Μ’άλλα λόγια «ότι δίνεις, αυτό και παίρνεις».
Γράφει ο Δημήτρης Καραματζιάνης
Μια γνωστή έκφραση, που μέσα από την καθημερινότητα, διαχρονικά επιβεβαιώνει την αυθεντικότητά της, αλλά όχι και την μονοσημαντότητά της.
Σε μια νέα διασκευή του ίδιου έργου θεατές για ακόμη μια φορά. Μια ακόμα απόπειρα, αυτοπροσδιορισμού του τοπικού είναι και γίγνεσθαι, από την διοικούσα αρχή, με τάση εξωστρέφειας.
Μέσα από γνωστά κανάλια πεπατημένης τακτικής και προβολής ( κούπες, τσάντες, φυλλάδια αφίσες κλπ) με την απαραίτητη δόση – πεπαλαιωμένου πλέον – εκσυγχρονισμού ( ανακαλύψαμε το instagram, το fb- οχι το meta- ίσως σε αλλη θητεία, και τα responsive websites γνωστά απο το 2004 ) η οποία επιβάλλει και δικαιολογεί και τα δρώμενα που είχαν προ-εκλογικώς και μετα-εκλογικώς δρομολογηθεί, κατά τη συνήθη τακτική όσων έχουν εντρυφήσει «Επί Μακρόν» – δεν εννοώ τον Γάλλο πρόεδρο – στην πολιτική!
Η υπάρξη νέου λογότυπου για το νησί μας είναι γεγονός και προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων, σχολίων, επαίνων ή κακοχαρακτηρισμών μαζί με ερωτήματα – πρακτικά αναπάντητα:
Είναι το ιδανικό για την ταυτοποίησή μας ως προορισμός; Είναι αισθητικά κατάλληλο; Ηταν απαραίτητο τώρα; Δικαιολογείται το κόστος του;
Απαντήσεις μην ψάχνουμε. Επί προηγούμενων δημοτικών αρχών, τα ίδια ερωτήματα πλανήθηκαν, και όχι μόνο για το λογότυπο. Την ηχηρή ειλικρινή απάντηση την έδωσε ο χρόνος, όπως θα την δώσει και τώρα.
Ναι το λογότυπο είναι αμφιβόλου αισθητικής. Ναι ήταν άκαιρη η ανάθεσή του τώρα.
Αλλά ποιός θα το κρίνει, με ποιά ιδιότητα και ποιά αυθεντία;
Η κατάθεση της αυθεντίας του κάθε Κώου πολίτη – ( άραγε σε ποιούς αναφερόμαστε…) – όφειλε να εκφραστεί πριν την τέλεση του «εγκλήματος» – αν θεωρηθεί ως τέτοιο- και όχι μετά.
Γι αυτό υπάρχουν οι Δημο-σκοπήσεις και επίσης οι θεσμοθετημένες Δημο-τικές Διαβουλεύσεις – αν και όχι πάντα, οι δεύτερες να είναι αντιπροσωπευτικές της κοινής γνώμης.
Προσωπικά ως ειδικός – έτσι πιστεύω, μετά απο τις τόσες δεκάδες έτη διαδικτυακής εμπειρίας και επαγγελματικής απασχόλησης – θα μπορούσαν και καλύτερα.
Κλείνω συμπερασματικά με τη φράση:
««Σημασία δεν έχει πόσα δίνεις αλλά με πόση αγάπη τα δίνεις.
Σημασία δεν έχει πόσα κάνεις αλλά πόση αγάπη βάζεις σ’ αυτό που κάνεις.» (Μητέρα Τερέζα)
Και από ότι διαπίστωσα σε οσους ανατέθηκαν- ανεξαρτήτως ιδιοτέλειας ή μη – πάθος και αγάπη υπήρχε και η πλειοψηφία στην ανάθεση ηταν δικά μας παιδιά.
Ας ελπίζουμε στο καλύτερο και ας δουλέψουμε Ολοι μαζί γι’ αυτό, αναπτύσσοντας την Κω πολύπλευρα και όχι μόνο τουριστικά.
Οικοδομώντας το αύριο, διδασκόμενοι από το χθές, δουλεύοντας το σήμερα!
Περήφανοι για τη Καταγωγή μας, Με Αγάπη για την Κωακή τη γη μας!
Δημ.Κ.Καραματζιάνης Καθηγητής Φυσικής / Πληροφορικής Σύμβουλος Επιχειρήσεων
Υ.Γ. Επρεπε να γίνει η παρουσίαση την 4/2 και χωρίς καμιά αναφορά στο ιστορικής σημασίας εφιππο ανδριάντα και στο Εθνικό Σύμβολο που αναπαριστά, την ημέρα της επετείου του θανάτου του;
|
|
Ότι και να παρουσίαζαν τις ίδιες αντιδράσεις θα είχαμε κρίμα λυπάμαι που ζω σε ένα τόσο υπέροχο νησί με ανθρώπους κακούς υποκριτές και ξερόλες…για ακόμα μια φορά συγχαρητήρια στα παιδιά μας που με σκληρή δουλειά μας έδωσαν αυτό το υπέροχο αποτέλεσμα στο σύνολο του!
Και βασικα δεν ειναι πολλοι αυτοι. Απλα οι ιδιοι γραφουν και ξαναγραφουν και φαινονται οτι ειναι πολλοι.
Ο άνθρωπος είχε τοποθετηθεί και στο παρελθόν για το λογότυπο του Κυρίτση. Σωστός!!!!!
http://aegeanews.gr/news/dimosias-krisis/188103/karamatzianis-neo-logotypo-tis-dimotikis-archis-diachronikotita-tou-aristofani-kai-eklipon-mideniko-0/
Κύριε μου, μιας και παίρνετε δημόσια θέση και καλά κάνετε, δικαίωμα σας είναι, έχω μια απορία για την οποία θέλω την άποψη σας. Θεωρείτε πρέπον και ορθόν, η Ελληνική σημαία να βρίσκεται όπισθεν του αγάλματος του Κολοκοτρώνη;
Κυρία μου, η σημαία αυτή οφείλει την Υπαρξή της κυρίως στον Κολοκοτρώνη, και αν έχετε ακούσει ( που δεν συμπεραίνω απο τα λεγόμενα σας ) τις τοποθετήσεις μου στο παρελθόν και στις διαβουλεύσεις, ο ανδριάντας, η συντήρηση του, ο περιβάλλον χώρος και η μορφή του, είναι αποκλειστική αρμοδιότητα και ευθύνη του Δήμου Κω, στον οποίο δωρήθηκε προ δεκαετίας και εγινε αποδεκτή η δωρεά του. Ευχαριστώ για την αφορμή που μου δώσατε με το σχόλιό σας για την υπενθύμισή αυτή.
2022 θα συμφωνήσω μαζί σου ! Ειδικά στην πρώτη φράση . Ότι και να παρουσίαζαν τις ίδιες αντιδράσεις θα είχαμε . Πραγματικά πολύς ντόρος για ένα τουριστικό σήμα.
Η καλύτερη χώρα και το καλύτερο σύστημα διακυβέρνησης στον κόσμο είναι φαίνεται στη Β. Κορέα. Όλοι χειροκροτούν με ενθουσιασμό. Δεν υπάρχουν πικρόχολοι.
Δεύτερον. Προσωπικά Δημήτρη συμφωνώ με την άποψή σου και το εννοώ.
Αλλά δεν συμφωνώ με σχολιαστές που δεν μπορούν να δεχθούν άλλη άποψη.
Όσο κάτι καλό να γίνεται, για αντιπολιτευτικους κυρίως λόγους θα το βγάλουν σκάρτο. Άλλοι θα το πιστεύουν και άλλοι ΙΞΙΠΙΤΙΔΙΣ θα το θάβουν για δικούς τους λόγους. Βλέπε ..Ψιτ
σχετικά μέ τό υστερόγραφό σας…. άν είχαμε ιστορικό ημεροδείκτη πάνω στό γραφείο μας καί όχι απλά θρησκευτικό,θά διαβάζαμε ότι ό Θεόδωρος Κολοκοτρώνης πέθανε μετά από εγκεφαλικό στίς 4 φεβρουαρίου.
τό θεωρώ σημαντικότερο -κατά προτερεότητα νά υπενθυμίζετε ό Θεόδ. Κολοκοτρώνης ,από τόν ιασιμο θαυματουργό καί τον ισΙδωρο πηλουσιωτη. πάρτε έναν ιστορικό ημεροδείκτη,….βοηθάει στήν υπενθύμιση γεγονότων καί κατά τής παντελούς λήθης. [άραγε θά κοπεί τό σχόλιό μου;]
Το τουριστικό λογότυπο του δήμου Κω καθόλου πρωτότυπο και κατανοητό δεν είναι. Αν οι δημιουργοί του διάβαζαν λίγο περισσότερο την ιστορία της Κω θα έβλεπαν ότι από το 1686 κάποιος Γάλλος, ο Ellis Veryard, έδωσε στα αρχικά του ονόματος της Κω την ακόλουθη περιγραφή για να επαινέσει το κρασί του νησιού :
C =Colour(χρώμα) Ο =Odour(άρωμα) S = Savour (γεύση)
Θα μπορούσαν, λοιπόν, να επιλέξουν, ανάλογα με το τουριστικό προϊόν που θέλουν να προβάλουν, αγγλικά επίθετα για τα τρία γράμματα της λέξης: KOS. Τόσο δύσκολο θα ήταν για τους δημιουργούς; Αλλά τους έφαγε η βιασύνη και η άγνοια των καταβολών ενός νησιού, όπως η Κως..
Απάντηση
Όταν συστήνεται ένα νησί για το τοπικό χρώμα του τα αγγλισσαξωνικα παιχνίδια της γραφής δεν έχουν θέση. Σιγά σιγά αντικαθιστούμε την Ελληνική γλώσσα με την αγγλισσαξωνικη. Θα κρατάμε λεξικό να καταλάβουμε τα σήριαλ τις διαφημίσεις τις επιγραφές η θα κάνουμε ιδιαίτερα για τα αυτονόητα μέσα στην χώρα μας. Δηλ το ΚΩΣ και δίπλα το ΚΟS θα τους χάλαγε;;
ορθώς.
Αξιόλογη αναφορά όπως αξιέπαινη είναι και η προσπάθεια της ομάδας των Κώων επιχειρηματιών να συνδράμουν στην προβολή του νησιού μας, με τον τρόπο που αυτοί θεώρησαν σωστό. Μήπως όμως την επόμενη φορά θα πρέπει να δώσουν την ευκαιρία που πρέπει και σε Κωους δημιουργούς να παραθέσουν τις δικές τους προτάσεις? είναι κρίμα να θεωρούμε ότι στην Κω δεν υπάρχουν άξιοι γραφίστες, ικανοί να στηρίξουν το βάρος της ευθύνης για κάτι τόσο σημαντικό. Είναι άδικο να μην τους παρέχεται η δυνατότητα της δικής τους πρότασης ασχέτως αποτελέσματος. Ας αρχίσουμε επιτέλους να εμπιστευόμαστε και τα δικά μας παιδιά δίνοντας τους το βήμα που τους αρμόζει. Στο κάτω κάτω, αξίζουν την ευκαιρία. Ίσως μάλιστα αν ποτέ τους δοθεί να αποτελέσει έκπληξη. Δεν θα το μάθουμε ποτέ όμως αν συνεχίσουμε οι ίδιοι να μας αντιμετωπίζουμε ως ψωροκωσταινα και τους επαγγελματίες του είδους ως αρπακολλατζηδες. Υπάρχουν και αυτοί αλλά υπάρχουν και οι»άλλοι». Δεν «βράζουν» όλοι στο ίδιο καζάνι. Υπάρχει»αφρός» ανεκμετάλλευτος.
Το λογότυπο που επέλεξε ο δήμος αφορά τον τουρισμό και αυτόν μόνο εκπροσωπεί. Και επειδή το marketing του τουρισμού γίνεται διεθνώς στην αγγλική, μοιραία και κατ’ ανάγκη επιλέγεται η αγγλική γλώσσα για την προβολή του. Σκέτη η ελληνική γραφή ΚΩΣ είναι δυσνόητη στους ξένους, αφού δεν κατανοούν το Ω και Σ. Καλώς τελικά επιλέχθηκε το ΚΟS, αλλά οι συμβολισμοί των τριών γραμμάτων, όπως τους παρουσίασαν οι γραφίστες, δεν αναφέρονται καν στο λογότυπο τους, που παραμένει ακατανόητο.