ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟ & ΒΙΝΤΕΟ
Γιάννης Κιάρης Χαρίκλεια Χριστοφή
Μπορεί να γεμίζεις σκόνη στη διαδρομή… όμως η μοναδική ομορφιά του τοπίου σε αποζημιώνει με τον καλύτερο τρόπο, ο λόγος για τον Εσπερινό και το Πανηγύρι του Προφήτη Ζαχαρία, στην ομώνυμη περιοχή πίσω από το βουνό στην Κω (κάτω από την περιοχή «Χαλκίπετρα») η οποία μεταμορφώθηκε κυριολεκτικά από το 2009 από μια ερημική και άγρια περιοχή σε μια εντυπωσιακή όαση προσκυνήματος και αναψυχής.
Στον εσπερινό χοροστάτησε -όπως κάθε χρόνο- ο Σεβασμιώτατος πλαισιωμένος από τον Γενικό Αρχιεραατικό, Πρωτοπρεσβύτερο π. Ιωάννη Διακοπαναγιώτη, τον π. Ιωάννη Κουτάντο, τον π. Περικλή Κιάρη και τον π. Αναστάσιο Τσουκνιά.
Έψαλλε χορός Ιεροψαλτών υπό τον Πρωτοψάλτη-καθηγητή κ. Γιώργο Σακέλλη: Μιχάλης Ανδρέου, Μιχάλης Καρακιόζης και Γιάννης Κιάρης.
Παρόντες ήταν μεταξύ άλλων: ο αναπληρωτής δημάρχου Παναγιώτης Αβρίθης, εκπρόσωπος της 80 ΑΔΤΕ, ο Πρόεδρος του ΔΟΠΑΒΣ Παναγιώτης Χατζηχριστοφής, ο Πρόεδρος της Κοινότητας Ασφενδιού Μιχάλης Γιωργαλλής, ο Τοπικός σύμβουλος Σεβαστιανός Παρβέρης και μεγάλος αριθμός προσκυνητών.
Στην ομιλία του ο Σεβασμιώτατος, αναφέρθηκε στον θαυμαστό τρόπο της σύλληψης του Αγίου Ιωάννη του Προδρόμου και στην δυσπιστία του Προφήτη Ζαχαρία όταν του το αποκάλυψε Άγγελος Κυρίου που είχε ως συνέπεια να καταστεί άφωνος έως ότου γεννήθηκε το παιδί και στην ενάτη μέρα έπρεπε να του δοθεί το όνομα, οπότε ο Ζαχαρίας ζήτησε μια πλάκα από κεραμίδι στην οποία έγραψε τη λέξη Ιωάννης και απέκτησε ξανά τη φωνή του.
Μίλησε ακόμα για την ομώνυμη περιοχή του Αγίου Ζαχαρία με το παλιό εξωκλήσι που υπήρχε στο απέναντι ρέμα, όπου λόγω του δύσβατο της περιοχής ήταν αδύνατο να ανακατασκευαστεί κι έτσι επελέγη το νέο σημείο.
Ο Σεβασμιώτατος δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει όλους τους παριστάμενους, τον δήμο διά του αναπληρωτή δημάρχου Π. Αβρίθη για το πολύ καλό στρώσιμο του δρόμου και φυσικά τον π. Ιωάννη Κουτάντο και τους «μαύρους λύκους» για την απίστευτη δουλειά που έχουν κάνει στην περιοχή, η οποία χρόνο με το χρόνο γίνεται ολοένα και ομορφότερη.
Κεντρικό σημείο αναφοράς η ζωή του Προφήτη Ζαχαρία και η γέννηση του Ιωάννη του Προδρόμου με θαυμαστό τρόπο, όταν ο ίδιος και η συζυγός του Ελισάβετ ήταν σε προχωρημένη ηλικία.
Ακολούθησε έπειτα από δύο χρόνια διακοπής λόγω της πανδημίας το μεγάλο παραδοσιακό πανηγύρι με πλούσια τράπεζα, μουσική και χορό, με την παραδοσιακή ορχήστρα με τους: Δημήτρη Κεφαλιανό (βιολί), Νίκο Μάμμη (λαούτο-τραγούδι) και Στέφανο Κώστογλου (λύρα).’
Βίντεο από: KOS TV
Το πρωί της εορτής εψάλη ο Όρθρος και τελέστηκε Θεία λειτουργία χοροστατούντος του Σρβασμιωτάτου με συλλειτουργούς τον Γενικός Αρχιερατικό π. Ιωάννη και τον π. Ιωάννη Κουτάντο.
Έψαλλε ο Πρωτοψάλτης Μιχάλης Ανδρέου
Ο ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΖΑΧΑΡΙΑΣ
Ο προφήτης Ζαχαρίας κατήγετο από τον οίκο του αρχιερέως Αβιά, απογόνου του Ααρών, και ζούσε στα Ιεροσόλυμα με την γυναίκα του Ελισάβετ, απόγονο και αυτή του Ααρών. Και οι δύο επολιτεύοντο σύμφωνα με τις θείες εντολές, ήσαν δέ δίκαιοι και άμεμπτοι ενώπιον του Θεού. Είχαν μείνει όμως άτεκνοι και η ηλικία τους είχε περάσει.Την ημέρα της μεγάλης εορτής του Εξιλασμού, όταν ο Ζαχαρίας εισήλθε μόνος ως εφημερεύων αρχιερεύς στον ναό για να προσφέρη θυμίαμα, παρουσιάσθηκε στα δεξιά του θυσιαστηρίου του ο αρχάγγελος Γαβριήλ. Εξαστράπτοντας από θείο φως τού ευαγγελίσθηκε ότι ο Θεός εισήκουσε τις προσευχές του και θα του δώση στα γηρατειά υιό, ο οποίος θα ονομασθή Ιωάννης· πρόσθεσε δέ· «Και Πνεύματος Αγίου πλησθήσεται έτι εκ κοιλίας μητρός αυτού, και αυτός προελεύσεται ενώπιον του Κυρίου ετοιμάσαι Κυρίω λαόν κατεσκευασμένον».
Ο Ζαχαρίας έκθαμβος από την οπτασία δυσπίστησε στο χαρμόσυνο μήνυμα και ο άγγελος τον ετιμώρησε με αφωνία ως την γέννησι και τα ονομαστήρια του Προδρόμου, για να τον διδάξη να μην αμφιβάλλη στις θείες επαγγελίες.
Την ογδόη ημέρα από την γέννησι του παιδιού, κατά την περιτομή του, οι συγγενείς ρώτησαν τον πατέρα του πώς θα το ονομάση. Ο Ζαχαρίας εζήτησε πλάκα και έγραψα: «Ιωάννης εστί το όνομα αυτού». Αμέσως λύθηκε η γλώσσα του και πλήρης Πνεύματος Αγίου έψαλε την προφητική ωδή: «Ευλογητός Κύριος, ο Θεός του Ισραήλ, ότι επεσκέψατο και εποίησε λύτρωσιν τω λαώ Αυτού, και ήγειρε κέρας σωτηρίας ημίν εν οίκω Δαυίδ του παιδός αυτού, καθώς ελάλησε διά στόματος των αγίων, των απ’ αιώνος προφητών Αυτού… Και σύ, παιδίον, προφήτης Υψίστου κληθήση· προπορεύση γάρ πρό προσώπου Κυρίου ετοιμάσαι οδούς Αυτού, του δούναι γνώσιν σωτηρίας τω λαώ Αυτού, εν αφέσει αμαρτιών αυτών διά σπλάγχνα ελέους Θεού ημών, εν οίς επεσκέψατο ημάς ανατολή εξ ύψους, επιφάναι τοις εν σκότει και σκιά θανάτου καθημένοις, του κατευθύναι τους πόδας ημών εις οδόν ειρήνης » (Λουκ. 1,5-20· 53-79).
Μετά την γέννησι του Χριστού ο Ζαχαρίας, σύμφωνα με την παράδοσι, εκήρυττε με παρρησία ότι η Μαριάμ όντως εγέννησε τον Θεό και ότι μετά τον θείο τοκετό έμεινε και πάλι Παρθένος. Επειδή δέ στον ναό της όρισε να στέκεται όπου εστέκοντο αι παρθένοι, διήγειρε εναντίον του το μίσος των Εβραίων.Έτσι, όταν κατά την βρεφοκτονία της Βηθλεέμ έκρυψε την Ελισάβετ μαζί με τον Ιωάννη, νήπιο τότε δυόμισι ετών, σε σπήλαιο πέραν του Ιορδάνου, τον κατήγγειλαν στον θηριώδη Ηρώδη και τον κατεδίωξαν ώς το εσωτερικό του ναού. Εκεί τον εφόνευσαν μεταξύ ναού και θυσιαστηρίου, στον τόπο όπου είχε ορίσει να στέκεται η Παρθένος μετά την θεοτοκία της. Το αίμα του κύλησε έως το εσωτερικό του θυσιαστηρίου, μαρτυρώντας ενώπιον του Θεού την μιαιφονία των Εβραίων. Οι ιερείς ενεταφίασαν το σώμα του στον τάφο των πατέρων του, στα Ιεροσόλυμα.
Από το γεγονός αυτό και εξής στον ναό των Ιεροσολύμων έλαβαν χώρα σημεία και τέρατα, που προεμήνυαν την προσεχή κατάργησι της λατρείας και του Νόμου. Οι ιερείς έπαυσαν να έχουν οπτασίες θεοπέμπτων αγγέλων· τους αφαιρέθηκε το χάρισμα της προφητείας και δεν μπορούσαν πλέον να δώσουν χρησμό από το Δαβήρ (άδυτο του ναού), ούτε να ρωτήσουν στο εφούδ (άμφιο του Ααρών) και να διασαφηνίσουν στον λαό τα δυσνόητα σημεία της Αγίας Γραφής.