωάννης Σταυρόπουλος και ο π. Βαγιανός-Ιωάννης Κώστογλου, και βέβαια ο επί 45 έτη εφημέριος του Ιερού Ναού π. Ιωάννης Κουτάντος .
Έψαλλαν ο Πρωτοψάλτης Τρύφων Καβαθάς και ο Ανδρέας Γεωργίου,
Παρόντες ήταν μεταξύ άλλων: οι Αντιδήμαρχοι Σταμάτης Πης και Παναγιώτης Χατζηχριστοφής, ο πρόεδρος της κοινότητας Ασφενδιού Σεβαστιανός Παρβέρης, η Δημοτική σύμβουλος Πόπη Κιαπόκα, ο Διοικητής του ΝΑΣ Κω Γιώργος Σταματόγιαννης, ο Διοικητής του 5ου ΣΑ Απόστολος Δουλάμης κ.α.
Τον Θείο λόγο κήρυξε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κώου και Νισύρου κ.Ναθαναήλ, ο οποίος αναφέρθηκε στην μεγάλη αυτή εορτή της Ανάληψης του Κυρίου ως Σωτηρία και Θέωση του Σαρκωμένου Ανθρώπου που μας δίνει δύναμη, αιώνια ζωή και ελπίδα.
Αμέσως μετά πραγματοποιήθηκε με κωδωνοκρουσίες η πάνδημη λιτάνευση της Ιεράς Εικόνας της Αναλήψεως στους δρόμους του Ζηπαριου. Την Ιερά Εικόνα βάσταζαν φέτος οι Ειδικοί φρουροί της Ελληνικής αστυνομίαςμ ενώ της πομπής προπορεύθηκε με τις δέουσες τιμές η Φιλαρμονική Κω υπό την διεύθυνση του μαέστρου Νίκου Γκαναβούρα,
Πριν την έναρξη του εσπερινού έγινε η απόδοση για τελευταία φορά του «Χριστός Ανέστη».
Η Εορτή της Αναλήψεως του Χριστού
(Γράφει η Ξανθίππη Αγρέλλη) -12/6/2024-
‘Ανελήφθης εν Δόξη Χριστέ,… .χαροποιήσας τους Μαθητας Σου….,’
Για Σαράντα ημέρες η Αναστημένη και εξαϋλωμένη Αγία μορφή του Ιησού, παρέμεινε στη Γη. Τον συνάντησαν πρώτες οι Γυναίκες στον κήπο της Γεσθημανής και φυσικά οι Μαθητές Του, πριν τους υποσχεθεί πως θα τους αποστείλει την ημέρα της Πεντηκοστής, τον Παράκλητο, δηλαδή το Άγιο Πνεύμα, για να τους φωτίζει και να τους καθοδηγεί.
Ο Χριστός δεν έφυγε από τα ευλογημένα μέρη της Γαλιλαίας, αμέσως μόλις ηγέρθη εκ του Τάφου. Παρέμεινε στη Γη, για Σαράντα ημέρες.
Θέλησε να μείνει ακόμη για λίγο κοντά στο θαυμαστό δημιούργημα, τον άνθρωπο, τον οποίο ευλόγησε. Παράλληλα ευλόγησε και το περιβάλλον που κατοικούσε ο άνθρωπος.
Σύμφωνα με την Εκκλησιαστική και Θρησκευτική λαογραφική παράδοση, τον Αναστάντα Χριστό, θα μπορούσαμε να τον δούμε να περιφέρεται στις εξοχές, στην θάλασσα, στα ποτάμια, στις λίμνες, στα δάση και γενικά γύρω στην ανθισμένη Ανοιξιάτικη φύση.
Για αυτό και οι παλιές λαογραφικές ιστορίες, λένε πως οι Χριστιανοί περιμένουν να περάσει η Ανάληψη του Χριστού, για να κάνουν το πρώτο μπάνιο τους στην θάλασσα, διότι πρέπει να είναι καθαρή.
Όταν Αναληφθεί ο Κύριος, ευλογεί τα νερά και φεύγει. Οι πιστοί με περισσή αθωότητα προσδίδουν περισσότερη σημασία στη ανθρώπινη φύση του Κυρίου, νομίζοντας ότι ο Χριστός, πίνει νερό από τις λίμνες και τα ποτάμια και λούζεται στη θάλασσα, που θα πρέπει να μένει καθαρή.
Όμως ο Ιησούς Χριστός, μετά την λαμπροφόρο Ανάστασή του επανήλθε περισσότερο ως Πνεύμα στη γη, για αυτό και είπε στην μαθήτριά του, που τον συνάντησε ‘Μη μου άπτου’, δηλαδή ‘Μην με αγγίζεις.’
Σήμερα ο Χριστός βρίσκεται γύρω μας, μαζί με το Ιερό Ευαγγέλιο και τις διδαχές του με την Αγάπη, που δίδαξε, λίγο πριν ανέβει στην κορυφή του όρους των Ελαιών και Αναληφθεί για πάντα στους Ουρανούς.
Τον Χριστό, θα τον συναντούμε συνήθως στα απόμακρα Εξωκλήσια, αλλά και στους περίλαμπρους μεγάλους Ναούς. Η Αγία μορφή Του, κυριαρχεί παντού στις Αγιογραφίες, όπως στο Δωδεκάεορτο του Τέμπλου, από την Γέννηση, τη Βάπτιση, τις Διδαχές, τις Παραβολές τα Θαύματα, τα Άγια Πάθη, την Λαμπροφόρο Ανάσταση και την Θεία Ανάληψή Του.
Θα τον ανακαλύψουμε, μέσα στα σοφά λόγια του Ιερού Ευαγγελίου και θα κλείσουμε στις καρδιές μας, την Νέα Εντολή της Αγάπης. Θα τον δούμε στα απελπισμένα μάτια του φτωχού, του κατατρεγμένου, του άστεγου, του ασθενή, του ζητιάνου, του φυλακισμένου, του πρόσφυγα. Θα θυμηθούμε τα Θεία λόγια του, όπως ακριβώς τα είπε. ‘Πως αν ανακουφίσετε τον πόνο ενός πονεμένου ή επισκεφτείτε ένα συνάνθρωπο σας σε μια δύσκολη στιγμή, είναι σαν να επισκεφτήκατε και βοηθήσατε Εμένα.’
Όσα άφησε Ιερή παρακαταθήκη στους Χριστιανούς ο Ιησούς, είναι οι απλοί κανόνες που κάνουν την καθημερινή ζωή των ανθρώπων, πιο εύκολη και πιο ειρηνική. Ο Ειρηνιστής και πράος Διδάσκαλος Ιησούς, μπορεί να έφυγε, να Αναλήφθηκε στους Ουρανούς, η παρουσία του όμως είναι παντού.
‘Ως πανταχού Παρών και τα πάντα Πληρών.’
Σε όλους τους Ιερούς Ναούς και στα φερώνυμα Εξωκλήσια, η ημέρα της Αναλήψεως, τιμάται ιδιαίτερα. Το βράδυ της Τετάρτης, πολλά σπίτια ανάβουν το παραδοσιακό κεράκι στο παράθυρο, που συμβολίζει το Άγιο Φως, που συνόδεψε τον Χριστό στους Ουρανούς. Κατά μιαν άλλη λαογραφική εκδοχή, συμβολίζει το Άγιο Φως της Αναστάσεως και της Αγάπης, που μας άφησε ο Αναστηθείς Ιησούς Χρίστος, φεύγοντας με την Ανάληψη Του από τη Γη. Επίσης πολύ πιστεύουν πως με το αναμμένο κεράκι, φωτίζεται ο δρόμος του Χριστού, όταν ανεβαίνει συνοδεία Αγγέλων προς τους ουρανούς. Φυσικά δεν κατανοούν, πως ο ίδιος ο Χριστός είναι όπως λέει, ‘Εγώ ειμί το Φως η Αλήθεια και η Ζωή’.
Κάποιες Θρησκευτικές παραδόσεις του λαού μας, διαδίδονται από στόμα, σε στόμα και κρατούν ζωντανό τον σεβασμό, την αγνή και άδολη πίστη προς την Χριστιανική Θρησκεία.
Εδώ στο νεόκτιστο σχετικά χωριό, στο Ζιπάρι της Κω, ο περικαλλής Ιερός Ναός της Θείας Αναλήψεως του Χριστού, που ανήγειραν οι ξενιτεμένοι μας μαζί με τους μόνιμους κατοίκους, τιμάει με λαμπρότητα την Αγία ημέρα. Πλήθος πιστών, κάθε χρόνο παρακολουθούν το Μέγα Αρχιερατικό Εσπερινό, όπου χοροστατεί ο Μητροπολίτης κ. κ. Ναθαναήλ, πλαισιωμένος από πολλούς Ιερείς, μαζί με τον εφημέριο παπά Γιάννη Κουτάντο. Μετά την Αρτοκλασία και το μοίρασμα του Αγίου Άρτου, ακολουθεί η λιτάνευση της Αγίας Εικόνας της Αναλήψεως. Επίσης μετά τον κατανυκτικό Εσπερινό, μοιράζονται λουκουμάδες, και γλυκά, ενώ παλαιότερα γίνονταν πλούσια τράπεζα, με παραδοσιακό πανηγύρι, με ντόπιους οργανοπαίκτες.
Την επομένη, την κυριώνυμον ημέρα, λαμπρότατη είναι και η Αρχιερατική Θεία Λειτουργία, όπου συλλειτουργούν πολλοί Ιερείς, την οποίαν παρακολουθούν και πολλοί ευλαβείς προσκυνητές, που προσέρχονται
κάθε χρόνο και από τα γύρω χωριά.
Ξεχωριστή παραδοσιακή νότα στην Γιορτινή ημέρα, δίνουν και οι συνήθεις υπαίθριοι μικροπωλητές, προσφέροντας κυρίως στα παιδιά αμέτρητη χαρά, τα οποία και παρακολουθούν ευλαβικά την Θεία Αρχιερατική Λειτουργία, το πρωί της Πέμπτης, ήμερα της Θείας Αναλήψεως του Χριστού.
Χρόνια Πολλά
Ξανθίππη Αγρέλλη
ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ ΠΑΛΑΜΑ
«Βλέπετε αυτή τη κοινή για μας εορτή και ευφροσύνη, την οποία ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός εχάρισε με την ανάσταση και ανάληψή του στους πιστούς; Επήγασε από θλίψη.
Βλέπετε αυτή τη ζωή, μάλλον δε την αθανασία; Επιφάνηκε σε μας από θάνατο.
Βλέπετε το ουράνιο ύψος, στο οποίο ανέβηκε κατά την ανύψωσή του ο Κύριος και την υπερδεδοξασμένη δόξα που δοξάσθηκε κατά σάρκα; Το πέτυχε με τη ταπείνωση και την αδοξία. Όπως λέγει ο απόστολος γι’ αυτόν, «εταπείνωσε τον εαυτό του γενόμενος υπήκοος μέχρι θανάτου, και μάλιστα σταυρικού θανάτου, γι’ αυτό κι’ ο Θεός τον υπερύψωσε και του χάρισε όνομα ανώτερο από κάθε όνομα, ώστε στο όνομα του Ιησού να καμφθεί κάθε γόνατο επουρανίων και επιγείων και καταχθονίων και να διακηρύξει κάθε γλώσσα ότι ο Ιησούς Χριστός είναι ο Κύριος σε δόξα Θεού Πατρός».(Φιλιπ. 2: 8-11).
Εάν λοιπόν ο Θεός υπερύψωσε το Χριστό του για το λόγο ότι ταπεινώθηκε, ότι ατιμάσθηκε, ότι πειράσθηκε, ότι υπέμεινε επονείδιστο σταυρό και θάνατο για χάρη μας, πως θα σώσει και θα δοξάσει και θα ανυψώσει εμάς, αν δεν επιλέξωμε τη ταπείνωση, αν δεν δείξουμε τη προς τους ομοφύλους αγάπη, αν δεν ανακτήσωμε τις ψυχές μας δια της υπομονής των πειρασμών, αν δεν ακολουθούμε δια της στενής πύλης και οδού, που οδηγεί στην αιώνια ζωή, τον σωτηρίως καθοδηγήσαντα σ’ αυτήν; «διότι, και ο Χριστός έπαθε για μας, αφήνοντάς μας υπογραμμό (παράδειγμα), για να παρακολουθήσουμε τα ίχνη του». (Α’ Πέτρ. 2:21).
Η ενυπόστατος Σοφία του υψίστου Πατρός, ο προαιώνιος Λόγος, που από φιλανθρωπία ενώθηκε μ’ εμάς και μας συναναστράφηκε, ανέδειξε τώρα εμπράκτως μια εορτή πολύ ανώτερη και από αυτή την υπεροχή. Γιατί τώρα γιορτάζουμε τη διάβαση, της σ’ αυτόν ευρισκομένης φύσεώς μας, όχι από τα υπόγεια προς την επιφάνεια της γης, αλλά από τη γη προς τον ουρανό του ουρανού και προς τον πέρα από αυτόν θρόνο του δεσπότη των πάντων.
Σήμερα ο Κύριος όχι μόνο στάθηκε, όπως μετά την ανάσταση, στο μέσο των μαθητών του, αλλά και αποχωρίσθηκε από αυτούς και, ενώ τον έβλεπαν, αναλήφθηκε στον ουρανό και εισήλθε στ’ αληθινά άγια των αγίων «και εκάθησε στα δεξιά του Πατρός πάνω από κάθε αρχή και εξουσία και από κάθε όνομα και αξίωμα, που γνωρίζεται και ονομάζεται είτε στον παρόντα είτε στον μέλλοντα αιώνα».(Εφ. 1:20)
Γιατί λοιπόν στάθηκε στο μέσο τους κι’ έπειτα τους συνόδευσε; «Τους εξήγαγε, λέγει, έξω έως τη Βηθανία», αλλά «και αφού σήκωσε τα χέρια του, τους ευλόγησε». (Λουκά 24:50). Το έκαμε για να επιδείξει τον εαυτό του ολόκληρο σώο και αβλαβή, για να παρουσιάσει τα πόδια υγιή και βαδίζοντα σταθερά, αυτά που υπέστησαν τα τρυπήματα των καρφιών, τα ομοίως επί του σταυρού καρφωμένα χέρια, την ίδια τη λογχισμένη πλευρά, αν έφεραν πάνω τους, τους τύπους των πληγών, προς διαπίστωση του σωτηριώδους πάθους.
Εγώ δε νομίζω ότι δια του «στάθηκε στο μέσο των μαθητών» δεικνύεται και το ότι αυτοί στηρίχθηκαν στη πίστη προς αυτόν, με αυτή τη φανέρωση και ευλογία του. Γιατί δεν στάθηκε μόνο στο μέσο όλων αυτών, αλλά και στο μέσο της καρδιάς του καθενός, γιατί από εκείνη την ώρα οι απόστολοι του Κυρίου έγιναν σταθεροί και αμετακίνητοι.
Στάθηκε λοιπόν στο μέσο τους και τους λέγει, «ειρήνη σε σας», τούτη τη γλυκιά και σημαντική και συνηθισμένη του προσφώνηση. Την διπλή ειρήνη, προς το Θεό που είναι γέννημα της ευσέβειας και αυτή που έχουμε οι άνθρωποι μεταξύ μας. Και καθώς τους είδε φοβισμένους και ταραγμένους από την ανέλπιστη και παράδοξη θέα, γιατί νόμισαν ότι βλέπουν πνεύμα – φάντασμα, αυτός τους ανέφερε πάλι τους διαλογισμούς της καρδιάς των, και αφού έδειξε ότι είναι αυτός ο ίδιος, πρότεινε τη διαβεβαίωση δια της εξετάσεως και ψηλαφήσεως. Ζήτησε φαγώσιμο, όχι γιατί είχε ανάγκη τροφής, αλλά για επιβεβαίωση της αναστάσεώς του.
Έφαγε δε μέρος ψητού ψαριού και μέλι από κηρύθρα, που είναι και αυτά σύμβολα του μυστηρίου του. Δηλαδή ο Λόγος του Θεού ένωσε στον εαυτό του καθ’ υπόσταση τη φύση μας, που σαν ιχθύς κολυμπούσε στην υγρότητα του ηδονικού και εμπαθούς βίου, και την καθάρισε με το απρόσιτο πυρ της Θεότητός του. Με κηρύθρα δε μελισσιού μοιάζει η φύση μας γιατί κατέχει το λογικό θησαυρό τοποθετημένο στο σώμα σαν μέλι στη κηρύθρα. Τρώγει από αυτά ευχαρίστως γιατί καθιστά φαγητό του τη σωτηρία του καθενός από τους μετέχοντας της φύσεως. Δεν τρώει ολόκληρο, αλλά μέρος «από κηρύθρα μέλι» επειδή δεν πίστευσαν όλοι και δεν το παίρνει μόνος του, αλλά προσφέρεται από τους μαθητές, γιατί του φέρνουν μόνο τους πιστεύοντες σ’ αυτόν, χωρίζοντάς τους από τους απίστους.
Κατόπιν τους υπενθύμισε τους λόγους του πριν το πάθος, που όλοι πραγματοποιήθηκαν. Τους υποσχέθηκε να τους στείλει το άγιο Πνεύμα, τους είπε να καθίσουν στην Ιερουσαλήμ μέχρι να λάβουν δύναμη από ψηλά. Μετά τη συζήτηση ο Κύριος τους έβγαλε από το σπίτι και τους οδήγησε έως τη Βηθανία και αφού τους ευλόγησε, όπως αναφέραμε, αποχωρίσθηκε από αυτούς και ανυψώθηκε προς τον ουρανό, χρησιμοποιώντας νεφέλη σαν όχημα και ανήλθε ενδόξως στους ουρανούς, στα δεξιά της μεγαλοσύνης του Πατρός, καθιστώντας ομόθρονο το φύραμά μας.
Καθώς οι Απόστολοι δεν σταματούσαν να κοιτάζουν τον ουρανό, με τη φροντίδα των αγγέλων πληροφορούνται ότι έτσι θα έλθει πάλι από τον ουρανό και «θα τον ιδούν όλες οι φυλές της γης, να έρχεται πάνω στις νεφέλες του ουρανού». (Ματθ. 24: 30). Τότε οι μαθητές αφού προσκύνησαν από το Όρος των Ελαιών, από όπου αναλήφθηκε ο Κύριος, επέστρεψαν στην Ιερουσαλήμ χαρούμενοι, αινώντας και ευλογώντας το Θεό και αναμένοντες την επιδημία του θείου Πνεύματος.
Όπως λοιπόν εκείνος έζησε και απεβίωσε, αναστήθηκε και αναλήφθηκε, έτσι κι’ εμείς ζούμε και πεθαίνουμε και θα αναστηθούμε όλοι. Την ανάληψη όμως δεν θα πετύχουμε όλοι, αλλά μόνο εκείνοι για τους οποίους ζωή είναι ο Χριστός και ο θάνατος είναι κέρδος, όσοι προ του θανάτου σταύρωσαν την αμαρτία δια της μετανοίας, μόνο αυτοί θα αναληφθούν μετά την κοινή ανάσταση σε νεφέλες προς συνάντηση του Κυρίου στον αέρα. (Α’ Θεσ. 4:17).
Ας έρθουμε στο υπερώο μας, στο νου μας προσευχόμενοι, ας καθαρίσουμε τους εαυτούς μας για να πετύχουμε την επιδημία του Παρακλήτου και να προσκυνήσουμε Πατέρα και Υιό και άγιο Πνεύμα, τώρα και πάντοτε και στους αιώνες των αιώνων. Γένοιτο».
Ο Κύριος τελειώνει το έργο της οικονομίας. Υψώνεται σαν νικητής και θριαμβευτής επάνω από τη γη που έσωσε, ο Πατήρ τον υποδέχεται, οι άγγελοι και οι άνθρωποι δοξολογούν τον νικητή, τον θριαμβευτή, τον Σωτήρα. Τον τόνο αυτόν της χαράς για την ένδοξο ανάληψη εκφράζει το πρώτο τροπάριο της εορτής, το πρώτο στιχηρό του εσπερινού, του πλ. β’ ήχου:
«Ο Κύριος ανελήφθη εις ουρανούς, ίνα πέμψη τον Παράκλητον τω κόσμω. Οι ουρανοί ητοίμασαν τον θρόνον αυτού, νεφέλαι την επίβασιν αυτού. Άγγελοι θαυμάζουσιν, άνθρωπον ορώντες υπεράνω αυτών. Ο Πατήρ εκδέχεται, ον εν κόλποις έχει συναΐδιον. Το Πνεύμα το άγιον κελεύει πάσι τοις αγγέλοις αυτού· Άρατε πύλας, οι άρχοντες ημών. Πάντα τα Εθνη, κροτήσατε χείρας· ότι ανέβη Χριστός, όπου ήν το πρότερον».
Η χαρά όμως αυτή δεν είναι μόνο χαρά για τη δόξα του Χριστού. Αλλά και χαρά για την σωτηρία του άνθρωπου. Γιατί ο Κύριος ανεβαίνοντας στους ουρανούς ανεβαίνει μαζί με το σώμα Του το ανθρώπινο, με την θεωθείσα σάρκα. Αυτήν ανεβάζει στον ουρανό και συγκαθίζει στα δεξιά του θρόνου του Θεού. Και έτσι γίνεται πρωτοπόρος του ανθρωπίνου γένους στη δόξα του ουρανού, όπως με την ανάστασή Του έγινε πρωτότοκος των νεκρών. Στους ώμους Του πήρε την πλανηθείσα ανθρωπίνη φύση και αναληφθείς την εθέωσε και «τω Θεώ και Πατρί προσήγαγε». Το θρίαμβο αυτό του ανθρώπου ψάλλει το δοξαστικό των αποστίχων του εσπερινού του πλ. β’ ήχου:
«Ανέβη ο Θεός εν αλαλαγμώ, Κύριος εν φωνή σάλπιγγος, του ανυψώσαι την πεσούσαν εικόνα του Αδάμ καί αποστείλαι Πνεύμα Παράκλητον, του αγιάσαι τας ψυχάς ημών».
Η χαρά όμως για την δόξα του Χριστού αναμειγνύεται με την λύπη για τον χωρισμό. Και τον θρήνο αυτόν των μαθητών παραστατικά ζωγραφεί το τέταρτο στιχηρό του εσπερινού του πλ. β’ ήχου:
«Κύριε, οι απόστολοι ως είδον σε εν νεφέλαις επαιρόμενον, οδυρμοίς δακρύων, ζωοδότα Χριστέ, κατηφείας πληρούμενοι, θρηνούντες έλεγον: Δέσποτα, μη εάσης ημάς ορφανούς, ους δι΄ οίκτον ηγάπησας δούλους σου, ως εύσπλαγχνος· αλλ’ άποστειλον, ως υπέσχου ημίν, το πανάγιόν σου Πνεύμα, φωταγωγούν τας ψυχάς ημών».
Χαρά, λύπη, αλλά και ελπίδα. Ελπίδα ότι ο Κύριος δεν θα αφήσει ορφανούς τους αποστόλους και την Εκκλησία. Θα στείλει το Πνεύμα που υποσχέθηκε, τον Παράκλητο, για να μένει μαζί τους και μαζί μας, κατά την επαγγελία Του, μέχρι της συντέλειας του αιώνος. Ότι την ένδοξο Ανάληψη θα ακολουθήσει η δυναμική παρουσία του Χριστού στον κόσμο, όπως ψάλλει το πρώτο τροπάριο της λιτής του α’ ήχου:
«Ανελθών εις ουρανούς, όθεν και κατήλθες, μη εάσης ημάς ορφανούς, Κύριε· ελθέτω σου το Πνεύμα, φέρον ειρήνην τω κόσμω. Δείξον τοις υιοίς των ανθρώπων έργα δυνάμεως σου, Κύριε φιλάνθρωπε».
Είναι ενα μυστήριο η εορτή της Αναλήψεως. Μυστήριο, που το ζει η Εκκλησία όχι μόνο κατά την ημέρα που τελούμε την ανάμνησή του, αλλά καθημερινά, σε κάθε στιγμή της υπάρξεώς της. Που το ζει και κάθε πιστός στις ώρες που στρέφει τα μάτια του στον ουρανό αναζητώντας το Σωτήρα του. Τον βλέπει ανερχόμενον εις τον ουρανόν, καθήμενον εκ δεξιών του Πατρός στη δόξα της Θεότητος, όπως τον είδε ο πρωτομάρτυρας Στέφανος. Αισθάνεται τα χέρια Του σηκωμένα να τον ευλογούν και τους λόγους Του να τον καθησυχάζουν. Τον ακούει να του μιλά για την παράκληση, για την παρηγορία του Παρακλήτου και για την εξ ύψους βοήθεια και να τον βεβαιώνει, ότι πάντοτε είναι και θα είναι μαζί του μέχρι της συντελείας του αιώνος. Παίρνει δύναμη και θάρρος αισθανόμενος τη διαρκή παρουσία Του, τη θαλπωρή της χάριτος του Αγίου Πνεύματος και αποδύεται στον αγώνα της ζωής, πατώντας στην γη, αλλά ζητώντας τα άνω, φρονώντας τα άνω, έχοντας τον δείκτη του προσανατολισμού του στραμμένο προς τον ουρανό, όπου ο Χριστός «έστι εν δεξιά του Θεού καθήμενος», κατά τον Απόστολο Παύλο. Είναι ήδη πολίτης των ουρανών, αφού η κεφαλή του, ο Χριστός, βρίσκεται στους ουρανούς.