Ο πολιτισμός που βιώνουμε | Γράφει ο Βασίλης Χατζηβασιλείου «Πιστότερο τεκμήριο το είδος και η ποιότητα των ανθρώπων που διαθέτει ο τόπος»

25
1221

Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΠΟΥ ΒΙΩΝΟΥΜΕ

                   «Ομπρός, βοηθάτε, να σηκώσουμε τον ήλιο πάνω από τον κόσμο!»

                                                                         Άγγελος Σικελιανός         

                                                      

Πάει καιρός  που συσσωρεύω μέσα μου και θέλω να εξωτερικεύσω με τη  γραφίδα – άλλωστε verba volant, scripta manent –  τα κατά την ταπεινή μου άποψη κακώς κείμενα, που συναντά  κανείς  σ’ αυτόν τον ευλογημένο από τον Θεό, αλλά ταλαιπωρημένο από τους ανθρώπους τόπο, τον οποίο κατοικούν μόνιμα οι σαν εμένα «ιθαγενείς», σχεδόν από γεννησιμιού τους. Κι όταν μάλιστα τα  καθημερινά βιώματα ενισχύονται και τροφοδοτούνται από την προσωπική έρευνα και γνώση του εγγύτερου και του απώτερου ιστορικού παρελθόντος, τότε η εικόνα της γενέτειρας καθίσταται πιο πλατιά, πιο  σφαιρική, πιο ολοκληρωμένη και ασφαλώς πιο ξεκάθαρη.

Δεν θα αναφερθώ στην πόλη που σχεδίασαν, έφτιαξαν και μας παρέδωσαν οι Ιταλοί, αλλά στην πόλη που ζούμε εμείς σήμερα, που είναι η πρωτεύουσα της «ἀμφιρρύτης» νήσου Κω. Δεν θα επεκταθώ επίσης σε αναφορές γνωστών χρονιζόντων προβλημάτων, όπως είναι η   «αγιάτρευτη» μέχρι  τις μέρες μας πληγή της έλλειψης ενός πλήρους και καλά στελεχωμένου  Νοσοκομείου, το οποίο συνεχίζει να υπάρχει ως έχει στο νησί μας μόνο χάρη στις υπεράνθρωπες προσπάθειες των ελάχιστων γιατρών και νοσηλευτών του,  αλλά θα περιοριστώ με σαφήνεια σε μερικά μόνο ζητήματα  που  έχουν να κάνουν κυρίως με τον πολιτισμό μας. Αναφέρθηκα στο μείζον και άλυτο, μέχρι στιγμής, πρόβλημα των συνεχιζόμενων  ελλείψεων του Νοσοκομείου, γιατί η εξασφάλιση της δημόσιας υγείας και της επαρκούς περίθαλψης των κατοίκων επισκιάζει κάθε άλλο πολιτιστικό τους αγαθό. Και όπως επισημαίνει ο Ιπποκράτης: «οὐδέν ὢφελος ἐκ τῶν ἁπάντων ἀγαθῶν ἐστίν, ἐάν τό ὑγιαίνειν καί μόνον ἀπῇ» Δηλαδή δεν υπάρχει όφελος απ’ όλα τ’ αγαθά, εφ’ όσον η υγεία και μόνο απουσιάζει από τον άνθρωπο.

Η πρώτη εικόνα που αποκομίζει κανείς από την  πάλαι ποτέ φιλήσυχη και γαλήνια κηπούπολη της Κω, αυτή που διασχίζαμε κάποτε πεζοί ή με ποδήλατα ξέγνοιαστα τους ίσιους δρόμους της, είναι εκείνη της απελπιστικά θορυβώδους και άκρως επικίνδυνης μεγαλούπολης, εξαιτίας όχι μόνο της  αύξησης του πληθυσμού της (σε 25.000 υπολογίζονται σήμερα οι κάτοικοί της,  ενώ  36.986 είναι σύμφωνα με την απογραφή του 2021 οι μόνιμοι κάτοικοι σε όλο το  νησί),  αλλά και της  άναρχης κυκλοφορίας του τεράστιου αριθμού των πάσης φύσεως τροχοφόρων της. Αυτοκίνητα, τουριστικά πούλμαν, μοτοποδήλατα και οι λεγόμενες «γουρούνες» σταθμεύουν όπως και όπου βολεύει τους οδηγούς. Λίγα τα πάρκινγκ, πολλές οι μονοδρομήσεις, ακόμα πιο πολλά τα διαχωριστικά κολονάκια, τα παρτέρια και οι τσιμεντένιοι ογκόλιθοι, που   δημιουργούν σε πολλά σημεία  κινδύνους πρόσκρουσης χωρίς να εμπεδώνουν  αίσθημα  σιγουριάς  σε  διερχόμενους πεζούς ή ποδηλάτες.  Τα μηχανοκίνητα  εν γένει πρέπει  να τηρούν αυστηρά τη σήμανση (επιβάλλεται η αύξηση των φωτεινών σηματοδοτών στις οδούς) καθώς και τους κανόνες στάθμευσης, αλλά  κυρίως τα όρια ταχύτητας που ορίζει ο ΚΟΚ για την πόλη.

Δυστυχώς μέσα στην πόλη  τα περισσότερα αυτοκίνητα, οι  μοτοσικλέτες και τα μοτοποδήλατα – τελευταία εμφανίστηκαν και  ηλεκτρικά πατίνια – τρέχουν ανεξέλεγκτα, λες και κάποιοι τα κυνηγούν, και δεν είναι λίγοι οι νεαροί οδηγοί αυτοκινήτων που προκαλούν επιδεικτικά εξοργιστικούς και εκκωφαντικούς θορύβους με τις εξατμίσεις, όπως και κάποιοι, ευτυχώς ελάχιστοι, με την μουσική των αυτοκινήτων τους στη διαπασών. Οι εντονότεροι έλεγχοι και η αυστηρή τιμωρία των παραβατών θα βοηθούσαν στην εξάλειψη του φαινομένου.  Οι μισοί περίπου από τους κατοίκους αν χρησιμοποιούσαν  το ποδήλατο για τις εντός της πόλης μετακινήσεις τους δεν θα υπήρχαν τόσα προβλήματα. Άλλωστε η  όλη κυκλοφοριακή μας συμπεριφορά έχει να κάνει πρωτίστως με την παιδεία μας, που πρέπει ν’ αλλάξει άρδην, αν θέλουμε να ζούμε σε μια πόλη πιο ανθρώπινη και πολιτισμένη.

Δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι  το πιστότερο τεκμήριο πολιτισμού δεν είναι ούτε το πλήθος των κατοίκων, ούτε η αφθονία των προσφερόμενων τουριστικών προϊόντων ή οποιουδήποτε άλλου αγαθού, αλλά το είδος και η ποιότητα των ανθρώπων που διαθέτει ο τόπος. Με τη βοήθεια της γνώσης  προσεγγίζουν οι άνθρωποι την πρόοδο, που αποτελεί το κυρίαρχο στοιχείο του πολιτισμού.

Θλίβομαι όταν βλέπω τον αντιπροσωπευτικότερο στο Πανελλήνιο, αλλά και Παγκοσμίως, φορέα της διαφύλαξης, αξιοποίησης και προβολής της Ιπποκρατικής Ιδέας, που είναι το Διεθνές Ιπποκράτειο Ίδρυμα της Κω (ΔΙ.Ι.ΚΩ), να στερείται της πρωτοβουλίας του συντονισμού των ενεργειών, ως το πλέον καθ’ ύλην και κατά τόπον αρμόδιο όργανο, για την υποβολή προς την UNESCO ενός ολοκληρωμένου φακέλου με όλα τα αναγκαία στοιχεία, που θα συμβάλουν στην  αναγνώριση του Ασκληπιείου μας ως Μνημείου Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Οι ωφέλειες που θα προκύψουν τότε για την Ιπποκρατική Κω θα είναι αμέτρητες.

Ας μη ξεχνούμε  ότι ο πολιτισμός είναι τρόπος ζωής, καθημερινό βίωμα ασταμάτητο, γι αυτό και τις πνευματικές, τις καλλιτεχνικές  εικαστικές και μουσικές δημιουργίες,  που γίνονται στο νησί μας, πρέπει να τις επικροτούμε,  να τις ενισχύουμε και να τις  προβάλλουμε  με κάθε σύγχρονο οπτικοακουστικό μέσο. Ιδίως όταν αυτές προέρχονται από νέους και ντόπιους δημιουργούς.  Εκείνο όμως που χρειάζεται είναι η ποιοτική αναβάθμιση του μακρόχρονου θεσμού  των «Ιπποκρατείων». Η διεθνοποίηση των πολιτιστικών μας εκδηλώσεων επιβάλλεται να γίνει, όπως πράττουν μέχρι σήμερα και  άλλοι τόποι  που διαθέτουν αξιόλογη ιστορία και σημαντική τουριστική υποδομή. Εάν ο Δήμος, σταθμίζοντας τις οικονομικές του δυνάμεις, αναθέσει τη διοργάνωση όλων των πολιτιστικών εκδηλώσεων σε έναν κατάλληλο και ειδικών καλλιτεχνικών αξιώσεων μάνατζερ, με ταλέντο και εμπειρία, με ακριβή γνώση προγραμματισμού, τέλειας οργάνωσης, σωστής διοίκησης και σοβαρού ελέγχου, θα έχουμε γρήγορη αναβάθμιση του συνόλου των εκδηλώσεων των «Ιπποκρατείων», που θα αποκτήσουν έτσι ένα μόνιμο  φεστιβαλικού κύρους χαρακτήρα  και τότε η διεθνοποίηση τους θα είναι υπαρκτή, αφού το υψηλού επιπέδου παραγόμενο πολιτιστικό τους προϊόν θα επικροτείται πλέον ως «ατραξιόν» από όλους τους επισκέπτες  Έλληνες και ξένους.

Ίσως έγραψα πολλά, θα μπορούσα να γράψω περισσότερα για αρκετά ακόμη  πολιτιστικά θέματα που ταλανίζουν το νησί μας. Σταματώ όμως εδώ για να μη καταχραστώ τον χώρο σας. Προσπάθησα με σαφήνεια να διατυπώσω κάποιες ανυστερόβουλες σκέψεις και προβληματισμούς ακολουθώντας το ρητό των αρχαίων: «σοφῶν τό σαφές». Ελπίζω μόνο τα γραφόμενά μου να μην εκληφθούν από κάποιους ότι προέρχονται από ένα «παλαιοντολογικό αρχείο», παρόλο που αν ερευνούσαν με σπουδή και όλα τα παλαιοντολογικά  αρχεία του νησιού μας θα είχαν πιο στέρεες  αντιλήψεις για πολλά σύγχρονα και φλέγοντα ζητήματα. Μακριά από μένα κάθε απαξιωτικός υπαινιγμός και μικρόψυχη αναφορά. Δεν διεκδικώ επίσης το αλάθητο, αντίθετα κάθε άλλη  καλοπροαίρετη  και ρεαλιστική άποψη είναι καλοδεχούμενη. Ωστόσο δεν σκοπεύω να επανέλθω απαντώντας σε οποιανδήποτε τοποθέτηση. Θα προτιμήσω τη σιγή και την αφοσίωση στη συγγραφική μου ενασχόληση,  που μου προσφέρει ακόμη ανάσα ζωής.

ΒΑΣΙΛΗΣ  Σ. ΧΑΤΖΗΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

 

 

 

 

 

 

 

25 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Σας παρακολουθώ συγγραφικά πολλά χρόνια,ίσως είμαι απ' τα λιγα

    άτομα που σρχειοθετούσαν έντυπα.Η μαύρη αλήθεια είναι ότι αναφέρεστε όπως και πολλοί άλλοι στην περίοδο της ημέρας μέχρι το πολύ την 11ην πριν τα μεσάνυχτα.ένα μέρος τουριστικό πρέπει απαραίτητα να έχει και τις κατάλληλες υποδομές για την διασκέδαση των επισκεπτών.Το λάθος όλων είναι ότι γράφουν κυρίως για τα προβλήματα του νησιού την ημέρα.Ομως σαν ένας ζωντανός οργανισμός παραμένει σε δράση μέχρι την ανατολή του ηλίου.
    Εκεί τα προβλήματα που αναφέρεστε οξύνονται ΕΠΙΚΊΝΔΥΝΑ,η κατάσταση τις νύχτες είναι απίστευτη, λόγοι όπως η χρήση ουσιών και ποτών,η μη αστυνόμευση,η σύγχρονη τάση για ακραίες μορφές διασκέδασης/εκτόνωσης,ο συνωστισμός ατόμων επηρεασμένων από ποτά αμφιβόλου παραγωγικού τρόπου,η οδήγηση είναι φονική με παράβαση σημάτων,ορίων ταχύτητας, επικίνδυνων ελιγμών..τις μικρές ώρες στο νησί υπάρχει τρομερή αναρχία και παραβατικότητα εγκληματική.

    • Σε μια εποχή που έχουν αλλοιωθη όλα τα ήθη τι πρέπει να προσμένουμε. Γάμοι ομόφυλων, άνθρωποι!!! καλυμμενοι από τατουάζ, άνδρες μέσα στο σκουλαρίκι, κοριτσάκια 14χρονα να κυκλοφορούν μετά τα μεσάνυχτα και να προσφωνούν η μια την άλλην Μ@λ@κ@, προγράμματα στην tv να βρίζουν χυδαία και να ερωτοτροπούν μέρα μεσημέρι, ταινίες με σκοτωμούς σε απογευματινές ζώνες, ναρκωτικά που μόνο στα σούπερ μάρκετς δεν έχουν ακομα, τράπερς να βρίζουν στα τραγούδια τους εμμέσως τις μανάδες μας και τα παιδάκια να τα έχουν κάνει εθνικό ύμνο κλπ κλπ κλπ. ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ. Όχι οι αρχαίοι φιλόσοφοι ούτε οι σύγχρονοι Καβαφηδες. Πρέπει λοιπόν να αναθεωρήσετε τις απόψεις σας περί πολιτισμού. Για να μπορέσετε και εσείς να νοιώσετε μοντέρνος και … πολιτισμένος!

      • Μα πείτε τα. Πού είναι εκείνος ο πολιτισμός όπου ο πραγματικός ο άντρας, ο Έλληνας ο γνήσιος, που με τις ευλογίες της εκκλησίας μας (η δε γυνή να φοβάται τον άντρα, η γυνή η βρώμικη, η υπεύθυνη για την θνητή φύση του ανθρώπου κλπ κλπ κλπ), βάζει τη γυναίκα του στη θέση της και άμα νοιώσει ότι ο πολιτισμός του απειλείται από αυτήν τη δέρνει και τη σκοτώνει; (τί σχέση έχουν οι αρχαίοι σάτυροι, ειδωλολάτρες φιλόσοφοι και ο λούλης για-ένα-μήνα-αγαπηθήκαμε Καβάφης; μπερδευτήκατε μάλλον από το μένος σας). ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΛΟΙΠΟΝ ΑΥΤΟΣ Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ???

        Κάτω και το ίντερνετ του σατανά, ο οποίος μας ξεγελάει να το χρησιμοποιούμε, αυτό το νεοταξικό, εβραικομασονικό τερατούργημα
        https://i1.sndcdn.com/artworks-000526573686-02qtr0-t500x500.jpg

  2. Πολύ σωστά τα λέτε ,Κε Χατζηβασιλείου. Και ο θόρυβος,αυτός ο εκκωφαντικός θόρυβος από τα δεκάδες οχήματα ιδιαίτερα στο κέντρο της πόλης.
    Σημαντική και η σημείωση σας όσον αφορά το Ασκληπιείο,όπως επίσης και το θέμα των Ιπποκρατείων.
    Δεν νοείται να αναφέρεται η αρμόδια επι των πολιτιστικών ότι η συναυλία του κατά τα άλλα συμπαθέστατου Κου Αργυρού,τοποθετεί την Κω στο κάδρο των μεγάλων εκδηλώσεων ανά την Ελλάδα .Ατυχής έκφραση.Δεν είναι αυτό το ζητούμενο ….δείτε τι συμβαίνει στην υπόλοιπη Ελλάδα,τι φεστιβάλ διοργανώνονται …..

  3. τους δρόμους που οδηγούν στην Λάμπη, κυρίως τους παραλιακούς,περάστε μέσα από γειτονιές που έχουν την ατυχία να γειτνιάζουν με ξενοδοχεία,χώρους εστίασης κ.λ.π. και διαβείτε την παραλιακή..μετά απαντήστε,ποια ήταν η διαφορά της Κω στα 80ς,90ς,ακόμα και στα 00ς;θα σας πω,υπήρχαν οι Σκανδιναβοί και τότε, αλλά τώρα οι 7 στους 10 οδηγούς οποιουδήποτε οχήματος έχει πιεί.ειναι must, μαγκιά,που προέρχεται απ’ την ατιμωρησία.Παρακολουθειστε ένα μπλόκο αστυνομίας,όλοι πια ξέρουν ότι οι ξένοι,οι γουρούνες,τα Τουριστικά,τα επαγγελματικά έχουν ασυλία,δεν μπορεί να μην βλέπει ποτέ το όχημα της τροχαίας κάποιους επαγγελματίες οδηγούς που ‘πετάνε ‘..
    Οι ίδιο δρόμοι,αλλά στενότεροι που κάποτε είχαν το 1/10 των οχημάτων, διασχίζονται από οχήματα με επιδόσεις απίστευτες,με κάτι δευτερόλεπτα τα 100 μέτρα, επιταχύνσεις και λιώμα οδηγούς.ειναι θαύμα που δεν έχουμε θύματα τις νύχτες, υλικές ζημιές όμως και παρολίγον νεκρούς έχουμε κάθε νύχτα.καντε τον κόπο και δείτε ένα απόγευμα τι γίνεται στον προαύλιο χώρο του Ασκληπιείου μετά τα σαφάρι.

  4. Και όμως κύριε, κοιτώντας τις κρατήσεις, προκρατήσεις και ticketing της Επιδαύρου

    στην καθημερινή της Κυριακής , βλέπουμε όλοι ότι υπάρχει μια καθίζηση πολιτιστική.Ειναι φυσικό μετά αυτά που περιγράφονται στο άρθρο..το λέτε και σεις ο ίδιος ότι με sold out τον Αργυρό δεν πάμε πουθενά ..αλλά αυτά είναι.Η Επίδαυρος των 16.000 θέσεων ήταν sold out στα 50s καθημερινά,ενώ τώρα με διεθνούς βεληνεκούς σε δύο μέρες κάνει 4.500 εισιτήρια.η πατρίδα περνά πολιτιστική κάμψη,απλά και οι πελάτες του νησιού είναι και αυτοί επιπέδου σακιδίου.σελ 20 σημερινή καθημερινή.

  5. Σωστά όσα παρατήρησε ο κύριος Βασίλης όπως και οι σχολιαστές. Δυστυχώς είναι τα εκακόλουθα της τουριστικής ανάπτυξης για χάρη της οποίας η ίδια η κυβέρνηση έχει αναστείλει όλα τα μέτρα ελέγχουν και πλέον είναι κοινό μυστικό ότι στατιστικά ένας στους δύο είναι θετικός σε Covid (ασυμπτωματικός). Μην περιμένετε λοιπόν μέτρα τα οποία θα μειώσουν την ταχύτητα, τον θόρυβο και τις παράτυπες συμπεριφορές.

    • Μιας και το έθιξες,1100 νεκρούς ανακοίνωσε τον Ιούλιο ο ΕΟΠτ

      Τριπλάσιους απ τον περσινό αντίστοιχο μήνα..μα πού πάμε;θα μπορούσε να πει και στους ξένους να φοράνε μάσκες..έπαιξε ζάρια με τι ζωές των εργαζομένων στον τουρισμό.υπαρχουν συνάδελφοι με συμπτώματα και ρίγη, αδυναμία, κόπωση,άλγη σε οστά, καταρροή για πάνω από μήνα και δεν τους δίνουν ρεπό να πάνε στον γιατρό.
      Εννοείται τριπλοεμβολιασμένοι και βγαίνουν τα γνωστά τσουτσέκια του κυανού Χμερ και κατηγορούν τα ίδια τα θύματα…μετά λέει βρίζω το νυμφίδιο και γω και οι υπόλοιποι,όταν τοποθετεί την αξία της ζωής τους στο επίπεδο του … μπουφέ.πωε θα ζητήσει αυτό το άτομο συγγνώμη από έναν υπάλληλο που έχει μέσα σε 20 μέρες μεγάλο διάστημα με πυρετό και δεν του δίνουν ούτε φάρμακα,ούτε ρεπό… θυσιάζονται άνθρωποι και δεν πρέπει να το ξεχάσει κανείς αυτό..

  6. Επιστρέφοντας οι ξένοι να πάνε λιώμα τα ξημερώματα στα καταλύμματα τους κλωτσούν ότι βρουν,ενώ μαζεύουν για πλάκα διάφορα αντικείμενα, περνούν απ’ τους χώρους στάθμευσης ποδηλάτων και δοκιμάζουν να κλέψουν όσα δεν είναι πιασμένα με κλειδαριά στην ποδηλατοθήκη,τα ίδια δηλαδή …αλλά αφού δεν βλέπουν κάποια μορφής αρχή να είναι τριγύρω, βασιλεύει η παρενέργεια της μπόμπας και χαπίλας..πολύ ναρκωτικό στο νησί,που τα βρίσκουν…σε τέτοιες ποσότητες..

    • Αυτή είναι η κατάντια του ανύπαρκτου ποιοτικού τουρισμού, αρκεί να γεμίσουν τα ξενοδοχεία και τα άλλα καταλύματα από τελευταίας στάθμης τουρίστες. Τίποτα άλλο δεν μας ενδιαφέρει. Μετατρέψαμε έτσι το νησί σε τουριστικό αχταρμά μόνο για το χρήμα.

      • Υπερπροσφορά,το ξέρουν και το λένε ακόμα και οι σοβαροί ξενοδόχοι

        Δεν χώρα άλλους,δεν υπάρχει ασφάλεια,ακόμα και οι καλές υπηρεσίες φθίνουν,η διάθεση..δείτε το λιμάνι,η Ρόδος τους μάζεψε στο Φαληράκι, εμάς αυτό που όλοι οι λογικοί τονίζουν είναι ότι η είσοδος της πόλης,το λιμάνι,η πρώτη εικόνα του επισκέπτη μόλις κατέβει απ το καράβι,είναι ένα μέρος όπως η Γερανίου στο κέντρο,αν δεν έχετε περάσει από εκεί,πίσω απ’ το claridge ,που έμεναν οι Κώοι στα 80ς, να πάτε..ποια η διαφορά;μόνο στο χρώμα των μαλλιών..

  7. Σε τουριστικές ζώνες όπως στο ψαλίδι ο θόρυβος από τα υπαίθρια μουσικά μαγαζιά έγινε ανυπόφορος. Μέχρι τις δυομισι μετά τα μεσάνυχτα τα παραλιακά μαγαζιά και το στάδιο Ανταγορας ταλαιπωρούν ντόπιους εργαζόμενους και τουρίστες στα ξενοδοχεία με εκκωφαντικη μουσική από συναυλίες και τραγουδιστές της ευκαιρίας.

  8. Μπορεί να είναι και το μόνο μέρος που τα Ιπποκράτεια αν γίνουν χοιρι-σφάγεια

    να τραβήξουν περισσότερο κόσμο..είναι η κουλτούρα τέτοια και των γηγενών,αλλά κυρίως των επισκεπτών..βάλε έξω απ’ το Ωδείο κοψίδια, μπουφέδες, ελληνικές βραδιές, καραόκε και ανιματέρ και θα γράφουν καλύτερα σχόλια για το brand name του νησιού.διαλιέχτε..

  9. κ Χατζηβασιλείου περάστε αν θέλετε τώρα απ το οινοποιείο.δειτε κάτι

    που έχει γίνει, καταδικαστεί και δημοσιοποιηθεί πολλές φορές απ το βήμα αυτό..για άλλη μια φορά οι γνωστοί σε όλους έκαψαν ότι απέμεινε στο οινοποιείο, επαναλαμβάνω για τέταρτη φορά …τι να πει κάποιος παραπάνω για τον πολιτισμό του νησιού,όταν έχουν γίνει τόσες καταγγελίες,αλλά μένουν ατιμώρητα κάποια τσο….α..κατ επανάληψη.

    • Τουρισμός. Και άλλος τουρισμός! Και ακόμη περισσότερους θέλουμε! Ορίστε που φτάσαμε. ΑΠΟΠΑΤΟΣ! ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΝΗΣΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. ΑΥΤΟ ΕΙΜΑΣΤΕ.

  10. Ο πολιτισμός του να καίγεται η ιστορία σου απ τις 10-6 το πρωί

    Με θύτες που κάποιων οι γονείς μπορεί και να δούλευαν κάποτε εκεί… αυτοί είμαστε.. τέσσερεις παρέες διέλυσαν ολόκληρη την βιομηχανική περιοχή του νησιού και δεν συλλαμβάνονται επειδή είναι ανήλικοι.

  11. Πραγματικά η ποιότητα στο νησί μας έχει χαθεί … όλα στο πόδι , από τις εκδηλώσεις για τα Ιπποκράτεια μέχρι τα πολύ μικρά έργα καλλωπισμού που αυτή η Δημοτική αρχή κάνει … λυπηρά όλα … και εμείς όμως οι πολίτες …πόσο θλιβεροί έχουμε γίνει ? Συμβιβαζόμαστε με ότι μας σερβίρουν , είμαστε σε έναν μόνιμο πνευματικό λήθαργο … κουρασμένοι όλοι σωματικά και ψυχικά …

  12. «Κλείστε τα μαγαζιά της μουσικής να κάνουμε την Κω γηροκομείο»
    Ουδέν σχόλιο!

  13. Καλά τα λες αγαπητέ… Αλλά όλα έχουν ξεπουληθεί στον βωμό του Τουρισμού δεν έχει μείνει παραλία για παραλία ελεύθερη χωρίς ξενοδοχείο και χωρίς ξαπλώστρες. Τα σκουπίδια των τόσου κόσμου που πάνε; Τα λύματα που πάνε; Αντέχει τόσο κόσμο το νησί και η πόλη; Χωροταξικά; Υπάρχουν δρόμοι; Πεζοδρόμια; Τον Χειμώνα ξεχασμένοι… Ούτε οι λάμπες δεν ανάβουν στους δρόμους και πριν αρχίσει η σεζόν όλα τα συνεργεία έξω… Το παρατημένο εξοχικό τον Ευρωπαίων που ετοιμάζεται για να τους υποδεχτεί… Καταστράφηκε το νησί και τις συνέπειες έχουμε αρχίσει να τις ζούμε

    • Μα στα 80ς και 90ς που είχαμε το μισό κόσμο δεν περνούσαμε καλύτερα

      Πόσο ήταν το μηνιάτικο του υπαλλήλου;πως έγιναν τόσοι πολλοί repieters επισκέπτες; πως το νησί έγινε 4ος τουριστικός προορισμός; δούλευε η πιάτσα αλλά το κυριότερο υπήρχε κίνηση το χειμώνα.Απ τις 28 Οκτωβρίου θα φοβάσαι να βγεις έξω τέτοια ωραία βόλτα .. κατάθλιψη σε πιάνει μόλις κλείσουν τα μαγαζιά και οι υπηρεσίες..μια βόλτα θες να πάς και είσαι μόνος σου..έτσι ήταν το νησί;παίρνω το αυτοκίνητο μια μέρα που συγγενής μου ήταν άρρωστος κατά τις δέκα πάω μέχρι Καρδάμαινα και συνάντησα μόνο ένα αμάξι σε δύο ώρες…ποια είναι τα οφέλη αυτού του υπερτουρισμού;οι εργάτες του τουρισμού είναι πάνω από 2000 άτομα, φέρνουν τ ανάξια μαζί και επιβαρύνουν τα πάντα.οι ανιματέρ διασκεδαστές των ξενοδοχείων,που μένουν σε τρωγλες ανά 10άδες..αν δεν βρέξει δύο χειμώνες;

Γράψτε απάντηση στο Κως. Ακύρωση απάντησης

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.