Ο πανηγυρικός εσπερινός της εορτής της Συνάξεως του Αρχαγγέλου Γαβριήλ εψάλη απόψε με λαμπρότητα και μεγαλοπρέπεια χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κώου και Νισύρου κ. Ναθαναήλ, στον ΙΝ Αγ. Αθανασίου και Αρχαγγέλου Γαβριήλ στο Πλατάνι.
Τον Σεβασμιώτατο πλαισίωναν ο Γενικός Αρχιερατικός και πρώτος εφημέριος του ενοριακού ναού, Πρωτοπρεσβύτερος π. Ιωάννης , ο Αρχιμανδρίτης π. Νεκτάριος, ο Αρχιμανδρίτης και Ιεροκήρυκας της ΙΜ π. Ιωακείμ, οι Ιερείς: π. Περικλής Κιάρης, π. Κωνσταντίνος Καματερός, π. Αναστάσιος Τσουκνιάς, π. Βαγιανός-Ιωάννης Κώστογλου, π. Περικλής Πουλέντσης και ο εφημέριος του ΙΝ π. Αναστάσιος Γιώτης.
Έψαλλαν ο Πρωτοψάλτης του ΙΝ, Τρύφων Γεωργίου και οι: Γιώργος Ελένης, Άγγελος Μαλαμίδης και Γ. Κιάρης.
Παρόντες ήταν μεταξύ άλλων ο δήμαρχος Θεοδόσης Νικηταράς, ο πρ. δήμαρχος και επικ. της Δύναμης Αλλαγής Γιώργος Κυρίτσης, ο Αντιδήμαρχος Σταμάτης Πης, η δημοτική σύμβουλος Βάσω Πη, εκπρόσωποι της 80 ΑΔΤΕ, ο Πρόεδρος της Δημοτικής κοινότητας Κω Κώστας Σουρασης, ο Πρόεδρος Ασφενδιού Μιχάλης Γιωργαλλής, ο Αντιπρόεδρος του ΔΛΤ Χαράλαμπος Ναβροζίδης, ο Τοπικός σύμβουλος Σεβαστιανός Παρβερης και πλήθος προσκυνητών.
Ο Σεβασμιώτατος στην ομιλία του αναφέρθηκε στην Χάρη του Αρχαγγέλου ο οποίος είναι ο Αρχάγγελος της Ειρήνης καθώς ήταν αυτός που είπε το «Δόξα εν υψίστοις θεώ και επί γης ειρήνη εν ανθρώποις ευδοκία».
Σε ότι αφορά το ιστορικό της Ιεράς Εικόνας (που βρίσκεται στο προσκυνητάρι και η οποία μοιράστηκε σε μικρές εικονίτσες στους προσκυνητές) την έφερε από την μικρά Ασία η οικογένεια Χατζηβελούδου, χάνοντας όλα τα υπάρχοντά τους κατά τον διωγμό. Όμως ο Αρχάγγελος τους φύλαξε κι έφτασαν εδώ ζωντανοί φέρνοντας μαζί την ιστορική αυτή εικόνα του.
Αναφέρθηκε επίσης στον συνάνθρωπο μας ως εικόνα του Θεού.
Τέλος, ο Σεβασμιώτατος ευχαρίστησε όλους τους παριστάμενους και ιδιαιτέρως τον εφημέριο του Ιερού ναού π. Αναστάσιο Γιώτη για το έργο του.
Αμέσως μετά τον εσπερινό ακολούθησε το καθιερωμένο παραδοσιακό πανηγύρι με πλούσια τράπεζα και ζωντανή παραδοσιακή μουσική από τους: Δημήτρη Κεφαλιανό (βιολί), Νίκο Μάμμη (λαούτο-τραγούδι), Στέφανο Κώστογλου βιολόλυρα και Παναγιώτη Χατζηχριστοδούλου (κρουστά).
2
Το πρωί εψάλη ο Όρθρος και τελέστηκε η Αρχιερατική Θεία λειτουργία της εορτής, προεξάρχοντος του Σεβασμιωτάτου.
3
Η παλιά είσοδος του ναού όπου αναμένεται (αφού ξεπεραστούν κάποιες «αγκυλώσεις») να δημιουργηθεί μια σκάλα πρόσβασης από τον δρόμο.
Βιογραφία
Τὸν σὴν ἀπαγγείλαντα σάρκωσιν Νόα,
Τιμῇ πρεπούσῃ πᾶσα σάρξ τιμᾷ, Λόγε.
Εἰκάδι ἀμ’ ὕμνους Γαβριὴλ κτίσιν ἕκτῃ ἐγείρει.
Το όνομα Γαβριήλ σημαίνει «άνθρωπος του Θεού». Στην Αγία Γραφή, τον Αρχάγγελο Γαβριήλ τον συναντάμε μία φορά στην Παλαιά Διαθήκη και δύο φορές στην Καινή.
Στην Παλαιά Διαθήκη, μας τον παρουσιάζει ο Δανιήλ σε μια όραση του (Η’ 16-17), όταν ζητάει απ’ αυτόν την εξήγηση της. Εκεί παρουσιάζεται μπροστά του κάποιος άνθρωπος, που είναι ο Αρχάγγελος Γαβριήλ, και του εξηγεί ότι το κριάρι με τα δύο κέρατα σήμαινε τους βασιλείς της Μηδίας και της Περσίας, ο δε τριχωτός τράγος, το βασιλιά της Ελλάδας.
Στην Καινή Διαθήκη, ο αρχάγγελος Γαβριήλ στέλνεται στο Ζαχαρία (Λουκ. Α’ 11 – 19) και του αναγγέλλει ότι η γυναίκα του Ελισάβετ θα συλλάβει και θα γεννήσει τον Ιωάννη τον Πρόδρομο. Ο Αρχάγγελος Γαβριήλ, επίσης, είναι αυτός που ευαγγελίζεται στην Παρθένο Μαρία την άσπορη σύλληψη και γέννηση του Σωτήρα Χριστού (βλέπε 25 Μαρτίου).
Το όνομα Γαβριήλ σημαίνει «άνθρωπος του Θεού». Στην Αγία Γραφή, τον Αρχάγγελο Γαβριήλ τον συναντάμε μία φορά στην Παλαιά Διαθήκη και δύο φορές στην Καινή. Στην Παλαιά Διαθήκη, μας τον παρουσιάζει ο Δανιήλ σε μια όραση του (Η’ 16-17), όταν ζητάει απ’ αυτόν την εξήγηση της. Εκεί παρουσιάζεται μπροστά του κάποιος άνθρωπος, που είναι ο Αρχάγγελος Γαβριήλ, και του εξηγεί ότι το κριάρι με τα δύο κέρατα σήμαινε τους βασιλείς της Μηδίας και της Περσίας, ο δε τριχωτός τράγος, το βασιλιά της Ελλάδας.
Στην Καινή Διαθήκη, ο αρχάγγελος Γαβριήλ στέλνεται στο Ζαχαρία (Λουκ. Α’ 11 – 19) και του αναγγέλλει ότι η γυναίκα του Ελισάβετ θα συλλάβει και θα γεννήσει τον Ιωάννη τον Πρόδρομο. Ο Αρχάγγελος Γαβριήλ, επίσης, είναι αυτός που ευαγγελίζεται στην Παρθένο Μαρία την άσπορη σύλληψη και γέννηση του Σωτήρα Χριστού.
Να, συν τοις άλλοις, πως η Εκκλησία υμνεί τον αρχάγγελο Γαβριήλ σ’ αυτή τη γιορτή του:
«Θρόνω παριστάμενος τῆς τρισηλίου Θεότητας καὶ πλουσίως λαμπόμενος, ταὶς θείαις λαμπρότησι, ταὶς ἐκπεμπομέναις, ἀπαύστως ἐκεῖθεν, τοὺς ἐπὶ γῆς χαρμονικῶς, χοροστατοῦντας καὶ εὐφημούντας σέ, παθῶν ἀχλύος λύτρωσαι, καὶ φωτισμῶ καταλάμπρυνον, Γαβριὴλ Ἀρχιστράτηγε, πρεσβευτὰ τῶν ψυχῶν ἠμῶν.
Τῶν ἀσωμάτων λειτουργῶν ὡς πρωτεύων, τὸ πρὸ αἰώνων ὁρισθὲν ὄντως μέγα, σὺ Γαβριὴλ πεπίστευσαι μυστήριον, τόκον τὸν ἀπόρρητον, τῆς ἁγίας Παρθένου, Χαῖρε, προσφωνῶν αὕτη, ἡ κεχαριτωμένη. Χρεωστικῶς σὲ ὅθεν οἱ πιστοί, ἐν εὐφροσύνῃ ἀεὶ μακαρίζαμεν».
Για ποιον λόγο γίνεται μνεία την Συνάξεως του Αρχαγγέλου Γαβριήλ, δεν γνωρίζουμε. Ίσως να συνδέεται με κάποια ευεργεσία του Αρχαγγέλου που ποίησε αυτή την ημέρα στους Χριστιανούς ή να συνδέεται με το γεγονός ότι η Εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως ήθελε να δείξει με αυτή την εορτή την αφοσίωση της στον Αρχάγγελο Γαβριήλ και αυτό ίσως να έγινε περί τον 9ο μ.Χ. αιώνα.
ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΤΙ ΒΛΕΜΑ ΗΤΑΝ ΑΥΤΟ??ΤΙ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΤΡΑΒΗΞΟΥΝ ΟΙ ΚΩΟΙ,ΕΕΕΕΑΑΑΑΑΝΝΝΝ