Έφυγε από τη ζωή ο μεγάλος Μίκης Θεοδωράκης | Ο σπουδαίος μουσικοσυνθέτης πέθανε στα 96 του – Οι σταθμοί της ζωής του

32
2574

Σε ηλικία 96 ετών έφυγε από τη ζωή την Πέμπτη (2/9) ο σπουδαίος Έλληνας μουσικοσυνθέτης, ο μεγάλος Μίκης Θεοδωράκης. Η Ελλάδα θρηνεί καθώς ο ακατάβλητος αγωνιστής αναχώρησε για τη συνοικία των αγγέλων αφήνοντας όμως πίσω του μία ανεκτίμητη παρακαταθήκη.

Την είδηση του θανάτου του έκανε γνωστή η Έλενα Ακρίτα με ανάρτησή της γράφοντας «αντίο Μίκη» και δημοσιεύοντας μία φωτογραφία του.

Ποιος ήταν ο μεγάλος Μίκης Θεοδωράκης – Το έργο ενός σπουδαίου ανθρώπου

Ο Μίκης Θεοδωράκης γεννήθηκε στην Χίο στις 29 Ιουλίου 1925, καταγόταν όμως από την Κρήτη. Τα παιδικά του χρόνια ήταν μοιρασμένα σε διάφορες πόλεις της επαρχίας. Μυτιλήνη, Γιάννενα, Πύργο, και άλλα. Μεγαλύτερο μέρος των παιδικών του χρόνων το πέρασε στην Τρίπολη.

Από μικρή ηλικία φάνηκε πως η μουσική θα ήταν η μια του μεγάλη αγάπη και ο αγώνας για τον «Άνθρωπο» η άλλη.

Σε ηλικία μόλις 17 χρόνων έδωσε την πρώτη του συναυλία στην Τρίπολη. Εκεί παρουσίασε το έργου του Κασσιανή και πήρε μέρος στην αντίσταση κατά των κατακτητών. Στις 25 Μαρτίου 1943, κατά τη διάρκεια της μεγάλης διαδήλωσης, συνελήφθη για πρώτη φορά από τους Ιταλούς και βασανίζεται.

Ο αγώνας κατά των Γερμανών κατακτητών και οι σπουδές

Ο Μίκης Θεοδωράκης κατάφερε να διαφύγει από την Τρίπολη στην Αθήνα. Οργανώνεται στο ΕΑΜ και αγωνίζεται κατά των Γερμανών κατακτητών ενώ ταυτόχρονα ξεκίνησε τις σπουδές του στο Ωδείο Αθηνών με καθηγητή τον Φιλοκτήτη Οικονομίδη.

Η καταδίωξη των αστυνομικών αρχών

Μετά την απελευθέρωσή ξεσπά ο εμφύλιος και ο Μίκης Θεοδωράκης, λόγω των προοδευτικών ιδεών μπαίνει στο στόχαστρο των αστυνομικών αρχών. Εκείνος δεν σταματά την επαναστατική του δράση, ζει όμως με τον διαρκή φόβο της σύλληψης και κρύβεται. Τελικά συλλαμβάνεται και στέλνεται εξορία, αρχικά στην Ικαρία και στη συνέχεια στη Μακρόνησο. Το 1950 αποφοιτά από το Ωδείο με δίπλωμα στην αρμονία, αντίστιξη και φούγκα.

https://youtu.be/pm-00KwpCFQ

Βίντεο από τη συναυλία – αφιέρωμα στον Μίκη Θεοδωράκη το 2017 στο Καλλιμάρμαρο. Ο μεγάλος μουσικοσυνθέτης συγκινημένος διευθύνει την ορχήστρα.

Το πρώτο βραβείο

Το 1954 βρίσκεται στο Παρίσι με υποτροφία. Εκεί γράφτηκε στο Conservatoire και σπούδασε μουσική ανάλυση με τον Olivier Messiaen και διεύθυνση ορχήστρας με τον Eugène Bigot.

Μέχρι το 1960, ανήσυχο πνεύμα ο Μίκης Θεοδωράκης, έχει έντονη δραστηριότητα στο χώρο της Ευρωπαϊκής μουσικής. Συνθέτει μουσική για το μπαλέτο της Ludmila Tcherina, το Covent Garden, Stuttgart Ballet και για τον κινηματογράφο.

Το πρώτο του βραβείο, το παίρνει το 1957 και προέρχεται από το Φεστιβάλ της Μόσχας και συγκεκριμένα από τον Schostakovitch για το έργο του, Suite No 1 για πιάνο και ορχήστρα.
Συγχρόνως συνθέτει πολλά έργα συμφωνικής μουσικής και μουσικής δωματίου.

Η επιστροφή στην Ελλάδα

Ο Μίκης Θεοδωράκης επιστρέφει στην Ελλάδα το 1960. Έχει ήδη μελοποιήσει τον «Επιτάφιο» του Γιάννη Ρίτσου και αυτό είναι η έναρξη της στροφής του προς το λαϊκό τραγούδι. Ο ελληνικός λαός μαθαίνει τον Μίκη Θεοδωράκη και τον απολαμβάνει μέσα από τους κύκλους τραγουδιών του. Τότε ίδρυσε την Μικρή Συμφωνική Ορχήστρα Αθηνών και δίνει πολλές συναυλίες σ΄ όλη την Ελλάδα.

Η δολοφονία Λαμπράκη και η νέα σύλληψη

Μετά τη δολοφονία του Γρηγόρη Λαμπράκη, το 1963, ιδρύθηκε η «Νεολαία Λαμπράκη». Ο Μίκης Θεοδωράκης εκλέχθηκε Πρόεδρος ενώ ταυτόχρονα εκλέγεται και Βουλευτής της ΕΔΑ. Το 1967 και συγκεκριμένα την 21η Απριλίου απευθύνει την πρώτη έκκληση για Αντίσταση κατά της Δικτατορίας στις 23 Απριλίου και τον Μάιο του 1967, μαζί με άλλους ιδρύει την πρώτη αντιστασιακή οργάνωση κατά της Δικτατορίας, το ΠΑΜ και εκλέγεται πρόεδρος.

Τον Αύγουστο του 1967 συλλαμβάνεται και βρίσκεται ανάμεσα σε απομόνωση, φυλακή, βρίσκεται σε κατ’ οίκον περιορισμό, εκτοπίζεται με την οικογένεια του στη Ζατούνα Αρκαδίας ενώ πηγαίνει και στο στρατόπεδο του Ωρωπού.

Η καλλιτεχνική του φύση δεν μένει στην άκρη όμως. Συνθέτει συνεχώς, χωρίς σταματημό. Έχει βρει τρόπο και στέλνει τα έργα του στο εξωτερικό. Μαρία Φαραντούρη και Μελίνα Μερκούρη τραγουδάνε τους ήχους του.

Η υγεία του κλωνίζεται κατά τη διάρκεια που βρίσκεται στον Ωρωπό και υπάρχουν έντονες διαμαρτυρίες από το εξωτερικό. Σημαντικές προσωπικότητες του εξωτερικού δημιουργούν επιτροπές και απαιτούν την απελευθέρωσή του. Τελικά τα καταφέρουν και τον Απρίλιο του 1970 αποφυλακίζεται.

Περιοδείες, συναυλίες, συνεντεύξεις μπαίνουν στο πρόγραμμα του. Στο πρόσωπο του και μέσω των συναυλιών του, οι λαοί βρίσκουν βήμα για να διεκδικήσουν την επαναφορά της δημοκρατίας.

Η συμβολή του Μίκη Θοδωράκη σε Ισραήλ-Παλαιστίνη

Το 1972 βρίσκεται στο Ισραήλ και δίνει συναυλίες. Εκεί συναντάται με τον Αραφάτ και μεταφέρει το μήνυμα της Ισραηλινής Κυβέρνησης και προσπαθεί να τον πείσει να αρχίσει συζητήσεις με την άλλη πλευρά.

Τελικά και μετά από πολλές συναντήσεις, το 1994 υπογράφηκε η συμφωνία μεταξύ Ισραηλινών και Παλαιστινίων και γιορτάστηκε με την παρουσίαση του Μαουτχάουζεν το οποίο έχει γίνει «εθνικό τραγούδι» του Ισραήλ και του Ύμνου για την Παλαιστίνη και φυσικά είναι γραμμένο από τον Μίκη Θεοδωράκη. Το 1974 επιστρέφει στην Ελλάδα.

Υποψήφιος για το Νόμπελ Ειρήνης

Ο ρόλος του άτυπου πρεσβευτή ειρήνης σε πάρα πολλές υποθέσεις κρατών αλλά και η δράση του σε ευαίσθητα θέματα του δίνουν το 2000 την υποψηφιότητα για το Νόμπελ Ειρήνης. Ο πολιτικός και πνευματικός κόσμος της Ελλάδας αλλά και της Κύπρου τον στηρίζουν.

Κυριότερα έργα του Μίκη Θεοδωράκη

Κύκλοι τραγουδιών: Τα παιδικά, Επιτάφιος, Επιφάνεια, Πολιτεία Α΄, Β΄, Γ΄ και Δ΄, Λιποτάκτες, Μικρές Κυκλάδες, Χρυσοπράσινο Φύλλο, Η Μπαλάντα του Μαουτχάουζεν + Κύκλος Φαραντούρη, Ρωμιοσύνη, Romancero Gitano, Θαλασσινά φεγγάρια, Ο ήλιος και ο χρόνος, Δώδεκα λαϊκά, Νύχτα θανάτου, Αρκαδίες, Τα τραγούδια του Αγώνα, Τα τραγούδια του Ανδρέα, Δεκαοχτώ λιανοτράγουδα της Πικρής Πατρίδας, Μπαλάντες (σε ποίηση Μανώλη Αναγνωστάκη), Στην Ανατολή, Τα λυρικά (σε ποίηση Τάσου Λειβαδίτη), Χαιρετισμοί, Επιβάτης, Ραντάρ, Διόνυσος, Φαίδρα, Καρυωτάκης, Τα πρόσωπα του ήλιου, Μνήμη της πέτρας, Ως αρχαίος άνεμος, Μήπως ζούμε σ’ άλλη χώρα;, Μια θάλασσα γεμάτη μουσική, Η Βεατρίκη στην οδό Μηδέν, Ασίκικο Πουλάκη, Λυρικώτερα, Λυρικώτατα, Σερενάτες, Τα Πικροσάββατα.

Μουσική για θέατρο: Όμορφη πόλη, Το τραγούδι του νεκρού αδελφού, Μαγική πόλη, Ένας όμηρος, Εχθρός Λαός, Προδομένος Λαός, Καποδίστριας, Χριστόφορος Κολόμβος, Περικλής, Αυτό το δέντρο δεν το λέγανε υπομονή, Το θεριό του Ταύρου, Μάκβεθ.
Μουσική για αρχαίο δράμα: Ορέστεια (Αγαμέμνων, Χοηφόροι, Ευμενίδες), Αντιγόνη, Ιππής, Λυσιστράτη, Προμηθεύς Δεσμώτης, Οιδίπους Τύραννος, Εκάβη, Ικέτιδες, Τρωάδες, Φοίνισσες, Αίας, Μήδεια.

Μουσική για κινηματογράφο: Συνοικία το όνειρο, Ζορμπάς, Ζ, Σέρπικο, Ιφιγένεια, Ηλέκτρα, Το μπλόκο, Όταν τα ψάρια βγήκαν στη στεριά, Σουτιέσκα (Τίτο), Μπιριμπί, Φαίδρα, Κατάσταση πολιορκίας, Actas de Marusia.

Ορατόρια: Άξιον εστί, Μαργαρίτα, Επιφάνεια Αβέρωφ, Κατάσταση πολιορκίας, Πνευματικό εμβατήριο, Requiem, Canto General, Θεία Λειτουργία, Λειτουργία για τα παιδιά που σκοτώνονται στον πόλεμο.

Συμφωνικά έργα και Μουσική Δωματίου: 1η, 2η, 3η 4η, 7η Συμφωνία, Κατά Σαδδουκαίων, Canto Olympico, Τρίο, Σεξτέτο, Το Πανηγύρι της Αση-Γωνιάς, Ελληνική Αποκριά, Κύκλος, Σονατίνα για πιάνο, Σουίτα αρ. 1, 2 και 3, Σονατίνα αρ. 1 και αρ. 2 για βιολί και πιάνο, Οιδίπους Τύραννος, Κοντσέρτο για πιάνο, Ραψωδία για τσέλο και ορχήστρα, Sinfonietta, Adagio.

Μπαλέτα: Οι Εραστές του Τερουέλ, Αντιγόνη, Ζορμπάς. άξιον εστί.canto general.
Όπερες: Καρυωτάκης (Οι μεταμορφώσεις του Διονύσου), Μήδεια, Ηλέκτρα, Αντιγόνη, Λυσιστράτη.
Εργογραφία (βιβλία)

Ο Μίκης Θεοδωράκης έχει γράψει πολλά βιβλία, αρκετά από αυτά έχουν μεταφραστεί σε διάφορες γλώσσες. Μεταξύ άλλων τα δημοσιευμένα έργα του περιλαμβάνουν:

  • Για την ελληνική μουσική, Καστανιώτης, 1986.
  • Ανατομία της μουσικής, Αλφειός, 1990.
  • Οι Δρόμοι του Αρχάγγελου. Αυτοβιογραφία (5 τόμ.), Κέδρος, 1990-1996· (Α΄+Β΄), Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, 2009.
  • Που να βρω την ψυχή μου (τόμ. Α΄-Γ΄), Λιβάνης – Νέα Σύνορα, 2002-2003· (Α΄+Β΄), IANOS, 2016-2017.
  • Το μανιφέστο των Λαμπράκηδων. Ποιοί είμαστε – Τί θέλουμε – Γιατί μας πολεμάνε, ΅Ελληνικά Γράμματα, 2003.
  • Περί τέχνης, Παπαζήσης, 2003.
  • Μάνου Χατζιδάκι εγκώμιον, IANOS, 2004.
  • Ο συμφωνικός Θεοδωράκης. Από την Κασσιανή ως τη Λυσιστράτη, Πατάκης, 2008.
  • Ελληνικότητα και διανόηση (συγγραφή με τον Γιώργο Κοντογιώργη), IANOS, 2007,
    Σπίθα. Για μια Ελλάδα ανεξάρτητη και δυνατή, IANOS, 2011.
  • Μίκης Θεοδωράκης: Η ζωή μου (συνολιμίες με τον Γ. Αρχιμανδρίτη), Πατάκης, 2011.
    Διάλογοι στο λυκόφως. 90 συνεντεύξεις, IANOS, 2016.
  • Πού να βρω την ψυχή μου… Α’ Τόμος – Μουσική, IANOS, 2016.
  • Μονόλογοι στο λυκαυγές, IANOS, 2017.
  • Πού να βρω την ψυχή μου… Β’ Τόμος – Τέχνη & Πολιτισμός, IANOS, 2017.
  • Πού να βρω την ψυχή μου… Γ’ Τόμος – Ιδέες, IANOS, 2018.

32 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Η ανάρτηση του δημάρχου Θεοσόση Νικηταρά για τον Μίκη Θεοδωράκη

    Ο Μίκης Θεοδωράκης ταυτίστηκε με τη σύγχρονη ιστορία της πατρίδας μας.
    Ενέπνευσε,καθοδήγησε, οραματίστηκε, αντιστάθηκε,συνέθεσε,τραγούδησε.

    Ο Μίκης θα δείχνει πάντα το δρόμο.
    Το δρόμο που πολλές φορές χάσαμε, που αναζητήσαμε, που διαβήκαμε .

    Μέσα από το Άξιον Εστί, ταξιδέψαμε με τα μάτια του Μίκη στα νησιά, στην Ελλάδα μας….

    Τα νησιά με το μίνιο και με το φούμο
    τα νησιά με το σπόνδυλο καποιανού Δία
    τα νησιά με τους έρημους ταρσανάδες
    τα νησιά με τα πόσιμα γαλάζια ηφαίστεια

    Στο μελτέμι τα ορτσάροντας με κόντρα φλόκο
    Στο γαρμπή τ’ αρμενίζοντας πόντζα λαμπάντα
    έως όλο το μάκρος τους τ’ αφρισμένα
    με λιτρίδια μαβιά και με ηλιοτρόπια

    Η Σίφνος, η Αμοργός, η Αλόννησος
    η Θάσος, η Ιθάκη, η Σαντορίνη
    η Κως, η Ίος, η Σίκινος.

    Μίκη, καλό ταξίδι.

    • Για τους ΕΚΑΤΟ νεκρούς στο μάτι, για τους 70 νεκρούς της ΗΛΕΙΑΣ, για τα ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΑ στρέμματα καμένων δασών, για πολλά άλλα ΕΘΝΙΚΑ θέματα. Και απλα για έναν ΖΟΡΜΠΑ το κάναμε ΠΡΩΤΙΣΤΟ ΘΕΜΑ. ΕΛΛΑΔΑ δυστυχώς πεθαίνεις αργά αργά. Κάνουμε ήρωες αριστερά στοιχεία επειδή τον σκότωσε ένας χρυσαυγιτης. Να η προτομή να και ονοματοδοσία δρόμου στην Αμφιάλη του Πειραιά.

      • Αλλά κι άλλα. Ενώ υπάρχουν και άλλοι ισάξιοι του Θεοδωράκη περάσανε απλά στο ντουκου μετά θάνατο. Και ΑΠΟΣΤΑΤΗΣ μόνο ο Μητσοτακης. Ο Μίκης που από το ΚΚΕ πήγε στο ΠΑΣΟΚ και μετά στην Νέα Δημοκρατία ούτε κουβέντα. ΕΙΝΑΙ ΑΡΙΣΤΕΡΟΣ & ΑΡΙΣΤΟΣ. Ρουθούνι δεν άνοιξε. Όσο για τον Τσίπρα τον ΓΕΙΩΣΕ κανονικά για τα Σκόπια. Αυτή είναι η ΕΛΛΑΔΑ. Τρεις μέρες θα μας τα ΠΡΗΞΟΥΝ τα κανάλια για να είναι ΙΝ… 3ημερο πένθος γιατί? Ευκαιρία να ξεχάσουμε και τα σοβαρά θέματα ΥΓΕΙΑΣ, ΤΟΥΡΚΙΚΑ, θέμα ΑΝΑΣΤΟΛΩΝ. Ευτυχώς όμως Η ΕΛΛΑΣ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΕΘΑΙΝΕΙ. Θα ξεχαστη και αυτό στο διάβα του χρονου…. ΕΛΛΑΣ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΣΟΥ.

        • Ποιοί ήταν οι ισάξιοι του που πέρασαν στο ντούκου? πες. Ο Μητσοτάκης ήταν Αρχιαποστάτης με το αζημίωτο και την παράδοση συνέχισε μετά η οικογένεια με τη ζίμενς, μέχρι και σήμερα με ανεμογεννήτριες και πάει λέγοντας. Έχει μια σημαντική διαφορά! Μίκης πέρασε απ’ ΟΛΑ τα κόμματα, μέχρι που έκανε και το δικό του και είχε την παρρησία να καταγγείλει τον αριστερό και δεξιό φασισμό που είναι ένα και το αυτό. Ξέρεις γιατί ? Διότι κατάλαβε πλέον στην ωριμότητα του αυτό που λέει ο Σολωμός «εθνικό ότι είναι αληθινό!». Ήθελε τους Έλληνες ενωμένους έξω και πέρα από ιδεολογικές και διχαστικές αγκυλώσεις που μας επέβαλε η ξενοκρατία με τα ξενοκίνητα πουλημένα κόμματα από την απελευθέρωση και τον Καποδίστρια μέχρι σήμερα. Κατά τ’άλλα να θυμάσε όλα τα σοβαρά θέματα αλλά μην πιάνεσαι κώτσος με το να κατηγορ(ιοποι)είς το Μίκη. Αθάνατος!

        • Ρίξε μια ματιά στα ξένα μέσα, εφημερίδες, ειδησεογραφία,blog..πιο φασίστας πεθαίνεις,αν έζησες εκείνη την ταραγμένη περίοδο της παγκόσμιας απομόνωσης θα καταλάβαινες..με μυαλό ραδικιού βέβαια και ανιστόριτου φασισμού ,που να καταλάβεις.
          Θυμιατισε τον Παττακό . αλήθεια θυμάσαι όταν η χούντα μπήκε στο βιβλίο Γκίνες σταματώντας την συναυλία των Rolling stones?

        • 12 χρόνια μνημόνια ,ισοπεδωμένη τα πάντα,ούτε καν η μουσική δεν μας ενώνει..ούτε η ιστορική μνήμη.. πάτος..όταν διαβάζω τέτοιους εμετούς καταλαβαίνω ότι δεν υπάρχει μέλλον.
          Ότι η κοινωνία νοσεί..μεγάλε πάρε μια καρτέλα ζανάξ ,θα δηλητηριαστείς απ το σάλιο σου.
          Μ αρέσει να βλέπω το όνομα Μίκης σ όποιον χώρο πολιτισμού έχω επισκεφτεί στο εξωτερικό,Μ αρέσει ν ακούω το Συρτάκι στα Σουηδικά ,στα Αιγυπτιακά,στα Γερμανικά,αλλά να μην βλέπω μιγιάσματα σαν και σένα.
          Εσύ σαι η αιτία που φτάσαμε εδώ που περιγράφεις.
          https://youtu.be/tSTWu6Z-z58

        • Δηλαδή ρε ////////// σε πείραξε που σ όλα τα Ξένα μέσα ενημέρωσης κυματίζει η σημαία μας;

          Ρε βλ……./////////,στο Al Jazeera,στο Turk Cnn πρώτη είδηση και συ μιλάς για πολιτικά φρονήματα;μα τόσο βλ….είσαι;
          Τόσο σε πονάει που to soundtrack. του Έθνους μας έγινε το συρτάκι;
          https://youtu.be/y1nkecCDtr8

      • Απλά για ένα Ζορμπά; Ποσό ασήμαντο ανθρωπακι είσαι;Έχεις σκευτει(Θα μου πεις με τι μυαλό)Τι θα ήταν η Ελλάδα χωρίς τον Μικη;Αστω φίλε άντε κάνε κανένα σχόλιο για τον καιρό .

        • Σκέπτομαι να βάλω την σημαία μεσιστια για τρεις μέρες. Η μηπως για μια βδομάδα?

      • Ο Μικης ειναι η ιστορια μας. Δεν ειναι ενας απλος Ζορμπας. Αμα δεν το καταλαβαινεις τραβα να μεινεις στην Αυστραλια καλυτερα.

    • Οι πράξεις των αριστερών αλλά δείχνουν ,ανοιχτά σύνορα ,χωρίς θεό ήθη έθιμα σημαία κ πολλά άλλα .Χωρίς αυτά ένα κράτος θα είναι χωρίς ταυτότητα ,χωρίς ιδανικά κάτι για το οποίο πάλεψαν κ πέθαναν οι πρόγονοι μας ,αν αυτοί λέγονται πατριώτες τότε εγώ είμαι αστροναύτης .

    • ΔΙΑΛΥΟΥΝ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΤΩΝ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΩΝ – “ΥΠΕΡΕΘΝΙΚΙΣΤΗΣ, ΥΠΕΡΠΑΤΡΙΩΤΗΣ ΚΑΙ ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΜΕΤΑΞΑ Ο ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ” – ΓΙΑΤΙ Η ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΚΑΠΗΛΕΥΤΗΚΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΤΕΡΑΣΤΙΟΥ ΜΟΥΣΙΚΟΣΥΝΘΕΤΗ

  2. ……..Επειδή», είπε, «οι υπεύθυ¬νοι αξιωματούχοι των ΗΠΑ, ειδικά μετά το Πολυτεχνείο, έψαχναν κι αυτοί τρόπους ν’ απαλλαγούν από τους στρατιωτικούς και συμφωνού¬σαν μαζί μου για τη «λύση-Καρα¬μανλή”, με κάλεσαν στην Ουάσινγκτον τον Ιούνιο του 1974 να μεσο¬λαβήσω, προκειμένου να δεχθεί ο Καραμανλής ν’ αναλάβει αυτόν τον ρόλο».Επιπλέον, μας λέει ότι κατέληξε σ’ αυτήν τη λύση, γιατί απλούστατα εκείνη την εποχή δεν υπήρχε η δυνατότητα να επιβληθεί ο Παπανδρέου, ακόμα και με τη βοήθεια του ΚΚΕ…https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1139240123268595&id=100015478542387

    • Μήπως έχετε δει τι συμβαίνει σε κάποια κοινοβουλια τριτοκοσμικών κρατών?

      Που πέφτει ξύλο μέσα στην βουλή? Οπισθοδρομικές καταστάσεις. Κάντε μια έρευνα στον τύπο του 1965 και θα δείτε φωτό με τον ήρωα σας να έχει σηκώσει μια καρέκλα εντός Βουλής και να την φέρνει στο κεφάλι σε βουλευτές της Ένωσης Κέντρου. Για τέτοιο πολιτικό μιλάμε. Όσο για τους Αμερικανούς προκειμένου να φέρουν τα πράγματα προς το συμφέρον τους τα βρίσκουν ακόμα και με τους ΤΑΛΙΜΠΑΝ. Απλά σας αναφερα ένα ΠΟΛΥ ΜΕΛΑΝΟ κομμάτι της ΙΣΤΟΡΙΑΣ μας.

    • Άρρωστο φασιστικό σκουλικιΑυτο είσαι και πλύνε το στόμα σου όταν αναφέρεις ανθρώπους στο μέγεθος του Μικη

      • Άλλη μια μέρα υπομονή να ηρεμήσουμε. Μας φάγατε εσείς οι προοδευτικοί. Το επόμενο εθνικό πένθος θα είναι με τον θάνατο κάποιου, από τους βιαστές των πολιτών, που αντιστέκονται σε κάτι τέτοια events.

  3. Κάθομαι και διαβάζω κάποια σχόλια από ανθρωπάκια εδώ και μελαγχολώ .Δες σας αξίζει να έχετε τέτοιο συμπατριώτη.Αλήθεια ποιος Έλληνας έχει προσφέρει περισσότερα στη χώρα από το Μικη;Σκευτητε λίγο αφήνοντας τον ηλιθιο κομματικό φανατισμό σας.Ποιος;

    • μπαίνοντας ακούς Μίκη, αλλά κάποια πατριδοκάπηλα γόνοι καταδότη,σπιούνου Δικτατορίας,το μεταφράζουν σε .. μίσος.
      Είχε δίκιο ο Καζαντζάκης,αυτή η χώρα θα πεθάνει απ τους ‘αδελφοφάες,’.
      Λες και είναι όλοι είμαστε ΜΚΟ και αλληλέγγυοι και πυροβολούν όπως οι Ταλιμπάν ανεξαιρέτως..
      Ούτε το τι πρεσβεύει ο ήχος του συρτάκι δεν ξέρουν.
      Όπως το όργανο που περνούσε έξω από εστιατόριο το 71 και έλεγε στον ιδιοκτήτη να το βγάλει απ’ τον πικάπ, χωρίς α τον νοιάζει που οι ξένοι το απολάμβαναν,όπως απέναντι αν είχαμε ψαλμούς στις ταβέρνες,θα φούσκωναν από περηφάνια.
      Bodrum 1982 έτρωγαν οι ξένοι, ξεκινούσε ο Ιμάμης και το γκαρσόνι έδινε σήμα να πέσουν τα πηρούνια.
      Τι Εβρέν τι Παπαδόπουλος..την Κυριακή στο Σύνταγμα κρατούσαν Εικόνες Παναγίας με φωτογραφίες Παπαδοπούλου,βρε μνημόνια, Τόμσεν τελείωσε μας, αυτό μας αξίζει.

      • Τι ακροδεξιά,τι κκεδάκια, κάτσε αλλά 99 χρόνια να ξεπληρώσεις 380 δις

        και φούσκωνε από περηφάνια.γκαβό χουντοπαράσιτο

  4. …δεν γνωρίζεται πως μπροστά στο θάνατο κάποιου σκύβουμε το κεφαλι και σωπαίνουμε… Απαράδεκτοι. Ήταν αντιπαπανδρεικος και αντιπασοκος. Πολιτικά ημασταν απέναντι όμως δεν παύει να είναι τεράστιος. Καλό ταξίδι Μικη. Αγάπησες τη χώρα και ας το αμφισβητούν

  5. συγχώρεσε τους, που ούτε την μέρα του θανάτου σου, δεν σε τίμησαν έστω με σιωπή, αλλά πυρπόλησαν την Ενότητα Όλων των Ελλήνων, αυτήν ακριβώς για την οποία αγωνιστήκες και οραματιζόσουν..!
    Ε όχι ρε φίλε! Πρώτα η Πατρίδα και το Έθνος και μετά, στην εκατοστή θέση, το σκατοκόμμα σου!

    • Τι θα απογινουμε. Και ο ΖΑΧΑΡΙΑΔΗΣ δεν μας το συγχώρεσε ποτέ. Ούτε τους συντρόφους του δεν συγχώρεσε.

  6. Για αυτούς που πιστεύουν ότι οι αριστεροί δεν είναι πατριώτες. Η απάντηση είναι η ζωή και το έργο του Μίκη.

    • Έσφαζαν τα ίδια τους τα αδέλφια στον εμφύλιο με κονσερβοκουτια. Αλήθεια, τόσα χρόνια πριν γιατί δεν μετακόμισαν στα σοβιέτ, την γη της » επαγγελίας» και έμειναν εδώ? Μάλλον εδώ ήταν καλύτερα. Ο Στάλιν με 9 ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΑ νεκρούς στον Β π.π. θανάτωσε 16 εκτμρια αντιφρονούντες στη Σιβηρια. Αυτό είναι αριστερά. Κορόιδο ήταν να πάνε στην «μαμά» πατρίδα? Κατά τα άλλα πως το εννοούν το «πατριώτες» είναι αντικείμενο προς διερεύνηση.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΑΝΩΝΥΜΑ Ή ΕΠΩΝΥΜΑ